Skocz do zawartości

Zamienniki oryginałow Mpakietowych 19stek - pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zastanawiam sie nad zakupem 19stek na lato z Mpakietu, niestety cena oryginalow jest dosc zaporowa a trafilem ostatnio na Allegro na jakies wloskie zamienniki ktore wygladaja identycznie z ta roznica ze ich cena to niecale 3 tys zł za komplet, czy ktokolwiek z Was jezdzi moze na takich felach i moglby sie podzielic doswiadczeniami na temat ich żywotności ?

 

Profil bedzie dosc niski wzgledem tego na ktorym teraz jezdze (245/18/45 - przod/tył) wiec zastanawiam sie czy warto isc w takie felgi (245/40/19 przod i 275/35/19 tył) czy to za duze ryzyko dla kieszeni, bezpieczenstwa etc - chodzi mi o zamiennik oryginałow. Z tego co czytam oryginaly podobno sa bardzo wytrzymale, w sumie jak dotad mam niewielkie doswiadczenia bo to moj pierwszy egzemplarz BMW nabyty w maju tego roku i jak narazie poki co nie mam powodow narzekac na felgi na ktorych wyjechałem z salonu ale to dosc krotki okres zeby jednoznacznie je ocenic poza tym to 18stki, a 19stki beda mialy nizszy profil wiec ryzyko uszkodzenia troche wieksze, czy jezdzi ktos z Was na tanszych zamiennikach 19stek M pakietowych ?

 

Nie wiem czy moge tu podac link do konkretnej aukcji allegro, ale bez problemu mozna je znalezc, dzis sprawdzalem, wygldaja identycznie jak ori ,pytanie jak z ich jakoscia, nie chcialbym ich co chwile prostowac i dostawać szału od wibracji na kierownicy, ale z drugiej strony pytanie czy warto az tyle przeplacac za ori, Wasze opinie beda dla mnie bezcenne (:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Na naszych drogach oryginały nie zawsze wytrzymują więc nie wiem czy warto pchać się w azjatyckie zamienniki.
Opublikowano
W przypadku felg lepiej jednak trochę przepłacić, dodatkowo jest szansa ich sprzedaży jak Tobie się znudzą, a z tymi włoskimi to nie wiadomo.
http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano

Ja też uważam, że warto kupić oryginalne felgi. Te 19" M-pakietowe, czyli nr. 351 też mam, i jestem z nich bardzo zadowolony. Profile opon te same co Ty zamierzasz kupić.

Ostatnio wpadłem w taką dużą dziurę, że na oponie wyskoczyła mi wielka bulwa i guma była do wymiany. Z felgą nie stało się nic.

Felga plus opona to Twoje bezpieczeństwo, Twoje i Pasażerów, a na tym się nie oszczędza. Polecam ori !

 

Poza tym, gdyby te felgi robiła jeszcze jakaś znana firma, to można by pomyśleć o ich zakupie. Pamiętaj także, że cały układ kierowniczy w F10 jest bardzo wrażliwy, niekiedy są też problemy z wyważenie opon RoF. Jak do tego dorzucisz jeszcze jakieś mało wyważalne felgi, delikatnie pokrzywione po jeździe wskutek ich miękkości, to możesz mieć potem różne problemy...

Dla mnie nie warto.

Opublikowano

Drogi fakt ,sa fatalne ,zbyt "wymagajace" na kazde felgi, kiedys pokrzywiłem 15 calowe w Golfie 4 (: przez nieuwage, wiec połamanie 19stek to żaden wyczyn w naszych realiach, dlatego tym bardziej zastanawia mnie fakt czy warto wywalic tyle kasy na ori przy takim ryzyku, łatwiej przebolec 700 zł za felge niz 2 tysie przy ewentualnym finale w dziurze , chociaz staram sie jezdzic ostroznie tam gdzie nie jestem pewien nawierzchni wiec to raczej w tym przypadku dla mnei schodzi na dalszy plan, najbardziej interesuje mnie podatnosc tej włoszczyzny na takie male odksztalcenia ktore powoduja wibracje na kierownicy ktorych potem trudno sie pozbyc (bez wymiany felg na nowe). W sumie wydac 3 tys i po chwili jezdzic z wibrujaca kierownica to tez slaby deal. Pamietam jak z tym walczyłem w moim poprzednim aucie , nie udalo mi sie pozbyc wibracji w zakresie predkosci 90 -140 ,masakra, prostowanie felg ,zmiana opon, nic nie pomagalo, pomogla dopiero sprzedaz auta (: bo nie warto juz bylo inwestowac w jakies fajne felgi.

 

Do wiosny jest jeszcze troche czasu, musze przemyslec temat na powaznie bo fakt, bezpieczenstwo jest na pierwszym miejscu, byloby slabo znalezc sie przez jakis badziew na drzewie, chyba nie bez powodu sa 3 razy tansze niz ori ...

Cociaz znaczek to pewnie ze 30% ceny najmniej (((:

 

Tak jeszcze z ciekawosci zapytam, czy da sie wogole zamontowac identyczna szerokosc na przod i tył czy tylko mieszkanke 245/275 ?

Opublikowano

Bez przesady, 245/40 to nie taki niski profil, miałem kilka tych włoskich podrób na e92 na profilu 235/35 i było ok, oczywiście na tor bym na nich nie wyjechał, na dziury też trzeba uważać, ale nie jest tak, że się rozpadają od zwykłej jazdy. Nawet jak sobie pojedziesz prostą autostradą 220km/h to nic im nie będzie. Trzeba tylko uważać na dziury i pilnować ciśnienia by nie było za niskie, wtedy będziesz jeździł długo i szczęśliwie.

Jak ktoś nie umie używać samochodu to wszystko zniszczy, jakiś czas temu ktoś tu zadał pytanie o jakość oryginalnych 17" bo udało mu się je pogiąć :duh: Nie wiem z jaką prędkością trzeba przy... w krawężnik żeby pogiąć ori 17" na profilu 225/55.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja w takim przypadku wolę używki ale oryginały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.