Skocz do zawartości

e46 2.0d 150km dziwny dźwięk przy odpalaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam e46 2.0d 150km od około 2 miesięcy. Autko przy zakupie posiadało zepsuty przepływomierz. Od tamtego czasu zakupiłem przepływkę, jednakże zakupiona - używana okazała się również uszkodzona. Z uwagi na powyższe odłączyłem wtyczkę od przepływomierza gdyż auto dławiło się co jakiś czas podczas jazdy, po to, aby nie było problemu przy np. wyprzedzaniu. Ale nie ważne, gdyż problem pojawił sie około 2 tygodni temu gdy wsiadłem do zimnego - stojącego całą noc w garażu - samochodu. Po odpaleniu z okolic silnika zaczął wydobywać się dziwny stukot, trochę mnie to zaniepokoiło. Przez te 2 tygodnie problem nasilił się lekko, zauważyłem również, że im dłużej auto będzie stało tym mocniej słychać w/w objawy. Co najdziwniejsze dziwny stukot trwa około 10sec. i później cisza i spokój. Auto wydaje ten swój dziwny dźwięk jedynie gdy długo postoi. Nawet gdy wsiądę po około 5h nie słychać nic dziwnego. Mogę jeszcze dodać, że około miesiąc temu wymieniałem olej na castrol i filtr paliwa. Postanowiłem więc zostawić auto na noc i dopiero dziś grubo po południu go odpaliłem, abyście mogli na pewno usłyszeć ten dźwięk. Z powyższego zdarzenia nagrałem filmik. Autko zaczęło lekko kopcić po rozruchu. Oto filmik:

 

http://www.youtube.com/watch?v=bV9iaHRtVj8

 

Od razu dodam, że filmik udało mi się nakręcić w takim momencie, że nigdy wcześniej tak głośno nie kaszlał. Zauważyłem również, że lekko przygasło na chwilę oświetlenie w środku pojazdu. Macie pomysł co to może być? Czy może to być wina odłączonej przepływki? Może coś olej mu nie przypasował? A może to dwumas się odzywa? Proszę o podpowiedź, bo nie wiem na jakie koszta się szykować. Z góry dzięki za pomoc :)

Opublikowano
Przez forum napewno nikt Ci tego jednoznacznie nie zdiagnozuje. Można się pobawić w zdejmowanie paska (wykluczamy alternator, pompe wody, pompę wspomagania) Sprawdzić czy po nocy nie zchodzi olej z filtra oleju (przypadłość uszkodzonego zaworka zwrotnego w głowie filtra) dwumasa nie ma raczej znaczenia czy jest silnik ciepły czy zimny, szarpało by budą na jałowym często.
Opublikowano
Super, dzięki. Zostawie na dzień czy dwa mechanikowi, niech sam zobaczy na co mu to wygląda. Cieszę się jednak, że raczej nie dwumas, bo zapłakałbym się :) Jestem laikiem w dziedzinie mechaniki, stąd moje pytania. Sprawdzę jutro rano poziom oleju, może coś będzie nie halo. Dziękuję za odpowiedź.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym spływającym olejem to raczej nie to bo jeśli miałbyś uszkodzony ten zaworek o którym pisał kolega to po rozruch nie zgaśnie Ci lampka ciśnienia oleju a z filmiku widac ze jest ok. Stawiam na koło dwumasowe. W lipcu sam wymieniałem i po odpaleniu auta też tak głośno mi stukało , silnik pracował równo. A drga Ci pedał sprzęgła ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Właśnie nic nie drży, sprzęgło pracuje prawidłowo. Na biegu jałowym po wciśnięciu sprzęgła również nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Jedyny objaw jaki auto wykazuje to owe stukanie przy rozruchu.

Wymiana takiego dwumasu to jaki będzie przybliżony koszt koledzy?

Opublikowano

w 2 klockach się zmieścisz. także najpierw wyklucz wszytsko inne bo to droga inwestycja.A często się zdarza że wymienia się dwumas niepotrzebnie :mad2:

 

Aczkolwiek gdzieś widziałem na jakimś forum forda koleś wstawił filmik swojego ...Mondeo tdci bodajże z padniętym dwumasem. Wiedział, że to było to bo go wymienił i wróciło wszytsko do normy.

 

No i u niego było podobnie...

Opublikowano

Witam,

moim zdaniem to popychacze. Problem występuję tylko przez 10 sekund, kiedy to ciśnienie oleju wzrasta, a hydrauliczne szklanki się napełniają. W krótkich odstępach czasu problem tak nie występuje, bo olej siedzi jeszcze na górze silnika. Po całej nocy kiedy spłynie na dół, chwila mija zanim wpompuje go na górę.

 

Jak dwumasa do wymiany i tak by stukała, to przy wciskaniu sprzęgła na włączonym silniku na luzie powinieneś słyszeć grzechotanie/stukot z okolic skrzyni.

 

Druga sprawa to kontrolka Check Engine :) Podłącz do kompa i sprawdź błędy. A co do przygaszania świateł radziłbym się zainteresować alternatorem :)

Opublikowano
Koledzy, problem rozwiązany :D chodziło o świece. Po wymianie wszystkich 4-ch silniczek odpala jak należy :) Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.