Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam od dziś problem z moją BMW e 46 318d 2003 r. a mianowicie:

Zauważyłem ze podczas szybszego przyspieszania silnik wydaje najpierw normalny dzwiek (słychac swist taki jak turbo) a po chwili załącza sie taki głos jakbym miał niezły kompresor pod maską. wydaje mi sie że może to być odgłos powietrza ktore ucieka przez intercooler" ponadto nadmienię ze pod maską, na węzu intercoolera jest tak jakby nalot z oleju i znajduje sie on też na plastikowej obudowie silnika, tej mniejszej.

Proszę o jakies porady bo nie wiem co moze byc przyczyną...

mozliwe aby waż był dziurawy i uchodzilo powietrze przy wlaczaniu sie turbo???

Opublikowano

Dodam jeszcze ze auto nie kopci jedyne co to zamierzam wziąc sie za wymiane odmy bo chyba nie byla wymieniana od nowosci a przebieg to 206.000.

nie odczuwam spadku mocy wrecz przy tyl "uchodzacym powietrzu" jakby lepiej sie zbierała...

Opublikowano
mam dokładnie to samo a mianowicie w samym rogu coolera na części aluminiowej blisko tej plastikowej części z króćcem wlotowym od strony turbo widać nalot olejowy.Na wylocie z IC jest z kolei czysto a objaw mam taki że powyżej 3000 obr.i tylko podczas jazdy słychać taki jakby gwizd i pewnie to będzie to.Ponadto olej widać u mnie było na gumowej rurze przy wlocie do IC i też myślałem że może opaska była niedokręcona czy dziurawy wąż ale nic z tych rzeczy,po prostu okazało się że dmuchało sprężone powietrze z olejem poprzez nieszczelność na tą gumową rurę.Planujesz może wymianę IC?Jeśli tak to na jaki?
Opublikowano

o ile wiem to cooler jest na dole a u mnie ślady zabrudzenia olejowego znajduja sie na gorze tuż przy otworzeniu maski widać ten olej... reszta rury jest sucha...

jeździsz tak z tym, nie uszkodzi to silnika?

Opublikowano
na razie tak jeżdżę ale już dziś zamówię nowy IC albo Nissens albo NRF.Mocy u mnie nie brak ani też nie kopci.Zobaczymy jak będzie po wymianie
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podepnę się pod temat. Czy ktoś wie, czy można kupić samą metalową zawleczkę widoczną na zdjęciu? Moja się "wytarła" przez co, nie trzyma rury wychodzącej od IC do kolektora. Swoją drogą, cały tydzień dochodziłem do tego, co jest przyczyną utraty mocy. Zamiast najpierw sprawdzić dolot, założyłem że to wina przepływomierza :duh:

 

http://img08.tablica.pl/images_tablicapl/95208895_2_644x461_intercooler-chlodnica-powietrza-bmw-e46-318d-320d-330d-zdjecia.jpg

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Pytanie do użytkowników m47n, czy też macie luzy na wężu przy wyjściu z intercoolera? Nie wiem jakim cudem wytarła się zawleczka i ząbki z metalowego pierścienia na wężu. Jestem na etapie szukania nowego i zastanawiam się, czy używka też będzie tak latać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.