Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałem 3.0 tdi i 3.0d od bmw...sytuacja jest klarowna, jak dla mnie tdi jedzie słabo, delikatnie zrobiłem na 270 koni i było trochę lepiej ale nie porównujmy tych dwóch silników...spalanie w BMW 10l/100km gdzie w tdi miałem 13 a to przy sporych przebiegach miało znaczenie.

Jak dla mnie koniec karmienia ;)

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolega [moderowane] z Bmw typowa wypowiedz co do wypowiedzi,że 3.0tdi pali 13 litrów to chyba jakieś żarty i widzę,że nigdy tym autem nie jeździłeś co zresztą potwierdza twoją wypowiedz,że miałeś niby 270km.Napisz mi ,który tiuner robi z tego silnika 270km zawsze jest powyżej 280KM.Eeeee szkoda pisać jak nie ma szczerych wypowiedzi.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Przyszedłeś na forum BMW przekonać wszystkich ze Audi jest lepsze ? Może lepiej daj sobie już spokój.
Opublikowano
Przyszedłeś na forum BMW przekonać wszystkich ze Audi jest lepsze ? Może lepiej daj sobie już spokój.

Przecież to troll.... :D nigdy nie miał żadnej a5, najwyżej golfa IV od ojca :mrgreen:

A6 robiłem tutaj bo była hamowania przystosowana do napędu na cztery koła :arrow: http://www.wroclawski.com.pl

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ok może trochę wywyższam audi nad bmw ale poczytajcie wyżej posty.Kolega pisze,że jedzie jak aventador i tak się zaczęło.Teraz wyskakuje od trola i pisze o głupotach do mnie podejrzewam ,że starszego od ciebie.Tak się składa,że miałem i bmw 525tds i audi a4 b6 i audi a6 c6 ale nie w dieslu ale zdarzyło mi się taką przejechać.Prosiłbym o obiektywizm bo jeżeli ktoś pisze,że A5 pali 13 litrów to ręce mi opadają.Dodam,że a4 b8,którą mam często okazję podróżować pali więcej niż A5.Nie rozumiem po co taka gadka.Chciałbym w tym momencie zakończyć moje spostrzeżenia na temat audi a5 oraz bmw 330d e92.

Wszystkich pozdrawiam.Dziękuje.

Opublikowano

Dołożę swoje 5 groszy.. tak się składa, że w akurat mam A5 3.0 TDI 245km S-tronic QUATTRO, wcześniej była E90 320d 163km po chipie light 175km/391Nm.

Kupiłem Audi, bo nie miałem w tamtym momencie na wypasione F30/F10 3.0/35d które kosztuje swoje. A Audi trafiła mi się na mega mega wypasie polski salon z prawdziwym przebiegiem od gwiazdy telewizyjnej więc postanowiłem przekonać się jak to jest "mieć AUDI".

Z moich odczuć jazdy tym autem od lipca 2014 to nigdy nie słyszałem w nim trzeszczących plastików. Jakość wykonania w środku jest zadowalająca. Prawdą jest, że auto gdy się jeździ normalnie nie jak dziadek pali 13-15 litrów (mówię o naprawdę dynamicznej jeździe). Normalna jazda miasto-okolice to 7-8 litrów max realnie.

Skrzynia w trybie "S" bardzo dynamicznie rozkręca to auto i mogę powiedzieć, że naprawdę czuje to 5,9 do 100. Prawdą jest, że nie jest tak "skrętne" i zwrotne jak E90.. DUZY MINUS. Wydaje mi się, że pewniej się jedzie po zakrętach i lepiej się trzyma drogi (może dlatego, że to 4x4 a E90 była RWD). Na koleinach nie trzepie jak w E90, w Audi jest większy profil kół przy tym samym rozmiarze nie wiem czy lepsze zawieszenie. Audi A5 jest większe i wygodniejsze niż poprzednie E90 (które też było bardzo bogato wyposażone).

W mojej opinii AUDI A5 jest nowocześniejszym i dużo ładniejszym autem niż E90/E92 lecz jako ogromny fan BMW cierpliwie czekam dnia aż będę mógł kupić wymarzoną F30/F32/F10 z trzy litrowym silnikiem KROPKA.

Opublikowano

Kurczę - kiszka stolcowa się wywraca, jak się czyta niektóre cholernie stronnicze wypowiedzi, w szczególności Użytkowników, którzy raz w życiu mieli się okazję przejechać, lub co najwyżej oglądali na YT filmiki o jednej, lub drugiej marce :mad2:

Oba auta są dobre, oba jednak skierowane do nieco innego odbiorcy i tyle. Każdy będzie wiadomo chwalił swoje, ale należało by być obiektywnym, a nie sadzić teksty typu "idź na forum audi", itp. Nie bądźmy już takimi "mocherami" - każda racja dobra, byle nasza :mrgreen:

Na forum Audi potrafię chwalić zalety BMW, którym jeździłem i odwrotnie - bez krępacji.

 

Wg moich spostrzeżeń, bardzo dużo zależy od tego, jakie roczniki się rozpatruje (kwestia wykończenia i dopracowania) oraz wersji silnikowych, skrzyni biegów, itp. A5 quattro jest bardziej wszechstronna niż RWD e92, szczególnie na śliskim, czy mokrym.

quattro (mechanika) jest bardziej przewidywalne niż xDrive (elektronika), a płużenie przodem poprawiono nieco zmianą rozkładu momentu z 50:50 na 40:60. xDrive ostatniej generacji miałem i tam dopiero był koszmar wyjeżdżania przodem, potęgowany przez dziwne zachowanie elektronicznych kagańców. Znacznie lepiej jeździło się z wyłączonymi systemami.

 

Kwestie odbioru i wrażeń wizualnych pomijam, bo zależą od indywidualnych preferencji - mi np. surowość i super ergonomia BMW e91 lci z CIC odpowiadała bardzo, ale wkurzały inne rzeczy, chociażby brak możliwości wyłączenia samościemniania lusterka, szum od kół ROF, odgłosy zamykania drzwi, czy inne duperele. Audi zresztą też nic nie brakuje - mam również A7, w którym od nowości napier..lały amortyzatory, a ASO nie potrafiło stwierdzić jednoznacznie co to jest :twisted: Mam A6, w której lewe lusterko otwiera się ma maxa w przód, doprowadzając mnie do szału.

Jeśli chodzi o kwestię silników, to niestety, ale V6 TDI brzmi lepiej niż R6d :roll: , a rozrządy w rocznikach 2009- poprawiono i nie strzelają, nie szeleszczą, itp.

 

Co do samego spalania, to teraz mam A6C6 lift 3.0 tdi 240KM TIP i powiem tak - 13l/100km owszem można zrobić, gniotąc auto w mieście i korkach, lub na autobanie, goniąc okolice 200-230km/h. Ja mam średnie 9.4-9.6 z 80% miasto/20% trasa, co w porównaniu do 10l/100km w mieście, osiąganych przez niektóre M47 nie jest chyba dramatem :wink: N47 w manualu i z xDrive'm robiła mi w mieście max. 7,6l/100km.

 

Najlepsze na koniec jest to, że jako miłośnik obu marek, znacznie częściej tęsknię i oglądam się za ładną BMW, niż za ładną Audi, których to jest od zasrania na ulicach. Zwyczajnie te auta mają w sobie "to coś" i gdyby nie fakt, że mam pewną i miodnie wyposażoną A6, to dawno bym to walnął w cholerę i kupił BMW - tylko jakie, bo teraz obie marki mają wy..bane na Klientów, którym auta oferują ekonomiści... :mad2:

 

Zatem peace Panowie szlachta :cool2: i życzę obiektywności, a jeśli któryś będzie miał jakieś pytania w kwestii porównania (rzetelnego i obiektywnego) obu marek, to chętnie służę wskazówką. Moim zdaniem trzeba mieć obie marki w garażu - Audi na śliskie i mokre dni oraz do pożyczania żonie na zakupy, aby się pod sklepem nie zakopała, a BMW dla siebie i do zabawy :mrgreen:

Opublikowano

Koval. Masz duzo racji w tym co piszesz. Przynajmniej jesli chodzi o BMW. Miedzy egzemplarzami BMW są gigantyczne różnice w jakości wykonania wnetrza w zależności od wyposażenia rocznika a nawet wersji silnikowej. Są gigantyczne różnice w prowadzeniu w zależności od stanu opon zawieszenia ale takze znowu od wyposażenia i wersji silnikowej.

 

O ile jednak większe audi z napędem quatro da sie jeszcze jakos zestawiać z BMW tak mniejsze z napędem fwd to po prostu skoda/vw z lepszym wykonaniem wnetrza. W napędach mniejszych audi różnice są gigantyczne. Za chwile podobnie bedzie w BMW ale póki co nawet najmniejsze BMW ma rwd i swietnie sie prowadzi (nawet lepiej niz większe ). Oczywiście mamy juz w BMW przednionapędowego vana, ale ten model pomijam w rozważaniach

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koval. Masz duzo racji w tym co piszesz. Przynajmniej jesli chodzi o BMW. Miedzy egzemplarzami BMW są gigantyczne różnice w jakości wykonania wnetrza w zależności od wyposażenia rocznika a nawet wersji silnikowej. Są gigantyczne różnice w prowadzeniu w zależności od stanu opon zawieszenia ale takze znowu od wyposażenia i wersji silnikowej.

 

O ile jednak większe audi z napędem quatro da sie jeszcze jakos zestawiać z BMW tak mniejsze z napędem fwd to po prostu skoda/vw z lepszym wykonaniem wnetrza. W napędach mniejszych audi różnice są gigantyczne. Za chwile podobnie bedzie w BMW ale póki co nawet najmniejsze BMW ma rwd i swietnie sie prowadzi (nawet lepiej niz większe ). Oczywiście mamy juz w BMW przednionapędowego vana, ale ten model pomijam w rozważaniach

:cool2:

Opublikowano

Powiem wam szczerze że tak jak patrzę na A5 w takiej konfiguracji:

http://otomoto.pl/audi-a5-2-0tfsi-225km-misano-s-line-salon-pl-C33419276.html

To jest ono ładniejsze niż każde E92 jakie widziałem. (ocena subiektywna)

 

Porownanie osiagowe jest chyba na korzyść BMW w przypadku seryjnych aut, a po modyfikacjach wszystko zależy od zaawansowania modyfikacji w BMW/Audi.

Kolega miał nowe S5 3.0 TFSI, w środku jest to auto dla mnie INNE niż E92, ale podobnie jak E92 nawet w najlepszej opcji pachnie tanim plastykiem, na boczkach, desce, drzwiach itp... ot taki kasztan w porównaniu np do seri F (F32/F30) ktora moze wyglądać nawet tak:

http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1059889&d=1405454539

takiego wnetrza NIE mozesz miec nawet w RS6/RS7 (zadne Audi exclusive nie ma np: obszycia skórą deski) tylko w typowym A8/S8.

 

moim zdaniem A5 to tak samo jak E92, - tania tandeta.

Każde ma swoje wady i zalety, ale do F3X żadne nawet się nie umywa.

Opublikowano
Koval. Masz duzo racji w tym co piszesz. Przynajmniej jesli chodzi o BMW. Miedzy egzemplarzami BMW są gigantyczne różnice w jakości wykonania wnetrza w zależności od wyposażenia rocznika a nawet wersji silnikowej. Są gigantyczne różnice w prowadzeniu w zależności od stanu opon zawieszenia ale takze znowu od wyposażenia i wersji silnikowej.

 

O ile jednak większe audi z napędem quatro da sie jeszcze jakos zestawiać z BMW tak mniejsze z napędem fwd to po prostu skoda/vw z lepszym wykonaniem wnetrza. W napędach mniejszych audi różnice są gigantyczne. Za chwile podobnie bedzie w BMW ale póki co nawet najmniejsze BMW ma rwd i swietnie sie prowadzi (nawet lepiej niz większe ). Oczywiście mamy juz w BMW przednionapędowego vana, ale ten model pomijam w rozważaniach

 

Zgadza się, dlatego nawet na forum A4 zawsze będę wychwalał wyższość RWD nad gołym FWD - mógłbym się kopać i ślizgać, ale zawsze przekładał bym tył nad przód :wink:

Audi ma jeszcze jedną zaletę ponad BMW - multum części oraz ogarniętych mechaników/warsztatów, kabelków do diagnostyki, itp. Większość problemów można rozwiązać samodzielnie, lub z niewielką pomocą. Ja swoją e91 lci musiałem do ASO odstawiać, bo mi na rozrząd chcieli patrzeć z przodu :duh:

 

wujek - powiedz, jaka jest cena tej obszytej f30, to będziesz wiedział, dlaczego nie ma konkurencji :mrgreen: Zresztą, takie frykasy wolał bym robić samodzielnie poza ASO, patrząc na ogarnięcie jednej i drugiej marki. Ja w f30 nie mogę zdzierżyć jedynie tej tandetnej, wysuwającej się nawigacji - seria e, czy f10 ma to znacznie subtelniej rozwiązane :cool2:

Opublikowano

Ale w F30 nawigacja się przecież nie wysuwa. Chyba, że chodzi Ci o to, że sprawia takie wrażenie jakby była wysunięta. Ale na pocieszenie to w nowych mercedesach jest jeszcze gorzej pod tym względem, spójrz np na W205:

 

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/did-this-guy-break-the-c-class-w205-interior-air-vent-video-74897-7.jpg

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

wujek - powiedz, jaka jest cena tej obszytej f30, to będziesz wiedział, dlaczego nie ma konkurencji :mrgreen: Zresztą, takie frykasy wolał bym robić samodzielnie poza ASO, patrząc na ogarnięcie jednej i drugiej marki. Ja w f30 nie mogę zdzierżyć jedynie tej tandetnej, wysuwającej się nawigacji - seria e, czy f10 ma to znacznie subtelniej rozwiązane :cool2:

 

nie tak duzo :)

Individual kosztuje 12k, a deska z merysonami 6k

Porownujac dopasione 428i (290k) i A5 2.0 TFSI (295k) chyba wlasnie mozna mowic o konkurencji ;) gdzie A5 nawet z tymi smiesznymi "Audi Exclusive" nie dorasta serii F do piet, plastic is fantastic.

Za to E92 bije na glowe... - nawet pod wzgledem gadzetow w wyposazeniu, tu bmw sie nie popisalo ;)

Opublikowano
gdzie A5 nawet z tymi smiesznymi "Audi Exclusive" nie dorasta serii F do piet, plastic is fantastic.

Za to E92 bije na glowe...

 

dlatego właśnie byłem zmuszony kupić A5..cena z faktury 350tys a po czterech latach mniejsza połowa (sic!) ale coś czuje, że F bedzie dłużej trzymac cene.. mówimy oczywiście o tych normalnie wyposażonych egzemplarzach z prawdziwym silnikiem :D

Opublikowano
mówimy oczywiście o tych normalnie wyposażonych egzemplarzach z prawdziwym silnikiem :D

 

Dobrze ze dodales ten usmiech na koncu z tym "prawdziwym silnikiem" ;)

Co by nie bylo A5 jest drozsze, zarowno w podstawie jak i po doposazeniu.

Nawet od serii F.

Opublikowano
.... że F bedzie dłużej trzymac cene.. mówimy oczywiście o tych normalnie wyposażonych egzemplarzach z prawdziwym silnikiem :D

 

Na razie wrecz panuje przeciwna opinia, Ze Fki z seri 3 beda dosyc tanie bo bedzie maly popyt przez duze i kosztowne problemy z elektryka i elektronika pojazdu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
.... że F bedzie dłużej trzymac cene.. mówimy oczywiście o tych normalnie wyposażonych egzemplarzach z prawdziwym silnikiem :D

 

Na razie wrecz panuje przeciwna opinia, Ze Fki z seri 3 beda dosyc tanie bo bedzie maly popyt przez duze i kosztowne problemy z elektryka i elektronika pojazdu.

 

A tak z ciekawości to co konkretnie jest z nimi nie tak?

Dla przykładu F10 ma u mechaników bardzo dobrą opinię.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

Dlatego precyzowalem jak chodzi o Fki z seri 3 :) Tak jak chodzi o F10 to generalnie jest uwazane za bardzo udane auto.

 

W F3x z tego co ja wyczytalem na forach amerykanskich na szybko :

- padajacy system DBW

- problem z elektryka (wymiana wiazek i kabli doprowadzajacych do bateri)

- problem z trwaloscia sond lambda i generalnie czujnikow ktore padaja seryjnie (ludzie mysla ze to jest zwiazane z problemami z elektryka)

- masa bledow nie trudnych w diagnozie ale uciazliwych i kosztownych do naprawy post 100 tys km.

- zaczynaja sie problemy z trwaloscia turbin i to nie tylko w dizlach ale rownierz w benzyniakach

-... itd

 

Generalnie, mechanicznie na razie auto wyglada niezle ale tez brak jest wiekszych przebiegow za to elektrycznie/elektronicznie nie wygalada to dobrze, lepiej miec zaprzyjaznionego elektronika wyspecjaizowanego w BMW bo ceny ASO sa astronomiczne jak chodzi o elektronike podobno (nie wiem jak moga byc bardziej niz jak chodzi o mechanike ale powiedzmy)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Cała elektronika, a nawet chyba same wiązki potrafią się różnić w autach na USA od tych w EU, więc niekoniecznie musi to dolegać też europejskim F
Opublikowano
@Rivasi czas pokaże z tą F30 pozytywne opinie słyszę o zawieszeniu, że są tam stalowe elementy zamiast alu jak w E90
Opublikowano

wujek - powiedz, jaka jest cena tej obszytej f30, to będziesz wiedział, dlaczego nie ma konkurencji :mrgreen: Zresztą, takie frykasy wolał bym robić samodzielnie poza ASO, patrząc na ogarnięcie jednej i drugiej marki. Ja w f30 nie mogę zdzierżyć jedynie tej tandetnej, wysuwającej się nawigacji - seria e, czy f10 ma to znacznie subtelniej rozwiązane :cool2:

 

nie tak duzo :)

Individual kosztuje 12k, a deska z merysonami 6k

Porownujac dopasione 428i (290k) i A5 2.0 TFSI (295k) chyba wlasnie mozna mowic o konkurencji ;) gdzie A5 nawet z tymi smiesznymi "Audi Exclusive" nie dorasta serii F do piet, plastic is fantastic.

Za to E92 bije na glowe... - nawet pod wzgledem gadzetow w wyposazeniu, tu bmw sie nie popisalo ;)

 

No to rzeczywiście nie ma dramatu - myślałem, że wygląda to znacznie gorzej :cool2:

bbrys - dokładnie - zapomniałem dodać "wysuwana"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.