Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie ,

 

Po sprzedaży swojego e60 rozglądam sie za samochodem . Jedno jest pewne - będzie coupe , Bo F10 jeszcze nie mieści się w moim budżecie przeznaczonym na samochód. Ma ktoś z Was porównanie tych 2 ww. samochodów? Powiem szczerze , że linia boczna E92 nie bardzo do mnie przemawia , zwłaszcza bez pakietu M ,a znowu takich w automacie i 3 litrowym dieslu jest jak na lekarstwo. A5 urzekło mnie środkiem , po kilku latach z pękającymi plastikami w E60 mam troche dosyć tej skromności BMW i chciałbym wreszcie mieć auto premium nie tylko na zewnątrz ... Kolejnym aspektem jest premiera serii 4 , co za tym idzie pewnie E92 mocno spadną z ceny , a A5 dalej jest świeżym modelem . Jednak BMW bardzo dobrze się prowadziło i boje się ,że będzie mi brakowało tej precyzji w Audi. Stał ktoś z Was przed podobnym wyborem ? Lub jeździł oboma samochodami ?

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witajcie ,

 

Po sprzedaży swojego e60 rozglądam sie za samochodem . Jedno jest pewne - będzie coupe , Bo F10 jeszcze nie mieści się w moim budżecie przeznaczonym na samochód. Ma ktoś z Was porównanie tych 2 ww. samochodów? Powiem szczerze , że linia boczna E92 nie bardzo do mnie przemawia , zwłaszcza bez pakietu M ,a znowu takich w automacie i 3 litrowym dieslu jest jak na lekarstwo. A5 urzekło mnie środkiem , po kilku latach z pękającymi plastikami w E60 mam troche dosyć tej skromności BMW i chciałbym wreszcie mieć auto premium nie tylko na zewnątrz ... Kolejnym aspektem jest premiera serii 4 , co za tym idzie pewnie E92 mocno spadną z ceny , a A5 dalej jest świeżym modelem . Jednak BMW bardzo dobrze się prowadziło i boje się ,że będzie mi brakowało tej precyzji w Audi. Stał ktoś z Was przed podobnym wyborem ? Lub jeździł oboma samochodami ?

 

Zdecydowanie beemka. Od coupe oczekujesz fun'u z jazdy, a fwd czy nawet quattro w audi nie da tego, co RWD w beemce. Co prawda swoja opinie przedstawiam na podstawie porównania E60 do A6C6, ale mysle, ze w autach, ktore Ciebie interesuja bedzie podobnie :)

v40 -> s60 -> s40 -> s60 -> wrx -> e90 ->A6
Opublikowano

Na forum BMW nikt sensownie Ci nie doradzi:

Wyglad to kwestia gustu, E92 w mpakiecie jest bardzo ladne. A5 w ogole do mnie nie przemawia

Wnetrze tez, ale, A5 ma ladniejsze, czy lepiej wykonane? Mialem okazje porownac wnetrze S5 V8 i na prawde robilo wrazenie, o wiele lepsze niz E92.

Prowadzenie: A5/S5 nawet nie ma podejscia do E92.

Osiagi: Zapomnij o audi A5/S5, te auta nie jada.

Koszta zakupu: A5 jest chyba drozsze.

Spadek Ceny E92: Duzo cena nie spadnie, teraz E92 kosztuja 60+ tys, to beda ile kosztowac? 55-58+ tys?

 

Fajnie ze patrzysz na konkretniejsza wersja silnikowa, R4 odpusc, osobiscie polecam Ci 335d/335i/m3 - najlepsze wersje silnikowe do E92

3.0d tez jest ok, ale dopiero po programie.

 

Powodzenia ;)

Opublikowano

No nie wiem czy A5 jest takim świezym modelem, to tylko rok różnicy jesli chodzi o E92, wg mnie obydwa modele są dość stare, tyle, że po A5 tak tego nie widać.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździłem a5 i miałem e92 3.0d - wg. Mnie lepszym autem jest e92: lepiej się prowadzi + lepszy układ kierowniczy, ma wiecej miejsca z tylu, ma lepsze silniki, ma napęd na tył i z m packiem jeszcze długo będzie wyglądać świeżo. Polecam tylko r6. A5 zapamiętałem jako auto myszkujace po drodze w koleinach tak koszmarnie, ze aż bałem się nim szybko jeździć...
Opublikowano
Jeździłem e92 i A5... Zdecydowanie brałbym BMW, lepiej się prowadzi ( w A5 dziwnie ucieka przód ) i jak dla mnie BMW na M paku lepiej wygląda a co do wnętrza to mam mieszane odczucia...w Audi jest ładnie ale w BMW na CIC-u też jest świeżo i niczego nie brakuje ;)
Opublikowano
Jak miałem E92 to czasami nachodziły mnie głupie myśli, a A5 na początku mi się podobała ( teraz już się opatrzyła, poza tym jest taka sama jak wszystkie inne Audi ). Pierwsze jeździłem 2.0TFSI quattro w automacie - brak czucia, mało mocy troche bezpłciowe auto. Potem S5 łudząc się że będzie lepiej a tu nic. Jak chodzi o trakcje to słabiutko w porównaniu do E92 które fajnie się prowadzą.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

Temat mi bardzo bliski ponieważ po sprzedaży mojego e90 w marcu, w grę wchodziły tylko dwa samochody: A5 albo e92.

Długo siedziałem, czytałem, przeglądałem i jeździłem zarówno S5, A5 3.0 quattro, A5 1.8T jak i e92 330D oraz e92 335D.

Wybór padł na e92 335D.

Dlaczego?

1. Przede wszystkim argument mówiący o tym, że jakość wykończenia A5 w środku jest lepsza, jest totalnym nieporozumieniem... :duh:

Porozmawiał z kimś to jeździ A5 już jakiś czas a dowiesz się, że plastiki i listwy w środku mają tendencję do skrzypienia i piszczenia a na dłuższą metę taki "szczegół" może zabić radość z jazdy.

Moje 335d ma 5 lat i 160 tys km przebiegu a nic w nim nie skrzypi, nic nie zgrzyta - jest absolutna cisza.

2. MMI w audi jest systemem starszym i oferującym mniej opcji niż CIC w BMW czy nawet poprzednie CCC. Poza tym ekran w BMW jest nieporównywalnie większy, bardziej czytelny a obsługa przyjemniejsza i bardziej intuicyjna.

3. A5 jest dużo bardziej toporne, mniej skrętne i nie może nawet porównywać się do e92 pod względem prowadzenia i trakcji, zwłaszcza jeśli e92 jest z zawieszeniem typu M.

4. W audi dużym plusem jest silnik 3.0TDI quattro, który jest rewelacyjny ale nie jest on także pozbawiony wad... Zadzwoń do serwisu a dowiesz się, że po 100tys przebiegu duża część tych silników ma spory problem z kolektorem, który nadaje się tylko do wymiany a jest drogi. Ponadto rozciągające się łańcuszki rozrządu i napinacze też nie należą do rzadkości.

5. BMW R6 330d lub 335d a także 335i to pancerne silniki, które są żywotne i dysponują nieprzeciętnym osiągami. Ja po 6 miesiącach jazdy e92 mam średnie spalanie na poziomie 9L a silnik posiada niesamowitego "kopa" i nie brzmi zupełnie jak diesel.

 

Podsumowując:

Nie zamieniłbym e92 na żadną A5 czy nawet S5. Mój kuzyn miał A5 dwa lata, więc nie są to puste słowa bez poparcia gdyż z samochodem miałem styczność dosyć często.

Nie znaczy to, że A5 jest złe! Nie. A5 jest pięknym i bardzo dobrym samochodem ale do e92 sporo mu brakuje.

Wszystko to co napisałem tutaj to oczywiście moje prywatne opinie ale nie jestem oderwanym od rzeczywistości "fanatykiem BMW" i sam długo analizowałem temat "na chłodno" dlatego sądzę, że to co mówię ma sens :wink:

Pozdro

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano
O takiego posta właśnie mi chodziło . W moim przypadku w grę wchodzi tylko diesel . I tutaj zetknąłem się już z mitem dobrego 3.0d od BMW w E60 . Otóż nie było tak kolorowo . Cieknące kolektory , słabe turbo ( wytrzymało niecałe 150 k ori przebiegu ) , koła pasowe. Może w 231 / 286 km już nie ma takich problemów , ale ja swojego 218 km miałem czasami dosyć i nie chciałbym kolejny raz tego przechodzić .Jak chodzi o wnętrze o którym mówicie, to właśnie tego z serii E bmw mam troszeczkę dosyć, może i jest lepsze niż to żenujące z E60 gdzie plastiki pękały i łuszczyły się od słońca ,ale mam wrażenie że temu z A5 bliżej do serii F niż E9x , Wszystko co srebrne jest metalem ,a nie imitującym metal plastikiem , nie ma tych twardych nieprzyjemnych plastików , a ekran ma normalną rozdzielczość w odróżnieniu do leciwego CCC ( z racji na budżet auto z CIC jeszcze nie wchodzi w grę ) .Co do cen e92 poniżej 70k zł , też nie widzę żadnej sensownej coupe w 3.0dA i m pakiecie i wydaje mi się to jednak trochę dużo jak za auto ok 7 letnie z przebiegiem ok 200 kkm . Cena taka byłaby jeszcze do przejścia gdyby auto było po jakichś wymianach części eksploatacyjnych ,a nie jak wszędzie gdzie dzwoniłem nic przy aucie nie było jeszcze robione ( w perspektywie zaraz pewnie wyjdzie zawieszenie , turbo etc.) W audi przedstawia się to tak z tego co wyczytałem na forum A5 klub , kolektor ( 800 zł regeneracja i dożywotnia gwarancja w Gdansku ) , w pozniejszych modelach brak już wadliwych lancuchów ( na oku mam autko 2009 rok , podobno już poprawione ) . Forum A5 jednak nie jest zbyt obszerne w odróżnieniu od działu E9x , więc napewno są i inne bolączki o których nie maiłem okazji przeczytać . Plusem A5 jest też to ,że zwykłe 3.0 TDi ma 5,9 do setki więc dość dobrze jedzie , porównywalnie do 335d . Do tego dochodzą dość wytrzymałe turbo i możliwość chipowania u speców w Compsporcie. Jednak tego o czym mówisz właśnie tego się boje , że to już nie będzie zwarcie prowadzące się BMW do którego przywykłem , a wtedy odpadnie w przedbiegach . E60 mialem na 18 calach , zawieszenie M pakiet i dawało naprawdę dużą frajdę z jazdy , dlatego mimo wszystkich jego wad wytrzymałem z nim tak długo i uwielbiałem ten samochód . Mimo , że nie miałem okazji prowadzić to spodziewam się , że E92 napewno pod tym względem mnie nie zawiedzie , A a5 ? Porównując E60 do A6C6 (kupując również miałem chwile zawachania) po przejażdżce a6 quattro stwierdziłem ,że prowadzi się beznadziejnie . No nic , zobaczymy w niedziele będę oglądał A5 , zobaczymy co powiem po przejażdżce :roll:
Opublikowano

4. W audi dużym plusem jest silnik 3.0TDI quattro, który jest rewelacyjny ale nie jest on także pozbawiony wad... Zadzwoń do serwisu a dowiesz się, że po 100tys przebiegu duża część tych silników ma spory problem z kolektorem, który nadaje się tylko do wymiany a jest drogi. Ponadto rozciągające się łańcuszki rozrządu i napinacze też nie należą do rzadkości.

 

Czasem wczesniej (u mnie przy 50 tys.).

Ale nie jest tak źle - wystarczy go troche "poprawić" i bład znika na zawsze. Te same klapki w BMW sie wycina małym kosztem, w audi komputer pilnuje ich pracy troche bardziej, wiec albo wycinanie i modyfikacja softu, albo wspomniane ich poprawienie. No i w audi nie wpadną też do silnika :)

v40 -> s60 -> s40 -> s60 -> wrx -> e90 ->A6
Opublikowano
Ja z kolei myślę o zmianie E60 na A4B8 - nie, że muszę sprzedać tylko swoje pojeździłem i jako następcy myślę nad czymś bardziej zwinnym od rozpasłej E60...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Wszystkim fanom BMW odradzam jazdy testowej Audi A5 ! nie warto , bo nikogo tu na forum nie będzie :D porównywać mogę tylko e90 163km do A5 3.0tdi Q i fakt taki że Bmw wole jeździć ale tylko wtedy gdy niema Audi :) różnica jest taka że Bmw ma się poto żeby ją mieć a Audi jest do wszystkiego , i nie wsiadajcie nigdy do Audi bo mało nas tu będzie :)
Opublikowano

Też stałem przed podobnym wyborem :) W grę wchodziły raczej te dwa auta.

 

A5 mi się bardziej podoba z zewnątrz jeśli chodzi o linie, natomiast strasznie nie lubie świateł dziennich diodowych z przodu, są fatalne (http://allegro.pl/lampy-nowe-seat-leon-toledo-99-05-daylight-black-i4101707545.html mówie o tym).

 

Poliftowe modele pozbawione tej wady są piękne.

Jeśli chodzi o środek, cięzka sprawa. Raczej na korzyść audi, chociaż MMI mi się kompletnie nie podoba. Tak jak ktoś już wyżej napisał, moim zdaniem wygodniejszy jest CCC, do CIC się nie umywa.

A5 ładniejsza w środku (i też słyszałem że lepiej wykonana, e92 mam, nie jest źle, mogłoby być lepiej, ale oczywiście o żadnym skrzypieniu czy czymkolwiek podobnym nie ma mowy).

 

Ja a5 odrzuciłem z tego względu, że są to droższe auta w zakupie. Lepiej trzymają cenę.

 

Oczywiście prowadzenie to już osobna sprawa, ale kupując pierdziaweczkę 2.0 zbytnio na to nie patrzyłem. Nie jeżdze tak, żeby mogło mi to BARDZO przeszkadząc.

 

A jeśli chodzi o 3 litrowe silniki, w BMW miałem stycznosć z 3 litrowym dizlem w f07 (530d) w audi w a6 c7. Ten z Audi mi chyba lepiej podszedł, ale może być to bardzo subiektywna i niemiarodajna opinia.

 

Reasumując, gdybym teraz kupował auto, chyba jednak wziąłbym poliftową a5 (tylko quattro). Gdybym jednak nie miał funduszy, brałbym e92 (lecz priorytetem nadał byłby stan auta).

 

pozdr.

Opublikowano
Wszystkim fanom BMW odradzam jazdy testowej Audi A5 ! nie warto , bo nikogo tu na forum nie będzie :D porównywać mogę tylko e90 163km do A5 3.0tdi Q i fakt taki że Bmw wole jeździć ale tylko wtedy gdy niema Audi :) różnica jest taka że Bmw ma się poto żeby ją mieć a Audi jest do wszystkiego , i nie wsiadajcie nigdy do Audi bo mało nas tu będzie :)

Powiedział co wiedział :duh:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano
e92 moim zdaniem co do wyglądu tylko mówię jest 100 lat za murzynami a5 ma świeży wygląda a e92 to już staruszek.Jeśli miał bym wybierać tylko A5
Opublikowano

E92 może i faktycznie wygląda na starsze ale nie porównujmy właściwości jezdnych.

Tak to już w motoryzacji jest, teraz jest bmka 4 i przy niej a5 wygląda jak staruszek ;)

E klasa coupe rownież wygląda dużo ciekawiej niż audi dlatego trzeba poczekać na nowe a5.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Znajomy ma a5 w v6 z jednobiegowa skrzynia. To auto idealne na trasę, ale jeżeli ktoś szuka wrażeń z jazdy czy sportowego charakteru to na pewno lepiej BMW. No i tył napęd... A co do wyglądu to oba auta piękne
Opublikowano

Dla mnie temat bez sensu. Jeżeli chcesz się porozwodzić nad tym jakim to świetnym samochodem jest A5 zmiataj na audi forum.

To jest o BMW.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano
Wszystkim fanom BMW odradzam jazdy testowej Audi A5 ! nie warto , bo nikogo tu na forum nie będzie :D porównywać mogę tylko e90 163km do A5 3.0tdi Q i fakt taki że Bmw wole jeździć ale tylko wtedy gdy niema Audi :) różnica jest taka że Bmw ma się poto żeby ją mieć a Audi jest do wszystkiego , i nie wsiadajcie nigdy do Audi bo mało nas tu będzie :)

 

gadu gadu...a kolega po jeździe próbnej i tak na forum BMW zagląda :mrgreen:

Back to the roots...
Opublikowano

Jeśli ktoś szuka auta do 2l to Audi ma przewagę nad BMW zarówno ON jak i PB

 

- ON - 2.0 tdi CR (nie mylić z PD) w porównaniu do 2.0 d n47 BMW jest praktycznie bezawaryjny, bez żadnych wyraźnych wad takich jak w BMW: strzelające łańcuchy, pękające bloki.

- PB - 2.0 tfsi Audi jest dużo bardziej dynamiczne, oszczędniejsze, bardzo podatne na mody (250 km bez żadnego problemu) niż 2.0 wolnossące w BMW. Jedyną wadą 2.0 tfsi jest seria egzemplarzy podatnych na spore zużycie oleju no i oczywiście występuje wersja 'Q' czego nie uświadczymy w BMW.

 

 

Owszem BMW lepiej się prowadzi, jest bardziej zwarte, ale nie ma tu przepaści, a na mokrym czy śniegu quattro da sporo frajdy.

 

-Środek i wykonanie na plus dla Audi i nigdy nie słyszałem, żeby jakieś plastiki trzeszczały

 

Gdybym miał wybierać w mocnym egzemplarzu to 335i lub 335d, a jeśli do 2l to a5 2.0 tfsi Q

 

Reszta to kwestia gustu, przywiązania do marki i własnych upodobań.

Opublikowano

Ta

 

A5 manual 2.0 tdi 170: 0-100 8,2

E92 M 2.0 177: 0-100 7,9

 

Rzeczywiście nie jedzie, w ogóle stoi praktycznie w miejscu :cool2:

 

Nie będę przytaczał danych technicznych 2.0 tfsi vs 2.0, a może jednak...

 

A5 0-100 6,5

E92 0-100 8,1

 

Tak, tu BMW nie jedzie.

 

Na co można mieć gwarancję?

Opublikowano (edytowane)

No swietnie, teorie prawie znasz, a tak to wygląda w rzeczywistosci:

http://www.zeperfs.com/duel3613-4044.htm

http://technical-data.com/pl/23354/at1_bmw-320d-coupe-e92-2-0-184-km-mod-2010/

 

A jak zwykle nie zrozumialeś ze pisałem o Ppk i gwarancji na całe auto. W opcji z ppk jest ponad 200 KM i ok 7s do setki. Pewnie tego tez nie zrozumiesz.

 

A tak wyglada porównanie e90 z 2.0 dieslem kontra A5 Z dieslem v6 2,7.

http://www.zeperfs.com/duel3613-2329.htm

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.