Skocz do zawartości

Pakiet serwisowy, wymiana oleju co 20tys. czy co 30tys. km ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodam jeszcze jedną ważną uwagę.

Z wykupieniem BMW Repair nie można się spóźnić ani o 1 dzień/ani o 1 km (to samo dotyczy przedłużenia pakietu Repair na kolejny okres).

Jeśli czas/przebieg jest przekroczony choćby o 1 dzień/1km - w momencie sczytywania kluczyka system BMW po prostu nie przyjmie przedłużenia gwarancji.

W takim wypadku pozostaje tylko pisanie do BMW Polska z prośbą o wyjątek (ale to podobno nie zawsze działa i dotyczy tylko faktycznie niewielkich opóźnień).

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zgłębiałem ostatnio temat pakietów dla auta z Premium Selection. Podzielę się tym co mi wyszło (a może mi źle wyszło i ktoś sprostuje):

1. Pakiety dla aut nowych - kupowane w serwisie

- Repair przedłuża gwarancję o 1 do 4 lat i 200kkm (czyli do 6 lat od odbioru). Cena moim zdaniem bardzo atrakcyjna: 7300 zł za przedłużenie do 6 lat (6cyl). Jest jakiś cennik typu tabelka, ale sami sprzedawcy mówią, że faktyczna cena może być inna. Jest wypluwana wg VIN pojazdu. Do wykupienia potrzeba mieć jakikolwiek pakiet serwisowy.

- Service (przegląd olejowy) i Plus (olejowy + klocki + wycieraczki) są dostępne na czas/przebieg

Pakiety można przedłużać dopłacając +/- różnicę w cenie.

2. Pakiety dla aut Premium Selection oferują sprzedawcy aut PS:

- Repair (gwarancja) jest droższe niż do auta poza PS - ciut ponad 10tys zł za przedłużenie do 5 lat od pierwszego odbioru. Czyli realnie na 4 lata jeżdżenia rocznym autem.

- Service i Plus (ten ostatni wciąż nazywa się Ultimate): są dostępne na 1, 2 lub 3 lata i - uwaga - 200kkm! Więc wydają się opłacalne jeśli ktoś robi duże przebiegi. Dla przebiegu rzędu 25-30kkm rocznie te serwisy są sporo tańsze niż pakiety oferowane do nowych aut. 10tys zł za 3 lata za Plusa (liczony jest od odbioru używanego auta), gdy 4lata/120kkm kosztuje ok. 15tys zł

Wadą serwisu z katalogu Premium Selection jest to, że nie można go przedłużać. Niestety.

 

Widzę po wątku, że BMW "uszczelnia" program :-( Kiedyś przyjmowali na serwis olejowy gdy wyświetlacz pokazał 5kkm do przeglądu. Mimo to pcham się w serwisy - głównie dla gwarancji, za dużo może kosztować awaria ciekawszej zabawki. Za chwilę taką z PS odbieram.

Czy warto brać pakiety serwisowe? Można się spierać. Ceny pakietów dla aut nowych są mało zachęcające, z grubsza odpowiadają kosztom obsługi. Za chwilę wejdzie nowa generacja, tarcze i klocki do F10 powinny potanieć. Dla aut PS duży limit i niższa cena pakietów zachęcają i ja prawdopodobnie skorzystam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@pietiagoras

 

do grudnia była tabelka jak poniżej.

Jak napisałem wcześniej dawała dużą elastyczność w doborze, zwłaszcza dla samochodów wykonujących mniejsze przebiegi roczne.

Teraz też jest tabelka, ale bardzo się uprościła - zawiera tylko cztery kolumny (wszystkie dla 200.000km)

 

http://i.imgur.com/fF7Jr2n.png

 

 

Co do samochodów z programu PS to faktycznie jakiś klarownych reguł nie ma.

Cześć forumowiczów skarżyła się, że nie mieli w ogóle możliwości wykupienia pakietu, inni z kolei mieli dokładnie takie same warunki dla pakietów jak w przypadku samochodów kupionych jako nowe w Polsce...

Ja mam wrażenie, że to w dużej mierze zależało od tego czy samochód miał wkupiony jakiś dodatkowy pakiet za granicą czy nie.

W przypadku gdy miał - to chyba "wpadał" w reguły pakietów dla tamtejszego rynku (a na każdym rynku są różne) i był problem z wykupieniem pakietów obowiązujących w Polsce...

Opublikowano

Moze zabrano elastyczność, ale wycena na 3 lata do 200kkm to koszt taki jak poprzednio 3 lata i 80kkm. Na 6 lat i 200k teraz jest w cenie 6 lat/120kkm (a to był najtanszy pakiet na 6 lat). Wiec jest sporo taniej - na przykładzie F11 6cyl.

 

Jest powszechna opinia, ze do auta z PS nie można dokupić pakietów serwisowych innych niz oferuja sprzedawcy PS. Ale wystarczy pójść do serwisu, podać VIN i w moim przypadku można zamawiać ogólne pakiety. Podobno do momentu odbioru - bo gdy wyjedziesz autem PS z salonu, nie kupisz juz żadnego pakietu. Ani z katalogu serwisu, ani PS. Ale wolę tego nie sprawdzać ;)

 

Pakiety są w BMW mocną stroną. Poprzednio miałem ubezpieczenie sprzedane przez Audi. 10k za 2 dodatkowe lata i 100k. Mnóstwo wyłączeń. No i skorzystanie wymagało autoryzacji ubezpieczyciela. Auto z byle pierdułą znikało na 2 dni bo ubezpieczyciel nie odpowiadał od razu. Podobno to zmienili na komplety gwarancja+obsługa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzisz, z tymi nowymi cenami nie zawsze jest tak różowo.

Tak jak napisałem wcześniej - nowy cennik jest opłacalny dla aut dużo jeżdżących, ale dla mniejszych przebiegów (<20.000 km/rok) stare pakiety były korzystniejsze.

 

Ostatnio przedłużałem pakiet mojej żonie dla F20, która robi kilkanaście tyś. km rocznie.

Auto kupowała jako nowe i ma zamiar jeździć nim nie dłużej niż 5 lat, więc dla niej optymalny wybór (z zapasem) to 5 lat/100.000 km.

Pakiet BMW Repair:

- według starego cennika kosztował 1933 zł brutto (5lat/100.000km)

- według nowego kosztuje już... 4548 zł brutto (musi kupić 5lat/200.000km)

Warto też zwrócić uwagę, że nowy cennik nie ma rozbicia na 4-cyl i 6-cyl, więc nowy cennik dodatkowo preferuje auta z silnikami 6-cyl... :)

 

Poniżej tabelka z aktualnym cennikiem BMW Repair

(lewy górny róg obrazka => powiększenie)

 

http://i.imgur.com/Cmp5Vhc.png

Opublikowano

Prawdopodobnie masz racje. Dla 5ki zmiana jest na plus, dla innego modelu już nie.

Może jest tak ze schodzącą pomału 5kę promują tanimi pakietami, a nowsze modele już nie są tak atrakcyjne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja napisałbym inaczej - dla F10 są mniejsze różnice (in minus) dla małych przebiegów niż dla przykładowej F20.

Natomiast nowe pakiety są w przypadku F10 in plus dla dużych przebiegów, zwłaszcza w przypadku silników 6-cyl.

 

W lipcu będę wydłużał gwarancję dla swojego 525d.

Jako, że robię ok. 20.000km rocznie (i też nie zamierzam jeździć dłużej niż 5 lat) w starym pakiecie zapłaciłbym 4393 zł brutto (5lat/100.000km).

W nowym będzie mnie to kosztować 4705 zł brutto. Niby niewiele więcej, ale jednak in minus :wink:

Natomiast bez dwóch zdań - przy większych przebiegach niż 20.000km/rok akurat dla F10 zmiana jest faktycznie na plus.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze wklejam aktualne cenniki dla Service Inclusive oraz Service Inclusive Plus. Może komuś się przyda.

Jak widać w "nowych" pakietach Service Inslusive też zrezygnowali z podziału na wielkość silników.

 

Szczerze mówiąc to w tych nowych pakietach najbardziej opłaca się kupić... hybrydę :)

Dla hybryd różnica in plus jest kilkukrotna.

 

(lewy górny róg obrazka => powiększenie)

http://i.imgur.com/tk1L4kO.png

 

http://i.imgur.com/A1dFa89.png

Opublikowano
Ci którzy mają auta w leasingu (zwykle mają limity na km) i myślą o wykupie auta to najnowsze stawki i limity km dla pakietu naprawczego są dla nich co najmniej średnio opłacalne.
Opublikowano
Widzę że powyżej 200 tyś to nawet serwis BMW boi się tych aut :? A te przebiegi to chyba mają dla starych dziadków co w niedzielę do kościoła tylko jeżdżą :evil: 5 lat 60tyś
Opublikowano

tak sobie czytam ten wątek (bo chodzi mi po głowie f10) od początku i zastanawiam ile jest racji w tym co piszecie a ile przesady. Mam jedynkę - rocznik 2004, kupiłem od niemca, 5-cio letnią z przebiegiem 140 tys. W tej chwili mam na liczniku 310 tys., codziennie 70 km do pracy (w znacznej części po zakorkowanym mieście), olej wymieniam WYŁĄCZNIE wtedy gdy pojawia się stosowna kontrolka. Do przebiegu 250 tys serwisy robiłem w ASO, teraz już sam wymieniam. Od samego początku był i nadal jest Castrol - najpierw 5W-30, teraz 0W-40. W tej chwili od wymiany mam zrobione jakieś 12 tys i połowę stanu na miarce. Przeważnie od wymiany do wymiany dolewam 1L - wtedy jak mi napisze żebym dolał. Nic więcej nie robię. Nigdy nie miałem żadnych problemów z silnikiem ani turbiną. Silnik pali, nie kopci, pracuje równo. I teraz tak na podsumowanie - nie wydaje wam się że gdyby te serwisy long life i ten (niby) badziewny Castrol tak szkodziły silnikowi to mój już dawno powinien stać w przydrożnych krzakach?

Pozdrawiam

Opublikowano

Pewna cześć samochodów ma pewny przebieg tj. rzeczywisty po prostu prawdziwy, a znacznie większa cześć, jednak nowy "mniejszy" i to są igły po kuracji odnawiającej w SPA. Ładny, dobra cena, wyposażenie tylko zużycie znaczne....... :mrgreen: Takie auta schodzą dość szybko....

Nie przebieg jest problemem tylko faktyczna jego eksploatacja. Auto może mieć 80 tys km i być szrotem bo jeździło tylko po mieście w dieslu z DPF, lub 360 tys km w 3 lata i być perła w koronie o super parametrach

Kupujący kupuje to co widzi i w to wierzy

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam takie pytanie do was drodzy koledzy, mam zamiar kupić a w zasadzie już mam bmw f11 2016 rok i nie rozumiem na czym polega pakiet BMW Repair Inclusive i BMW Service Inclusive Plus, czy opłaca się go dokupić zamierzam jeździć autem najbliższe parę lat i rocznie przemierzam 30 tys km pozdrawiam i czekam na pomoc i odpowiedz:))
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O BMW Repair Inclusive możesz zacząć myśleć jak będzie Ci się kończyć standardowa 2-letnia gwarancja.

Jest to po prostu przedłużenie gwarancji up_to 6 lat/200.000 km.

W odróżnieniu od innych marek przedłużona gwarancja w BMW jest realizowana bardzo sprawnie, bez przepychanek z jakimiś ubezpieczycielami (jak np. w Audi)...

 

Co do Service Inclusive Plus, bo o niego pytasz - więc zakładam, że masz podstawowy Service Inclusive.

W stosunku do Service Inclusive pakiet ten dodaje:

- gratis wymiana klocków i tarcz (w przypadku "normalnego zużycia")

- gratis wymiana sprzęgła (w przypadku "normalnego zużycia")

- gratis wymiana piór wycieraczek, raz na rok :mrgreen:

Opublikowano
Dziekuje bardzo za pomoc, czyli jak rozumiem repair inclusive nabywa sie po ukonczeniu gwarancji, pytałem w aso bmw i bmw daje 3 lata gwarancji w uk:) inclusive plus w takim wypadku nie wnosi za bardzo nic poza wymiana podzespolow ktore sie normalnie zuzywaja
Opublikowano

Damian, masz mieć automat czy manual?

Z manualem jeśli robisz głównie trasy, to możesz się "nie wyrobić" jeśli chodzi o zużycie hamulców w 50 tys mil.

Mnie dopiero co styknęło 50 tys, komputer pokazywał wymianę tyłu po 40 tys mil, ale serwis stwierdził że klocki zużyły się dopiero w połowie (z oryginalnych 19mm zostało 9 czy 10 mm). Jakbym miał Inclusive Plus to pewnie bez mrugnięcia okiem wymieniliby hamulce w połowie ich "life-time".

Mam F30 manuala, automat na pewno zużywa hamulce szybciej, ale czy na pewno na tyle? Pachnie mi to wywaleniem 1000 funtów w błoto.

 

Przy 30 tys km rocznie to w UK możesz nie dać rady zużyć hamulców (zwłaszcza tylnych) w 50 tys (mil)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakbym miał Inclusive Plus to pewnie bez mrugnięcia okiem wymieniliby hamulce w połowie ich "life-time".

No właśnie podobno nie bardzo.

Tzn. z tego co koledzy pisali - przy opcji "Plus" serwis nie chce wymieniać podzespołów dopóki się faktycznie nie zużyją...

 

Stąd ja nie zdecydowałem się na rozszerzoną opcję "Plus" w Service Inclusive, zresztą finansowo nijak nie domykała mi się ta opcja.

Opublikowano
Dziekuje bardzo za pomoc, czyli jak rozumiem repair inclusive nabywa sie po ukonczeniu gwarancji, pytałem w aso bmw i bmw daje 3 lata gwarancji w uk:) inclusive plus w takim wypadku nie wnosi za bardzo nic poza wymiana podzespolow ktore sie normalnie zuzywaja

Repair inclusive możesz nabyć w dowolnym momencie w trakcie trwania gwarancji. Po jej ukończeniu nie dokupisz tego pakietu.

Warunkiem kupienia Repair Inclusive w PL jest aktywny pakiet Service Inclusive (zwykły = olejowy, lub też Plus = pokrycie kosztów części zużywających się eksploatacyjnie, w praktyce klocki i wycieraczki). W PL zdaje się każde auto ma BSI na 5 lat i 100kkm, na innych rynkach bywa różnie.

Opublikowano
czy Repair Inclusive można wykupić grubo po skonczeniu gwarancji ( przy aktywnym BSI) np w przypadku kupna auta od osoby, która nie wykupiła Repair Inclusive?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety nie. Warunkiem wykupienia Repair Inclusive jest zrobienie tego najpóźniej w ostatnim dniu obowiązywania gwarancji fabrycznej.

W wyjątkowych przypadkach można podobno napisać pismo do BMW Polska z prośbą o zgodę na odstępstwo od reguły (ale musi to być uzasadniony przypadek i opóźnienie raczej rzędu dni niż tygodni).

 

W przypadku przedłużania gwarancji na kolejny okres (jak auto ma już wykupiony jakiś pakiet Repair Inclusive) zasada jest ta sama - najpóźniej w ostatnim dniu obowiązywania pakietu lub w "ostatnim kilometrze" przebiegu gwarancyjnego z pakietu. Przekroczenie nawet o 1 km powoduje, że system nie przyjmie opcji wykupienia pakietu na kolejny okres (dane są sczytywane z kluczyka, więc "dobra wola" doradcy serwisowego też tutaj nie pomoże...)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Podczepię się pod temat...

Według VIN wymianę oleju mam do 30000 km/24 miesiące. Przy ostatniej wymianie, interwał miałem 30000 km lub 24 miesiące, lecz przy ostatniej (46000km), komputer wskazuje mi 25000 km lub 24 miesiące.

Czym jest to spowodowane? Programowaniem przez serwisanta, czy przez coś innego? :8)

Pytam z czystej ciekawości :mrgreen:

Opublikowano
Witam,

Podczepię się pod temat...

Według VIN wymianę oleju mam do 30000 km/24 miesiące. Przy ostatniej wymianie, interwał miałem 30000 km lub 24 miesiące, lecz przy ostatniej (46000km), komputer wskazuje mi 25000 km lub 24 miesiące.

Czym jest to spowodowane? Programowaniem przez serwisanta, czy przez coś innego? :8)

Pytam z czystej ciekawości :mrgreen:

 

Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie ;) Komputer monitoruje Twój styl jazdy , tryby podróży i na podstawie jakiś tam algorytmów oblicza i reguluje płynnie interwały między przeglądami .

Opublikowano
Witam,

Podczepię się pod temat...

Według VIN wymianę oleju mam do 30000 km/24 miesiące. Przy ostatniej wymianie, interwał miałem 30000 km lub 24 miesiące, lecz przy ostatniej (46000km), komputer wskazuje mi 25000 km lub 24 miesiące.

Czym jest to spowodowane? Programowaniem przez serwisanta, czy przez coś innego? :8)

Pytam z czystej ciekawości :mrgreen:

 

Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie ;) Komputer monitoruje Twój styl jazdy , tryby podróży i na podstawie jakiś tam algorytmów oblicza i reguluje płynnie interwały między przeglądami .

 

To, to ja wiem:)

Ale 25000 km pokazał mi po wyjeździe z serwisu. Kilometry idą w dół a nie w górę....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.