Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam!!

Zakupiłem wczoraj z kolegą ładną beemeczkę E-36 320i od Duska (pozdrawiam) i tam hamulce są jak brzytwa tzn wystarczy delikatnie nacisnąć na pedał hamulca i już dość ostro hamuje, a u mnie w takiej samej trójce tyle że 2.5 trzeba wcisnąć pedał całkiem mocniej aby wogóle zaczęła hamować, później już są dobre hamulce ale nie ma takiej czułości jak w tej drugiej. Mam tarcze Brembo Max i klocki Ferodo Premier płyn wymieniany jakiś rok temu na Castrola... Poradźcie coś :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie wszystko jest nowe! I klocki i tarcze! Dziwne jest to że jak jadę szybciej i dłuzej hamuje to z prawego koła dochodzi dziwny dźwięk szurgotania... Również na przeglądzie (ale wtedy były stare tarcze i klocki) gościu powiedział że prawa strona później łapie... co do szurgotania to oglądałem tarcze i kolcek i wygląda że wszystko ok tarcza ładna z obydwu stron, może to te powietrze...
Opublikowano

Przydało by sie rozebrac zaciski i zobaczyc tłoczki wymienic simmeringi. Dobrze wyczyscic i powinno byc dobrze.

A jak nie to zmiana na nacinane tarcze, klocki green stuff i przewody hamulcowe w oplocie stalowym. Bedzie bosko.

Opublikowano

Czujność hamulców, to jest jednak trochę cecha indywidualna każdego egzemplarza.

 

Biała Dama przeszła wymiany bębnów (+ szczęki), tylnych cylinderków, tarcz (+ klocki), przednich przewodów elastycznych, plus świeży płyn hamulcowy.

 

I co :?: Po tym wszystkim skok pedału zmniejszył się nieznacznie, prawie nie odczuwalnie. Zdecydowana reakcja układu nadal wymaga co najmniej 1/4 skoku pedału.

 

Ale nie uznaję tego za wadę. Nie lubię samochodów, które po byle trąceniu hamulca stają dęba (wiele nowych francuskich tak ma). Trudno coś takiego zatrzymać po pańsku - czyli tak, żeby Państwo na tylnej kanapie nie poczuli, kiedy zaczęło się hamowanie, a kiedy skończyło. Żeby szampan z kieliszków się im nie wylał. :mrgreen:

 

Jeżeli siła nacisku wymagana do gwałtownego hamowania jest niewielka, droga hamowania wystarczająco krótka, a samochód nie ma problemów z utrzymaniem prostoliniowego toru jazdy przy awaryjnym zatrzymaniu, to nie widzę powodów, żeby martwić się trochę większym skokiem jałowym pedału hamulca.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
moim zdaniem możesz sprawdzić zaciski tak jak to radzą chłopaki i to może być to ale nie musi :norty: Poprostu tak jest jak sie ma tzw performance hamulce.One niezbyt nadają sie do jazdy codziennej no chyba że jezdzisz ostro :mrgreen: Do odpowiedniej pracy wymagają odpowiedniej temperatury ale zato po nagrzaniu są bardziej efektywne niż standard :cool2: Widziałem wiele testów i opinii i w zasadzie wszyscy radzą by po prostu nie kombinować i zakładać do normalnej jazdy nowe tarcze ATE+ klocki TEXTAR'a :cool2:
Opublikowano

wywal korektor siły chamowania z tyłu(lub wymien) i po sprawie.

pozdro.

ps. ja wywalam w kazdym swoim aucie. hamulce lepsze o 30%. ma to tez i wady, teoretycznie moze probowac na sliskim obracac autem lecz to tylko teoria.

e39 3.0D
Opublikowano
moim zdaniem możesz sprawdzić zaciski tak jak to radzą chłopaki i to może być to ale nie musi. Poprostu tak jest jak sie ma tzw performance hamulce.One niezbyt nadają sie do jazdy codziennej no chyba że jezdzisz ostro. Do odpowiedniej pracy wymagają odpowiedniej temperatury ale zato po nagrzaniu są bardziej efektywne niż standard. Widziałem wiele testów i opinii i w zasadzie wszyscy radzą by po prostu nie kombinować i zakładać do normalnej jazdy nowe tarcze ATE+ klocki TEXTAR'a :cool2:

 

Jeżeli wszystko w układzie ok, to przychylam się do tego zdania.

Pozdrawiam
Opublikowano
Szozdul ja też obstawiam, że twoje hamulce musza się rozgrzać, żeby zaczęły dobrze hamować, ale póżniej będą są za to skuteczniejsze od standardowych. Ale przecież powinieneś to wiedzieć, jeśli jeździsz swoim autem. Jak chcesz lepsze mieć wyczucie to załóż na te tarcze co masz klocki textara.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.