Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witaj !

Po zrobieniu podstawowego testu piszesz:

Wtyczka miała napięcie 4,98V

Czyli w normie bo jak by było zwarcie to byś tego nie zobaczył.

Dalej :

czujnik miał 0,12 ohm. miernik był ustawiony na 20k.

To dla mnie nie jest jasne do końca, bo jak miernik był ustawiony na 20K to raczej jest mu ciężko zmierzyć 0,12ohm,

Hmm... w takim wypadku to bym zmniejszył skale miernika np na 1 Kohm lub jeszcze na mniejszą.

Jeśli to był miernik z czasów mojej młodości (lata 1970) taki na wskazówkę i mieliście na skali 20K i wam wskazało 0,12 to by mogło oznaczać 0,12K czyli 120 ohm.

Szkoda że nie mieliście pod ręka jakiegoś potencjometru u go podłączyć do wtyczki bo to by było już na poziomie laboratorium w technikum ;-)

Zresztą jak to jest 0,12 ohm czyli praktycznie zwarcie to wentylator powinien mieć impuls do pracy na max,

a przy wskazaniu 120ohm to czujnik daje impuls jak w temperaturach grubo powyżej 100°C,

czyli jak by te pomiary były miarodajne to w obydwu interpretacjach pomiaru wygląda na to że czujnik padł.

Dalej piszesz

Dodam jeszcze że ja w wiatraki nie mam żadnego sterownika,

W twoim przypadku sterownik jest integralną częścią wentylatora czyli jest wbudowany w silnik.

Ps.

Stary myk domorosłych mechaników ;Kazik wchodzi do sklepu z częściami i kupuje czujnik temperatury wychodzi na parking podnosi maskę i po odpięciu wtyczki z czujnika podpina tam nowy czujnik i zapala auto , jak jest zmiana na dobre to się uśmiecha i wraca do domu aby zainstalować na stałe a jak niema zmiany to czujnik do pudełeczka i z powrotem do sklepu.

Tylko uważać aby tego nie wytytłać w oleju ;-)

Są sklepy ze jak się zapytasz czy możesz na próbę to jest odmowa , ale jak nie pytasz to odmowy nie dostaniesz i przy zwrocie powiesz ze miałeś telefon że już nie jest potrzebny to Ci go z powrotem przyjmą.

Może to nie elegancko ale nikogo się nie nabija w butelkę i nikt nic przy tym nie traci.

Tak gdzie moja rodzina kupuje to nigdy nie robili problemów bo sam kiedyś robiłem zwrot.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

0,12 przy zakresie 20k to 120 ohm

 

13 62 1 433 077 to numer kat. czujnika który jest typu NTC

 

Co oznaczało by że na zimnym płynie pokazuje wartość odpowiadającą grubo powyżej 100*C

zakładając że podane wartości są prawidłowe sprawa jest oczywista...

 

(dla pewności jutro zmierze na zimno R czujnika w swojej bmce przy tym samym zakresie 20k)

Opublikowano
Czyli wystarczy tylko podpiac wtyczke do nowego czujnika aby sprawdzić czy to jest rozwiazanie? Czujnik nie musi byc wsadzony na swoje miejsce w rurce?
Opublikowano

A mam jeszcze pytanie. Ten czujnik dobrze by bylo, żeby był oryginalny czy może być zamiennik?

 

Bo dookoła na szrotach nigdzie nie mogę go dostać, a w sklepie nie bedzie chcial go z powrotem ;/ Jestem zmuszony zaryzykować ;/

Opublikowano
może byc zamiennik , ten akurat czujnik odpowiada tylko i wyłącznie za sterowanie smigłem (ten w głowicy musi być juz dokładny)
Opublikowano

Dzisiaj przyszedł nowy czujnik. No całe szczęście to było rozwiązanie zagadki. Teraz już wiatrak chłodnicy nie startuje bez powodu i wszystko jest wporządku :)

 

Ciesze się, że to okazała się być najtańsza opcja i że nie musiałem całego wiatraka nowego wstawiać.

 

W ogole myślałem, że wczoraj stary czujnik sam się naprawił bo wiatrak przestał wyć bez powodu. Jednak po sprawdzeniu w kompie za kazdym razem po przekręceniu kluczyka wywalał błąd, że czujnik nie jest podłączony, więc na amen umarł

Opublikowano (edytowane)
Gratki za samodzielną pracę za ile i gdzie taki czujnik wyrwałeś ? Edytowane przez Faliszewice

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ja od tego samego odmę kupiłem.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 3 lata później...
Opublikowano

witam ja mam inny problem , otóz przyjechalem z pracy do domu auto rozgrzane na 90 ,licznik pokazuje na połowe czyli wskazówka na wprost ,zgasiłem wóz i poszedłem do domu przychodze za 1h patrrze słychac wentylator alarm wyje centralny mi sie nie otwiera , otworzyłem kluczem zamek w drzwiach odpalam a tam nic ,zanik kontrolek , okazało sie ze poszedł półroczny akumulator , naładowałem podłaczyłem auto pali ale wentylator sie kreci cały czas .co moze byc gdyz teraz jezdze na odpietej wtyczce ,czujnik wymieniłem na wezu górnym kable całe nie pozaginane a sterownika na wentylatorze nie moge dojrzec czy mam bo jest zabudowany , mój wóz to e46 lift diesel 2,0 150koni ,

 

co powinienem zrobic ?

Opublikowano

Zacząć od sprawdzenia czym to jest spowodowane. Najczęściej sterownik.

Są 4 możliwości ;

1. Uszkodzony czujnik temperatury lub jego okablowanie niema ciągłości.

2. Sterownik wentylatora co się znajduje na obudowie wentylatora lub jest zintegrowany z silnikiem wentylatora.

3. Z jakiejś przyczyny komputer podaje sygnał na sterownik

4. inne nie typowe niespodzianki np związane z klimatyzacją.

Ad 1. sprawdzić fizycznie czy kable nie uszkodzone, stan wtyczki, czujnik na podmianę, można zastępczy czujnik tylko podpiąć do wtyczki bez jego montażu.

Ad 2. Niestety wentylator trzeba wyjąć i domowym sposobem nie wiele sprawdzi bo sygnał sterujący jest modulowany, najprościej na podmianę a dla tych co są bardziej zaawansowani http://autoklimatyzacja.blogspot.ca/2014/07/jak-sprawdzic-wentylator-chodnicy-bme.html

Ad 3-4. wymagana diagnoza warsztatowa u specjalisty od BMW

 

Zastanawia mnie dlaczedo załączył się alarm ? czy tam niema innego dna.

Tak czy tak to by należało od podłączenia pod kompa z programem INPA

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

no wiec tak jak pisałem czujnik kupiłem nowiutki ale załozyłem go bezposrednio nowego do weza nie bawiłem sie w podpinanie obok bo myslałem ze to da rezultat jednak dalej sie kreci wentylator ,kable i wtyczka od wyzej wymienionego czujnika jak najbardziej w porzadku , , pod kompa go dzis podpinał kumpel nic nie pokazało oprócz poduszek i swiec zarowych które skasował bo swiecilo mi na blacie , wiec został wentylator a raczej jego sterownik , tylko dziwi mnie jedna rzecz ze jak jezdziłem do tej pory nic sie nie działo ,przychodze a tu alarm wyje z powodu wyładowanego juz kompletnie akumulatora i co najlepsze nie idzie go za ch'* wyłaczyc i wentylator sie kreci , musiałem drzwiami kierowcy leciec do bagaznika zdjac klemy by nie denerwowac sasiadów bo centralny mnie nie puscił do bagaznika był jako uzbrojony dalej,

 

a juz nie mówiac ze jak zdjałem klemy to kapnołem sie ze drzwi idzie otworzyc samemu pociagają raz za klamke w srodku i za drugim normalnie otwieraja sie drzwi , tego nie wiedziałem bo zawsze otwierał centralny ,ale o tym to nie w tym watku ,interesuje mnie wentylator bo teraz auto jezdzi na odpietej kostce od wentylatora ,

 

jutro wezme sie chyba za ten sterownik ,tylko mówicie ze najlepiej kupic taki wentylator tak ? a jak sie okaze ze to nie to ? niemam na serwis :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedź do elektryka samochodowego, powinien naprawić moduł.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
no bede musiał podziałac cos we wtorek bo to nie moze tak byc ze ja bede spał a on se bedzie załaczał w nocy wentylator i czerpał aku
Opublikowano

Do puki będziesz jeździł bez wentylatora to miej na podglądzie rzeczywistą temperaturę bloku którą możesz obserwować jak wejdziesz w ukryte menu i jak zobaczysz zawyżoną temperaturę to daj ogrzewanie na max, nawiew na max i otwieraj okna, pomaga obniżyć temperaturę w układzie chłodzenia.

Nie pozostawiaj długo samochodu bez ruchu na pracującym silniku.

 

Ps. Możesz sam zdemontować wentylator i komuś zostawić do naprawy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mam identyczny problem jak uzytkownik GSporting a mianowicie po przyjechaniu z pracy do domu po godzinie wentylator elektroniczny załączył sie samoczynnie w stanie spoczynku auta tak jak by żył swoim życiem :D Czy GSporting poradziles sobie z tym problemem? Ja aktualnie jezdze bez bezpiecznika 37 50A bo boje sie o kolejne rozladowanie aku narazie zimno wiec ok ewentualnie gdzie jest jakas firma ktora regeneruje wentylatory ze sterownikami, modułem bo kupno uzywanego z allego moze byc strata czasu i pieniedzy pozdrawiam
Opublikowano
Aktualnie chyba przestał kręcić całkowicie gdyż nawet po zdjeciu czujnika z węża chlodnicy wiatrak nie kreci zakręcił raz a za drugim juz nie chcial
Opublikowano

Wy chyba piszecie o różnych wentylatorach , jeden o wentylatorze chłodnicy a drugi o nawiewie kabiny.

jeśli chodzi o wentylator nawiewu to nim steruje tz jeż i on jest do wymiany. Jest to znana przypadłość i na forum dobrze opisane.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Piszemy o tym samym wentylatorze elektronicznym miedzy chłodnica a silnikiem z modułem czy sterownikiem jak zwał
Opublikowano
Jak tak to trzeba to zrobić bo przegrzejesz silnik.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.