Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio udało mi się kupić w dobrej cenie moduł świateł LM II i postanowiłem zrobić upgrade w aucie.

Po podmianie modułu LM E6X DYN LWR (61359116254 wersja bez S524A) na nowy LM II E6X LWR (61359192641 - wersja bez S524A) wykonałem wczytanie do niego FA z CAS (za pomocą - FA_WRITE w NCS Expert - sprawdziłem też czy są identyczne i zgodne), następnie update w WinKFP (przed odczytałem numer ZB nowego modułu i według numeru wybrałem LM460, wpisałem VIN mojego auta i następnie Prog ZB-Update - wszystko poszło standardowo). Dodatkowo zmianę VIN musiałem wykonać poprzez Tool32 bo NCSexpert pokazywał jeszcze stary VIN. Po tym zabiegu w NCS Expert zakodowałem domyślnie nowy moduł pustym MAN i wszystko powinno grać. Niestety ze światłami przednich lamp działy się cuda - zamiast ringów (światła postojowe) świeciły w lampie zewnętrzne kierunki, a mijania (xenon) gasły po około minucie i na desce waliło błędami jakby wszystkie żarówki były przepalone. Światła STOP działały OK, tylne postojowe też. Kierunkowskazu działały z jedną uwagą, że zwiększyła się częstotliwość migacza jakby żarówka była przepalona. Szukałem winy w kodowaniu ale mimo zmian i szukaniu opcji w NCS Dummy nic się nie zmieniało.

 

Czy ktoś wykonywał taki upgrade i może podzielić się czy miał takie problemy?

 

Wróciłem do starego modułu i wszystko gra.

Zastanawia mnie jeden fakt, że NCS Expert przy czytaniu nowego modułu używał LM_AHL_2.prg a przy starym LM_60.prg - czy to możliwe, że jest ten jeden plik dla modułów z AHL i bez AHL?

 

Posiłkowałem się jedną instrukcją z forum - http://forums.5series.net/e60-discussion-2/diy-change-lm1-lm2-115903/ i instrukcją PDF - http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=371275&d=1365893818

 

Gdzieś zasłyszałem też, że aby zadziałało prawidłowo to trzeba podmieniać jakieś piny we wtyczce od modułu.

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Na początku trzeba kupić odpowiedni moduł świateł.

Wchodzimy na http://www.realoem.com/bmw/select.do wpisujemy swój VIN i sprawdzamy wyposażenie: bi-ksenony skrętne itp.

Wracamy do tabeli z danymi samochodu i zmieniamy rok na LCI czyli najlepiej po 06'. Wchodzimy na moduł świateł i mamy wszystkie opcje modułów z ich numerami jakie były stosowane po lifcie.

Poniżej w/w tabela

 

TABELA E65 LCI

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/LM1%20-%20LM2/1_zpsfece9570.jpg

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/LM1%20-%20LM2/2_zps47d106e2.jpg

 

Wybieramy moduł zgadzający się z naszym wyposażeniem. Spisujemy numery i już wiadomo mniej więcej jakie moduły o jakim numerze części kupić żeby działały ok. Jak widać mojego modułu niema na liście,a był wyciągnięty z E65 06' i działa. Nie wiem jak z ksenonami skrętnymi, ale jeśli macie samochód z ALC(AHL), lepiej znaleźć któryś z listy obsługujący skrętne. Moduł musi mieć LWR, bo chyba nie ma E65 bez samopoziomującego się ksenonu.

W E65 po lifcie, jak widać w tabeli stosowane były jeszcze przejściowo LM1

Numery czsęści modułów zaczynają się od

LM1 6135 6 _ _ _ _ _ _

LM2 6135 9 _ _ _ _ _ _

 

 

INSTRUKCJA WYMIANY MODUŁU

 

Potrzebne narzędzia:

- śrubokręt (krzyżak)

- mały śrubokręt (płaski)

- klucz płaski 10 mm

- nóż do tapet

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/LM1%20-%20LM2/IMG_2197_zpsf02a4c3a.jpg

Moduł oryginalny LM1 .

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/LM1%20-%20LM2/IMG_2132_zps854b0ccf.jpg

Moduł LCI LM2 :

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/LM1%20-%20LM2/6bc77817-524a-4429-a353-fc83ae2cc338_zpsadd5db79.jpg

Odkręcamy 4 śruby i zdejmujemy osłonę

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/LM1%20-%20LM2/IMG_2158_zpsee73765b.jpg

Odkręcamy śrubę mocującą nawiew na nogi i zdejmujemy pociąągąjac w lewo.

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/LM1%20-%20LM2/IMG_2157_zpsf2aea3f4.jpg

Poluzowujemy śrubę mocującą moduł i wysuwamy go przesuwając w lewo i do przodu

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/LM1%20-%20LM2/IMG_2154_zps680a541b.jpg

Odpinamy kostkę

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/LM1%20-%20LM2/IMG_2147_zps2a2580cb.jpg

Ściągamy obudowę kostki

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/LM1%20-%20LM2/IMG_2143_zps86719704.jpg

Przepinamy pin 17 w miejsce pinu 60. Na zdj pin 17 już przepięty, strzałki wskazują gdzie nacisnąć, żeby pin wyszedł

Trzeba przepiąć piny żeby świeciła dioda FLC (auto) przy przełączniku świateł i z tego co widzę robi się to tylko w modelach do 3/2003 wyposażonych w FLC.

 

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=416231&d=1389236666

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/LM1%20-%20LM2/694a8055-667f-4ce2-945f-e635e92054a8_zpse0748eed.jpg

Obudowę kostki trzeba przerobić. Na zdjęciu na czerwono fragment kostki, którego trzeba się pozbyć wycinając ostrym nożem (jest to około 2,5 mm od krawędzi)

Edytowane przez bmw-power
Opublikowano (edytowane)

KODOWANIE NOWEGO MODUŁU LM2

 

POTRZEBNE BĘDĄ:

-NCS EXPERT

-TOOL32

 

KOPIOWANIE FA Z CAS DO LM2

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/KOPIOWANIE%20FA%20Z%20CAS%20DO%20LMA%20NCS/1_zps6b661bf9.jpg

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/KOPIOWANIE%20FA%20Z%20CAS%20DO%20LMA%20NCS/2_zps964f1d16.jpg

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/KOPIOWANIE%20FA%20Z%20CAS%20DO%20LMA%20NCS/3_zps4726fac3.jpg

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/KOPIOWANIE%20FA%20Z%20CAS%20DO%20LMA%20NCS/4_zpsc71c1b2a.jpg

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/KOPIOWANIE%20FA%20Z%20CAS%20DO%20LMA%20NCS/5_zps2e4572c7.jpg

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/KOPIOWANIE%20FA%20Z%20CAS%20DO%20LMA%20NCS/6_zpsf107955a.jpg

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/KOPIOWANIE%20FA%20Z%20CAS%20DO%20LMA%20NCS/7_zpsc0db21d3.jpg

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/KOPIOWANIE%20FA%20Z%20CAS%20DO%20LMA%20NCS/8_zps5e7946e7.jpg

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/KOPIOWANIE%20FA%20Z%20CAS%20DO%20LMA%20NCS/9_zpsddfdd4f8.jpg

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/KOPIOWANIE%20FA%20Z%20CAS%20DO%20LMA%20NCS/10_zps7160e99a.jpg

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/KOPIOWANIE%20FA%20Z%20CAS%20DO%20LMA%20NCS/11_zps8607f458.jpg

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/KOPIOWANIE%20FA%20Z%20CAS%20DO%20LMA%20NCS/12_zpsa03d3b65.jpg

 

 

FA ZOSTAŁO SKOPIOWANE Z CAS DO LM2

Edytowane przez bmw-power
Opublikowano

WPISANIE NOWEGO VIN-U DO LMA

 

 

1 - ODCZYTUJEMY VIN

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/3_zps38648275.jpg

FILE / LOAD PROFIL

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/4_zpsf1290bd6.jpg

EXPERTMODUS / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/1_zpscb4c65da.jpg

F1 / F3 / E65 / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/2_zpse8d46fd3.jpg

F2 / POKAZUJE SIE VIN SAMOCHODU / ZAPISUJEMY

 

 

2 - ODCZYTUJEMY PLIK.PRG

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/3_zps38648275.jpg

FILE / LOAD PROFIL

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/4_zpsf1290bd6.jpg

EXPERTMODUS / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/5_zpsc51f345a.jpg

F1 / F3 / E65 / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/6_zpse19b566b.jpg

CAS / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/7_zps468e0c92.jpg

F4

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/8_zpscc10f5c4.jpg

LMA / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/9_zps10076bbf.jpg

W OKIENKU POKAZUJE SIE NAM NAZWA PLIKU.PRG / ZAPISUJEMY

 

 

3 - WPISUJEMY W/W DANE W TOOL32

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/12_zps00e538e1.jpg

FILE / LOAD SGBD GROUP FILE

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/13_zps75626e45.jpg

SZUKAMY PLIKU.PRG WYMIENIONEGO W PKT 2 / ŁADUJEMY GO / OK

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/14_zps50e2133a.jpg

WYBIERAMY OPCJE WRITE_FVIN / WPISUJEMY W/W NUMER VIN / JOB / SELECT JOB ONCE ONLY

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/15_zpsf65b5743.jpg

ZMIANY ZAKONCZONE POZYTYWNIE

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/10_zps30ebfe42.jpg

WYBIERAMY READ_FVIN / JOB / START JOB ONCE ONLY

 

 

http://i769.photobucket.com/albums/xx338/mareksokol/ZMIANA%20VIN%20W%20LM2/11_zps220013fb.png

SPRAWDZAMY ZAPISANY VIN

PO WSZYSTKIM KODUJEMY NOWY MODUŁ LM2 PUSTYM PLIKIEM.MAN

 

Uwaga

Podczas kodowania LMA gdy wybierzemy F5 BASIC FUNCTIONS / capiReadSgGetFswPsw

pojawi sie stara nazwa modułu

w moim przypadku LM_E65.C05

trzeba ja wtedy manualnie zmienić wybierając któraś z opcji

 

LM2_E6X.C32

LM2_E6X.C33

LM2_E6X.C34

LM2_E6X.C35

 

W moim przypadku LM2_E6X.C34 i wtedy dopiero zaczyta dane do FSW_PSW.TRC

tak za każdym razem, ale nie robiłem jeszcze modułu przez winkfp więc może wtedy bedzie ok

W NCS dummy też korzystamy z modułu który zaakceptował NCS

 

lub

 

Kodując LMA wcisnąć READ ECU F5 wszystko skopiuje się do .trc i już w NCS dummy jak załadujecie .trc wybrać z tych 4 modułów lub za pomocą filtra "filter modules by trace file..." sam się wyszuka

 

INSTRUKCJA KODOWANIA Z NCS DUMMY

viewtopic.php?f=48&t=260787&p=1945746#p1945746

 

 

Dodatkowe funkcje LM2 których nie było w LM1

 

Angel Eyes as DRL - Ringi jako swiatła do jazdy dziennej

 

Jak zamontyje diody CREE może coś z tego będzie, na chwile obecna za słabe ringi

mozna wybrac przygaszone drogowe/mijania iinne które chemy zeby świeciły lub nie

 

 

Follow Me Home - Prowadz do domu

 

Ustawiamy światła które chcemy i czas świecenia, możemy uruchamiac/gasić jak wczesniej przy kierownicy lub z pilota.

Gasna wtedy po ustawionym czasie lub wczesniej przez powtorne nacisniecia guzika na pilocie

 

 

Welcome Lights - Światla powitalne

 

Ustawiamy swiatla które nam mają świecić po otwarciu samochodu

dzialaja w pozycji AUTO/światel mijania

Osobiscie zeby nie wyczerpywać akumulatora ustawione mam na powitalne rylko ringi przod i pozycyjne led tył

Jeśli chce zeby sie zaswieciły np z światłami mijania używam follow me home guzikiem na pilocie

 

 

Brake Force Display - BFD1 i BFD2

 

BFD1 Podczas gwałtownego chamowania bez ABS załączają się nam wybrane światła i decydujemy czy maja pulsować czy nie

(u mnie na BFD1 załączają sie dodatkowo do standardowych świateł stop światła przeciwmgielne)

BFD2 Podczas gwałtownego chamowania z ABS załączają się nam wybrane światła i decydujemy czy maja pulsować czy nie

(u mnie na BFD2 wszystkie światła stop wraz z przeciwmgielnymi pulsują)

 

 

Cornering Lights - Doświetlanie Przeciwmgielnymi

 

Jeszcze tego nie zrobiłem bo coś nie tak ustawiam (za dużo opcji)

Mam moduł od bi-xenonów skrętnych których fizycznie w samochodzie niema i tu trzeba trochę po kombinować

Jeśli ma ktoś poliftingowa E65 z tą funkcja będę wdzięczny za FSW_PSW.TRC z LMA

 

Jak zrobię doświetlanie przeciwmgielnymi to wrzucę swoje FSW_PSW.TRC żeby nikt nie musiał więcej kombinować

 

 

  • 3 lata później...
Opublikowano

Temat wykopany.

Zainteresowałem się ostatnio kodowanie w NCS Expert i udało mi się ustawić światła do jazdy dziennej, składane lusterka z pilota czy światła follow me home. Posiadam BMW e65 grudzień 2003 730d więc moduł świateł miałem przed liftowy LM E6X DYN.LWR lampy też przed liftowe, zwykły ksenon. Czytałem że poliftowe moduły mają większe możliwości zabawy i postanowiłem zakupić LM2. Oryginalny moduł miałem oznaczony jako BMW 6941588 LM E6X DYN.LWR a zakupiłem BMW 9154943 LM II E6X LWR oryginalnie z modelu E60. Trochę się obawiałem że pojawią się błędy, że światła "oszaleją" po zmianie modułu przed kodowaniem i nie wiem czy sobie poradzę z całym kodowaniem. Zaraz do tego wrócę.


Kierowałem się instrukcją od kolegi który ładnie krok po kroku wyjaśnił jak to zrobić w postach powyżej.


Moje uwagi co do instrukcji:


Śruba którą przykręcony był moduł to 8 nie 10. Wszystkie wkręty od osłon są przykręcone wkrętami krzyżakowymi. Płaski śrubokręt przydał się do odpięcia wtyczki. W moim przypadku oba moduły LM i LM II miały takie same gniazda, więc nic nie trzeba było wycinać. Polecam dobrać właśnie taki moduł jeśli światła nie są skrętne, nie bixenon, nie adaptacja tylko zwykłe jak u mnie. Być może dlatego moduły będą miały takie same gniazda. Cała operacja wymiany poszła bardzo sprawnie. Dostęp do modułu może nie jest najwygodniejszy ale poradziłem sobie rozkladając matę z gąbki (taką do ćwiczeń) żeby się w miarę dobrze ułożyć. Potrzebne było też dodatkowe źródło światła - ja użyłem lampki na baterie, takiej kempingowej.


Co się działo po wymianie? Po zapłonie pojawiły się tylko dwa błędy, oba od świateł hamowania. Jeden od lewej lampy, drugi od prawej. Żadnego innego błędu. Zielona dioda LED od czujnika zmierzchu pulsowała jak to wcześniej było opisane jednak ja nie przekładałem pinów - sugerowałem się informacją, że piny przekłada się w wersjach do marca 2003. U mnie grudzień 2003. Co ciekawe wszystkie światła działały od razu prawidłowo! :!:


Dalej zająłem się kodowaniem. Prosiłem wcześniej przed edycją tego posta o dodanie podpisów pod obrazkami w temacie o kopiowaniu FA do LMA ale poradziłem sobie znajdując podobny temat na forum z instrukcją jak to zrobić manualnie od użytkownika o nicku marv

 

FA możesz zaczytać ręcznie z modułu CAS, w tym celu wyłącz NCS'a i włącz go ponownie.


1.Wykonaj kroki od 1-5 które opisałem wyżej.

2.Wcisnij Enter FA.

3. Przepisz sobie na kartke całą listę FA (będzie ich trochę);

4. Wyłącz NCS'a i włącz go ponownie

5. Postępuj zgodnie z krokami od 1-5 z tym, że tym razem w 5 kroku wybierz moduł świateł (LMA, LM2, LMA2 w zależności od modelu)

6. Wciśnij Enter FA

7. Sprawdź czy wszystkie kody które masz na kartce są też na tej liście. Jeśli nie to dodaj tych których nie ma każdorazowo klikając add, jeśli są jakieś inne niż te które Ty masz na liście to usuń je klikając backspace

8. Jeśli wszystko jest tak jak na kartce to wyłącz program a jeśli nie to po dodaniu tych kodów naciśnij ok i postępuj jak poniżej.

9. Kliknij back

10. Kliknij Process ECU

11. Wybierz swój moduł swiateł z listy

12. Kliknij change job

13. Wybierz z listy FA_WRITE

14. Kliknij Execute Job


Po chwili powinno być wszystko dodane.



Udało mi się zmienić vin w nowym module. Trochę się z tym męczyłem. Po instalacji Tool32 trzeba było uruchomić go w trybie zgodności z Windows XP, czego na początku nie zrobiłem. Dodatkowo odpaliłem go w trybie administratora. To był pierwszy raz gdy używałem tego programu. Po tych operacjach NCS Dummy rozpoznaje dwa rodzaje modułu z końcówkami C34 i C35 jeśli dobrze pamiętam. U mnie działa C34. Dalej to już typowe kodowanie modułu podobnie jak to robiłem wcześniej ze starym LM. Zielona dioda LED od czujnika zmierzchu wróciła do normy. Przestała pulsować i zapala się po zmroku jak dawniej.


Jeśli chodzi o kodowanie świateł Welcome Lights, które są dostępne w nowym module LM II to według opisów znalezionych w internecie trzeba przekodować dodatkowo inny moduł CAAPL którego w mojej wersji przed liftem nie ma. Ciekawe jak to zrobił kolega od instrukcji? Może ma taki moduł z polifta? Ja zmieniłem na aktiv odpowiednie opcje w samym LMA i też działa z tym, że nie do końca tak jak chciałem. Zaznaczyłem, że chcę ringi jako Welcome Lights a przy odryglowaniu zamka świecą się ksenony. Nie za bardzo rozumiem tych ustawień.


Dziękuję za instrukcje od kolegów, którzy postarali się to ładnie i szczegółowo opisać. Bez tego tematu raczej nie podjął bym się tego zadania a teraz mogę się cieszyć małym ulepszeniem auta i przygotować lampy do wymiany żarówek H8 (ringi) do mocniejszych led do jazdy dziennej. Starsza wersja modułu LM na to nie pozwala.

:cool2:

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam. Odgrzeje kotleta. Wymieniłem LM na LM2 wszystko ok. Ale wali mi teraz błędami E51A E51D. To jest od czujnika skrętu. Czy mogłem tam przy wymianie wypiąć przez przypadek jakaś kostkę? Albo może trzeba cos przekodować? Robione według instrukcji. Nr modułu się zgadza. Vin zmieniony. Reszta działa.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Odgrzeje kotleta. Wymieniłem LM na LM2 wszystko ok. Ale wali mi teraz błędami E51A E51D. To jest od czujnika skrętu. Czy mogłem tam przy wymianie wypiąć przez przypadek jakaś kostkę? Albo może trzeba cos przekodować? Robione według instrukcji. Nr modułu się zgadza. Vin zmieniony. Reszta działa.

 

Ogarnales ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.