Skocz do zawartości

gdzie znajduje sie filtr węglowy od oparów paliwa? 3.0si


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Filtr oparow znajduje sie za prawym tylnym nadkolem.

Polecam lekture mojego postu...

viewtopic.php?f=84&t=225366

Z tym problemem borykalem sie prawie dwa lata...

Gdyby byla potrzebna pompa diagnozy nieszczelnosci, to posiadam takowa na zbyciu...

Dodam tylko ze nieszczelnosc w tym ukladzie moze byc w tylu miejscach, ze stawianie tylko na filtr weglowy

chyba nie jest trafne do konca, ale od czegos trzeba zaczac...

Powodzenia

Opublikowano

ściągałem osłony pod samochodem pod zbiornikiem i nic, przednie nadkola i nic a do tylnych nie zaglądałem:/

tak gdzieś wyczytałem na innym forum w innym modelu ze to może być pompa diagnozy nieszczelności, dzieki wielkie kolego na dniach rozkręce co trzeba i zobaczymy co tam sie zepsuło jeżeli pompa to napeno sie odezwe , dzieki

 

tak już wcześniej czytałem ten temat jak szukałem diagnozy kodu p0456, patrzyłem własnie pod tylną kanapą w celu znalezienia filtra węglowego było tam wszystko w najleprzym porządku, podejrzewam ze to jednak ta nieszczęsna pompka,

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

i wszystko wygląda jak nowe , przewody, filt itp. po skasowaniu błedu pojawia sie po około tygodniu ten sam błąd i teraz pytanie jak działa taki filtr ? jest możliwość obejścia tego filtra bo dodam ze samochód jest z lpg i nie wiem czy to od tego.

bo być moze kiedy jadę na lpg to opary gromadzą się i wyskakuje ten błąd,

przed założeniem lpg było oki,

Opublikowano

Nie skupiaj sie na filtrze, bowiem, nie on jest odpowiedzialny za odczyt bledu.

Filtr dziala jako filtr i tyle.

Za kontrole i diagnoze nieszczelnosci ukladu odpowiada pompa.

Problem jest z tym, ze oparow wlasnie tam nie ma, a nie ze sie gromadza.

Dziala to w taki sposob, ze po uruchomieniu auta lub uruchomieniu zaplonu pompa pompuje cisnienie w uklad i bada.

Jesli uklad trzyma odpowiednio cisnienie, wszystko jest ok, gdy cisnienie gwaltownie spada to otrzymujesz blad o nieszczelnosci w ukladzie (na wyswietlaczu komunikat o koniecznosci zamkniecia korka wlewu paliwa).

Za druga taka sytuacja, komputer uwaza ze korek jest zakrecony i wyswietla check.

Jesli przeczytales moj post to widzisz jaka jest wypalona dziura w pompie paliwa, a nie zawsze ten check sie zapalal.

Ja na Twoim miejscu zaczal bym od wyeliminowania bledow instalacji lpg - czyli jakies uszkodzenia ukladu odprowadzania oparow, kabli, zlaczek itp.

Pozniej chyba wywalil bym zbiornik albo podmienil pompe, chociaz obstawiam na nieszczelnosc.

Ja tez mam lpg i jakos ten blad sie zbiegl z montazem instalacji, natomiast powodem byla wypalona dziura w pompie paliwa...

Powodzenia

Opublikowano

kiedy szukałem filtra obejrzałem też pompe paliwa i jak nowa, faktycznie u mie też zbiegło sie z montażem lpg. moze przy montażu lpg gdzieś przy kolektorze ssącym uszkodzili coś lub niekokręcili, to w którym miejscu wchodzą te przewody od filtra do kolektora bo podobno opary wracają do spalania? a układ-filtr powietrza-kolektor musi być szczelny? czy nieszczelność tego układu bedzie miała wpływ na chek i błąd P0456 dodam ze to jest " wykryto drobną nieszczelności u układzie odprowadzania par paliwa" a może jednak kolego ta pompka przy filtrze węglowym par paliwa?

 

miałem kilka samochodów z lpg i zawsze się zdarzyło je jakiś miechanik (monter lpg) czegoś nie dokręcił albo coś zepsół podejrzewam ze i tym razem było podobnie ,albo przy montażu wlewu gazu (jest przy tym filtrze) albo gdzieś w kolektorze ssącym przy nawiercaniu lub obudowie filtra powierza, tylko gdzie jest te połączenie z filterm par paliwa ?

Opublikowano

Przewody ida od pompy diagnozy nieszczelnosci do przodu auta, do zaworu, ktory nadmiar oparow upuszcza do kolektora i ulegaja one spalaniu.

Nie pomoge Ci gdzie sa u Ciebie u mnie idzie przewod w tunelu od spodu auta, i przy glowicy od strony kierowcy wchodzi do owego zaworu. Dalej do kolektora.

Uszkodzenie ukladu przy tym bledzie swiadczy o miejscu od zbiornika, ze wszystkimi wlewami, przelewami, pompami do zaworu upustowego.

Pomiedzy fitrem powietrza a kolektorem ten blad nie dotyczy.

Wydaje mi sie, ze jesli to bylaby pompka to ten blad bylby stale.

Opublikowano
poszukam nieszczelności przy kolektorze ssącym, tam gdzie ów przewód powinien być, sporo przedowów do sprawdzenia tym bardziej ze błąd wyskakuje po około 7-9 dniach . a korek wlewu paliwa? powinien miec odpowietrznik może być przytkany i wyskoczyłby taki błąd?
Opublikowano

Przy kolektorze nie masz co szukac.

Przed kolektorem jest zawor upuszczajacy te opary, a blad wskazuje na nieszczelnosc przed zaworem.

Korek owszem, ja np wymienilem, 70zl w ASO. Nic nie pomoglo.

Walczylem z ta nieszczelnoscia prawie dwa lata.

Obecnie upragniona cisza na desce i zadnego check :-).

Opublikowano
po Twojej wypowiedzi jeszcze raz zajrze do pompy paliwa i przyjrze sie jej pod względem nieszczelności a nie pod względem szukania filtar :? a nawet moze wyjmę tą pompe paliwa
Opublikowano

Pompy sa dwie, jedna podaje paliwo a druga jest przelewowa, zobacz czy gazownicy nie zalozyli tak wlewu gazu, ze nie mozna dokrecic korka, tzn oczko do wkrecania wlewu za blisko korka.

Sprawdzilbym jeszcze raz wszystkie zlaczki przy filtrze weglowym i pompie diagnozy nieszczelnosci.

Powodzenia

Opublikowano

sprawdziłem wszystko, od wlewu po bak paliwa i okolice kolektora ssącego. wszystko jak nowe, zostaja dwie kwesjie : pompka przy filtrze węglowym lub gdzieś ten zawór przy dolocie, napisz mi kolego na PW ile cenisz za tą pompkę:)

 

ps. ale przeczucie mówi mi ze ze to gdzies w komorze silnika tam gdzie dochodzi przewód od tego filtra do zaworu . podejrzewam przy montarzu lpg ze cos tam naruszyli ,

 

a sprawdzenie w inny sposób małej nieszczelności tego układu? np małym ciśnieniem z kompresora?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Kolego. I jak tam. Dotarłeś do problemu. Ja również mam 3.0si z gazem, i raz mi wyskoczył błąd zawór odpowietrzenia zbiornika. Skasowałem i jak narazie jest ok. Ale zauważyłem, że taka przypadłość powstaje zawsze jak zatankuję gaz z jakiejś dziwnej stacji. Sprawdzony gaz to ma Shell i Statoil. Ale Shell ma gaz lepszej jakości. Czasami wyskakiwał mi błąd złego składu mieszanki, ale teraz jest ok. Wkurzałem się niesamowicie jak mi na trasie wyskoczył błąd check i wtedy człowiek się zastanawia co to może być. Do domu dalego, a tu nie ma jak sprawdzić i ewentualnie spróbować skasować błąd. Na próbę kupiłem skaner diagnostyczny i ok działa, podstawowe błędy widzi i kasuje. Kupiłem tańszy za 250pln i jak narazie jestem zadowolony. Przetestowany na X5 E70 i na E90. I działa. za te pieniądze to można polecić. Warsztaty kasują za zdiagnozowanie usterki od 50 do 100. Wiem jest INPA, ale jak mam rozkładać kompa i kable, a tu raz dwa i sprawdzone, a co najważniejsze biorę go ze sobą w trasę i po problemie.

Jak by co to są linki :

http://www.icarsoft.us/ - ten jest u polskiego dystrybutora po 350 pln

http://www.szcreator.com/ - ten jest u polskiego dystrybutora po 250 pln (ten właśnie mam i działa)

 

Dystrybutor na allegro - AUTOELEKTRONIKA

 

Maciej Świdnicki

AUTOELEKTRONIKA MACIEJ ŚWIDNICKI

Jesienna 19/4

44-119 Gliwice

REGON: 241481777

NIP: 631-228-83-79

 

adres z allegro

http://allegro.pl/bmw-mini-skaner-i910-nowosc-jezyk-polski-fv-i3784088479.html

http://allegro.pl/skaner-diagnostyczny-bmw-mini-kolor-wykres-menu-pl-i3784089544.html

Opublikowano

Z mojej dwuletniej obserwacji: nie ma to nic wspolnego z rodzajem gazu. Po usunieciu problemow z faktycznym wyciekiem

oparow problemy ustaly. Moge tankowac gdzie chce i nic nie wyskakuje.

Kupienie skanera to dorazna akcja. Tylko aby uspokoic oczy.

Jeszcze jest kwestia montazu wlewu gazu obok wlewu benzyny. Mojemu znajomemu tak zamontowali, ze nie szlo wpiac do konca weza od odpowietrzania i wtedy tez wyskakiwal ten blad.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mojemu znajomemu tak zamontowali, ze nie szlo wpiac do konca weza od odpowietrzania i wtedy tez wyskakiwal ten blad.

dokładnie musze sprawdzić ten wątek,

bez zmian nic sie nie zmieniło błąd dalej sie pojawia, raczej bym wykluczył jakość gazu ale z agcentrum od lpg specjalista doradza ze czasami w valtronikach tak jest ze na lpg jest inne ciśnienie w kolektorze ssącym i dlatego czujnik tam wywala właśnie ten błąd, ale to bardzo łatwo sprawdzić poprostu pojeżdzić na benzynie i zobaczyć czy wywali taki błąd,

bardziej bym obstawiał ze przy montarzu lpg coś zepsuli nawet nieumyślnie, albo właśnie przy wlewie albo przy kolekorze bo resztę podzespołów sprawdziłem i jest ok ,

Opublikowano

U mnie najczesciej blad pojawial sie tuz po odpaleniu. Auto chodzi wtedy na benzynie.

Byla to taka sekwencja. Cofam z garazu, wlaczam D, ruszam i po 5 sek. "Prosze zamknac korek wlewu paliwa".

Oczywiscie po skasowaniu gdzies na trasie ( bowiem rowniez zaopatrzylem sie w urzadzenie diagnostyczne) kontrolka zapalala sie podczas jazdy. I nie bylo znaczenia czy benzyna czy gaz.

Szczerze to jak sie juz tak meczysz to wywalilbym zbiornik i zobaczyl czy czasem nie ma tego co u mnie.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Mojemu znajomemu tak zamontowali, ze nie szlo wpiac do konca weza od odpowietrzania i wtedy tez wyskakiwal ten blad.

dokładnie musze sprawdzić ten wątek,

bez zmian nic sie nie zmieniło błąd dalej sie pojawia, raczej bym wykluczył jakość gazu ale z agcentrum od lpg specjalista doradza ze czasami w valtronikach tak jest ze na lpg jest inne ciśnienie w kolektorze ssącym i dlatego czujnik tam wywala właśnie ten błąd, ale to bardzo łatwo sprawdzić poprostu pojeżdzić na benzynie i zobaczyć czy wywali taki błąd,

bardziej bym obstawiał ze przy montarzu lpg coś zepsuli nawet nieumyślnie, albo właśnie przy wlewie albo przy kolekorze bo resztę podzespołów sprawdziłem i jest ok ,

 

Dales rade sobie bo jestem ciekawy?

Opublikowano
Niestety nie poradzilem sobie z tym tematem, zajrzalem do zaworu odprowadzania par,do filtra par i do baku wszystko jak nowe i nie mam sposobu na to ale producent instalacji lpg powiedzial mi ze ten blad moze wywolywac instalacja lpg i trzebaby bylo zamontowac jakis emulator na ten zaworek upiszczania par paliwa do kolektora i dalem sobie z tym spokoj
Opublikowano

U mnie nie ma zadnego bledu. Na lpg zrobilem juz 100k km. Jedyne wytlumaczenie dla mnie to blad z powodu nieubywajacego paliwa w zbiorniku wzgledem przebiegu.

Ja mam zamontowanego staga i smiga jak sie patrzy...

Podmieniales ta pompe co w niej jest czujnik?

Opublikowano
Nic nie podmienialem tylko sparwdzalem szczelnosc sprezonym powietrzem w celu wykrycia malej nieszczelnosci, wymontowalem filtr weglowy par paliwa wraz z rurkami i taki zaworek (zawor upustowy par paliwa ) ktory jest pod kolektorem ssacym dziala i wszystko szczelne, tez moze ten blad jest od tego ze paliwo nie schodzi jerzdzac na lpg
  • 1 rok później...
Opublikowano
Zaczął się też u mnie pojawiać ten błąd po montażu gazu. Znalazł ktoś jakieś rozwiązanie? Jest jakiś emulator albo coś?
Opublikowano
Masz lpg? Nie wim czy na dobre rozwiazal sie problem, ale zatankowalem bak do pelna po sam korek i blad nie wyskoczyl, teraz tankuje do pelna i od pol roku nie mam tego bledu
Opublikowano
Tak mam lpg. Już mi takie rozwiązanie podawał jeden kolega z forum. Pewnie trzeba tak zrobić i zobaczymy czy coś to zmieni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.