Skocz do zawartości

BMW 523i 170KM problem


Marcin257

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od tygodnia jestem "szczęśliwym" posiadaczem bmw 523i z 98r. Auto sprowadziłem z Niemiec, przy zakupie nie było do końca sprawne, silnik pracował nierówno, gasł, nie wkręcał się na obroty. Właściciel podpowiedział mi, że powodem tej usterki może być złej jakości paliwo, i faktycznie tak było, opróżniłem zbiornik, benzyna była strasznie mętna, tak jakby znajdowała się w niej woda.Po zalaniu zbiornika nową benzyną i wymianie filtra paliwa problem nie ustąpił. Świece i cewki sprawdzone, po zdjęciu listwy z wtryskami okazało się ze jeden z nich nie podaje paliwa, został wymieniony, nastąpiła niewielka poprawa, auto nie gaśnie, ale nadal nie do końca równo pracuje, i nie chce wkręcać się na obroty. Dodam, że po wyjęciu bagnetu słychać bulgotanie, a korek od wlewu oleju ma jakiś dziwny nalot. Ma ktoś jakieś pomysły??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wygląda na to że kupiłeś szrota z uwalonym silnikiem.

Dziwny nalot pod korkiem oleju? Masz na myśli majonez? Jak tak, to duże prawdopodobieństwo uwalonej uszczelki pod głowicą.

Czemu połasiłeś się na auto które chodzi nie tak jak powinno, i w dodatku nie posprawdzałeś podstawowych rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Raczej nie.

A pod kompem byłeś?

Może czujnik wałka albo wału albo przepływka ?

 

Zresztą na odległośc nikt raczej nie da rady odpowiedzieć na 100%?

 

Musisz chociaz pod kompa podłaczyc i najlepiej kompresję mu pomierzyć.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika, na komputerze wyświetliła się cała masa błedów. Po ich skasowaniu autko jeździ jak rakieta:P Z wyżej wymienionych usterek pozostała tylko nierówna praca silnika na biegu jałowym, podejrzewam świece.. Po ponownym podłączeniu do komputera nie było już żadnych błędów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale z czego wnosisz, że możesz wykluczyć grubsze naprawy??

Żaden komp nie wykaże Ci właśnie konieczności grubszych napraw, typu uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworowe czy pierścienie.

Trochę pojeździj, min. 50-100 km aby podłączenie pod kompa po wykasowaniu było miarodajne.

Po 20 minutach, prawdopodobnie bez żadnej jazdy, podłączenie nie miało większego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej pisał.Nieszczelna odma. Wpływa na niestabilną pracę na wolnych obrotach. Może też tłumaczyć dziwne dźwięki - bulgotanie, syczenie po wyjęciu bagnetu.

Tylko nie lep tego wężem ogrodowym. Wchodzi w grę jedynie nowa oryginalna odma plus rurki ze złączkami. Ja za to płaciłem ok. 380pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.