Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Przejechałem dzisiaj 30 km, zgasiłem auto, po 3 godzinach wróciłem, odpaliłem i telepie silnikiem. Najgorzej podczas dodawania gazu i na jałowym jak stoje. Przejechałem do domu 15 km, fura w garażu i piszę... W czwartek zrobiłem serwis oleju. Auto ma 144 000. Mechanik jak robił mi wymiane oleju powiedział ze musze szybko zrobic rozrzad bo według niego mam tam wszystko luźne i zurzyte. 1,5 roku temu wymieniałem napinacz. Auto nie ma spadku mocy, ale i tak byłem lekko mówiąc obs...ny ze ztrachu i jechałem do 2500 obrotów maks 60 km/h. Czy to objawy przestawionego rozrzadu? Jakoś rok temu jechałem i zaczeło mi nagle mega tzrasc silnikiem, jakby na wszystkie gary nie chodził. Zgasiłem, zapaliłem i przeszło... Na kompie nic nie wyszło. Teraz silnikiem trzęsie jakby słabiej niżwtedy ale trzesie. Jak stanałem twarzą do otwartej maski to telepie od tej strony na której jest korek, czyli lewej patrząc na silnik. Zdecydowanie mocniej niż z prawej. Co to moze byc? Jutro jade do mechanika, ale postanowiłem zasięgnać rady. Dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witaj, też miałem"problem" z trzęsącym silnikiem w 318i, u mnie winę za to ponosiły świece. Były już na wykończeniu, po wymianie nigdy więcej problem nie powrócił.

Co do rozrządu, to jak mechanik mógł stwierdzić że wszystko jest luźne jak wymieniał tylko olej???? Przy samej wymianie nie ma dostępu do rozrządu, chyba że paluchy wpychał przez wlew oleju, ale to takie sprawdzanie jak seks przez telefon :)

Generalnie wyciągnięty łańcuch rozrządu będzie dzwonił i hałasował:

Opublikowano

Jeden cylinder nie pali ???

a czy wszystkie kable są na miejscu ?

Mam nadzieję że przez przypadek mechanikowi ręka nie objechała i nie wetknął należycie jednego kabelka ;-)

Sorry dla wszystkich porządnych mechaników , ale w czasach spisków to wszystko możliwe.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

hej, ja nie jestem pewien czy w tym aucie kiedykolwiek były wymienione świece... Gość co mi olej zmieniał twierdzi, ze zajrzal przez korek oleju i widział, że jest luźne i że plastik jest innego koloru czyli zmęczony. Łańcuch nigdy nie dzwonił, nie rzęził. Twierdzi, ze moze rozebrac zajrzec i jak sie okaze ze jest ok to nie bedzie wymieniał. Ja mam ten samochód od 105 000 przebiegu. Wydawało mi sie, ze inspekcja po 125 000 to czas na wymiane swiec, ale jak oddałem do serwisu to nie wymienili. Podsumowujac, jestem praie pewien ze to auto lata na swiecach od nowosci. 1 rejestracja jest 06.2004. Nie wiem co mam robić, nie ma dobrych mechaników chyba wogóle w warszawie i okolicach... nie wiem komu ufać. Na ASO nie mam kasy. Jak swieca poszła to chyba by na kompie wyszło? Jakby rozrzad przeskoczył to czy nie byłoby problemów z zaplonem? utrata mocy? Pali na dotyk, tylko chodzi jak traktor i trzesie, jakby na wszystkie gary nie palił... Czy w tym silniku powinno sie ruszac rozrzad i czy przy 144 000 przebiegu to jest ten moment?

Dzieki z góry za pomoc

Opublikowano
no i napewno nie stuka jak na tym filmiku. chodzi troche głośniej niz zwykle i telepie. Czy moge tak jechać do mechanika? czy laweta? W zasadzie to nie spodziewam się odpowiedzi tak czy nie bo skąd można wiedziec co sie stało, ale porada bedzie mile widziana. dzięki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raz jeszcze napiszę, masz świece do wymiany!!! A ten mechanik chce Cię naciągnąć, bo skoro mówi że rozrząd do roboty, ale jak zajrzy to może nie to chce tylko kasę wydębić!!! Moje e46 jak sprzedawałem miało około 215tyś i rozrząd był w idealnym stanie!!! Kup świece (ja kupowałem NGK za 160pln komplet) i będzie wszystko ok. I tak należy je wymieniać co jakiś czas, a jak Cię nie stać to sprzedaj auto. Jeśli auto ledwie co jedzie, to bym go nie męczył tylko innym do sklepu po świece i wymiana. Miałem kiedyś, tak że świeca pękła i niestety silnik do wymiany...

A komp nie pokaże Ci uwalonej świecy, mimo że chodzi jak traktor!!

Opublikowano

Ja mam prawie 200tys.km i wymieniałem rozrząd. Napinacz był jeszcze ten wadliwy a łańcuch się rozciągnął.

Czytałem pozytywne opinie o warsztacie Auto Classic Service Adam Kunc z Raszyna więc tam możesz się udać. Specjalizuje się w BMW.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

Panowie z opiniami to ostrożnie jak sami nie przetestowaliście bo też można przeczytać ,cytuję :

Niestety kiedys polecalem Adama, jak jeszcze sam zajmowal sie autami.

Warsztat sie rozrosl, Adam przestal dogladac. U mnie np. nie zostala przykrecona

jedna ze srub obudowy filtra powietrza... kto wie co jeszcze.

 

NIE POLECAM. UWAGA!

http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=74&t=24

To nie znaczy że ten warsztat jest zły, mogą się pomiędzy sobą warsztaty podżerać ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ja byłem klientem Adama, ale już nie jestem. Temat poruszałem na forum i nie będę go odgrzewał, ale dzięki za sugestie, w końcu dobre chęci się liczą.
Opublikowano
Jak już czas na te świece to i tak musisz je wymienić to może wcześniej je kup bo Ci mogą włożyć byle co albo będziesz musiał czekać, chyba że większy serwis i tam wszystko maja od ręki.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak już czas na te świece to i tak musisz je wymienić to może wcześniej je kup bo Ci mogą włożyć byle co albo będziesz musiał czekać, chyba że większy serwis i tam wszystko maja od ręki.

 

Dokładnie, nie wiem dlaczego autor tematu od razu nie wymienił świec, skoro mu się to sugeruje (i wszystkie znaki mówią o tym, że tak czy tak należy je wymienić)... tylko oddaje auto do serwisu. Widocznie oczekiwał od nas podpowiedzi "oddaj auto do serwisu"... A tam zamiast wydatku 160pln i samodzielnej wymiany, zapłaci 160 za świece, 100 za diagnostykę i 50 za wymianę.... Po czym może się okazać, że coś jeszcze musi wymienić. Trudno niektórych zrozumieć....

Opublikowano
Adrian CB, weź zluzuj... nie wymieniłem bo nie chce mi się z tym babrać, nie mam czasu ani umiejętności. Jade po to żeby mi wymienili. Jakieś dziwnie spięte masz te swoje wpisy... Po co piszesz per autor? Co ... oczekujesz ze reszta forumowiczów podłapie temat i zrobi się nagonka na "autora", ze se świec nie umie wymienić sam? Weź się stary zapisz na korektywę albo pilates, poskaczesz to się wyluzujesz troche a na forum się nie będziesz wyżywać! Co za syf... Ja nie rozumiem po co szukać afery. Człowiek rady potrzebuje, ale oczywiście zaraz znajdzie się jakiś zciśnieniowany... spec, domorosły mechanik złota rączka...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adrian CB, weź zluzuj... nie wymieniłem bo nie chce mi się z tym babrać, nie mam czasu ani umiejętności. Jade po to żeby mi wymienili. Jakieś dziwnie spięte masz te swoje wpisy... Po co piszesz per autor? Co ... oczekujesz ze reszta forumowiczów podłapie temat i zrobi się nagonka na "autora", ze se świec nie umie wymienić sam? Weź się stary zapisz na korektywę albo pilates, poskaczesz to się wyluzujesz troche a na forum się nie będziesz wyżywać! Co za syf... Ja nie rozumiem po co szukać afery. Człowiek rady potrzebuje, ale oczywiście zaraz znajdzie się jakiś zciśnieniowany... spec, domorosły mechanik złota rączka...

 

To raczej Ty zluzuj, skoro zadajesz pytanie na forum i prosisz o poradę i ją otrzymujesz, a później piszesz, że i tak jedziesz do serwisu (chociaż wcześniej piszesz, że nie masz kasy), to chyba z Tobą coś jest nie tak. Marnujesz tylko czas osób, które próbują Ci pomóc.... Lepiej w tym czasie zająć się czyimś innym problemem, kogoś kto wykażę choć odrobiny chęci w jego rozwiązaniu. Skoro nie potrzebna Ci pomoc, to po co o nią prosiłeś? A co do domorosłego mechanika, to oprócz wiedzy praktycznej którą sam zdobywam od kilkunastu lat to jestem magistrem inżynierem, więc posiadam i wiedzę i praktykę dla Twojej informacji.

Opublikowano
Witam

 

Przejechałem dzisiaj 30 km, zgasiłem auto, po 3 godzinach wróciłem, odpaliłem i telepie silnikiem. Najgorzej podczas dodawania gazu i na jałowym jak stoje. Przejechałem do domu 15 km, fura w garażu i piszę... W czwartek zrobiłem serwis oleju. Auto ma 144 000. Mechanik jak robił mi wymiane oleju powiedział ze musze szybko zrobic rozrzad bo według niego mam tam wszystko luźne i zurzyte. 1,5 roku temu wymieniałem napinacz. Auto nie ma spadku mocy, ale i tak byłem lekko mówiąc obs...ny ze ztrachu i jechałem do 2500 obrotów maks 60 km/h. Czy to objawy przestawionego rozrzadu? Jakoś rok temu jechałem i zaczeło mi nagle mega tzrasc silnikiem, jakby na wszystkie gary nie chodził. Zgasiłem, zapaliłem i przeszło... Na kompie nic nie wyszło. Teraz silnikiem trzęsie jakby słabiej niżwtedy ale trzesie. Jak stanałem twarzą do otwartej maski to telepie od tej strony na której jest korek, czyli lewej patrząc na silnik. Zdecydowanie mocniej niż z prawej. Co to moze byc? Jutro jade do mechanika, ale postanowiłem zasięgnać rady. Dzięki

 

Witam.

 

Mam co prawda N46b20, (z tego co wiem, to rozrząd jest identyczny) miałem podobne objawy zużytych Zesp. regulacyjny wałka roz.zaw.ssących i wydechowych (wariatory zmiennych faz rozrządu). Co jakiś czas nagle silnik wchodził na nierówne obroty i nim rzucało, po wyłączeniu i włączeniu było ok. Silnik głośno pracował jak się nagrzał pojawiał się "klekot". Zero błędów na kompie. Z tego co usłyszałem od mechanika to przeskok rozrządu mógł się zdarzyć w przypadku wadliwego napinacza i byłby problem z rozruchem, więc jak wymieniłeś dawno, to raczej nie przeskok. U mnie padły wariatory przy ok 140 000 km.

 

Samochód serwisuje u Krzysztofa Seweryna, numer i adres znajdziesz na forum, ma warsztat na zaciszu w Warszawie i problemem są długie terminy oczekiwania. Ale jest świetnym diagnostą i dobrze zna silniki N42/N46. Ale powinieneś zacząć od diagnozy.

 

W moim przypadku wymieniłem oba regulatory( 1000 za sztukę), górną prowadnicę( plastikowa 60zł), napinacz, i oba kółka czujnika impulsów (50 zł za sztukę), ale polecam wymienić wszystko czyli, jeszcze łańcuch (200 zł)i dolna prowadnicę (200 zł).

Wiem, że jeszcze jest zamiennik rozrządu febiego, bez regulatorów i kół impulsów czyli łańcuch, prowadnice i napinacz, ale nic o tym więcej nie wiem.

 

Ale tak było w moim przypadku, z filmikami z YT jest tak, że widziałem/słyszałem chyba naście z n46/42 i w każdym inaczej brzmiało klekotanie hałasowanie i "dizlowanie".

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Panowie Panowie , każdy ma swoją rację ale po rozwiązaniu problemu to dajcie tu znać jak to się zakończyło dla waszego autka.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
wymieniłem świece i jest ok. Przepraszam za swoją wypowiedź nacechowaną nerwicą. Nie chciałem nikogo urazić. Pzdr
Opublikowano

Hey!

A czy mógłby ktoś wstawić filmik jak powinien prawidłowo brzmieć N46B20? Takie cykanie jak na filmiku z początku tematu to chyba wtryski - u mnie też to słychać. Nie umiem za bardzo rozpoznać tego dźwięku łańcucha.

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Opublikowano
No tak jest dużo filmików z tym niby szeleszczącym łańcuchem ale nie ma prawidłowego dżwięku:)
Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.