Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, mam następujący problem, przy maksymalnym skrecie w lewo blokuje mi przednie kola, dopiero przy mocniejszym szarpnięciu puszcza. dodam ze nie dawno zmieniałem amortyzatory, na jednej stacji diagnostycznej powiedzieli mi ze mam do wymiany drązek kierowniczy, koleś zlapał za niego zaczął poruszac i rzeczywiście gdzies pod tą gumowa osłona sa luzy mowil ze jabłko na drązku jest wytarte i dlatego jest ten luz, z kolei na innej stacji powiedzieli mi ze to maglownica. orientujecie sie co moze byc przyczyna blokowania kół???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego blokuje Ci koła czy kierownice i nie możesz odbic w drugą stronę ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
blokuje mi kierownice, dokladnie nie moge odbic w druga strone, dopiero po mocniejszym szarpnięciu kierownica puszcza
Opublikowano

Zakładając że masz płyny itd...

To może być łącznik kolumny kierowniczej inaczej krzyżak.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Inna sprawa że jak masz luzy

koleś zlapał za niego zaczął poruszac i rzeczywiście gdzies pod tą gumowa osłona sa luzy mowil ze jabłko na drązku jest wytarte i dlatego jest ten luz,

To i tak musisz to zrobić ale od tego się nie powinno blokować , ale od magla to może , ale zacząć od mniej kosztownych

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
po wymianie przednich amortyzatorow pojechałem, na ustawienie zbieżności kół, mam dziwne wrażenie ze po tych ustawienich zaczęło blokowac kola na makstmalnym skręcie w lewo, dziwna sytuacja bo nie zawsze sie tak dzieje
Opublikowano

Powiadasz

po wymianie przednich amortyzatorow pojechałem, na ustawienie zbieżności kół, mam dziwne wrażenie ze po tych ustawienich zaczęło blokowac

Nie sądzę aby to było bezpośrednią przyczyną bo na sprawnym układzie to nie powinno sie stać.

poprzednio już wspominałeś

mowil ze jabłko na drązku jest wytarte i dlatego jest ten luz
czy to było stwierdzone przy ustawieniu zbieżności ???

Bo jak przy ustawianiu zbieżności Ci nic nie powiedziano to możesz wrócić do nich z reklamacją że Ci źle zrobili i choćby oni nie poczuwali się do winy to możne jednak sprawdzą swoją robotę i przy okazji dowiesz się więcej ale jak Ci już wcześniej pokazali problem to Cię pogonią ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oczywiście, że od źle ustawionej geometrii blokuje Ci koła, to kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje o tym czy koła po skręcie wracają do prostego położenia!! Pamiętaj że robienie geometrii przy uszkodzonym drążku kierowniczym czy innym elemencie ukł. kierowniczego mija się z celem, bo nie da się tego wtedy zrobić dobrze. Najpierw wymień co trzeba a dopiero później geometria. Co do drążka to jego stan można ocenić po zdjęciu (zsunięciu) osłony gumowej z przekładni, wtedy wszystko zobaczysz. A ustawienie geometrii w e46 nie jest takie proste, jak ktoś się nie zna to tylko bidy narobi.
Opublikowano
dzisiaj zrobiłem mały test,kręcąc w miejscu kierownicą max w lewo max w prawo nic sie nie dzieje wszystko działa idealnie, ALE gdy skręciłem maksymalnie koła w lewa stronę, ruszyłem, po przejechaniu około metra kierownica skręciła sie jeszcze okolo 1-2cm w lewo, wydaje sie jakby cos sie tam wtedy zazębiało. orientujecie się czy zbieżność ustawia granice maksymalnego skrętu kół??? czy w ogóle można to jakos wyregulować?
Opublikowano

Ferens witaj !

Pytasz

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Pytasz

czy zbieżność ustawia granice maksymalnego skrętu kół???

Odpowiedz : nie

Generalnie to jest tylko lekka regulacja konta geometrii i to dla mechanika z średnim doświadczeniem i odpowiednim wyposażeniem jest bardzo proste nie ma jak spartolić roboty bo inaczej to by od razu było widać że coś nie tak.Często się zdarza że po wymianie drążków mechanik tymczasowo na oko są ustawia zbieżności i jak niema luzów to nic się nie blokuje, najwyżej opony trochę zbiera.

zazwyczaj problem jest z powodu pazerności warsztatu bo klient się pojawia to trzeba zarobić na nim parę groszy chociaż to nie do ustawienia ale mu się na odchodne powie że jednak są luzy i oni nie gwarantują za ustawienia.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.