Skocz do zawartości

e36 323iA zablokowany vanos


gedo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

posiadam e36 323iA, samochód ma typowe objawy niedziałającego vanosa. Trzęsie budą na wolnych obrotach, powyżej 3.5k ciągnie jak szalony a poniżej muł. W połączeniu z automatem szczerze mówiąc nie czuć w ogóle, że ten samochód może mieć tyle koni pod maską. Co do hałasowania VANOSA to raczej nie ma nic szczególnego a już na pewno nie tak jak na filmikach ludzi z youtube, diesla to nie przypomina. Spalanie kilkukrotnie sprawdzanie i na dłuższych przejazdach np. 3x60km + kilka razy po 30 + mniejsze wychodzi mi prawie zawsze 12l. Teraz po mieście zrobiłem 300km i blisko rezerwy wskazówka..

 

Tylko jeden błąd mi powraca po kasowaniu:

http://s1.pokazywarka.pl/i/2312931/693956/2013-09-20-225844.jpg

 

Zrzuty inpy na zimnym i ciepłym silniku:

 

Zimny silnik

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/2312931/101142/2013-09-20-223644.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/2312931/950978/2013-09-20-223627.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/2312931/411202/2013-09-20-223623.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/2312931/647618/2013-09-20-223704.jpg

 

Ciepły silnik

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/2312931/906785/2013-09-20-225537.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/2312931/872514/2013-09-20-224916.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/2312931/107597/2013-09-20-224922.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/2312931/409700/2013-09-20-225553.jpg

 

W zakładne digital jest opcja VANOS ON i ona zmienia swoją wartość jak auto przekroczy 2000 obrotów. Jak zejdzie poniżej to vanos niby się przełącza, ale w pozycji CAMSHAFT POSITION zawsze mam wartość 44-47 stopni, nigdy się nie zmienia.

 

Pytania:

1. Czy ktoś może mi rozszyfrować czy pozostałe odczyty są w porządku?

2. Co do vanosa to już poczytałem i zapewnie będę musiał wymienić te uszczelniacze w najlepszym przypadku tak? Zawór vanosa chyba działa bo coś tam tyka jak wymusze w INPIE włączenie.

3. Czy kąt wyprzedzenia zapłonu powinien być pomiędzy wartościami 22 jałowym i 44 na vanosie włączonym. Kąt 44 cały czas powoduje większe spalanie i gorsze osiągi na niższych obrotach? Dobrze kombinuje?

4. Przy jakich obrotach powinien się włączyć VANOS? bo nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takiego kupiłem, przy vanosie nic ja nie robilem, w czasie jazdy kąt przesunięcia wałka się nie zmienia, oscyluje w graniacach 44-47 stopni. Czy to po prostu vanos zablokował się na tym kącie czy ktoś źle złożył i zostawił zły kąt? Myślałem że się zablokował i stoi na tym kącie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mógł zablokować się sam vanos na wejściu do wałka.Mogł zablokować się tłoczek który steruje vanosem element nr 5 obok sprężynki

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB31&mospid=47444&btnr=11_1282&hg=11&fg=15&lang=pl

A może ktoś wsadził zwykły wałek :D .Jak nie ściągniesz pokrywy zaworów i nie sprawdzisz tłoczka to możemy tylko gdybać.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.