Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

290 Tkm to coś za szybko na takie zatkanie dpf i kata. Musiało być coś nie tak z silnikiem lub za krótkie odcinki (np po mieście).

DPF ma podobno co najmniej wytrzymać 200 T km, ale przy sprzyjających warunkach spokojnie wytrzyma nawet 400 T km lub więcej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
A jak to jest że w moim e90 lci przy silniku 163km umyłem końcówkę wydechu no i po 8 tyś km jest czyściutka w środku jak po myciu a tata ma nowe f25 2.0d 177km i po 10tyś jest czarna jak na diesla przystało??
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
dokladnie , diagnozowalem 30d ponad 300tys i na ori dpf i kat - temperatury, cisnienia w normie . moze paliwo do bani , lekko podlewajace wtryski lub za male doladawanie i wykonczylo biedaka.

300 tys gdzie? w mieście? Panowie i Panie nie można porównywać, że u jednego są problemy po 50 tys u drugiego po 100, a jeszcze innego 300 tys. Jeden zrobi 30 tys (nawet po 10 tys są problemy) w centrum Krakowa czy Warszawy, w międzyczasie 2 razy przerwie proces automatycznego wypalania zalegającej sadzy i są problemy z filtrem, olejem (bo trzeba częściej wymieniać). Doliczyć należy okres zimowy, który też wybitnie negatywnie wpływa na eksploatację autek z DPF. Z kolei inny zrobi 150 w dwa lata, albo i krócej po autostradach i ekspresówkach i będzie banan się cieszył, a nawet zapomni, że ma to ustrojstwo.

Opublikowano
A jak to jest że w moim e90 lci przy silniku 163km umyłem końcówkę wydechu no i po 8 tyś km jest czyściutka w środku jak po myciu a tata ma nowe f25 2.0d 177km i po 10tyś jest czarna jak na diesla przystało??

Tez to zauwazylem,w poprzednim E 91 z 2006 M47TU2 miałem koncówke czysciutka a nakulane prawie 300 000km

Teraz w E91 z 2011 N47 przebieg 44 000 koncówka brudna,czarna ale to chyba nie jest sadza,bynajmniej nie jest grubo nalepione jak w starych dieslach :duh:

icon4.png
Opublikowano

ja jak kupowałem samochod to filtr byl tak zapchany ze auto jechało max 3 tyś obrotów,. babka oczywiscie opuściła na wycicie filtra, wg była zadowolona ze poszło auto, ja się tym nie przejmowałem bo pojechałem z kolegą mechanikiem i mi powiedział ze od tego, jak wracałem auto cały czas 3 tyś obrotów i po 20 km autostrada po 30 minutach dpf puscił i auto jechało już normalnie, przegoniłem po autostradzie 220 i było ok.

wrocilem do swojego miasta i po tygodniu znow zaczął zamulac, może nie jeżdził już do 3 tyś obr ale czułem muła..

zdecydowałem się wyciąć i nie załuje, co ciekawe po 2 miesiącach przez przypadek porownująć lugi i błędy z inpy zauwazyłem ze temp jest taka sama i wynosi 70 stopni, wiec wymienilem termostaty i było ok, potem się zastanawiałem czy ten filtr wg się wypalał( bo potzeba chyba temp powyzej 75 stopni)

i czy jak bym go zostawił i wczesniej wymienił termostaty czy by smigał.

ale w sumie nie zaluje problem z glowy ;] i przy okazji 1500zl ;p

Opublikowano
musi być odpowiednia temp silnika aby doszło do wypalania. bez tego nie ma molziwosci. co do temp wypalania to tak, możesz mieć racje ale mówisz o temp jaka osiagana jest w filtrze podczac palenia się paliwa
Opublikowano
dokladnie , diagnozowalem 30d ponad 300tys i na ori dpf i kat - temperatury, cisnienia w normie . moze paliwo do bani , lekko podlewajace wtryski lub za male doladawanie i wykonczylo biedaka.

300 tys gdzie? w mieście? Panowie i Panie nie można porównywać, że u jednego są problemy po 50 tys u drugiego po 100, a jeszcze innego 300 tys. Jeden zrobi 30 tys (nawet po 10 tys są problemy) w centrum Krakowa czy Warszawy, w międzyczasie 2 razy przerwie proces automatycznego wypalania zalegającej sadzy i są problemy z filtrem, olejem (bo trzeba częściej wymieniać). Doliczyć należy okres zimowy, który też wybitnie negatywnie wpływa na eksploatację autek z DPF. Z kolei inny zrobi 150 w dwa lata, albo i krócej po autostradach i ekspresówkach i będzie banan się cieszył, a nawet zapomni, że ma to ustrojstwo.

 

no pewnie ze to roznica ale nie znam ludzi(oprocz taksiarzy) ktorzy robia 300tys po miescie ... Wiadomo ze tzreba od czasu do czasu zrobic troche trasy zeby to sobie dzialalo . A ze sie nie dopala to problemy sa rozne ...jednym znich sa walniete termostaty w samochodach z Ery Bangle'a , ktory niestety nie daja o sobie znac - taki gadzet :D a wiadomo ze motor musi osiagnac temp zeby odbyl sie dotrysk paliwa .

Opublikowano

no wlasnie panowie.. dpf pada jak sie jezdzi po miescie , szczegolnie duze zapchane aglomeracje.. do tego trzeba pamietac ze np termostat jak padnie to tez moze nie wypalac.. nie wspominajac o czujnikach wydechu i innych dodadkowych bzdetach jakie musza byc lub jakie warunki trzeba spelnic by rozpocza sie proces wypalania... co jest najglupsze to , to ze e9x nie posiada wskaznika temperatury silnika , albo np cisnienia na wydechu by mozna bylo sobie monitorowac co sie dzieje kiedy bedzie sie wlaczac wypananie dpf , lub czy auto sie dogrzewa... majac tez DPF nie jestes w stanie stwierdzic czy np cos nie tak sie z silnikiem dzieje do momentu kiedy silnik nie stanie lub beda jakies WIDOCZNE objawy w pracy silnika... i tak czesto ludzie jezdza w nieswiadomosci ze ich auto pomalu zaczyna miec problem z silnikiem... i potem nagle DPF umiera... i teoretycznie trzeba polozyc gruba kase na nowy dpf i jak sie mechanik zorientuje jaki byl powod padniecia DPF to na naprawe silnika a jak sie nie zorientuje to za jakis czas znowu temat bedzie sie powtarzac :)

 

Ja wywalilem dpf i kat i teraz mam sama rurke i nie bede sie zastanawiac czy musze jechac w trase lub cos innego robic... bede sobie spokojnie uzytkowac mojego diesla i bede nim jezdzil jak chce i kiedy chce a nie jak jest dobrze dla DPF :)

Opublikowano
no wlasnie panowie.. dpf pada jak sie jezdzi po miescie , szczegolnie duze zapchane aglomeracje.. do tego trzeba pamietac ze np termostat jak padnie to tez moze nie wypalac.. nie wspominajac o czujnikach wydechu i innych dodadkowych bzdetach jakie musza byc lub jakie warunki trzeba spelnic by rozpocza sie proces wypalania... co jest najglupsze to , to ze e9x nie posiada wskaznika temperatury silnika , albo np cisnienia na wydechu by mozna bylo sobie monitorowac co sie dzieje kiedy bedzie sie wlaczac wypananie dpf , lub czy auto sie dogrzewa... majac tez DPF nie jestes w stanie stwierdzic czy np cos nie tak sie z silnikiem dzieje do momentu kiedy silnik nie stanie lub beda jakies WIDOCZNE objawy w pracy silnika... i tak czesto ludzie jezdza w nieswiadomosci ze ich auto pomalu zaczyna miec problem z silnikiem... i potem nagle DPF umiera... i teoretycznie trzeba polozyc gruba kase na nowy dpf i jak sie mechanik zorientuje jaki byl powod padniecia DPF to na naprawe silnika a jak sie nie zorientuje to za jakis czas znowu temat bedzie sie powtarzac :)

 

Ja wywalilem dpf i kat i teraz mam sama rurke i nie bede sie zastanawiac czy musze jechac w trase lub cos innego robic... bede sobie spokojnie uzytkowac mojego diesla i bede nim jezdzil jak chce i kiedy chce a nie jak jest dobrze dla DPF :)

 

 

 

Przeglądy techniczne robisz pewno w Zabrzu bo w Lądynie taki numer nie przejdzie :lol:

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Tozalezy jezeli MOT bada spaliny na jalowym spokojnie przeglad mu zrobia, poza tym nie oszukujmy sie wyspiarze tez robia rzezby dziwne a MOT zaliczaja po znajomosci :roll:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
no wlasnie panowie.. dpf pada jak sie jezdzi po miescie , szczegolnie duze zapchane aglomeracje.. do tego trzeba pamietac ze np termostat jak padnie to tez moze nie wypalac.. nie wspominajac o czujnikach wydechu i innych dodadkowych bzdetach jakie musza byc lub jakie warunki trzeba spelnic by rozpocza sie proces wypalania... co jest najglupsze to , to ze e9x nie posiada wskaznika temperatury silnika , albo np cisnienia na wydechu by mozna bylo sobie monitorowac co sie dzieje kiedy bedzie sie wlaczac wypananie dpf , lub czy auto sie dogrzewa... majac tez DPF nie jestes w stanie stwierdzic czy np cos nie tak sie z silnikiem dzieje do momentu kiedy silnik nie stanie lub beda jakies WIDOCZNE objawy w pracy silnika... i tak czesto ludzie jezdza w nieswiadomosci ze ich auto pomalu zaczyna miec problem z silnikiem... i potem nagle DPF umiera... i teoretycznie trzeba polozyc gruba kase na nowy dpf i jak sie mechanik zorientuje jaki byl powod padniecia DPF to na naprawe silnika a jak sie nie zorientuje to za jakis czas znowu temat bedzie sie powtarzac :)

 

Ja wywalilem dpf i kat i teraz mam sama rurke i nie bede sie zastanawiac czy musze jechac w trase lub cos innego robic... bede sobie spokojnie uzytkowac mojego diesla i bede nim jezdzil jak chce i kiedy chce a nie jak jest dobrze dla DPF :)

 

 

 

Przeglądy techniczne robisz pewno w Zabrzu bo w Lądynie taki numer nie przejdzie :lol:

 

 

jak sie koles kapnie ze nie ma to nie przejdzie ale musi tez sie nie zmiescic w normach a jak masz wszystko ok z silnikiem to bedzie ok

Opublikowano
Tozalezy jezeli MOT bada spaliny na jalowym spokojnie przeglad mu zrobia, poza tym nie oszukujmy sie wyspiarze tez robia rzezby dziwne a MOT zaliczaja po znajomosci :roll:

 

Spaliny na jalowym robia ;) a co do MOT to niektore parametry bada komp i jak nie zgra sie z normami to komputer odrzuca auto nie czlowiek :)

np test hamulcow i spalin..

Opublikowano
A co ma termostat do wypalenia filtra? 75 stopini? Do wypalenia regeneracji aktywnej potrzeba jest 600 stopni.

oj ma ma,wystarczy poczytać,minimum 75 stopni aby w ogóle procedura wypalania się zalaczyla :search: :search: :search: :search:

icon4.png
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich maniakow. na wstepie chcialbym poinformowac ze jestem nowy na forum i prosze o wyrozumialosc :8) . moja piekna to 318d touring 2006 90kw, auto posiadam od okolo 4 miesiecy, odkupilem je z salonu bmw w belgii(auto bylo w tym salonie kupione, caley czas serwisowane i na koniec oddane w rozliczenie a i jezdzila kobitka) z przebiegiem ok 192 obecnie ma ok 203 i mam pytanie do was panowie odnosnie dpf na komputerze pokazuje mi 9000km przy dpf i wlasnie niewiem o co chodzi czy po tym czasie zacznie sie wypalanie czy po prostu strzeli go h*j brzydko mowiac? dodam ze jest to moje pierwsze auto bmw ale raczej napewno nie ostatnie :wink:
Opublikowano

Witamy serdecznie, dpf wywalaj przy pierwszej okazji-auto zyska na wartości :D mit o ociepleniu klimatu sobie daruj, oni tymi guwn.i napędzają kulawą gospodarkę...

 

a tak propo to lepszego auta sobie wybrać nie mogłeś - gratulujemy i witamy na pokładzie bmw :D

 

Jak lubisz oglądać horrory to poczytaj koniecznie wątki dotyczące twojego silnika, jak nie lubisz to nie czytaj ....

 

Pozdro

Opublikowano

Skasuj inspekcję filtra cząstek stałych i zacznie odliczać od nowa 200000.

Jeśli chodzi o wypalanie to filtr sam się wypala z automatu gdy zachodzą ku temu pewne warunki .... :search:

Gdy się zapcha na amen to dopiero go wymień lub wywal ale wtedy trzeba auto programować .

Witam w klubie i szerokości :cool2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
(...) dpf na komputerze pokazuje mi 9000km przy dpf i wlasnie niewiem o co chodzi czy po tym czasie zacznie sie wypalanie czy po prostu strzeli go h*j brzydko mowiac?(...)

 

To zależy, moment decydujący będzie wtedy, kiedy licznik dotrze do 60.000KM. Dokładnie w tym momencie, komputer wykona kilku kalkulacji i na podstawie warunków ustalonych przez fabrykę staną się dwie rzeczy:

1. będzie odliczał dalej do 0KM i wywali monit

2. zresetuje licznik i zacznie ponownie odliczać od 200.000KM - jeżeli komputer uzna, że nie było problemów z jego wypalaniem oraz aktualny opór mieści się w dopuszczalnym zakresie.

 

Info zaczerpnięte z dokumentacji serwisowej, tak więc to potwierdzone dane, również w praktyce - sam przerabiałem scenariusz numer 2.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

dzieki wszystkim za odpowiedz :D mam panowie jeszcze pytanie odnosnie tych sprzyjajacych warunkow do rozpoczecie wypalania dpf-u ma sie rozumiec ze musi byc dosc dluzsza trasa i odpowiednia predkosc ale ile? a wypalania odbywa sie zawsze gdy sa do tego warunki i cichaczem czy wyskakuje jakis komunikat.

a odnosnie swojego silnika to czytalem juj conieco jak sie niemyle to jest to ten starszy typ czyli m47 ktorego najwieksza bolaczka jest turbina no ale jestem zdania ze niema co sie martwic na zapas. wiem ze to nieten temat ale jeden znajomy mi mowil zeby dac turbine do czyszczenie i pozniej bede wiedzial jak i co, ale czy to ma sens?

poki co jestem bardzo zadowolony z auta, co prawda przejechalem dopiero ponad 10kkm ale daje rade, byla w norwegii 3 miesiace i powiem ze mialem obawy zeby tam mi niezrobila psikusa ale na szczescie niezawiodla , ubywalo mi plynu chlodniczego ale na szczescie byla nieszczelnosc przewodu a nic powazniejszego. obecnie jezdzi nia moja zona po kraju(tez jest bardzo zadowolona) a ja niestety pracuje na emigracji w norwegii i co wam powiem to wam powiem ale jak wczesniej tesknilem za zona i synem to teraz na domiar zlego tesknie dodatkowo za bmw . :8) pozdro

Opublikowano
mam panowie jeszcze pytanie odnosnie tych sprzyjajacych warunkow do rozpoczecie wypalania dpf-u

 

Musi być powyżej 1600 obrotów, minimalna temperatura silnika 75'C, w baku powyżej 10-15 litrów ropy (już nie pamiętam dokładnie) i najlepiej trochę dłuższa trasa. Poza tym przepustnica musi być sprawna oraz czujniki w filtrze DPF.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

warunki minimum 10 litrów paliwa w baku

temperatura cieczy nie mniej niż 75st.

temperatura spalin nie mniej niż 240st.

Brak błędów w układzie filtra ( ciśnienie , przepustnica , czujniki)

 

Optymalna prędkość to 60 km/h bieg 3 max 4 czas wypalania 15-do 20minut.

 

Temperatura właściwego wypalania to 600-700st. jasny śmierdzący niebywale dymek z wydechu i świecący na pomarańczowi DPF

W nocy widać pod autem " światło-rozgrzania"

 

Najlepiej wypalić w trybie serwisowym potrzebny DIS i podczas jazdy obserwować status i parametry wypalania.

Gdybyś potrzebował pomocy dzwoń ,lub pisz.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.