Skocz do zawartości

F10 Opcja ConnectedDrive w Polsce!


demon528

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 479
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wpisz VIN i zostanie zaproponowana aktualizacja. Ponadto gdy wetkniesz USB z aktualizacja w aucie dostaniesz info o aktualnej wersji na pokladzie i tej na USB z komunikatem czy mozna wykonac update.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Polecam przeczytanie fanom netów, playstation w aucie i innych.

Za chwilę na własne życzenie wasze bryki odjadą w siną dal.... :mrgreen:

 

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Hakerzy-moga-zagrozic-samochodom-3261353.html

 

Z taką przestrogą wystąpił prezes brytyjskiego automobilklubu AA Edmund King. "Samochody są dziś połączone z internetem 24 godziny na dobę" - powiedział szef AA i dodał, że im więcej jest takich aut i im bardziej polegają na technologii, zwłaszcza zdalnie kontrolowanej, tym więcej możliwości złamania zabezpieczeń.

 

"Najgorszą możliwością byłoby zagrożenie terrorystyczne dla transportu drogowego" - ostrzegł Edmund King, choć zaznaczył: "Myślę, że jeszcze nie doszliśmy do tego, ale trzeba o tym zawczasu pomyśleć". Hakerzy mogą nie tylko wykradać dane czy unieruchamiać systemy alarmowe samochodów, ale również potencjalnie zakłócić układy kontroli przyspieszenia i hamowania.

Dzisiejszy "Times", który zamieszcza te przestrogi na 1. stronie, zauważa, że w ciągu ostatnich dwóch lat doszło w Wielkiej Brytanii do serii kradzieży Range Roverów i BMW, które należą do najbardziej skomputeryzowanych pojazdów. Złodzieje opracowali przenośny nadajnik dezaktywujący alarm tych samochodów. Ale techniki cyfrowe mają równie szerokie zastosowanie w ciężarówkach i autobusach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

 

Wiesz, co za różnica, czy podpięty dom i kilka kompów do neta, czy kilka samochodów.

Kwestia zaangażowania złodzieja... :mrgreen:

 

Gadasz jak mój 70 letni teść "nie chcę internetu bo mnie okradną" :)

Zresztą co się martwisz nie chcesz nie będziesz miał, każdy ma wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziele się pewną informacją odnośnie net'u w F'kach ;)

Jako że zabezpieczenia IT są moją domeną zawodową po kupnie F10 zaprosiłem pracującego u mnie eksperta od zabezpieczeń informatycznych (czytaj: zawodowego hacker'a) na małe wyzwanie. Dałem mu komplet aplikacji do ConnectedDrive ze szczególnym wskazaniem tej do otwierania samochodu. Oczywiście na jego telefonie i bez informacji o VIN'ie, moich hasłach itp. Ząbki sobie połamał i po tygodniu odpuścił :mrgreen: Stwierdził że wszystko jest kwestią czasu i mocy obliczeniowej sprzętu łąmiącego metodą "brut-force" ale i tak soft jest tak skonstruowany że na wiele nie pozwoli a akcje podejrzane powodują automatyczne blokowanie dostępu i komunikat do właściciela. :D

Zatem jako człowiek z IT wiem już jak F-ki są zabezpieczone i nie boję się tego używać :P :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja dla odmiany (albo podobnie) :wink: pracuję w telco - i uważam, że jeśli już mówimy o zagrożeniu ze strony haker'ów - to aktualnie problemem są aplikacje dostępu mobilnego do banków instalowane na smartfonach. Tam przysłowiowy haker może wyrządzić faktyczne szkody finansowe...

A w BMW ConnectedDrive...? Na chwilę obecną co najwyżej otworzy zdalnie samochód, tudzież włączy klakson czy światła :wink: Myślę, że póki co potencjalny złodziej i tak szybciej otworzy samochód w sosób "konwencjonalny"...

 

Oczywiście na jego telefonie i bez informacji o VIN'ie

Ciekawe, czy info o VIN'ie (który w większości samochodów można odczytać z zewnątrz na podszybiu) ułatwiłoby Twojemu ekspertowi złamanie zabezpieczeń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz musiał dojść do tego że VIN jest potrzebny w systemie i ustalić gdzie :mrgreen: Z pkt widzenia osoby która próbuje się do tego dostać nie jest to takie oczywiste jak dla Ciebie gdy już wiesz że VIN jest na szybie :wink: Edytowane przez JacoFK

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

A'propos włamywania się do BMW z użyciem ConnectedDrive...

Świeże oświadczenie BMW z 30.01.2015 :)

 

http://niebezpiecznik.pl/post/2-2-miliony-samochodow-bmw-mozna-bylo-otworzyc-zdalnie-przez-internet/?xxxa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW ma dużo wspólnego z Apple: bardzo dobry sprzętk, jeszcze lepszy marketing, półka premium, (chciałbym napisać dobry soft, ale Apple leci na łeb) i obie firmy nie mają pojęcia o cloud services - mają ogromne budżety a nie potrafią porządnie ogarnąć projektów związanych z urządzeniami zdalnymi i chmurą…
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonały początek roku: akcja serwisowa wczesnych N47 (kiedy pewnie już większość po przygodach), teraz to z connected drive. A mamy dopiero luty!. A przy okazji wyciek informacji z ADAC o znajomości problemu od dawna vs. tytuł informacji prasowej BMW "podnosimy bezpieczeństwo / szybko reagujemy". Halo - mamy internet i takie rzeczy latają z prędkością światła. Szkoda, bo to nadwyręża zaufanie (lub jego resztki) nie tylko do jakości produktów, ale i umiejętności komunikowania się z użytkownikami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Doskonały początek roku

A znasz firmę, w której nie ma takich akcji...? (tylko proszę nie o Lexusie, robiłem dwa podejścia do kupna tej marki - nie jestem w stanie zaakceptować plastikowego, "toyotowego" środka, tudzież systemu multimedialnego żywcem przełożonego z Avensisa - to tak a'propos ConnectedDrive).

Obecne samochody to nie tylko silnik + skrzynia biegów, to cała masa dodatków, więc ma się co psuć... Chyba trzeba się powoli przyzwyczaić, że nowoczesne samochody są naprawdę skomplikowane...

BMW przynajmniej regularnie wzywa na akcje serwisowe, nie jak Audi gdzie do dzisiaj z TSI/TFSI wszyscy udają że problemu nie było...

 

Tak przy okazji - poniżej porównanie świeżo wypuszczonych BMW 7 oraz Audi A8 w teście Motoru... sprzed 20 lat :)

Uwierzylibyście, że Audi A8 w standardzie nie miało klimatyzacji? :shock:

 

http://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/news-z-gornej-polki-czyli-audi-a8-2-8-kontra-bmw-730i,nId,1599517

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie chodzi o porównanie do innych, chociaż pewnie wolałbym mieć porsche niż bmw. Ważne jest, jak takie sprawy są załatwiane. Po latach walki użytkowników N47 (patrz youtube) w końcu coś ruszyło. Po kilku miesiącach od wykrycia 'szybka' reakcja z conndrive. Nie lubię być robiony w 'głupka', szczególnie za premium.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W ogóle coś słychać na temat sklepu ConnectedDrive w PL?

 

z tego co slyszalem to mial byc gotowy na ten kwartal, tylko ze mamy juz druga polowe 1Q

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś korzysta z glympse przez connected drive?

 

u mnie prawie wszystko działa ;) - oprócz tego ze chcąc wyslac do kogos glympse to:

 

- lista kontaktow jest pusta (nie korzystam z icloud dla kontaktow)

- jeśli w telefonie nawet ustale ulubione kontakty to po probie wybrania ich w NBT dostaje informacje ze numer telefonu jest nieprawidłowy i zostanie usunięty

 

jakies pomysły? oczywiście panowie na infolinii bmw nie wiedza za dużo

 

co do rozmow o sklepie - to tam i ta za dużo nie ma (działa np. w wersji nimieckiej wystarczy zarejestrować sobie samochod u helmuta na www) można praktycznie tylko kupic sobie dostep do internetu i to byłoby na tyle - wiec tak naprawdę sklep jest zbedny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.