Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witajcie

Ponieważ ostatnio zrobiła się dość mocno jesienna pogoda coraz częściej zacząłem korzystać z wycieraczek i za nic na świecie nie mogę ustawić wycieraczek w trybie przerywanym... Mam tryb auto, który działa ok, czyli mniej deszczu chodzą wolniej, więcej szybciej... Ale jak dźwignię dam o jedno przełożenie do góry to od razu pracują w trybie ciągłym... Moje pytanie brzmi, czy w takim razie nie ma trybu przerywanego, czy może trzeba go kodować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok, dziś wieczorem wrzucę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

o to wygląd mojej manetki,

http://img14.imageshack.us/img14/2595/nlj7.jpg

przy okazji robienia zdjęcia, udało mi się włączyć tryb przerywany, musiałem tylko delikatnie ją podnieść ale jak wyłączyłem i znów chciałem włączyć to już chodziły w rybie ciągłym... dziwne, chyba coś jest nie tak z tym włącznikiem.

Chociaż na trybie auto wygodnie się jeździ.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli nie masz czujnika deszczu, to:

 

1. Wciśnięcie przycisku na manetce od czoła, uruchamia wycieraczki (tryb przerywany). Powtórne wciśnięcie przycisku, wyłącza pracę wycieraczek.

Na manetce jest przełącznik (nazwijmy go suwak). W zależności od jego położenia wycieraczki pracują szybciej, lub wolniej.

2. Mocniejsze popchnięcie manetki w górę, włącza tryb ciągły. Cofnięcie, przerywa ten tryb i wycieraczki pozostają w trybie przerywanym.

Dalsze cofnięcie manetki, wyłącza pracę wycieraczek.

3. Jedno popchnięcie manetki w dół - wycieraczki wykonują tylko jeden ruch.

4. Najszybsza i ciągła praca wycieraczek odbywa się, gdy manetka jest w położeniu najwyższym.

 

 

I przy okazji dwa słowa o wycieraczce tylnej...

 

1. Popchnięcie manetki w dół, ale wzdłuż kolumny kierowniczej, uruchamia tylną wycieraczkę (tryb przerywany).

Tryb ciągły pracy nastęstępuje tylko w czasie przytrzymania manetki do oporu, lub na wstecznym biegu.

O spryskiwaczach nie piszę, bo i tak "wydzie w praniu". :D

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A mam czujnik deszczu!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

pozwol ze sie wtrace odnosnie wycieraczki tylniej :) pchniecie jej ku radiu - 1 raz aktywuje ja i bedzie dzialala caly czas ( wlancza sie co kilka sekund - nie mierzylem tego :) ) a pchniecie jej dalej aktywuje spryskiwacz tylni :)

 

a co do czujnika deszczu i wlaczaniu sie przednich wycieraczek to wydaje mi sie ze ze :

1) przycisk z boku manetki od wycieraczek ( ten z dioda) musisz miec wcisniety

2) suwak ktory jest na dzwigni sluzy w tym wypadku do ustawienia czulosci - czestotliwosci wlanczania wycieraczek. im wiekszy poziom tym bardziej sa czule ....

niech mnie ktos poprawi jesli sie myle ....

pisze to w kontekscie samochodow ktoymi jezdzilem z czujnikem deszczu bo sam w swojej e87 nie posiadam takiego gadzetu i nie chce nikogo wprowadzic w blad :8)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Nie, automatyczny tryb sam decyduje kiedy wycieraczki wykonaja 'przejazd po szybie'. Timer ustawia sie do manualnego wlaczenia ktoregos z trybu wycieraczek, mozna sobie przyspieszyc/zwolni. Nie da sie tym 'suwakiem' ustawiac automatycznego trybu czyli przyspieszac automac badz zwalniac go. Automat to automat.
Opublikowano
suwak ktory jest na dzwigni sluzy w tym wypadku do ustawienia czulosci - czestotliwosci wlanczania wycieraczek. im wiekszy poziom tym bardziej sa czule ....

niech mnie ktos poprawi jesli sie myle ....

 

Zgadza się.

Opublikowano
suwak ktory jest na dzwigni sluzy w tym wypadku do ustawienia czulosci - czestotliwosci wlanczania wycieraczek. im wiekszy poziom tym bardziej sa czule ....

niech mnie ktos poprawi jesli sie myle ....

 

Zgadza się.

 

Nie mylisz sie. Natomiast ja u siebie zawsze mam na najwyzszej czulosci i mam wrazenie, ze to i tak za slabo reaguje. Da sie to jakos programowo ustawic?

Opublikowano

 

Natomiast ja u siebie zawsze mam na najwyzszej czulosci i mam wrazenie, ze to i tak za slabo reaguje. Da sie to jakos programowo ustawic?

 

nie chce cie wprowadzic w blad ... ale wydaje mi sie ze gdzies czytalem ze da sie to ustawic ... nieznacznie ale sie da :) nie potrafie tego odnalezc :) albo u nas to czytalem albo w temacie e90 :)

Opublikowano
Nie mylisz sie. Natomiast ja u siebie zawsze mam na najwyzszej czulosci i mam wrazenie, ze to i tak za slabo reaguje. Da sie to jakos programowo ustawic?

U mnie tez jest na maxa i jest za mało czuły. Czytałem na stronach warsztatów ktore zajmują sie modyfikacjami i diagnostyka komputerowa, że da sie zmienic czułośc.

Opublikowano

ustawia sie na przelaczniku. Innej opcji nie ma i zaden koder wam nie pomoze. To tak jak zmienic ustawienie lusterek za pomoca komputera, nie da rady. Czujnik sam wybiera optymalna czulosc, dlatego mozecie na przelaczniku wybrac 'max' i koniec regulacji.

 

Pzdr.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
ustawia sie na przelaczniku. Innej opcji nie ma i zaden koder wam nie pomoze. To tak jak zmienic ustawienie lusterek za pomoca komputera, nie da rady. Czujnik sam wybiera optymalna czulosc, dlatego mozecie na przelaczniku wybrac 'max' i koniec regulacji.

 

Pzdr.

 

No nie wiem czy sie zgodzę. Na stronie jednej z firm wchodze w opcje strojenia sterownikow w BMW serii 1 i jest jak byk napisane:

 

Zmiana czułości czujnika deszcze/zmierzchu

 

Możliwość dostosowania czułości czujnika do Twoich wymagań

 

Znaczy chyba sie da :)

Opublikowano

Na 100% musi byc jeszcze regulacja kampem przez podpiecia kabla. Skoro w VW jest to i u nas musi byc :)

 

Cytat z kompa z VW:

 

Coding rain and light sensor -G397

The code is composed as follows:

 

Variant 1:

Windscreen type: Insulating glass with grey wedge

PR number: 4GK/4GN/4GY

Code number: 150608 (for input in tester)

 

Byte 0

Transmission at 880nm (%): 80

Byte 1

ALS correction value (%): 76

Byte 2

Motorway light: 0

Rain light: 2 (not deselectable)

Sun roof function: 0

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Variant 2:

Windscreen type: Laminated green glass with grey wedge

PR number: 4GH/4GP

Code number: 146221 (for input in tester)

 

Byte 0

Transmission at 880nm (%): 45

Byte 1

ALS correction value (%): 59

Byte 2

Motorway light: 0

Rain light: 2 (not deselectable)

Sun roof function: 0

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Variant 3:

Windscreen type: Laminated green glass without grey wedge

PR number: 4GF/4GQ

Code number: 150573 (for input in tester)

 

Byte 0

Transmission at 880nm (%): 45

Byte 1

ALS correction value (%): 76

Byte 2

Motorway light: 0

Rain light: 2 (not deselectable)

Sun roof function: 0

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Variant 4:

Windscreen type: Security

PR number: F4S

Code number: 4,334,105 (for input in tester)

 

Byte 0

Transmission at 880nm (%): 25

Byte 1

ALS correction value (%): 34

Byte 2

Motorway light: 0

Rain light: 2 (not deselectable)

Sun roof function: 0

Rain sensor inactive*: 64

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Explanatory notes:

Transmission = degree of transparency of window

ALS = Assistance Light Sensor

 

Wyglada, ze wyboru dokonujemy za pomoca wybranej szyby (rodzaju), ale zapewne te "procenty" przepuszczalnosci tez mozna by dobrac samemu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, dzięki za ten skan:

http://i.imgur.com/eA3njiE.jpg

mea culpa

 

napisane jest:

ustawianie dlugosci przerwy lub czulosci czujnika deszczu - obrocil pokretlo 5

 

To wyjaśnia, dlaczego raz udało mi się włączyć tryb przerywany (właśnie na postoju) a podczas jazdy mi się to nie udawało...

 

Żeby nie zakładać nowego pytania mam pytanie czy mieliście tak, że wycieraczki podczas pracy na trybie auto Wam się zacięły tzn. stanęły w jednej pozycji, nie reagowały na ruchy manetki (w tym włączanie/wyłączanie trybu auto) i aby znów zaczęły działać należało zgasić auto i wyjąć kluczyk?!

Zdarzyło mi się to już 3 krotnie i na autostradzie widziałem e90 stojące na boku z wycieraczkami w połowie szyby, w lusterku widziałem że też zastosował taki myk jak ja (zgasły mu światła na chwilę) i znów ruszył.

Więc coś musi być nie tak z tym czujnikiem deszczu (trybem automatycznym).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.