Skocz do zawartości

E34 porady przed kupnem, pytania,rozterki...


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam wszystkich, trochę odgrzeję temat :)

Szukam e34 dla siebie do jazdy na codzień, koniecznie R6 + LPG + manual, biorę pod uwagę 2.0 lub 2.5.

Dysponuje kwotą ok 6.5tyś pln, także nie spodziewam się cudów w tej cenie.

Koniecznie chciał bym mieć zdrową blacharkę, rysy i obcierki przeżyję, ale pognitej podłogi czy progów już nie bardzo.

Znalazłem niedaleko od siebie taką sztukę: http://olx.pl/oferta/bmw-e34-520i-CID5-ID5aQeX.html#73e0a92670

Czy ktoś z was mógł by coś więcej powiedzieć o niej, może ktoś widział, oglądał?

Z wyposażenia fajnie było by mieć elektrykę szyb, ABS, szyber-dziurę, z jedną poduszkę powietrzną, czy w takiej kasie wymagam za dużo?

Rocznik nie gra roli, tak samo jak nadwozie, może być sedan, może kombi, dla mnie obojętne.

Poradzi ktoś coś? :wink:

Może ktoś ma jakąś ładną sztukę w takiej cenie? :mrgreen:

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Powiedzcie mi panowie o silniku 3.0 R6 M30B30 w e34 z początków produkcji, rok 88. Mam taką, nabyłem za 4 kawałki, stan naprawdę idealny, przebieg 300 tyś. Chciałbym wiedzieć po prostu na co zwracać uwagę przy tej jednostce.
Opublikowano

Witam, jestem tu nowy i mam zamiar kupić sobie bmw serri 5, ale, że nei stac mnie na e39 wybór padł na e34, znalazłem jedną sztukę wydaje się, że godnej uwagi, jednak mam daleko do tego o to egzemplarza i mma takie pytanie czy któryś zkolegów widział/oglądał to BMW i może się podzielić ze mną opinnią :D Dzięki pozdrawaim

http://olx.pl/oferta/bmw-e34-520i-gaz-sekwencja-CID5-ID5xr8w.html#a64f0e438c

Opublikowano
Panowie, pisze naprzemiennie w 2 wątkach (e36 i e38) i stwierdziłem, że w 3 napisać nie zaszkodzi. Otóż koszty utrzymania e38 są za duże na moją studencką kieszeń (nieco wspartą finansami szanownych rodziców), zaś e36 w moim mieście (i pewnie w wielu innych mniejszych) jest po prostu zbyt pospolite. Chciałbym mieć pomniejszy luksus jeśli chodzi o auto, a e36 niestety do limuzyn nie należy. Kolega EvilSoul podsunął mi pomysł, aby kupić e34 z silnikiem 2,5l (193km). Na auto + ewentualne remonty i tuning german style mam około 10 tyś. Jak wyglądają koszty utrzymania tej gabloty, a także cena w miare porządnego egzemplarzu? Z góry dzięki za pomoc.
Opublikowano
Twoja kwota jest za mala zeby wogole kupic ladna sztuke, a co dopiero jeszcze tuning. Jeszcze kilka lat temu owszem, za 7-8 mozna bylo kupic jakies dobre 525i choc tez nie zawsze. Pisze na wlasnym przykladzie, bo poszukiwalem auta 2 miesiace dzien w dzien i skonczylo sie na dwulitrowym automacie. Ale przynajmniej nie rozpadal sie i byl dobrze utrzymany. Mimo to w przeciagu dwoch lat wlozylem praktycznie drugie tyle.
Opublikowano
Panowie, pisze naprzemiennie w 2 wątkach (e36 i e38) i stwierdziłem, że w 3 napisać nie zaszkodzi. Otóż koszty utrzymania e38 są za duże na moją studencką kieszeń (nieco wspartą finansami szanownych rodziców), zaś e36 w moim mieście (i pewnie w wielu innych mniejszych) jest po prostu zbyt pospolite. Chciałbym mieć pomniejszy luksus jeśli chodzi o auto, a e36 niestety do limuzyn nie należy. Kolega EvilSoul podsunął mi pomysł, aby kupić e34 z silnikiem 2,5l (193km). Na auto + ewentualne remonty i tuning german style mam około 10 tyś. Jak wyglądają koszty utrzymania tej gabloty, a także cena w miare porządnego egzemplarzu? Z góry dzięki za pomoc.

Tuning to Ty sobie odpuść. 10.000 ledwo wystarczy na w miarę dobre auto + kilka napraw, które wyjdą niedługo po zakupie, choćbyś nie wiem jak oglądał to wszystkiego nie ogarniesz, zamiast ładować kasę w felgi i inne pierdoły trzymaj to w rezerwie na naprawy. A tak swoją drogą koszty utrzymania e38 r6 wcale się nie różnią od e34 :-)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Od miesiąca poluję już E34 525 z LPG, 192-konną. Oczywiście jest ich dosyć dużo na tablicy/olx, otomoto itd. ale jednak na razie zależy mi na tym żeby nie było do takiego auta daleko. W ostatnich dniach znalazłem coś takiego - http://olx.pl/oferta/bmw-530i-e34-gaz-stan-idealny-bez-korozji-naprawde-warto-lodz-CID5-ID5MBTX.html#812dc28f23 Czy czytając ten opis warto w ogóle wybrać się 300km żeby je obejrzeć? Po zapoznaniu się z postami na tym oraz innych forach niektóre rzeczy są podejrzane (dla mnie):

  • jest to na 90% procent silnik M30B30, więc
  • podane spalanie jest dosyć zaniżone
  • rarytas
  • niski przebieg
  • stan wizualny bardzo dobry jak na tyle lat
  • niska cena jak na taki rarytas

Co o tym sądzicie? Oczywiście jestem przygotowany na to, że auto po kupnie może wymagać jakiś dodatkowych napraw, więc mam przeznaczoną kwotę na auto + zapasowa na naprawy.

Opublikowano
Z tych zdjec nic nie wynika poza tym ze kos pozakładał głupie lampy i chromowane listewki. Po drugie to zwykle 3.0 12V jak napisales. Za 5tys nie kupisz nic konkretnego. Zawsze auto bedzie mialo ubytki w postaci wiejskiego tuningu jak wyzej, albo bedzie zniszczone, albo calkowity golas itd.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,e 34 silnik 2.0 benzyna gaz 1994r

Nie mam doświadczenia w e34 .Ogladałem i auto wydaje się być nie malowane w oryginalnym lakierze. Oczywiście rdza...lewym błotniku na środku ok 5 cm tylna klapa,trochę drzwi . Urzekła mnie swoim wyglądem wewnętrznym bo gość miał pokrowce i pod nimi idealna nowa jasno szara tapicerka. silnik chodzi ...niby normalnie coś w zawieszeniu stuka,klima oczywiście paska nie ma -pewnie sprężarka do wymiany. Urwany uchwyt schowka, nie działa radio (chyba oryginał),zamek tylnej klapy nie odbija. No i wydaje mi się że zbyt duży luz na kolumnie kierowniczej,brak ręcznego,i dość wysoko bierze sprzęgło,zderzak przód spód urwany.

Czy warto wogóle?

http://olx.pl/oferta/bmw-520i-e34-2-0-lpg-1994-r-zadbany-lublin-CID5-ID6uzW5.html#455908424f

proszę o opinie.

Opublikowano

Ja do tej wiśniowej bym jechał. Ładnie wygląda, rdza jak jest do ogarnięcia i stan będzie dobry i nie składany z dwóch to bierz.

wystawiając e34 za 10 lub więcej tysięcy nie sprzeda ona się szybko w PL. Takie auto nikt od tak sobie nie kupi tylko osoby które są fanatykami, a takich dużo nie ma.

 

To że jest blacha i zawieszenie trochę do roboty i klima to nie skreśla tego auta. A te elementy będziesz miał świeże/nowe i posłużą.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

 

Jako student z jego typowymi zarobkami (czyt.. dosyc niskie) mam pytanie - czy za 4tys. dostane E34 w manualu ktore nie musi wygladac a ma solidnie jezdzic (czyt. kazda czesci moze miec rozny kolor byleby nie bylo rudej).

Wiem ze w tej cenie nie znajde idealu ani nic jemu bliskiego. Szukam samochodu ktory w miare czasu moglbym inwestowac w niego aby doprowadzic do dobrego stanu.

Liczy sie tylko to aby jezdzilo na poczatku i przeszlo przeglad.

 

Utrzymanie to nie problem - codziennie dojazdy ~~40km w 3/4 osoby zrzucane na paliwo wiec zerowy koszt przejazdow :). Zasadnicze pytanie - czy w tej cenie dostane e34 ktore nie wyglada ale jezdzi.

Opublikowano
Szukam BMW e34 525 M50B25. Chciałbym aby miało klimatyzacje, ręczną skrzynie i skóre w środku, najlepiej jasną. Blacharka i zawieszenie może być do roboty, zależy mi na tym aby silnik był wporządku i podłoga nie zgnita, chcę krok po kroku doprowadzić autko do stanu fabrycznego i trzymać jako klasyka, zanim jednak bym je odrestaurował chciałbym nim jeździc na codzień. I teraz moje pytanie, jak myślicie ile za taki samochodzik musiałbym zapłacić. Myślałem nad początkowym budżetem 7 tys i za to chciałbym kupić autko do poprawek blacharskich, z zawieszeniem które też by potrzebowało doinwestowania ale nie z tak dobitym aby nie można było jeździć tym samochodem i silnikiem który standartowo od czasu do czasu potrzebował by napraw(jak każdy po tylu latach nie liczę na to, że w warsztacie będę tylko wymieniać olej) ale żebym nie musiał po 10k km przekładać silnika. Wystarczy te 7k zł to byłby biały kruk i spędziłbym rok zanim znalazłbym taki egzemplarz?
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Ciezko znalezdz cos przy takich wymaganiach, tym bardziej za 7tys. A jak juz to ta jasna skora tez bedzie do wymiany. Jezeli chcesz juz klasyka to lepiej kupic oryginal 535i sprzed roku '90. Czasem trafiaja sie ladne sztuki.

 

Coś tam znajdziesz, ale długo się naszukasz ;) Najwyżej 2.0 benz lub 2.4td w tej cenie ;)

Nastaly czasy gdzie silnik juz w E34 ma coraz mniejsze znaczenie, a liczy sie stan auta.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,

aktualnie jeżdżę MB 190D. Zastanawiam się nad zmianą auta na E34. Nie spieszy mi się, bo ostatnio włożyłem trochę kasiurki w jeździdło. Poza tym 190-ka jest przyjemnym samochodem. Przejechałem się niedawno E30-ką coupe z silnikiem 1.6. Prowadzenie rewelacyjne. To wystarczyło, żebym zaczął szukać jakiejś BM-ki dla siebie. Myślałem o E36 i E39, ale odpadły. E30 ma pedały zbyt blisko siebie i czasami przy puszczaniu gazu zahaczałem o hamulec. Więc E30 nawet nie brałem pod uwagę. Drogą eliminacji zostało E34. Chcę sześciocylindrowca. Stawiam na pojemność 2.0 lub 2.5. Generalnie lubię jednostki z dwoma zaworami na cylinder więc póki co skłaniam się do M20, ale nie znam szczegółów. Tu zaczynają się pytania odnośnie konstrukcji silników M20 i M50. Jak w nich jest realizowany napęd rozrządu? Jak się ustawia luzy zaworowe?

Kolejna sprawa to VANOS. Jeździłem CIVIC-em 1.5 V-TEC i jak się w nim załączał ten cudowny system to auto delikatnie szarpało. Przy wyłączeniu też. Czy pojedynczy VANOS też daje takie efekty? Może któryś z kolegów na podkarpaciu byłby tak miły i pozwolił pooglądać swoją Betę? Chcę się upewnić, że moje marzenia są prawidłowe.

Jeszcze pytanie z innej beczki. Czy są organizowane jakieś mini-zloty, spoty lokalnie?

Opublikowano

M20 są na pasku rozrządu, luzy trzeba regulować ręcznie.

M50 mają łańcuch rozrządu i luzy regulowane hydraulicznie.

Opublikowano
Ja na Twoim miejscu szukał bym m50. Młodsze auto dynamiczniejsze, a te silniki nie są złe, a wręcz przeciwnie. Moim zdaniem układ zapłonowy o wiele trwalszy i łatwiej dostać części używane w dobrym stanie bo pasują od nowszych modeli, a w m20 już jest ciężko.
Opublikowano
Mam e34 z silnikiem m20b25 produkcja 1989r. i jestem bardzo zadowolony.Zapraszam do oglądnięcia i przejażdżki w okolice Jarosławia na Podkarpaciu.Zaznaczam,że auto nie jest do sprzedania bo to moje ''oczko w głowie'' którego szukałem bardzo długo.Pozdrawiam.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Skłaniam się ku M20 ze względu na prostszą konstrukcję, aluminiowy kolektor i jego piękny wygląd. Do Jarosławia raczej się nie wybiorę. Trochę daleko z Dębicy. Rzeszów, może Łańcut, to dla mnie "granica". Po auto jestem gotów jechać nawet do kraju pochodzenia, ale zobaczyć raczej nie. Może w styczniu bądź lutym sytuacja się trochę zmieni i się zobaczymy.

Jeszcze jedno pytanie. Czy M50 ma cewkofajki?

Opublikowano

Kolejna sprawa to VANOS. Jeździłem CIVIC-em 1.5 V-TEC i jak się w nim załączał ten cudowny system to auto delikatnie szarpało. Przy wyłączeniu też. Czy pojedynczy VANOS też daje takie efekty?

Vanos jest inaczej zbudowany niż V-TEC. Masz tutaj do czynienia wyłącznie z kątowym przestawieniem wałka ssącego więc jest to realizowane bez skokowo.

 

Czy M50 ma cewkofajki?

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/12_1671-cewka-zaplonowaswieca-zaplonowa/i47370/kL/sM/r1991/m04

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

czy kupno niepognitej e34 czy z jakimis ewentualnymi naprawami typu cos w zawieszeniu za ok 2tys euro w niemczech to przepłacenie czy raczej normalna cena?

widze ze sa tu u mnie w de egzemplarze za 500, 800 czy 3000euro.

Ale tak z ogloszen patrzac to za 1500-2000jurkow idzie chyba juz cos kupic. Ktos cos ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.