Skocz do zawartości

E34 porady przed kupnem, pytania,rozterki...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego jesli chodzi o m20b20 to musisz sobie zadac pytanie do cczego ci ten samochod potrzebny, bo jesli zamierzasz przemieszczac sie z punktu a do b w normalny sposob to ok. Natomiast jesli chcesz sie pobawic (a skoro mowisz ze to pierwsze auto to pewnie mlody jestes) to juz ten silnik nie da rady w tej budzie. A o silniku co mozna powiedziec, z dolu strasznu zolw pozniej cos sie zaczyna dziac jednak jak na poltorej tony to duzo sie nie bedzie dzialo. Z tego co wiem to silnik na pasku rozrzadu. I lubia pekac glowice. Na twoim miejscu poszukalbym zdrowego tds'a. Jak trafisz dobry egzeplasz to bedzie ci godnie sluzyc jesli bedziesz go godnie traktowal. No i w diezlu masz napewno lepszego kopa nic w kazdym b20 jak i spalanie mniejsze niz w benzynie no chyba ze gaz chcesz zakladac, ale to troche zly pomysl moim zdaniem. Co do swapowania to powiem tyle ze jak juz sie za to brac to wkladac minimum 2.5 a do tego musisz zalozyc lepszy zawiech hamulce, wal, skrzynie, most/dyfer. Bo jak cos robic to z glowa i zeby mialo rece i nogi. Taka operacja pochlonie wiele pieniedzy wiec lepiej szukac cos z wiekszym motorem. Ogolnie zycze powodzenia w uzytkowaniu bmw i dobrze ze wybierasz e34. Sam mam 23 lata i zakochalem sie w tej gablocie i chyba nastepnym autem tez bedzie e34 tylko pozadnie ogarniete. Pozdro

M20 nie jedzie, za to TDS lata i jest super tani w utrzymaniu. Zmienl stryjek siekierke na kijek. Ostatnio to takie rady na forum leca ze czytac sie tego nie da.

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeździłem M20B20 z gazem sekwencyjnym przez 6 lat, więc mogę dorzucić swoje parę groszy. Na tdsa bym jej nie zamienił, do jazdy na co dzień w zupełności wystarczająca, a i z wyprzedzaniem też problemów nie miałem, redukcja do 2 lub 3 i powyżej 3,5 tys obrotów jedzie całkiem przyzwoicie. Spalanie i koszty utrzymania dużo niższe niż w przypadku diesla. Co do głowic M20 i M50 to pomyślcie na chłopski rozum... M50 ma 24 zawory, a M20 12 zaworów, to która będzie mocniejsza? Dodatkowo B20 ma mniejszą pojemność od B25 i nigdy nie słyszałem by pękła głowica M20B20. No chyba, że ktoś jeździ autem z wskazówką na czerwonym polu, ale w takim przypadku to KAŻDA głowica padnie...

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja powiem coś od siebie. Nie wiem dlaczego mówicie że nie da się znaleźć m50b25 Vanos który będzie zadbany. Wszystko się da, ale za dobre egzemplarze trzeba poprostu więcej zapłacić... Mojej 18 latce którą kupiłem 1.5 miesiąca temu hamownia pokazała 188 koni, a ma założony gazik (od grudnia zeszłego roku ,instalacja na STAG-u), długo nie szukałem, ale trzeba było zapłacić troszkę więcej niż cena rynkowa. Czy lepiej z Vanosem? zależy do czego, jak nie chcesz mieć za dużego spalania to bierz Vanosa, jak chcesz zapie******ć i nie interesuje Cie paliwo to bierz bez Vanosa, trochę lepiej się zbiera według mnie i na pewno jest trochę wytrzymalszy na obciążenie stopy kierowcy. Przy kupnie patrz czy nie wycieli katalizatora ( według mnie w beemkach bardzo wazna sprawa , bo maja idealnie policzone uklady wydechowe) (jeśli touring) to sprawdz zawiasy od klapy bagaznika pod takimi gumowymi zaslepkami , często tam sie robi ładne ognisko rdzy którego bez zdjecia klapki nie widac) przeprowadz test zegarów zwracajac uwage cze wszystkie piksele zyją , patrz na to jak chodzi silnik, czy nie falują obroty i czy nie przerywa jak dajesz mu "buta" oczywiscie na cieplym, ogolnie sprawdz też progi, bardzo istotna sprawa to weź samochód na podnośnik bo nie stety e34 lubią być przeżarte od dołu, no i tak na prawde to kup od razu 4.0 V8 bo tak samo jak ja stwierdzisz po chwili ze 2.5 to za mało i za cicho:P A tak powaznie nie wiem czy bedziesz kupował z zamiarem jakiegoś projektu czy poprostu do jeżdzenia??
Opublikowano
Czasem trzeba tez dobrze trafic. Ja szukalem 525i miesiac. Dzien w dzien przegladalem oferty i nie bylo NIC ciekawego. Jak trafiala sie jakas zdrowa to w calkowiciej biedzie, albo wiejskie tuningi. Zazwyczaj byly to poprostu zaniedbane zlomy. A jak trafiala sie ladna to kosztowala w cenie 540i. Wiec zero sensu. Potem zawezylem poszukiwania do ladnej 520i i tez dlugie dnie zupelnie nic, albo golasy, albo trupy... Jak ktos ma jakies sprecyzowane wymagania to tak odrazu nie znajdzie to czego szuka, to nie E65, ktorych jest na pęczki, do wyboru do koloru. Jeszcze 2 lata temu na Allegro bylo srednio 250sztuk E34, dzis juz tylko 150szt i liczba stale maleje.
Opublikowano
Czy lepiej z Vanosem? zależy do czego, jak nie chcesz mieć za dużego spalania to bierz Vanosa, jak chcesz zapie******ć i nie interesuje Cie paliwo to bierz bez Vanosa, trochę lepiej się zbiera według mnie i na pewno jest trochę wytrzymalszy na obciążenie stopy kierowcy.

No ale przecież z Vanosem powinien się lepiej zbierać.

Opublikowano

Witam. Moglby mi ktos powiedziec cos wiecej na temat tych dwoch aut:

http://tablica.pl/oferta/bmw-535-e34-sportsize-alpina-szpera-lpg-CID5-ID3x9cR.html#e0ef74afe0

http://otomoto.pl/bmw-535-3-5-lpg-sekwencja-C31457801.html

Ta druga cos podejzanie tania, a ta pierwsza stoi juz dosc dlugo na internecie i ciagle jest wystawiana za mniejsza kwote. Moze ktos zna to auto i moze cos powiedziec. I na koniec pytanie jak sie silnik m30b35 ogolnie sprawuje, na co zwrocic uwage podczas ogledzin i jak radzi sobie na gazie (chociaz nie jestem zwolennikiem gazu w bmw)

Opublikowano

Ad.1. Gaz na mieszalniku, więc miała/ma/będzie mieć strzały w dolot, co źle się odbija na silniku. Generalnie do takiego auta warto włożyć sekwencję (dobrą), jeśli jeszcze jest do czego wkładać.

Ad.2. Ta "sekwencja" to pic na wodę. Valteki na kilometrowych wężach, słaby reduktor (na bank nie obrobi ponad 200KM).

 

Gaz w Bawarkach nie jest niczym złym, pod warunkiem, że założona jest dobra (czyt. nie najtańsza) instalacja, przez dobrego fachowca. Niestety, większość tego co jest na rynku to "druty" szkodzące silnikowi (strzały, rwanie, falowanie obrotów, świecący check) na podstawie których ludzie mają złą opinię o LPG.

 

Co do reszty- podstawa to blacharka.

Opublikowano
Prawde mowiac bardziej widzi mi sie ta pierwsza. Gaz zawsze mozna odlaczyc lub oddac do zaufanego warsztatu i zrobic na tip top. Glownie przemawia za mna manualna skrzynia w tej 1. jak i wyglad zewnetrzny. Co do 2. to cena mnie martwi, dziwnie niska.
Opublikowano

Jak złom to cena niska. Pewnie po kupnie trzeba wsadzić w to auto bardzo dużo kasy. Swoją drogą nie ma to jak LPG + stożek + znaczek eMki. No ale w tym drugim nie lepiej - też stożek + instalacja mieszalnikowa.

 

 

Tak ogólnie - skóra to fajnie wygląda na zdjęciach a w rzeczywistości zdecydowanie lepiej sprawuje się welur.

Opublikowano
Czy lepiej z Vanosem? zależy do czego, jak nie chcesz mieć za dużego spalania to bierz Vanosa, jak chcesz zapie******ć i nie interesuje Cie paliwo to bierz bez Vanosa, trochę lepiej się zbiera według mnie i na pewno jest trochę wytrzymalszy na obciążenie stopy kierowcy.

No ale przecież z Vanosem powinien się lepiej zbierać.

 

Vanos nie został stworzony w celach większej mocy, tylko po to by samochód był bardziej ekonomiczny. Błędnie się przyjęło ,że jest to jakieś sposób zwiększenia mocy. Może inaczej, bez vanosa samochód będzię przyspieszał bardziej "liniowo" bo przy niskich obrotach , kąt otwarcia zaworów dolotowych jest mały i wraz ze zwiększeniem obciążenia silnika kąt otwarcia zaworów dolotowych zwiększa się, przez co mieszanka jest bardziej bogata , silnik dostaje więcej powietrza dzięki temu jego moc jest największa, dlatego przy malych predkościach vanos jest bardziej ekonomiczny a jak dajesz mu wciry to ma większe pierdzielniecie (tak to wyglada w przypadku vanosa) jezeli nie masz vanosa to wałek rozrzadu nie zmienia kąta otwarcia zaworów dolotowych, tylko caly czas ma tak samo dlatego jego mieszanka od poczatku dostaje bogata mieszanke i ma bardziej liniowe przyspieszenie, aczkoliwek mozliwe jest że podczas gdy vanos jest w pelni otwarty może mieć większe przyspieszenie, ale jesli patrzymy na caly okres przyspieszenia to te silniki maja praktycznie te same osiagi. Silnik z vanosem ma chyba o 5 niutków więcej, i osiaga szybciej maksymalna sprawnosc, ale oba silniki ciagna nam do setki w 8.6 sek. Dlaczego pisze ze jak chcesz zapierdzielac to bierz bez vanosa? unikniesz problemów ze spalaniem wiekszych ilosci oleju niz gdybys go nie mial, beda mniejsze wycieki oleju bo silnik z Vanosem ma jednak troszke większe ciśnienie w układzie. Dużojest różnic, ale silnik bez vanosa jest bardziej odporny bo nie ma sie w nim co zepsuc. Mam nadzieje ze jasno wyjasniłem i juz rozumiesz:)

Opublikowano
Vanosy nizej osiagaja maks moment i moc, ale to w dziesiątych obrotu. Nie da sie tego wyczuc. W spalaniu... nie wiem. Moja dwulitrowka na Vanosie chla ogromne ilosci LPG.
Opublikowano
Vanos jest po to by silnik był bardziej elastyczny co do spalania może być nie zauważalne teoretycznie powinno być mniejsze ale niewiele i to raczej przy ekonomicznej jeździe.Bez vanosa silniki maja słabszy dół z vanosem trochę lepiej się zbierają jeśli ustawić by 2 identyczne auta jedno bez drugie z vanosem ruszając ze startu lotnego z 1000 obrotów vanos trochę odejdzie na początku dalej to już praktycznie niema znaczenia.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam jestem nowy i też się wybieram na łowy mam już jedną na oku jutro jadę obejrzeć jak się da to zrobię jakieś fotki :wink:

 

I jak, byles, ogladales, a moze kupiles?

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć koledzy.

Znowu trafiła mi się fajna okazja, mam do kupienia 520i 1995 rok w fajnym stanie i z fajnym wyposażeniem. Jest troszkę do zrobienia, ale to już 19 letnie auto.. Dziś byłem oglądać, wszystko było OK, ale zaniepokoił mnie dziwny dźwięk z silnika, nie wiem jak go określić, jakby burczenie powiązane z obrotami, im obroty wyższe tym tym dźwięk mocniejszy. Kurcze, powinienem to nagrać. Kiedyś podobny dźwięk słyszałem u kolegi w starym oplu, u niego to była pompa wspomagania i tak tu obstawiam, ale autko jest z vanosem i mam mały niepokój, że to może być coś z tym związane.. Mieliście przypadki padających pomp, żeby dawały jakieś odgłosy?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie brakowało mi słowa "wyje", czyli tak jak obstawiałem, pompa wspomagania. Jest jakiś sposób na reanimację, czy trzeba szukać nowej. Pytam, bo kolega w mondeo miał do roboty właśnie taką pompę, krzyknęli mu 700 za regenerację, a na forum podpowiedzieli mu, żeby kupił jakiś zestaw naprawczy za 50zł i po problemie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli może być i odma. Nie wiem jak to jest w benzynach, ale w dieslach przez zatkaną odmę silnik pali olej, a tu właściciel prawie na kolanach przysięgał, że oleju nie bierze. Gdzie taka odma jest w tym silniku?

Dziś umówiłem się z gościem, że zabiorę od niego to cudo, to już muszę się szykować na małe naprawy i wolę się podpytać..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i właśnie ja też to obstawiam.

No a autko przedstawię na forum jak je wyszykuję. Ma kilka mankamentów, typu drzwi do wymiany, bo gangrena się wdała, tłumik do pospawania, maska do pomalowania i takie tam kosmetyczne sprawy, wspomniana pompa. Najważniejsze, to rocznik(1995) i stan techniczny(zadawalający), 65-letni koleś z mojej wioski dojeżdżał nią codziennie do pracy (10km dziennie) przez 10 lat, teraz już jest na emeryturze, kupił sobie e39 a babcie sprzedaje. No i wyposażenie, klimka, alarm fabryczny, szyberdaszek, pełna elektryka, oryginalne alu 16 i szwarc metalik, ceny nie zdradzę, bo autko chcę wyszykować i sprzedać :wink:

Tak na marginesie, może ktoś z okolic stolicy ma drzwi lewa strona, przód i tył w takim kolorze i chciałby się ich pozbyć, ważne żeby były bez rudego :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i kupiłem, takie pierwsze zdjęcie z dzisiejszego poranka, tragedii nie ma... chyba :wink:

 

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/838/ik8d.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Galeria to zbyt wiele, nie zamierzam tym autkiem jeździć, tylko raczej dobrze ją odszykować, a nie dużo jej brakuje i dobrze sprzedać żeby ktoś inny czerpał "radość z jazdy", powiem inaczej, muszę zarobić żonie na opla tigrę i jak dobrze pójdzie, to na tej czarnulce na to zarobię :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.