Skocz do zawartości

E34 porady przed kupnem, pytania,rozterki...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak e34 to nie mniej niż 6 cylindrów. M43 chyba do najlepszych jednostek BMW nie należy, a tak ciężkim samochodzie musi się nieźle wysilać, żeby to pociś do przodu ;)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie spodziewam się wariata,

To kupisz muła. Pomyśl, że to E34 będzie ważyło podobnie jak Twoje auto ale za to będzie miało 115KM i moment 168Nm. Do tego bądź gotowy na to, że auto jest dłuższe o 23cm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem koledzy, że dobrze doradzacie. Miałem kiedyś e34 525 24V i jeździło pięknie. Prawie 200KM robiło swoje.

Szukam czegoś w jak najlepszym stanie i jak najlepszym roczniku.

Byłem wczoraj obejrzeć wspomnianą 518. Emerytowany kierowca tira, pierwszy właściciel w PL, drugi ogólnie. Auto 10 lat w kraju. Cena stanęła na 3000, powiedziałem 2500 i ma mi dać odpowiedź. Wziąłbym ją wczoraj, ale nie było OC i przeglądu, stąd moja propozycja cenowa. 95 rok, wszystko zdrowe, jedynie do drobnej kosmetyki, jakaś listwa na drzwiach odstaje, odkleiło się lusterko wewnątrz, mała rdza na tylnym błotniku, nieszczelny końcowy tłumik, lakier nigdy nie widział wosku, ale reszta 100% oryginał. Pomierzyłem czujnikiem, lakier oryginalny. 250kkm przebiegu i bym nie uwierzył, ale siedzenie kierowcy jest w idealnym stanie, a wiadomo, że to pierwsze się niszczy, ogólnie wnętrze w bardzo dobrym stanie. Materiał na siedzeniu nie jest popularny, więc to nie może być dokładka z anglika. Dwie poduszki, drewno, elektryka, lusterka po lifcie, szeroka nerka i co nigdy nie widziałem, trzecie światło stop jak w e39. Myślę, że jeśli nawet koni będzie mi brakowało, to chyba nie powinienem na niej stracić..

 

Było już ciemno, ale mam jakieś tam zdjęcie:

 

http://img21.imageshack.us/img21/5470/c4la.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i to właśnie cena najbardziej mnie przekonuje w tym autku. Tak myśląc o cenie, to taki rocznik w b.dobrym stanie i ładnie wyglądający ile może być warty?

 

Mam też inne pytanie, jest to bardzo dziwny kolor "BMW petrol-mica-metallic schwarz"

Z daleka wygląda jak czarny, ale z bliska wpada w ciemny granat. Spotkał się ktoś z takim kolorem?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Cieżko będziesz miał robić ewentualne naprawy we własnym zakresie. Ja posiadam petrol mica ale granat przechodzący w zielony i naprawdę ciężko się to maluje. W przypadku zwykłego koloru jest zdecydowanie łatwiej.
Opublikowano
No i to właśnie cena najbardziej mnie przekonuje w tym autku. Tak myśląc o cenie, to taki rocznik w b.dobrym stanie i ładnie wyglądający ile może być warty?

 

Mam też inne pytanie, jest to bardzo dziwny kolor "BMW petrol-mica-metallic schwarz"

Z daleka wygląda jak czarny, ale z bliska wpada w ciemny granat. Spotkał się ktoś z takim kolorem?

 

Zajrzyj do mojej galerii. a ujrzysz BMW 305 (Petrol-Mica-Metallic schwarz)

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolor faktycznie strasznie dziwny. Z daleka jakby czarny, z bliska przy sztucznym świetle jakby granatowy, a właściciel mówił, że w słońcu wpada w ciemną zieleń..

 

Na razie negocjacje zawieszone, ja się uparłem na 2500, właściciel na trójkę. Popełniłem karygodny błąd i zadzwoniłem w sobotę, wyczuł, że mi zależy, miał się odezwać w sobotę wieczorem, do teraz nie dzwoni, to i ja się nie pcham....

 

Zastanawiam się koledzy ile takie autko mogłoby kosztować w super stanie. Policzyłem, że musiałbym wsadzić w nią 2 tysiaki (białe lampy, kierunki, usunięcie rdzy i malowanie na jednym rancie błotnika, aluski, polerka, wymiana płynów, ogólna kosmetyka). Przypomnę, że lakier oryginał, przebieg 250kkm (oryginał, co widać po fotelu kierowcy), rocznik 95. Wszystko wygląda na bardzo zdrowe, silnik suchy. Zastanawiam się ile można by było na niej zarobić i czy w ogóle dało by radę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nahandlowałem się samochodami w swoim życiu i wiem, że niektóre marki maja swoje bolączki. Przykładowo e34 ma właśnie szybko rwące się fotele i przecierająca się kierownica w górnej części. Warto spojrzeć na ogłoszenia na otomoto czy allegro, ciężko jest znaleźć e34 z całym fotelem, chodzi mi o szmaciany, nie o skórę. W starszych modelach materiał był taki sam w modelach od 88, do 94r, to i można było znaleźć fotel z anglika, był łatwo dostępny, ale w 95 weszły trochę inne materiały i takiego fotela na allegro nie znajdziesz. Fotel w tej, którą oglądałem był idealny, więc skłaniało mnie to do uwierzenia w przebieg 250kkm. Są oczywiście odstępstwa od tej reguły, jak u Ciebie, ale z doświadczenia wiem, że w takim przypadku albo samochód jeździł jako taxi, a taksówkarze lubią nakładać pokrowce, albo autko jeździło w długie trasy, rzadko kierowca wsiadał i wysiadał, co najbardziej niszczy fotel, albo właściciel najprościej w świecie dbał o swoją perełkę i tego życzę Tobie i każdemu.

Oczywiście każdy może mieć swoje teorie, wolny kraj, z resztą nieważne, mój sprzedający się nie odzywa, trudno, tak miało być, szukam dalej czegoś fajnego.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Witam kolegów z forum, i przechodzę do mojego pytania, otóż poszukuję kandydata na moje pierwsze auto i wybór padł na BMW. Podczas moich poszukiwań byłem zainteresowany różnymi modelami (e46, e39 itp) lecz zawsze mnie coś ciągnęło do aut klasycznych i tak oto zakochałem się w pewnej e34 z tego ogłoszenia http://allegro.pl/bmw-e34-520i-oryginalny-stan-klima-i3657406413.html wiem że są różne opinie o tym silniku i starałem się znaleźć coś z nowszą konstrukcją lecz znalezienie auta w stanie choć połowę tak dobrym jak to jest prawie nie możliwe chyba że w cenie ok 15 tyś, więc proszę o jakieś doradztwo od doświadczonych "beemkarzy" ponieważ zapoznanie się z jej stanem czyni ją wg mnie bardzo ciekawą propozycją. Ewentualnie jakby wyglądał swap w przyszłości na nowszą jednostkę (cena i czy jest sens). To że jest ode mnie na drugim końcu Polski to już druga sprawa, ale ten kolor :). Proszę o jakąś fachową odpowiedź i potraktowanie takiego "gówniarza" jak ja na poważnie.
Opublikowano
Autko w zacnym stanie nic tylko pojechać troszkę się potargować kupić i cieszyć z jazdy, motorek trochę słaby ale styknie,trzymać w orginale pieścić i patrzeć jak z biegiem czasu zyskuje na wartości takie jest moje zdanie i myślę że paru jeszcze forumowiczów się ze mną zgodzi.A zapomniałem gała od biegów pewnie zmieniana.
I NEED A DOLLAR !!!
Opublikowano
Kolego jesli chodzi o m20b20 to musisz sobie zadac pytanie do cczego ci ten samochod potrzebny, bo jesli zamierzasz przemieszczac sie z punktu a do b w normalny sposob to ok. Natomiast jesli chcesz sie pobawic (a skoro mowisz ze to pierwsze auto to pewnie mlody jestes) to juz ten silnik nie da rady w tej budzie. A o silniku co mozna powiedziec, z dolu strasznu zolw pozniej cos sie zaczyna dziac jednak jak na poltorej tony to duzo sie nie bedzie dzialo. Z tego co wiem to silnik na pasku rozrzadu. I lubia pekac glowice. Na twoim miejscu poszukalbym zdrowego tds'a. Jak trafisz dobry egzeplasz to bedzie ci godnie sluzyc jesli bedziesz go godnie traktowal. No i w diezlu masz napewno lepszego kopa nic w kazdym b20 jak i spalanie mniejsze niz w benzynie no chyba ze gaz chcesz zakladac, ale to troche zly pomysl moim zdaniem. Co do swapowania to powiem tyle ze jak juz sie za to brac to wkladac minimum 2.5 a do tego musisz zalozyc lepszy zawiech hamulce, wal, skrzynie, most/dyfer. Bo jak cos robic to z glowa i zeby mialo rece i nogi. Taka operacja pochlonie wiele pieniedzy wiec lepiej szukac cos z wiekszym motorem. Ogolnie zycze powodzenia w uzytkowaniu bmw i dobrze ze wybierasz e34. Sam mam 23 lata i zakochalem sie w tej gablocie i chyba nastepnym autem tez bedzie e34 tylko pozadnie ogarniete. Pozdro
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Spytam jeszcze czy ten problem pękających głowic w silnikach m20 naprawdę jest taki poważny ? Bo już się naczytałem wywodów że pękają niemal co tydzień :shock: Czy jeżeli ma oryginalny przebieg 220 tyś km to jest to takie poważne zagrożenie dla tego silnika ?
Opublikowano
Spokojna twoja rozczochrana jeśli chodzi o głowice,przy normalnym użytkowaniu wszystko jest jak należy i nic nie pęka.Ale dla swojego spokoju jak juz się na kupno zdecydujesz to przepłukaj układ chłodzenia bo nigdy nie wiadomo co kto lał.Zazwyczaj głowice pękały z powodu przegrzania a to z powodu np;zamulonej jakimś syfem chłodnicy która nadmiaru ciepła z silnika nie odprowadzała.
I NEED A DOLLAR !!!
Opublikowano
Właśnie w głębi duszy na taką odpowiedź czekałem, kurde chyba zachorowałem na to auto i nic nie poradzę. Dzwoniłem do właściciela i nawet dałoby radę się ugadać żeby podwiózł bete niedaleko mnie. Cenę z podwózką myślę że bym utargował na 7500 (plus 500 opłaty recyklingowej) więc chyba nieźle. Kwestia jeszcze mojego namysłu. Jak ktoś miałby mi jeszcze coś ważnego do powiedzenia w sprawie e34 to chętnie wysłucham.
Opublikowano

Powracajac do glowicy to jak mowi kolega wyzej. Bedziesz dbal o uklad chlodzenia i normalnie jezdzil to powinno byc ok. Jednak to tylko 120 kilka koni wiec nie ma co swirowac. Moj kolega mial taki silnik w swojej e34 plus lpg. Ja wtedy mialem astre 1.6 8v i jak sie przejechalem jego beta no to wydawalo sie ze za....dala. Kolega jezdzil normalnie nawet jak go podpuszczalem to baczka na sniegu nie zakrecil bo dbal o nia. Lecz mimo normalnego uzytkowania glowica pekla. Nie wiem z jakiej przyczyny itp ale poszla. Moze nie dopilnowal chlodzenia itp.

Natomiast apropo twojego sprzedawcy to cos mi nie pasuje ze tak chetnie chce.auto jjak wczesniej pisales pol polski przewiezc i do tego z ceny mowisz ze dobrze zejdzie. Lepiej kolego jedz z kims kto pomoze to auto sprawdzic, bo jak chlop je przywiezie i cos ci sie nie spodoba to bedzie po ptakach raczej.

Opublikowano
Oczywiście nie podwoziłby jej specjalnie. Mówił mi że jego znajomy jeździ lawetą na Niemcy przez moje okolice i teraz w następny piątek mógłby przyciągnąć bmw. Zdaje sobie sprawę że jak przyjedzie to będzie po ptokach dlatego jeszcze rozważam wszystkie za i przeciw.
Opublikowano

Wiesz kolego jej stan na zdjeciach jest zacny i pewnie na zywo tez. Napewno bedziesz zadowolony jesli bedziesz dbal i uzytkowal z glowa.

Jednak ja bym poczekal i poszukal cos minimum m50b20 jub tds'a. Ja mam i zlego slowa na silnik powiedziec nie moge. Wiadomo powymienialem sporo tzn zawiech hamulce przod i tyl calosc, sprzeglo, oleje filtry. Jednak ja kupilem swoja za grosze (2800) i daje jej drugie zycie.

Opublikowano
To może teraz ja coś koledze doradzę.Jeżdżę swoją ,,ruchliwą Beatą'' m20b25 od 4 lat i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony tak pod względem spalania jak i pod względem osiągów ,silnik ten zbiera się powyżej 4tys.obrotów i od tego momentu dostaje dobrego kopa.Silniki te są bez vanosa i trzeba je trochę wyżej podkręcać.Trzeba pamiętać o jednej zasadzie aby go na zimno nie pałować .Ja swoją spokojnie rozgrzewam no obrotach tak do 2,5tys. a tym silnikiem jeżdzi się jak automatem i jak wskazówka płynu złapie pion to wtedy można coś na trasie wymieść czyli pokazać znaczek na klapie bagażnika.Pasek wymieniam co 60tys.km a zawory są sprawdzane co 15tys. i to jest okazja aby wzrokowo pooglądać klawiaturę ,wałek itp.Przy prawidłowo wyregulowanych zaworach dochodzi do uszu piękna muzyka coś jak Bethowen Mozart Wagner tego dżwięku nie da się opisać .Fakt,że m20b20 będzie stanowczo za mały po względem mocy a taki miałem w e30 i pod względem spalania też mnie rozczarował nawet przy jeżdzie ,,emeryckiej'' nie udało mi się zejść poniżej 10l/100km.Obecny silnik wystarcza mi pod względem mocy i spalania na moje wyjazdy wakacyjne ok.4tys.km oraz wycieczki w plener.Miałem kiedyś pomysły aby zmienić go czyli zrobić swap na m50b25 ale kwota 7tys.zł mnie załamała/mowa o profesjonalnym swapie z częściami i robocizną/i pozostałem przy m20b25 czego do dzisiaj nie żałuje.Przy zakupie e34 najważniejszą sprawą jest stan karoserii i jeżeli jest dobry to brać nawet z m20b20 a wymiana na m20b25/ jeżeli będzie oczywiście taka potrzeba/to jak to mówią fachowcy jest plugplay czy jakoś tak.Miałem już w swoim życiu wiele aut ale ,,ruchliwa Beata'' zostanie ze mną do końca.Pozdrawiam.
Opublikowano
Na pewno auto nie będzie miało kopa - w końcu 130KM to jednak trochę mało. Tak w ogóle przebieg takiego auta mnie zastanawia - kto kupował takie auto aby jeżdzić nim tylko 10K rocznie ?
Opublikowano
W ostatnim czasie na giełdzie klasyków pojawiła się e34 z przebiegiem 40 tyś i druga 104 tyś. Ta co ją zalinkowałem niby ma udokumentowany i stan tez się wydaje go potwierdzać. W niedziele miałem okazje przejechać się e34 i wybór padnie raczej na pewno na ten model lecz jeszcze czekam na coś z silnikiem m50, ale ta z 89r nadal mnie kusi :D
Opublikowano
Witam kolegów z forum, i przechodzę do mojego pytania, otóż poszukuję kandydata na moje pierwsze auto i wybór padł na BMW. Podczas moich poszukiwań byłem zainteresowany różnymi modelami (e46, e39 itp) lecz zawsze mnie coś ciągnęło do aut klasycznych i tak oto zakochałem się w pewnej e34 z tego ogłoszenia http://allegro.pl/bmw-e34-520i-oryginalny-stan-klima-i3657406413.html wiem że są różne opinie o tym silniku i starałem się znaleźć coś z nowszą konstrukcją lecz znalezienie auta w stanie choć połowę tak dobrym jak to jest prawie nie możliwe chyba że w cenie ok 15 tyś, więc proszę o jakieś doradztwo od doświadczonych "beemkarzy" ponieważ zapoznanie się z jej stanem czyni ją wg mnie bardzo ciekawą propozycją. Ewentualnie jakby wyglądał swap w przyszłości na nowszą jednostkę (cena i czy jest sens). To że jest ode mnie na drugim końcu Polski to już druga sprawa, ale ten kolor :). Proszę o jakąś fachową odpowiedź i potraktowanie takiego "[bAD]" jak ja na poważnie.

Ładna sztuka. Pamietaj ze dochodzi koszt rejestracji i zapewne po nie dlugim uzytkowaniu kompletny remont zawieszenia. Tak to jest jak auto z DE wjedzie na nasze drogi. Wiec musisz spokojnie liczyc ponad 10tys zl na dzien dobry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.