Skocz do zawartości

[523i] kilka problemów, czy warto zostawiać to auto?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chyba lepiej juz jeden temat żałoże bo chce trochę w moja prawie M5;] zainwestować, pół roku już jest ze mna a w zasadzie przez ten czas zmieniłem tylko maglownice, klocki przód, linki ręcznego i szczęki,

jak to bmw lubi żeby przy nim coś ciagle zmieniac to i sie nazbierało, wieć nadszedł czas przemyśleć czy warto inwestowac w nie, auto z wyglądu bardzo ładnie sie prezentuje, wszystkie wstawki m5, dlatego chętnie zostawiłbym ja sobie na dłużej, niestety auto nie było dbane wczesniej, przyjechało do kraju w 2002roku i jezdziło 3lata w jakims leasingu, do mnie miala w polsce z 5-6ciu właścicieli, raczej kazdy powoził tyłek rok i sprzedał dalej, równie dobrze mógłbym zrobić to samo, bo te mankamenty w jeżdzie nie przeszkadzaja ale mam troche inny charakter i lubie powoli auto polepszać.

 

to co do wymiany i zrobienia aktualnie

 

1) filtry pyłkowe - 120zl

2) rozrusznik - nie zawsze bendiks wyskakiwał' własnie jest u mechanika i do 16stej powinien być do odbioru - ok 200zł

3) pompa wspomagania - jak magiel puszczał olej to troche na sucho popracowala i chyba to ja osłąbiło, działa ale jakbym kierowal kadetem bez wspomagania, - koszt 200zł

4) jakas tuleja pływajaca z tyłu, bo zaczeła bardzo zgrzytac, piszczec jak amortyzator pracuje - koszt ok 100zł z wymiana

5) wymiana uszczelki przedniej szyby, nie był garazowany to widać, zrzesiała i w zasadzie przy dachu puszcza wode do kabiny - koszt jeszcze sie nei orientowalem ktos wie?

6) luzna wajha skrzyni biegów, jak wrzuce jakis bieg to wajhą moge ruszac na boki, nie jest stabilna, nie przeszkadza w niczym, biegi wchodzą ładnie no ale na pewno tak nie powinno byc. ktos wie co trzeba zmienic?

7) sprzęgło, pisałem niedawno temat, na wiosne bedzie do wymiany bo juz po ostrzejszej jezdzi i paru slizgnieciach potrafi przepusić - koszt 350zł wymiana pewnie ze 150zł to 500zl

8) fotek kierowcy wytarty bardzo, wiec obszyć go trzeba czy coś - koszt nie mam pojecia.

 

teraz cięższe sprawy

9) olej bierze nie wiem czy to duzo ale jak wlałem pod max to zanim spadl do minimum przejechałem ok 3-4tysiące km.

10) progi do roboty, niestety niegarażowanie sprawiło ze są w kiepskim stanie, i podnosnik trzeba wiedziec gdzie zamocowac albo dac dużą deskę, takze tez trzeba by je wymienic cale i zrobic jak nalezy, koszt? z 500zł?

 

 

mam dylemat, czy uwazacie ze warto i jest sens to wszystko robić? samochód z 97roku, nie zawiódł mnie przez ten czas, na wczasy jechałem 14h non stop, nie gasiłem silnika ani na chwile i temp zawsze w pionie.

czy lepiej poprosu jezdzic i wymieniac tylko to co już musowe? albo sprzedać za niewielkie pieniądze dołożyć kilka tysięćy i kupic nowsze e39? 2001-02r?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
To już od Ciebie zależy. Musisz się zastanowić. Następne E39 kupisz i nie wiesz ile będziesz musiał włożyć i za jaki czas. Jeżeli w ten włożysz będziesz wiedział co masz. Ja u siebie wszystko na bieżąco robię i jest :cool2: Dzięki Twojemu tematowi znów się potwierdza, że się jeździ i nie naprawia na bieżąco to tyle się tego uzbiera, że nie wiadomo w co później ręce włożyć. Pzdr.
Opublikowano

w zasadzie nie zastanawiałym sie nad robotą tego wszystkeigo ale podstawa to chyba zdrowa blacha, ja mam progi cale do roboty, klapa, i widac np, jak otworze drzwi u dolu,

progi to szkielet auta i jednak podstawa, dlatego boej sie inwestowac, druga rzecz silnik, jakby mi przyszło robic uszczelniacze zaworów czy pierscienie to jzu bez sensu ogromne koszta, nawet uszczelka pod gowiącą, bo nie wiem czy płyn do chłodnicy nie bierze bo czasem lekko na biało kopci, a ubywa w zbiorniku tylko ze mam peknięty wyrównawczy od spodu, przez co nei iwem czy tylko ucieka czy tez i spala.. raz na 2tygodne musze ze 100ml dolac.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Może w końcu byś się zajął mechaniką a nie pakujesz kasę w wygląd i jeździsz trupem mechanicznym.

Zrób te naprawy wstaw progi i jeździj dalej to i tak duże cie nie wyniesie. Już widziałem jak pisałeś o używanym sprzęgle a następny temat że chcesz kupić fele 19" :mad2: :duh:

Opublikowano

Ładny... Taaak! Pod remizą laski wyskakują z getrów. A z naklejką M5 to i mdleć będą :8)

Taaaa...

Żarcik taki :lol:

 

Zdiagnozuj silnik, jak się da łatwo - to napraw. Blacha - oczywista sprawa.

 

1) Błagam :duh: ... To jest eksploatacja, to tak jak byś napisał, że nie wiesz, czy wymienić olej...

2) Eeee... To jakby już nieaktualne :lol:

3) Jak za tyle wymienisz, to lepiej zmień samochód :wink:

4) Jak pkt. 1

5) Nie znam niestety ceny, ale też mnie to czeka :cry2:

6) Cięgienka, ale nie powiem za ile, w każdym razie bez tragedii raczej;

7) Jak pkt. 3. - sprzęgło to raczej 700 PLN + ze 300 wymian (ja tyle dałem...);

8) Zawsze możesz pokrowce "sportowe" z Carefour zasadzić :norty: To nie priorytet u Ciebie!

 

Podsumowując - masz to, co ja miałem: poprzedni właściciel olewał, tu łoisz. Płać i płacz mając świadomość, że za jakiś czas znowu zapłacisz (taka uroda BMW), albo sprzedaj i nie ładuj się w tą klasę auta, postaw raczej na Golfa. E39 dzielą się na dwa rodzaje:

1. Zadbane - nie na sprzedaż;

2. Niezadbane, wymagające wkładu - sprzedawane.

Znalezienie zadbanego na sprzedaż graniczy z cudem. Po co sprzedawać zadbane E39?! :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

 

Podsumowując - masz to, co ja miałem: poprzedni właściciel olewał, tu łoisz. Płać i płacz mając świadomość, że za jakiś czas znowu zapłacisz (taka uroda BMW), albo sprzedaj i nie ładuj się w tą klasę auta, postaw raczej na Golfa. E39 dzielą się na dwa rodzaje:

1. Zadbane - nie na sprzedaż;

2. Niezadbane, wymagające wkładu - sprzedawane.

Znalezienie zadbanego na sprzedaż graniczy z cudem. Po co sprzedawać zadbane E39?! :cool2:

Ja by dołożył do tego jeszcze punkt

3. Odpicowane -sprzedawane przez handlarzy

A ja mam takie pytanie ,gdzie miałeś oczy jak kupowałeś te e39 ??? Ja rozumiem ,że mogłeś nie wiedzieć o sprzęgle czy maglownicy ,ale jak bym zobaczył zgniłe progi to od razu zapaliła by mi się lampka ostrzegawcza .

Opublikowano
A ja też zastanawiałem się nad moją bunią,którą śmigam ok.4 lata.Mogłem sprzedać i kupić nowszą tzw.igiełkę.Po przemyśleniach postanowiłem,że będę robił moją na igiełkę :P Z mechaniki to praktycznie tylko tylne wahacze do wymiany,z blach....jest trochę więcej,czyli tylny pas pod klapą do wymiany,klapa i chcę pokryć całe auto nowym lakierem (tylko komora wchodzi w grę).Z kosmetyki,to jakieś różne plastiki i coś muszę zrobić ze skórami,bo zajechane jak pięty Araba.Są tacy,co powiedzą szkoda kasy,ale ja planuję w przyszłym roku wpakować w auto ok.12.000 pln.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

no to rozrusznik zrobiony, w koncu po odpala jak nowka na pół obrotu. 180zl wyszło i za to jeszcze podpiał mi pod kompa i zresetowal 'oil serwis' następna bedziew pompa wspomagania, ktos pisal ze 200zł mało. ale na allegro po tyle chodzą nowe a mysle ze sam wymienie hmm

 

 

A ja mam takie pytanie ,gdzie miałeś oczy jak kupowałeś te e39 ??? Ja rozumiem ,że mogłeś nie wiedzieć o sprzęgle czy maglownicy ,ale jak bym zobaczył zgniłe progi to od razu zapaliła by mi się lampka ostrzegawcza .

 

wiedziałem ze są słabe, sam mowił sprzedawca, ale nie sądziłem ze az tak, nie brałem go na podnosnik przy kupnie a ręka to sobei mozna pukać ;] w domu biore lewar a tu blacha wchodzi do srodka.

 

głownie chodzi mi o blache i silnik bo wszystko co jest do roboty moge robic powoli do perfekcji tylko ja sie boje tego ze wj.ebe z 4tysiace a pierdzielnie łańcuszek, albo zacznie tyle brac oleju wiecej niz benzyny, ewentulnie zlamie sie w pół przez zgnite progi i bedzie tylko kasa w błoto.

 

pociesza mnei ze silnik jest raczej w dobrej kondycji bo zbiera sie ladnie, w zasadzie równo szedłem z kumplem a on ma e46 copue tez 2,5 ale tam jest podwójny vanos i ile lzejsze auto.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Moderatorzy
Opublikowano
A ja też zastanawiałem się nad moją bunią,którą śmigam ok.4 lata.Mogłem sprzedać i kupić nowszą tzw.igiełkę.Po przemyśleniach postanowiłem,że będę robił moją na igiełkę :P Z mechaniki to praktycznie tylko tylne wahacze do wymiany,z blach....jest trochę więcej,czyli tylny pas pod klapą do wymiany,klapa i chcę pokryć całe auto nowym lakierem (tylko komora wchodzi w grę).Z kosmetyki,to jakieś różne plastiki i coś muszę zrobić ze skórami,bo zajechane jak pięty Araba.Są tacy,co powiedzą szkoda kasy,ale ja planuję w przyszłym roku wpakować w auto ok.12.000 pln.

No ja też tak myślałem i mam auto w które praktycznie wsiąść i jeździć. Wymienić trzeba pompkę spryskiwaczy i jeża-to tyle. Z kosmetyki do poprawy jest przedni zderzak jeżeli komuś zależy aż tak bardzo na wyglądzie. Mam 3 komplety kół i bardzo przyzwoitą muzę w którą wsadziłem parę grosza.

Ale jednak E38 mnie kręci :norty:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
no i doszła mi do wymianki linka od otwierania maski, urwala sie, ciezko bedzie pewnie zmienic, do tego koles mi w tyl wjechal passatem b6, cale szczescie tylko zderzak do wymiany, nie wzywalem policji 550zł wzialem od niego, ale jak patrze na allegro to wcale takie tanie mpakiet nie sa,
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

550 zł wziąłeś do ręki za zniszczony zderzak i to jeszcze m-pakietowy? :mad2: Przecież samo malowanie to ze 3 stówki i to u pana Zdzisia..

 

Kiedyś mi w golfie II babka cofała, nie zauważyła że za nią stoję i mi wgniotła przedni zderzak (niemalowany, taki z miękkiego plastiku). Wziąłem 300 zł a zderzak odgiąłem i nie było śladu - wtedy to miało sens. W bmw - nigdy bym się tak nie zachował, zwłaszcza po tym jak z ubezpieczenia AC musiałem wymienić lusterko bo ktoś uprzejmy zerwał na parkingu. Rachunek - 2200 zł i to bez szkła bo się ostało. Słownie: DWA TYSIĄCE DWIEŚCIE ZŁOTYCH. Za lusterko w ponad 10 letnim samochodzie..

 

A co do Twoich wątpliwości co do inwestowania, to większość rzeczy które wymieniłeś to moim zdaniem drobnostki i warto byłoby to naprawić skoro auto się podoba i pasuje, ALE dla mnie sprawy ze zjedzonymi progami i olejem byłyby dyskwalifikujące i sprzedałbym auto póki da się coś za nie wziąć. Bez dwóch zdań. Ale to moja opinia i nie wiem w jakim stopniu tak na prawdę występuje ta rdza. Dodatkowo takie rzeczy jak mocno wytarty fotel, przygody z maglem i pompą wspomagania sprawiają wrażenie że auto jest już dosyć zmęczone..

W sumie to powinienem Cię namawiać do inwestowania, żeby nie "psuć rynku" ;) ale kiedyś byłem w podobnej sytuacji z Audi A4 i nie pozbyłem się auta w porę więc wiem jak to boli.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Vincent dobrze gada.

Jak w moje a4 wjechał koleś z ubezieczalni facet chciał mi 800pln po negocjacjach dać, mówił, że tylko do malowania i jeden czujnik pakowania do wymiany, jak poszedł do servisu to 3300 poleciało z OC i 2 tygodne na głupią listwę do bagażnika z fabryki czekali :shock:

 

Ale do tematu, jak dla mnie to z pruchnem na progach, klapie i leącą wodą z szyby, do tego silnikiem wciągającym olej jak syrena to nie regeneracja, a reanimacja umarlaka.. Fakt, może za branie oleju w najlepszym wypadku odma odpowiada, ale z pruchnem to już nie przelewki jak go w kilku miejscach bierze, to już robić to zrobić dobrze, a na to trzeba mieć sporo środków na walkę, albo samemu się znać i robić. A to nie jest raczej samochód który zaraz stanie się klasykiem więc, dla mnie ratowanie tego to strata czasu i kasy.

Opublikowano
Uważam podobnie.Znajdz matoła(bez obrazy),który ją kupi dołóż z 2000pln. i leć po taką za miedzę.Wcześniej wyszukaj żeby tam się nie motać.Podaż jest duża i do 1500 euro znajdziesz normalne autko od góra drugiego właściciela.Bierz 523 bo zawsze to pali mniej a drutowane 528 pokaleczone przez nasze drogi i pseudonaprawy nie zbierają się lepiej.Znajdz taką z dobrą blachą,zawiecha nie powinna być wymęczona i jest już baza.I rób wszystko na bieżąco.Jak zaczniesz jednak remontować tą co masz to możesz się zniechęcić.Co do sprzegła to tarcza,docisk,łożyska ,uszczelniacze ok550pln.robota z 250.Jak masz dwumase pewno zajechane sprzeglo ją zmęczyło a to już 1600 pln.Blacharka też wydatek.Poleciały progi-dolna cześć drzwi bankowo też.Uszczelnianie silnika,odma i przewody dobiją Cię już napewno.Kupiłeś auto,które było tylko eksploatowane.Musiałbyś nadrobić wszystkich poprzednich posiadaczy-tylko po co?Mnie sprowadzona 523 z 21.12.99r wyszła 6000pln i2500kompl.oplaty.Z 2 ręki 195tkm.nabite.Pare ognisk rdzy-ogarnąlem,robię sprawy bieżące i jestem zadowolony.e 39 zadbana to naprawdę fajne autko.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano

Mi pan zdzisiu za 100zl go wyszpachluje i pomaluje bo nie będę nowego kupować jednak.

Teraz mam jeszcze taki problem że jak gasze światła to mi bagażnik otwiera, przez wodę która dostała się do kabiny, muszę im prędzej tak czy siak zmienić ta uszczelke, na allegro za 50znalazlem ciekawe ile wymiana bo pewnie liczą jak za wymianę szyby, trzeba wyjąć i włożyć. poprzedni właściciel wiedział o wszystkich mankamentach bo po kupnie odrazu przestał odbierać telefon. Postanowiłem ze zrobię co muszę.i będę auto obserwował, rozrusznik był podstawą, ta uszczelka szyby, kupię dziś też filtry kabinowe bo są straszne a 50zl to nie ogromna kwota i ewentualnie zmienie pompe.wspomagania 200zl na allegro i może.uda mi się sameu wymienić. A no i ta nieszczęsną linka od maski gdzie za kawałek wołają 100zl ale nie będę kombinerkami szarpał żeby ja otwierać.

Chętnie też sprawdzilbym ta odme jeśli może być przyczyną brania oleju tylko nie wiem ja sie za nią zabrać.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trochę gorzej jak to nie uszczelka a pruchno pod uszczelkami... Żeby po zdjęciu szyby nie okazało się, że praktycznie nie ma do czego jej założyć - był taki temat niedawno.

 

Mi pan zdzisiu za 100zl go wyszpachluje i pomaluje
:shock: a pod szpachlą dalej będzie pruchno rosło :duh:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Przecież koledze właśnie o to chodzi więc po co się produkujecie.

Potem następny kupi to auto i założy temat "Auto próchno, naprawiać czy sprzedać".

Tak jest jak ktoś się porwie z motyką na słońce.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Tylko że zderzak jest plastikowy przecież tylni to czemu tego nie robić jak się da, dostałem 550zl za 100zl zrobię to zostanie jeszcze na pozbycie się rdzy z klapy, zmienie pompę wspomagania,

Co do szyby to tego sie boję, tzn ta która jest teraz jest krucha i palcami ja wylamuje

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Rób jak chesz, przecież nikt Cię za rękę prowadzić nie będzie jak masz auto serwisować i naprawiać.

Na wygląd wydałeś kupe kasy a na ważne rzeczy dziadujesz. Jakie auto nie kupisz to z każdego zrobisz ruinę jak będziesz miał takie priorytety

Opublikowano

Pomine pkt. na które dostałeś odpowiedzi.

 

Ad. 5

Uszczelka w Nord Glass ok. 100zł + wycięcie szyby (zależnie od mechanika od 100 do 200zł). Jeżeli szyba się kruszy to ciekawe czy dostaniesz gwarancje że przy wycinaniu nie pęknie. W razie czego na allegro jest firma, która sprzedaje używane originały za 200 + 50zł dowóz, ja taką mam i jest ok.

Ad. 6

Kilka tulejek i plastik do wymiany. Ogólnie wiele osób to przerabia i jest nawet opis w "zrób to sam". Skoro masz sprzęgło do wymiany to przy zdjętej skrzyni bardzo przyjemnie się to wymienia. Co do ceny sprzęgła to koledzy ostatnio rozmawiali i chyba do benzyny nie kosztuje tak dużo jak ktoś napisał (700zł?) Co do wymiany to bym nastawiał się na ceny od 400 do 500. Wątpie że komuś to się za 300 bedzie chciało robić (chyba że po znajomości) a za 150 to nawet nie wjedzie na podnośnik.

Ad. 8

Ja bym szukał takiego aby materiał się zgadzał, a najlepiej jakiegoś połamanego czy coś aby tylko materiał był ok. bo można przełożyć (od pasażera też powinien pasować)

Ad. 10

Progi możesz zrobić ale radziłbym tego nie robić u pana Zdziśka tylko iść do porządnego warsztatu, który da na to jakąś gwarancje i porządnie to zabezpieczy. Zanim kupiłem swoją to była jedna e39 z okolicy którą chciałem kupić ale chłop nie zdecydował się na sprzedaż. Wiedziałem że miała robione progi bo przydzwonił kiedyś jednym. Od tej roboty minęło może hmmm 4lata? To widziałem ją ostatnio i można rękę włożyć w ten próg... Ruszona blacha już zawsze będzie po czasie wychodzić.

 

Jak byś chciał sprzedawać to nastawiaj się na BARDZO niskie pieniądze, ponieważ auto masz bardzo krótko i nie gniewaj się ale będziesz musiał szukać drugiego naiwniaka, który się podpali na auto.

Jeżeli masz trochę gotówki to zajmij się powoli najważniejszymi rzeczami takimi jak przeciekająca szyba, branie oleju, sprzęgło.

 

Ja nie znam tematu servotronica ale czy koledzy nie jest tak że tam coś siada i ciężko chodzi (Może autor ma servotronic?) Może pompa nie jest walnięta?

 

Co do brania oleju to najlepiej jeszcze obejrzyj dookoła silnik czy nigdzie nie wywala na silnik/osłone.

 

Jak byś na dzień dobry chciał wszystko zrobić to pójdzie kilka tyś zł ale można robić powoli i po kolei to mniej odczujesz.

Opublikowano

dzieki Chudy za rzetelną odpowiedz,

 

nie powiem bo dylemat mam ciag dalszy i jeszcze nie postanowilem, orientowalem sie o wymiane uszczelki przedniej szyby to w stolicy koszt 250zl z ich ryzkiem pekniecia szyby +80zl uszczelka lub po kosztach z moim ryzykiem 180zł + 50zl uszczelka z allegro. takze bede to robil u siebie w miescie na pewno taniej bedzie.

 

wymienilem dzis filtry kabinowe, kupilem olej i plyn do spryskiwaczy oraz zaszalalem i choinke zapachowa nowa.

 

teraaz zamawiam pompe wspomagania, co do servotronica to nie mam go bo maglownice bralem bez niego no i mi siada bo dziala slabo a czasem sie calkiem zawiesi i wtedy to przeryrapnie ciezko sie kreci jak w jelczu. ale dodam gazu wiecej i sie budzi.

 

co do fotela to jesli sie zdecyuje ze go zostawie to za 400-500zł moze sie skusze na zmiane kanap i foteli na skórzane wiec zostawiam na razie jak jest.

 

w sobote robie zderzak i klape oraz byc moze progi zalezy czy starczy czasu.

 

i to tyle, bede jezdzil i obserwowal auto, bo boje sie tylko o silnik bo uszcelka pod głowica uszczelniacze zaworow czy pierscienie to koszt juz ogromny i nie oplacalny.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

co do fotela to jesli sie zdecyuje ze go zostawie to za 400-500zł moze sie skusze na zmiane kanap i foteli na skórzane wiec zostawiam na razie jak jest.

 

W tej cenie ciężko było by dorwać tapicerkę welurową. Tysiaka trzeba liczyć za kpl skór. Im lepszy wypas skór i stan to ta cena może się podwoić

Opublikowano

Tak na prawdę koszty duże nie są żeby odprowadzić auto na prostą o ile nic innego tam nie ma.

Zwykłe rzeczy eksploatacyjne prócz progów. Zrobienie progów myślę że spokojnie w 1tys zł się zmieści to też tragedii nie ma.

 

Fotel można pojedynczy kupić za ok150zł bo tak ceny lecą i to już z podgrzewaniem bez elektryki.

 

Ja kupiłem za 700zł cały kpl z boczkami taki kolor jak w aukcji plus tylna kanapa przód ogrzewany sportowe bo są lekkie kubełki i wysuwane podudzie. Świetnie się na tym siedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.