Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Posiadam E46 z silnikiem M47. Zastanawiam się, jakich bezinwazyjnych zabiegów można dokonać dla poprawy osiągów w tym silniku poza chiptuningiem.

Czytałem o kosmetyce typu czyszczenie egr'u i intercoolera - czy to może dać jakieś naprawdę wymierne korzyści? Zleciłem mechanikowi czyszczenie egr'u i różnicy nie odczułem zupełnie żadnej. Może po prostu tego nie zrobił... Czy robiąc to na własną rękę mogę coś spieprzyć? :mrgreen:

Mam nowe sprzęgło + dwumasę, silnik nie bierze oleju, więc myślę, że chyba mogę sobie pozwolić na chip w profesjonalnym zakładzie, prawda?

Robił ktoś to w tym silniku? Warto?

 

Znajomy ma X3 z silnikiem M47N i różnica w mocy, szczególnie przyspieszeniu jest naprawdę spora. Mój to straszny muł przy nim. Wiem, że to są dwa różne silniki, ale jednak X3 waży trochę więcej, więc ta różnica nie powinna chyba być aż tak odczuwalna.

 

EDIT:

Fajnie by było, gdyby ludzie, którzy próbowali jakichś modyfikacji napisali, jakie są plusy, minusy, przyrosty i czy było warto ;)

Opublikowano

Witaj , piszesz

Zastanawiam się, jakich bezinwazyjnych zabiegów można dokonać dla poprawy osiągów w tym silniku poza chiptuningiem.

Najpierw trzeba zrobić na hamowni test ile Ci maszyna daje bo jak masz za mało jak na ten silnik to szukaj przyczyny ale jak jest w normie to można go podkręcić ,

hm... szukanie sensacji to tylko zapowiedz problemów.

Znajomy ma X3 z silnikiem M47N i różnica w mocy, szczególnie przyspieszeniu jest naprawdę spora. Mój to straszny muł przy nim

Ty masz 2 litry a on 3 litry ? bo ten na 3 litry to się nie dziw.

Na ten temat już było sporo napisane ale temat ciągle wzbudza zainteresowanie i mamy to specjalistów od podkręcania.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
najpierw napraw swoj silnik a dopiero potem myśl o modyfikacjach. Skoro masz padline co ma może ze 100 koni to co się dziwisz. Najpierw zrób wszystko żeby odzyskać seryjną moc.
szukam
Opublikowano

Chodzi mi bardziej o takie porady typu właśnie wyczyść ic, egr, żeby choć zbliżyć się do tych wyników, gdy wyjeżdżał z fabryki. Nie chcę zabierać się za coś, co może skrócić żywotność silnika, dlatego pytam Was. Wiem tylko, że silnik ani niepokojąco nie kopci, ani nie bierze oleju. Od wymiany do wymiany 10kkm jeżdżę bez dolewki.

 

Więc co zrobić, by najpierw odzyskać seryjną moc? Bo to nie chodzi o jakieś moje zapędy, by zrobić z niego 250km, tylko żeby auto jeździło tak jak powinno i przy tym silnik nie był narażony na sypanie się.

X3 ma 2.0d 150km seryjnie + chip (200.000km), ja mam 2.0d 136km (300.000km)

Opublikowano

Tomix a może po prostu tak jak ja zamulasz auto.

Podłączyć do komputera z odpowiednim programem do diagnostyki BMW (nie uniwersalnym ) zrobić wydruki dać to tu na forum i chłopaki coś ci podpowiedzą.

Inna sprawa jak autko ma już 12 lat to ostrożnie bo jedno naprawiając to psujemy drugie.

A mechanik jak to mechanik jak byś mu siedział na karku to byś wiedział co Ci robi a inaczej to loteria.

Jak mechanik jest uczciwy to długo nie pociągnie i zbankrutuje ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest coś takiego jak ŚCIEŻKA ODZYSKIWANIA MOCY dla takiego silnika, opis krok po kroku co zrobić żeby mieć znowu fabryczną moc. Poszukaj na forum, temat stworzony przez jednego z forumowiczów, nie pamiętam dokładnie przez kogo, chyba przez Łukasza..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Dobra, z moich ustaleń wynika, że mam już co robić... :D

 

wywalenie katalizatorów

czyszczenie egr

czyszczenie intercoolera

czyszczenie filtra powietrza

czyszczenie kolektora

 

Jeszcze jakieś pomysły? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znalezienie tematu: spadek mocy w silnikach m47/m57..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

To wymiana.

 

A temat "spadek mocy" znalazłem, z tym że nie mam wymienionych tam objawów, ale spróbuję i to wyczyścić.

Opublikowano
Kupic 330d lub i , a tak na powaznie w kilkunastoletnim aucie chip to powiedzialbym ryzyko, sam mam chipa lepiej sie zbiera ale jak mowie w starym aucie to srednia przyjemnosc, zadzwonilem kiedys do znanej w polsce firmy tuningowej to mi powiedzieli ze nikt powazny nie podejmie sie tuningu wymeczonego auta.
Opublikowano

Okok, ale nie mówię tu tylko o tuningu, zmianach, kombinacjach.

 

Może zna ktoś po prostu jakieś pomysły, które rzeczywiście wymiernie mogą wpłynąć na osiągi auta jednocześnie nie tracąc na żywotności. Tak jak mówię, silnik ma 300k przebiegu, więc może coś się da zrobić, by przywrócić go do lepszego stanu poza tymi rzeczami, które wymieniłem wyżej.

Opublikowano
Jak masz 320d 136km to razczej nic nie kombinuj i dbaj o nia bo lubia waly pekac.....,najlepiej jechac na hamownie i sprawdzic ile auto ma w tej chwili koni, ja mam tak zamiar zrobic w tym tyg.
Opublikowano

Ciekawe jakie koła ma...

 

Z drugiej strony te 136 ps jakoś nie może powalać przy masie auta ...

Zauważyłem , że często ludzie są rozczarowani bo np. wcześniej jeździł lekką Ibizą 110 konną w tdi-ku

Opublikowano
Nie ma co porównywać BMW i VAG. Inne przełożenia więc inaczej się rozpędzają.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano (edytowane)

Panowie, schodzicie na zupełnie inny temat. Jeśli ktoś ma coś do dodania, niech odpowie na pytanie. Posty nie na temat nic nie wnoszą. Nie brakuje mi mocy w aucie, bo polskie drogi nie pozwalają na zbyt wiele, aczkolwiek jeśli można bezinwazyjnie coś poprawić, to czemu tego nie robić?

 

2.0d 150km po chipie w X3 po prostu rażąco agresywniej przyspiesza, szczególnie po tych 2000 obrotów czuć tą turbinę, w E46 2.0d 136km tego nie ma, dlatego spytałem, ot cała sprawa.

 

To, co udało mi się do tej pory znaleźć, wrzucę innym:

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=18764

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=4&t=59400

 

Dowiedziałem się też, że turbo z wersji 150km pasuje zupełnie bezinwazyjnie.

 

Ma ktoś jeszcze jakieś konkretne pomysły?

Edytowane przez tomix156
Opublikowano
Ale co można wymyślić wielkiego? Na początek diagnostyka silnika, potem standardowa ścieżka odzyskiwania mocy i będzie ok. Jeśli jeszcze będzie mało to korekta mapy. A jeśli jeszcze mało to 330d.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

albo jakieś dodatki tuningowe.

nawiercane tarcze albo coś tym stylu :mrgreen:

po pierwsze bmw cr to nie pompka nowszy silnik, dynamiczniejszy i to wszystko w temacie jego osiągów.

w Twoim bez urazy ale już z pół bańki może być nakręcone więc żeby coś zdziałać trzeba by wymienić prawie wszystko.

2 pompy , wtryski, głowica, turbina , pierscienie, blok.

zrób diagnoze komputerową i zobacz czy coś dolega.

wyczyść kolektor, intercooler, wlej dobry olej i starczy.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Kolego,

 

Z M47 idzie zrobic i 200KM, ale musisz sie liczyc ze znaczacym wydaniem gotowki i odpowiedziec sobie na pytanie czy nie latwiej kupic chociazby M57 + soft i masz spokojnie 220KM.

 

Jak chcesz modzic M47 tak jak ja dla idei :) to zapraszam do mojej galerii. :cool2:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
moby85 dobrze gada trzeba było kupić auto z silnikiem M57...kupują ludzie auta ze słabymi silnikami a potem kombinacje,po co to wszystko?jesteś niezadowolony to sprzedaj tego "muła" jak to nazwałeś i kup jakąś mocną benzynę od 2,5 wzwyż albo diesla od 3.0d.Już kiedyś wspomniałem w innym wątku i nadal tak uważam że beemki poniżej pojemności które wymieniłem po prostu nie jadą.Ja już powoli myślę o zamianie mojej perełki na 335d chociaż obecnie jest po tuningu ze 184KM na 218KM.Dla mnie to już jest mało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.