Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 771
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A coś jeszcze MERYTORYCZNEGO jest do dodania w tym temacie? :norty:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Temat nie był merytoryczny od początku, oscylował wokół subiektywnych odczuć.
Primator
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Otóż to. Luźna rozmowa jak z kolegami przy piwie czy z koleżankami przy kawie (ewentualnie na odwrót, jak kto woli ;) ).

 

Nic merytorycznego z niej nie wyniknie.

Opublikowano
Pewnie wszyscy przejrzeli w końcu na oczy i pokupywali skody oraz passaty więc wątek ucichł :twisted:

 

nie wszyscy, w naszym kraju od stycznia do czerwca w śród aut klasy D (klasa wyższa) 1. miejsce zajmuje BMW "5" zostało zarejestrowane ponad 600 aut, czyli średnia ponad 100 na miesiąc :cool2: z czego 90% to 2.0...

 

świadczy to o tym, że ceny BMW są super ...

 

w klasie C (średniej) 1. miejsce zajmuje passek z ilością ~2300 czyli na jedną "5" przypadają prawie cztery passki...

 

może aby "poruszyć" temat "ktoś" z forum, kto dał za BMW 2.0 ~200k PLN napisze co go do tego skłoniło i czy kupiłby ponownie (proszę unikać sformułowań "ładniejszy", zdecydowanie "ładniejszy" jest np. citroen a nie jest hitem sprzedaży mimo, że jest tańszy nawet od skody)...

 

ja napisałem co mnie załamało w e91 2.0d za które zapłaciłem ~180k i wiem, że nie zrobię tego ponownie, dla przypomnienia:

 

...

Jak przypomnę sobie, że za taką samą kasę kupiłem kiedyś jako auto rodzinne E91 (2.0d :lol: ), które:

- NIE jechało w żadnych warunkach,

- skrzypiało,

- było nie pakowne,

- nie komfortowe,

- było właściwie „golasem”

to ....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chcę tylko powtórzyć, że w tej liczbie 600 F10/11 jest jakiś odsetek faktycznych używek, które katalogowo mogą kosztować >230k a w PS schodzą po 169,99 ;) W Niemczech BMW 3 regularnie pojawia się w TOP5 sprzedaży aut w swojej klasie, coś co u nas nie będzie raczej do pomyślenia. I tu jest pies pogrzebany jeśli ten wątek ma gdzieś zajść.

No i różnica w poziomie wyposażenia, choć tutaj lepiej kojarzę różnice między Polską a UK. Przykładowo 3GT 320i SE kosztuje ca. 30,5 k GBP z automatem, czyli cena netto to ok. 127 tys. zł (5zł GBP/PLN). Wychodzi on na 18tkach, z tylnymi PDC, BT i podstawowym tempomatem. Dla porównania taka konfiguracja w PL netto kosztuje niemal 135 tys.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

 

może aby "poruszyć" temat "ktoś" z forum, kto dał za BMW 2.0 ~200k PLN napisze co go do tego skłoniło i czy kupiłby ponownie (proszę unikać sformułowań "ładniejszy", zdecydowanie "ładniejszy" jest np. citroen a nie jest hitem sprzedaży mimo, że jest tańszy nawet od skody)...

 

 

Ja dałem ok.225 kPLN po rabacie 10 % bo chciałem kupić coś z wyższego niż dotąd segmentu i uważam, że w tym segmencie to auto daje naprawdę dobry stosunek ceny do jakości i oferowanych osiągów. Nie znalazłem bardziej dynamicznego auta z tą kasę w tej klasie. Wiem, że za 100 kPLN mniej miałbym Passata albo Avensisa ale chciałem dopłacić i było mnie na to stać. Tyle.

Opublikowano

Heheh :lol:

Wesoło jest! Faktycznie jak przy piwie(i to po kilku już) tylko gdzie to piwo!? :wink:

Co do danych sprzedażowych...

Weźcie pod uwagę, że przytoczony segment C to co roku tysiące aut flotowych dla kierowników/managerów niższego i średniego szczebla, w postaci właśnie pasków, insigni, mondeo i avensisów. Faktycznie z tej 4ki Passat bez dwóch zdań jest najbardziej pożądany.

Co do wyboru - kilka miesięcy drapałem się w głowę co wybrać w budżecie do +/- 190-200k PLN. Pomysłów było wiele i na różnych etapach byłem niemal zdecydowany na różne auta i różne opcje...

Koniec końców mam f30 z tym co było mi najbardziej do szczęścia potrzebne i dzisiaj, po nie spełna 5ciu miesiącach od odbioru auta i niemal 25tyś. km, gdybym musiał wybrać ponownie, potrzebował bym co najwyżej kilka minut na decyzję. Te kilka minut poświęcił bym na wybór koloru kolejnej f30 :lol:

Opublikowano
BMW przegina pałe za każdą "p i e r d o ł ę" chcą kasę dla porównania E46 miało w standardzie głośniczki w słupkach i schowek kierowcy pod włącznikiem świateł gdzie w E90 głośniczki tylko za dopłatą też temu 98% ich nie posiada oraz schowek także za dopłatą! PARANOJA! jeszcze trochę a będą kazali sobie dopłacać za znaczek bo w kolorze będzie opcją a standard czarno biały :mrgreen:
Opublikowano

mazda 6 w full opcji 2.2diesel to 150tys. zł, BMW 125d dość bogato wypos. to ciut ponad 150tys. zł. Audi A4 jest tańsze od BMW 3, mówię tutaj o bogatych wersjach. Najtaniej i lepiej to Jaguar XF 2.2diesel (200km), wersja sport, duże felgi, skóra to standard, xenon też, dodatki są tańsze i lepsze.

HK w BMW to 4000zł

Jaguar premium 750W to coś 50% tego.

 

Niemcy biorą kasę za NIC !!!

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
To jeszcze chciałem pozdrowić rodzine :norty:

:cool2: :cool2: :cool2:

 

A to fakt, że kpina, zgadzam się ... że te auta wogóle ktoś kupuje :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma to jak porownywac passata i avensisa do f10 przeciez to nie ta klasa auta. Passata mozna porownac do f30 niezaleznie od tego co mowia sprzedawcy vw.
Opublikowano

Otóż to.

A segment C to nie klasa średnia, tylko kompakt (Golf itp), Passat, bmw 3 to segment D (klasa średnia), natomiast bmw 5 to klasa średnia-wyższa (segment E). A klasa wyższa to już tylko np. bmw 7. To tak w kwestii formalnej :)

A dyskusja faktycznie dobra do piwka :)

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
Kpina nie kpina, ale faktem jest, że ceny większości nowych samochodów klasy premium (i nie tylko) w Polsce są za wysokie, szczególnie w relacji do zarobków.
Opublikowano

Raczej zarobki są za niskie do ceny aut,

Jesteśmy biedni, ale w Galeriach stale tłumy, na parkingach brak wolnych miejsc... taki to już naród narzekaczy

Opublikowano
Otóż to.

A segment C to nie klasa średnia, tylko kompakt (Golf itp), Passat, bmw 3 to segment D (klasa średnia), natomiast bmw 5 to klasa średnia-wyższa (segment E). A klasa wyższa to już tylko np. bmw 7. To tak w kwestii formalnej :)

A dyskusja faktycznie dobra do piwka :)

oczywiście masz rację, w poście o rejestracji w RP pomyliłem oznaczenia literowe...oznaczenia słowne i dane są prawdziwe: czyli lider w D to passek, lider w E to "5"...

..., gdybym musiał wybrać ponownie, potrzebował bym co najwyżej kilka minut na decyzję. Te kilka minut poświęcił bym na wybór koloru kolejnej f30 :lol:

 

to rozumiem, przekonany Klient to zadowolony Klient...mam jeszcze pytanie czy w tym czasie co użytkujesz swoje 320d masz styczność z aktualnymi autami innych marek o mocniejszych motorach ? czy może swoją opinię opierasz tylko na przesiadce z "gorszego/słabszego/starszego auta"...

 

piszę na swoim przykładzie i marki BMW, jak jeździłem 120d z tym samym silnikiem to byłem MEGA szczęśliwy, auto było "gibkie i szybkie" w środku była "klasa" tylko, że jak je użytkowałem to konkurowało z golfem IV, który jako najmocniejsza wersja w dieslu miał 130KM i jechał jak to golf czyli wszędzie ale tylko do przodu i środek miał golfa IV...

 

następnie przyszło 320d, tylko, że auto było zdecydowanie cięższe, większe, miało duża bezwładność dodatkowo konkurencja na rynku poszła do przodu i tak z ~190KM (po chipie), które pod koniec 2004r było jednym z szybszych aut w warunkach miejskich ~190KM w 2007r w klasie średniej stało się marną średnią a jak było sprzedawane to właściwie już NIE jechało a jeżeli już to tylko do tyłu...

 

seria "5" dla mnie to też inny rodzaj odbioru/przeznaczenia, w tym przedziale (klasa wyższa) wg mnie można śmiało jeździć dostojnie/wolno (2.0) bo auto ma służyć do wygody (150k za dodatki) Pana, który kupił takie auto bo chciał czy wypadało a w garażu na "niedzielę ma wariata"...dodatkowo klasa wyższa konkuruje właściwie tylko w klasie premium....podany przykład Jaguara, fajne auto :cool2: ale ile ma serwisów :| w RP? kupując auto do jazdy należy liczyć się z tym, że będzię musiało odwiedzać ASO...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
idąc tym tropem to ludzie nie kupowaliby Lambo Avantadora czy Ferrai itd bo w unlimited 500+ obleżdża je audi RS6 (rodzinny i jakże praktyczny kombiak)
Opublikowano
Najtaniej i lepiej to Jaguar XF 2.2diesel (200km), wersja sport, duże felgi, skóra to standard, xenon też, dodatki są tańsze i lepsze.

HK w BMW to 4000zł

Jaguar premium 750W to coś 50% tego.

 

Niemcy biorą kasę za NIC !!!

 

Nie zgadzam się, że Jaguar ma tańsze i lepsze dodatki, wiem z doświadczenia.

 

następnie przyszło 320d, tylko, że auto było zdecydowanie cięższe, większe, miało duża bezwładność dodatkowo konkurencja na rynku poszła do przodu i tak z ~190KM (po chipie), które pod koniec 2004r było jednym z szybszych aut w warunkach miejskich ~190KM w 2007r w klasie średniej stało się marną średnią a jak było sprzedawane to właściwie już NIE jechało a jeżeli już to tylko do tyłu...

 

Nie jest najważniejsza liczba kucyków pod maską. Ładnie to podsumował Bil Collins w Automaniaku podczas testów Hyundaia Genesis. Nie ważna jest sama moc a to czy wszystko ze sobą współgra. I pokazali test na przyśpieszenie, audi tt 225 km R4 vs hyundai V6 .... hyundai nie miał szans;).Ważne są również odczucia z jazdy i przewidywalność auta. Pytasz się za co płacisz w BMW, wiadomo za markę ale też za design(projektanci nie robią projektów za nic), za to, że masz wygodny fotel w salonie i za to, że zrobią Ci kawę(w VW nigdy mnie nie poczęstowano) i chociażby dlatego nie kupiłem Tuarega V8 bo czułem się jakbym kupował Polo. Podobnie jest w Toyotcie, znajomy fan Toyoty chciał kupić Land Crusiera, przyszedł napalony do salonu czeka 20 min aż raczy ktoś go obsłużyć, nic. Wziął zadek w troki i kupił X5. Inny powie: poczekam, nie muszę mieć kawy mogę wypić w domu, zawsze można zjeść jeszcze spod siebie.

 

seria "5" dla mnie to też inny rodzaj odbioru/przeznaczenia, w tym przedziale (klasa wyższa) wg mnie można śmiało jeździć dostojnie/wolno (2.0) bo auto ma służyć do wygody (150k za dodatki) Pana, który kupił takie auto bo chciał czy wypadało a w garażu na "niedzielę ma wariata"...dodatkowo klasa wyższa konkuruje właściwie tylko w klasie premium....podany przykład Jaguara, fajne auto :cool2: ale ile ma serwisów :| w RP? kupując auto do jazdy należy liczyć się z tym, że będzię musiało odwiedzać ASO...

 

A 3er nie można jeździć wolno i dostojnie? No tak 3er to dresiarski wóz do jazdy bokiem z disco polo w tle.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.