Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 771
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zobaczcie jakie wyposażenie dostanie nowy nissan Qashqai

Qashqai będzie dostępny od lutego 2014 r. w trzech wersjach - Visia, Acenta i Tekna. Wyposażenie pierwszej z nich obejmuje klimatyzację, zestaw głośnomówiący Bluetooth, 6 poduszek powietrznych, systemy aktywnej kontroli zawieszenia i monitorowania ciśnienia w oponach, funkcję wspomagania ruszania pod górę oraz kolorowy ekran HD o przekątnej 5 cali, połączony z systemem informacji i rozrywki oraz tempomat. Bogatsza wersja Acenta posiada dwustrefową klimatyzację automatyczną, 17-calowe felgi ze stopów lekkich, skórzane kierownicę i gałkę zmiany biegów, wycieraczki z czujnikiem deszczu i system z ruchomą przegrodą w bagażniku.

Ci, którzy zdecydują się na zakup auta w najwyższej odmianie Tekna otrzymają reflektory przednie typu full LED, pakiet Nissan Safety Shield z systemem rozpoznawania znaków i funkcją adaptacyjnych świateł drogowych, 19-calowe felgi, relingi dachowe, częściowo skórzaną tapicerkę, szyberdach, podgrzewane siedzenia, czujniki parkowania, system Nissan Connect z 7-calowym ekranem dotykowym oraz system kamer 360 st.

 

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Poznalismy-ceny-nowego-Nissana-Qashqaia,wid,16167863,wiadomosc.html

Opublikowano
Co tam 320d czy wszystkie inne, 114i o wybitnie wysokiej mocy 100 koni z zaznaczeniem wszystkich opcji w konfiguratorze wychodzi 200k i zawsze można tą cene odrobinę zwiększyć o komplet kół zimowych.

I pakiet rozszerzonej gwarancji...spokojnie sie uzbiera 250 koła . No i co z tego? Co to za chore podejście ? Czy trzeba miec wszystkie opcje?

A tak BTW to 114i w podstawowej wersji kosztuje dokładnie tyle co lanos 1,6SX z prawie maksymalnym wypasem z początków produkcji. Oczywiscie z uwzględnieniem wartości pieniądza zmienionej przez inflacje. Wtedy 43 tysiące to dzisiaj 90. Realnie auta premium kosztują dzis tyle co wtedy koreańskie najtańsze wynalazki.

 

 

Zatem absolutnie gołe- 100 konne 114i - kompletnie bez wyposażenia kosztuje minimum te 90 tys zł...Natomiast podstawowa wersja Golfa VII GTI (220 km, manual) kosztuje 108 tys zł (od tego rabat, spokojnie 5% a nawet więcej). Żeby doposażyć 114i do poziomu wyposażenia podstawowej wersji Golfa VII GTI trzeba wywindować cenę do poziomu około 130-140 tys zł. Nie wymaga to chyba komentarza. A Golf VII to naprawdę dobre auto.

 

BMW F20 ma zatem znacznie trudniej niż F30 i jest dobitniejszym przykładem absurdów cenowych w segmencie kompaktowym.

 

F30 jest przynajmniej autem (mimo wszystko) zdecydowanie lepszym od Passatów, Mondeo etc.

 

Natomiast F20 nie jest wiele lepsze (o ile w ogóle !) od Golfa VII, Giulietty...O nowej A3 nie wspominając , ale jednak ona też jest dość droga , ale w jej przypadku przynajmniej odczuwa się wybitną jakość we wnętrzu (jak na kompakt).

Opublikowano

Co ty wymyślasz ? F30 pod wzgledem wielkości w środku nie ma sie co równać z passatrm czy mondeo. To klasa kompakt w środku, troche przerośnięta na zewnątrz, ale to raczej odpowiednik nowej Oktawii. Natomiast nikt w klasie kompakt nie oferuje RWD i F20 jest wlasnie jedynym rodzynkiem w swojej klasie. Dodatkowo jako jedyny jest dostępny z 8 biegowym automatem. Na f20 tez można dostać rabat.

 

Co z tego ze golf to udane auto, skoro ma przedni napęd? Do poruszania sie z punktu A do B to pewnie super auto.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Co tam 320d czy wszystkie inne, 114i o wybitnie wysokiej mocy 100 koni z zaznaczeniem wszystkich opcji w konfiguratorze wychodzi 200k i zawsze można tą cene odrobinę zwiększyć o komplet kół zimowych.

I pakiet rozszerzonej gwarancji...spokojnie sie uzbiera 250 koła . No i co z tego? Co to za chore podejście ? Czy trzeba miec wszystkie opcje?

A tak BTW to 114i w podstawowej wersji kosztuje dokładnie tyle co lanos 1,6SX z prawie maksymalnym wypasem z początków produkcji. Oczywiscie z uwzględnieniem wartości pieniądza zmienionej przez inflacje. Wtedy 43 tysiące to dzisiaj 90. Realnie auta premium kosztują dzis tyle co wtedy koreańskie najtańsze wynalazki.

 

 

Zatem absolutnie gołe- 100 konne 114i - kompletnie bez wyposażenia kosztuje minimum te 90 tys zł...Natomiast podstawowa wersja Golfa VII GTI (220 km, manual) kosztuje 108 tys zł (od tego rabat, spokojnie 5% a nawet więcej). Żeby doposażyć 114i do poziomu wyposażenia podstawowej wersji Golfa VII GTI trzeba wywindować cenę do poziomu około 130-140 tys zł. Nie wymaga to chyba komentarza. A Golf VII to naprawdę dobre auto.

 

BMW F20 ma zatem znacznie trudniej niż F30 i jest dobitniejszym przykładem absurdów cenowych w segmencie kompaktowym.

 

F30 jest przynajmniej autem (mimo wszystko) zdecydowanie lepszym od Passatów, Mondeo etc.

 

Natomiast F20 nie jest wiele lepsze (o ile w ogóle !) od Golfa VII, Giulietty...O nowej A3 nie wspominając , ale jednak ona też jest dość droga , ale w jej przypadku przynajmniej odczuwa się wybitną jakość we wnętrzu (jak na kompakt).

 

Chybiony arggument. Mam 120d xdrive z firmowym power kit, mam gwarancje i wg hamowni 213KM. Akurat szukalem mocnego diesla z napedem na 4 kola. Golf gtd 184KM z napedem tylko przod 110 k pln, A3 30 k pln wiecej i dokladnie tyle co f21 mocniejsze i z xdrive (u brokera :-))

Opublikowano
Co ty wymyślasz ? F30 pod wzgledem wielkości w środku nie ma sie co równać z passatrm czy mondeo. To klasa kompakt w środku, troche przerośnięta na zewnątrz, ale to raczej odpowiednik nowej Oktawii. Natomiast nikt w klasie kompakt nie oferuje RWD i F20 jest wlasnie jedynym rodzynkiem w swojej klasie. Dodatkowo jako jedyny jest dostępny z 8 biegowym automatem. Na f20 tez można dostać rabat.

 

Co z tego ze golf to udane auto, skoro ma przedni napęd? Do poruszania sie z punktu A do B to pewnie super auto.

 

akurat 114i w tym tylnim napedem robi roznice :mrgreen: nawet nie poczujesz jak sie te tylnie kółpa kręcą :norty:

Hmmmm
Opublikowano
Co ty wymyślasz ? F30 pod wzgledem wielkości w środku nie ma sie co równać z passatrm czy mondeo. To klasa kompakt w środku, troche przerośnięta na zewnątrz, ale to raczej odpowiednik nowej Oktawii. Natomiast nikt w klasie kompakt nie oferuje RWD i F20 jest wlasnie jedynym rodzynkiem w swojej klasie. Dodatkowo jako jedyny jest dostępny z 8 biegowym automatem. Na f20 tez można dostać rabat.

 

Co z tego ze golf to udane auto, skoro ma przedni napęd? Do poruszania sie z punktu A do B to pewnie super auto.

 

akurat 114i w tym tylnim napedem robi roznice :mrgreen: nawet nie poczujesz jak sie te tylnie kółpa kręcą :norty:

Kolego. Najwidoczniej jeżdżąc krowa nawet nie odczuwasz co daje rwd. Rwd to nie tylko drifting, ale możliwość zbalansowania masy auta. To oznacza wzorowe prowadzenie się w zakręcie. Aby wjechać w ostry zakręt 100 km/h wystarcza 60 KM, ale żeby z niego wyjechać trzeba czegoś wiecej. Konstrukcja BMW to nie tylko osiągi, ale także większy margines bezpieczeństwa.

Natomiast odnośnie kręcenia sie tylnych kół. Wlasnie o to chodzi by sie nie kręciły. W FWD 100KM na mokrym bardzo czesto prowadzi do zrywania przyczepnosci. rWD w BMW pozwala na płynne ruszenie z pełna moca bez poślizgu. Ja byłem w stanie to zrobic nawet przy 200 KM.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Natomiast F20 nie jest wiele lepsze (o ile w ogóle !) od Golfa VII, Giulietty...O nowej A3 nie wspominając , ale jednak ona też jest dość droga , ale w jej przypadku przynajmniej odczuwa się wybitną jakość we wnętrzu (jak na kompakt).

 

Faktycznie dla tych co średnio raz miesiącu są skazani na podpaski czy tampony oraz dla innych motoryzayjnych ignorantów to jeśli pominąć najwiekszą różnice która oddziela chłopców od mężczyzn czyli napęd na tył który posiada BMW to w zasadzie można mówić że BMW F20 nie jest wiele lepsze :lol:

 

Kolego. Najwidoczniej jeżdżąc krowa nawet nie odczuwasz co daje rwd. Rwd to nie tylko drifting, ale możliwość zbalansowania masy auta. To oznacza wzorowe prowadzenie się w zakręcie. Aby wjechać w ostry zakręt 100 km/h wystarcza 60 KM, ale żeby z niego wyjechać trzeba czegoś wiecej. Konstrukcja BMW to nie tylko osiągi, ale także większy margines bezpieczeństwa.

Natomiast odnośnie kręcenia sie tylnych kół. Wlasnie o to chodzi by sie nie kręciły. W FWD 100KM na mokrym bardzo czesto prowadzi do zrywania przyczepnosci. rWD w BMW pozwala na płynne ruszenie z pełna moca bez poślizgu. Ja byłem w stanie to zrobic nawet przy 200 KM.

 

Nic dodać nic ująć :cool2:

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Opublikowano

tylko, że ten "balans" (czyli maksymalna przyczepność w łuku) jest odczuwalny tyko na torze lub na drogach publicznych po przekroczeniu 100% lub wyżej od dozwolonego, z racji, że piszemy o "pierdzi kółkach" (autach o mikrych silnikach), które są używane za auta miejsko-rodzinne (podstawowe/jedyne auto u "Kowalskiego") na "wafel" mi możliwość jechania na publicznym zakręcie o 100% więcej jak ten beznadziejny "golf" może pojechać o 90% więcej...

 

dla prędkości dozwolonych (co określa test w "slalomie" czyli słupki co 18m) różnice są minimalne (niezauważalne) a dla niektórych auta octavia III 1.4 tsi kontra e90 LCI 3.0D jedzie szybciej octavia...

 

z racji, że NIE jestem już posiadaczem BMW piszę "swobodnie": 80% posiadaczy to SNOBY, które nie używają auta nawet w 50% do tego co może...

 

rozumiem podejście ZODIACA: ma super pracę, może kupić M3 ale woli 2.0 bo tak mu pasuje, jest to przykład osoby, która może ale nie chce, ilu jeszcze jest takich Forumowiczów, którzy mogą kupić M a kupują 2.0 :?:

 

co do "pytania" do "passka" za 230k, do momentu kiedy "PREIMIUM" nie zaoferuje nic więcej niż tylko cenę, będąc pod presją środków nie kupię "pierdzi kółka" mając do wyboru "samochód"...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Kolego, myśląc w ten sposób należy wymontować poduszki powietrzne, bo wypadek ma jedno auto na 10 tysięcy. W końcu skoro wypadki sa tak rzadko, to po co miec poduszki?

Jakieś 3-4 miesiące temu moja żona jeżdżąc na codzień tak, ze ma średnie spalanie na poziomie 4,5 litra i wykorzystuje moze maks polowe ze 170KM miała taka przygodę, ze na krętej drodze gość w ciężarówce ściął zakręt. Musiała gwałtownie odbić by nie doszło do czołówki, zjechała częściowo o pobocze, ale z tej sytuacji wyszła bez szwanku. Pojechała prawdopodobnie na sto procent możliwości auta i bardzo prawdopodobne, ze gdyby nie jechała BMW doszłoby do wypadku. Albo dachowania albo czołówki. Jechała z prekoscia mniejsza niż dozwolona w tym miejscu...

W związku z tym, ze takie rzeczy sie dzieją nigdy nie kupie auta ktore słabo jeździ. Sam tez na codzień nie korzystam z pełni możliwości swojego auta, ale zapłaciłem za ten większy margines bezpieczeństwa i jestem zadowolony.

Moja żona mogłaby miec spokojnie te 114i za 90 tys. Jedyne czego wymaga z zakresu komfortu czego nie ma w standardzie to podgrzewane fotele i tempomat, co dałoby sie załatwić w ramach rabatu. Posiada mnóstwo bajerow w aucie, w tym Klime auto , a i tak ma non stop wyłączony ten automat i ręczna regulacje nadmuchu.

Woli jeździć 114i niż golfem GTi. I wcale jej sie nie dziwie. Sam sie przesiadalem do BMW z mocniejszego auta.

 

Różnica miedzy BMW jest taka, ze możesz kupic beemki z osiągami golfa gti ale z pełnym komfortem, a nie wersje usportowioną. Ja nie chciałem miec twardego zawieszenia i głośnego silnika.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

heh, z tym "mnóstwo bajerów w tym aucie" = klima auto , to już pojechałeś bo bandzie :) , coś jeszcze diler/bmw dorzuciło ?

 

to jest masakra za tą kaskę, ja wiem, rwd, lepsze wykonanie ale...znaczek czy klima co ważniejsze latem ?

 

z drugiej strony , w innych markach w sumie też podobnie ale na mniejszą skalę, w dzisiejszych czasach zestaw klimy automatycznej u vendora zaopatrującego fabrykę , po rabacie , kosztuje producenta możę z 1000 zł plus montaż i nabicie środkiem. Koszty serwisu znikome bo to się mało psuje przez te 2 lata.

 

Ps. ja nie wiem jakby postawić na slalom albo śliską na wierzchnie 114i i gti co by było. Ale wolałbymbyć w GTI bo lepszy zawias, hamulce i reakcja na gaz, strefa zgniotu też inna. Pozatym GTI ma kurtyny i chyba nie sprawdzałem /poduszkę kolan.

Opublikowano
...Woli jeździć 114i niż golfem GTi. I wcale jej sie nie dziwie. ...

Różnica miedzy BMW jest taka, ze możesz kupic beemki z osiągami golfa gti ale z pełnym komfortem, a nie wersje usportowioną. Ja nie chciałem miec twardego zawieszenia i głośnego silnika.

 

który model BMW jest b. komfortowy (cichszy, miększy), szybszy na prostej (o zakrętach nie chcę słuchać, każdy pisze, że jest "naj" tylko prawie nikt tego nie pokazuje, drift jest dla "buraków=AO" a na realnych publicznych mokrych/śliskich drogach co drugie BMW RWD robi "zator"), lepiej wyposażony, nie "zglebiony" i nie kosztuje x2 :?: :( :?:

 

weź jeszcze pod uwagę, że ilość miejsca z tyłu na nogi przy odsunięciu przedniego fotela w "golfie" na dystans 100cm jest ciut większa niż w serii "5" (F10)...można zawieźć dzieciaki do żłobka/przedszkola/szkoły i nie być "skopanym"

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
heh, z tym "mnóstwo bajerów w tym aucie" = klima auto , to już pojechałeś bo bandzie :) , coś jeszcze diler/bmw dorzuciło ?

 

to jest masakra za tą kaskę, ja wiem, rwd, lepsze wykonanie ale...znaczek czy klima co ważniejsze latem ?

 

z drugiej strony , w innych markach w sumie też podobnie ale na mniejszą skalę, w dzisiejszych czasach zestaw klimy automatycznej u vendora zaopatrującego fabrykę , po rabacie , kosztuje producenta możę z 1000 zł plus montaż i nabicie środkiem. Koszty serwisu znikome bo to się mało psuje przez te 2 lata.

 

Ps. ja nie wiem jakby postawić na slalom albo śliską na wierzchnie 114i i gti co by było. Ale wolałbymbyć w GTI bo lepszy zawias, hamulce i reakcja na gaz, strefa zgniotu też inna. Pozatym GTI ma kurtyny i chyba nie sprawdzałem /poduszkę kolan.

Nie napisałem ze wypas = klima auto! ale ze jest to jedna z wielu opcji z których moja żona nie korzysta mimo, ze są.

 

@AO. Nie o to chodzi, ze te auta sa dla siebie konkurencja w zakresie komfortu. Chodzi o to ze jesli chcesz golfa mocniejszym silnikiem to od razu dostajesz 18 calowe felgi i twardy zawias czy tego chcesz czy nie. Taki golf jest dużo mniej komfortowy od zwykłego golfa oraz od zwykłej beemki. Tymczasem BMW możesz kupic nawet z mocniejszym silnikiem od golfa, ale z normalnym zawieszeniem i kołami zaleznymi tylko od wielkości układu hamulcowego (17 cali jesli juz). Natomiast w druga stronę tez możesz wybrać 114i z M pakietem i kołami 18 cali jesli masz ochotę.

 

Standardowe BMW z ostatnich lat sa bardzo komfortowe. Szczegolnie jesli założyć zwykle opony zamiast RFT. O tym, ze BMW jest ciasne sam pisałem wcześniej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Co ty wymyślasz ? F30 pod wzgledem wielkości w środku nie ma sie co równać z passatrm czy mondeo. To klasa kompakt w środku, troche przerośnięta na zewnątrz, ale to raczej odpowiednik nowej Oktawii. Natomiast nikt w klasie kompakt nie oferuje RWD i F20 jest wlasnie jedynym rodzynkiem w swojej klasie. Dodatkowo jako jedyny jest dostępny z 8 biegowym automatem. Na f20 tez można dostać rabat.

 

Co z tego ze golf to udane auto, skoro ma przedni napęd? Do poruszania sie z punktu A do B to pewnie super auto.

 

No tak Golf VII GTI (220 HP, manual) to świetne auto do poruszania się z punktu A do B...Natomiast 114i to rzeczywiście dające dużo przyjemności auto :wink: . Zwłaszcza się nadaje na wypad na track day. Te dwa modele porównywałem...zresztą 116i nie będzie wiele lepsze a 125i jest już dużo droższe.

Opublikowano
Po pierwsze nikt tu nie pisał w tym poście o gti. Po drugiej różnica miedzy 114i a 116i jest kolosalna. Po trzecie można do 116i dołożyć box i miec ok 200 KM. Po czwarte 200 KM w fwd to kompletny bezsens i powód do frustracji gdy tylko nie ma idealnej nawierzchni.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

K8v8M jak zwykle przesadzasz, widać jesteś ultrasem BMW

 

Już widze jak twoja żona walczyłą dzielnie z fizyką w bmw na zakrecie uciekająć przed ciężarówką. Jakby jechała A3 z przednim napedem, pewni by zaliczyla dachowanie, dwa fikołki a auto rozlecialo by sie w pył na drzewie...

 

Sorry ale myśle że nawet pandą by ogarnełą taką sytuacje, tym bardziej opowieści kobiet nalezy dzielić przez 3 :wink:

 

radość z jazdy :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=Zip7As04Woo

Hmmmm
Opublikowano

o czym w ogole jest tak dyskusja?

polecam przeczytac jeden z ostatnich felietonow Clarksona (o Quattroporte) - jak to ladnie ujal, auta sa teraz identyczne. A wybor pomiedzy BMW czy Audi (odniosl sie do X3 vs Q5) to wybor jak pomiedzy marynarkami - przymierzasz i bierzesz ta ktora bardziej pasuje.

Opublikowano
Serio nie rozumiesz, ze tu nie o moja żonę chodzi ? Co jakis czas bywa, ze sie człowiek znajdzie w sytuacji ekstremalnej. Gdzie byc moze zadecyduje ta niewielka różnica w trzymania sie drogi auta ktore jest wyważone. Auto przednionapedowe zawsze będzie miało tutaj gorsze osiągi przy takich samych kołach, nawet jesli różnica nie jest ogromna to jednak jest. fizyki sie nie oszuka.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Akurat przykład z Pandą chyba nie jest trafny.

Ale jakby jechała klasą A 1998 bez ESP to mogłoby być nieciekawie :D :D

Opublikowano
o czym w ogole jest tak dyskusja?

polecam przeczytac jeden z ostatnich felietonow Clarksona (o Quattroporte) - jak to ladnie ujal, auta sa teraz identyczne. A wybor pomiedzy BMW czy Audi (odniosl sie do X3 vs Q5) to wybor jak pomiedzy marynarkami - przymierzasz i bierzesz ta ktora bardziej pasuje.

 

Tak tylko Clarkson generalnie uważa że suvy są "straszne"

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.