Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie neguje wyboru 2.0d, ale śmieszy mnie i dziwi, ze użytkownicy aut z tym silnikiem nie napiszą otwarcie: wole 100razy bardziej np. 3.0d tylko wytrwale przytaczają tutaj szeroką argumentację za wyborem 2.0d. Dobra, 2.0d jest ok, ale po co ta gloryfikacja, ironie, ze "nie jedzie" i dyskusje o maści na ból duszy?:)

Jeśli ktoś wybrał 2.0d z innych przyczyn jak tylko ekonomiczne ręka w górę.

Ja się zgłaszam. Po pierwsze nie lubię dużych aut, po drugie nie lubię ciężkich aut. Ale najbardziej nie lubię aut z ciężkim silnikiem na przedniej osi. jak dla mnie optymalne jest 2,0 245KM z power kit. lub chipem. niestety takich silnikow nie montują do jedynki dlatego wybrałem diesla 204 KM plus chip na 270 KM.

Oczywiście czynnik ekonomiczny tez ma znaczenie, ale wole jednak 280 KM 2,0 niż 306 KM 3,0. mam nadzieje ze za jakiś czas będzie w ofercie 130i 2,0 ~280 KM

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 771
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czytając wasze posty nadal stwierdzam ze wydanie 300k na 320d jest kpina z klienta :)

 

To aż tak podnieśli teraz cenę? Wow!

 

Z branży medycznej: miseczka do zabiegów chirurgicznych, cena 890zł. Taka sama w Tesco: 38zł.

 

Z branży audio: CD z fajnym logo 30 tys. Takie same ale bez fajnego logo 6 tys.

 

Motocykle: awaryjny motocykl ale z legendą 100 tys. Motocykl o znacznie lepszych parametrach i znacznie mniej awaryjny 60 tys.

 

itd itd.

 

a co ma piernik do wiatraka (oprocz tej samej ilosci liter)

Wyrazam swoje zdanie - wyluzuj ;)

 

Tak jeszcze "filozofując" to rysuje mi się przed oczyma profil osoby, która wydała by 300+ tyś na 320d:

 

1) bardzo bogaty przedsiebiorca, który kupuje samochód "full opcja" dla swojego syna aby ten nauczył się jeździć na czymś tanim i bezpiecznym bo nie za szybkim.

2) aktywny fanatyk green peace, który ceni sobie luksus i wyznaje zasade "ekonomia ponad wszystko"

3) bogaty fan motoryzacji, posiadający w garażu M6, M5, M1, M3, M4 M2 i 1/3 i pragnie czegoś do poruszania się na co dzień (chociaż i tak ni będzie tym jeździł)

4) inny? - czy ktoś z was wydał by 300+ tyś na 320d? realnie - wiemy że rozstaw cenowy jest 170-320 tyś za te same auto.

Ile według was jest warte auto?

 

Fajnie ktoś uargumentował wybór 520d zamiast 530d.

Szczerze? gdybym miał zaoszczędzić 65 tyś a nie wykorzystywać tej mocy silnika, również wybrał bym 520d. 65 tyś to dużo kasy, bez względu na to ile się zarabia.

Opublikowano
bardzo bogaty przedsiebiorca, który kupuje samochód "full opcja" dla swojego syna aby ten nauczył się jeździć na czymś tanim i bezpiecznym bo nie za szybkim.

 

Tylko nielicznym tatuś robi takie prezenty, 320d lub M3 jeśli synuś już nauczy się jeździć. :wink:

Opublikowano

Mam pytanko do posiadaczy F30/31, od kilku dni konfiguruje sobie model BMW 4 i nie widzę w opcjach "Adaptacyjnych amortyzatorów".Jest "adaptacyjne zawieszenie M" Ale to chyba nie to samo. Czy w tych modelach tego nie ma? Mam to w F25 i sprawdza się w 100%, dlatego zależy mi na tym.

Prawdę mówiąc jestem zaskoczony na + ceną dodatków, wybrałem wszystko co mi potrzeba i zmieściłem się w 50 tyś. :shock:

Kiedy i czy będzie wydzielony dział modelu 4 ?

Opublikowano
Jedno i drugie to to samo Adaptacyjne sportowe zawieszenie to odpowiednik ,zwykłego zawieszenia adaptacyjnego w modelach usportowionych.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Opublikowano

Kto z użytkowników silników 3.0, 3.5 itd. kupił mocniejszy silnik dlatego, że jest słabym kierowcą i nie umie poruszać się silnikiem 2.0 :?:

Bo twierdzenie, że silnikiem 2.0 - 184 KM nie da się jeździć jest z dupy wzięte :8)

ja,

umiem jeździć tak jak umiem...

 

miałem 2.0d w "1" i umiałem nim jeździć, ten sam silnik w "3 kombi" już nie pozwalał mi jeździć w stylu do którego się przyzwyczaiłem ...

kupiłem 3.0d, które na serii jeździło jak "1" po chipie, po miesiącu zrobiłem w 3.0 chip (utraciłem gwarancję) i mogłem cieszyć się jazdą na poziomie nie dostępnym w "1" po chipie...największą zaletę jednak nie było to, że "zrywa przyczepność gazem na drugim biegu" tylko sposób pracy auta

 

żeby nie było, że nie widzę zalet techniki BMW:

- każde auto 2.0 BMW jest lepsze od 2.0 innych marek,

- to samo dotyczy 3.0 - 5.0...

 

tylko, że różnica wg mnie jest tak duża aby 2.0 "BMW" wygrywało z 3.0 "skody" (4 cylindry BMW są gorsze od 6 cylindrów innych marek nie dotyczy aut z innej epoki technicznej, analogicznie dla cylindrów 6, 8, ...) dlatego wg mnie ceny wybranych marek to kpina...

 

jak jest już konkurencja to żadne to premium, premium jest jak jesteś niszowy, wyrafinowany, egzotyczny,... rozumiem cenę z kosmosu za I3 (nie ma zbytnio konkurencji) ale nie akceptuję znowu hasła do niego "radość z jazdy", nie można było skończyć spotu logiem BMW i napisać najlepsze auto elektryczno hybrydowe w klasie...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Tylko nielicznym tatuś robi takie prezenty, 320d lub M3 jeśli synuś już nauczy się jeździć. :wink:

 

hmmm...? te m3 to do mnie :D? kilka postow wczesniej jest masc dla Ciebie... ;)

:mrgreen:

Hmmmm
Opublikowano

Tylko nielicznym tatuś robi takie prezenty, 320d lub M3 jeśli synuś już nauczy się jeździć. :wink:

 

hmmm...? te m3 to do mnie :D? kilka postow wczesniej jest masc dla Ciebie... ;)

 

Tego nie napisałem, ale skoro tak to odebrales :lol:

Jak tatusia stać, to nie widzę w tym nic złego :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwróć uwagę ze starsze o kilka lat silniki 3,0 maja niższa moc niż obecne 2,0.

 

I co z tego??

Opublikowano

Tylko nielicznym tatuś robi takie prezenty, 320d lub M3 jeśli synuś już nauczy się jeździć. :wink:

 

hmmm...? te m3 to do mnie :D? kilka postow wczesniej jest masc dla Ciebie... ;)

 

Tego nie napisałem, ale skoro tak to odebrales :lol:

Jak tatusia stać, to nie widzę w tym nic złego :)

 

hehe ajj dzieci dzieci... kiedy wy dorosniecie polaczki zawistne i przestaniecie patrzec na czyjes portfele... hehe...

 

Zamiast zerkac mi w portfel proponuje skupic sie na temacie ;)

 

Jak mniemam cena 170 tys za 320d dla wiekszosci jest dosc atrakcyjna, problem tkwi w dodatkach i doposazeniu tego auta.

Niestety podobna polityke ma audi... mercedes,,, nie wspomne juz o porsche gdzie za caymana S moze wyjsc 140 tys euro. Dziekuje ;) - Porsche dla ubogich.

 

Mimo ze dla mnie jest to swojego rodzaju kpina z klienta ale ta polityka mozna by powiedziec ze dziala, i tu naleza sie gratulacje dla marketingowcow z bmw/audi/merca/porsche, ze potrafia przekonac klienta aby zaplacil 180% ceny wejsciowej za auto.

Opublikowano
Przeciez nie od dzis wiadomo, ze niemcy (w wiekszosci) sprzedaja 'skorupki'. Marketingowo nazywaja to zas 'mozliwosc indywidualnej customizacji'.
Opublikowano
Bo tak naprawdę wersja podstawowa to przy tym założeniu jedynie "rama" służąca do zabudowy i tak ją moim zdaniem należy traktować, mimo że w języku marketingowców jest to "samochód z ceną od...". Nie sposób bezkrytycznie odczytywac komunikatów marketingowych.
Primator
Opublikowano
Moim zdaniem osoby,które posiadają działalność gospodarczą i są na Vacie nie mają na co narzekać,gorzej ma tzw. osoba prywatna,która nie ma możliwość odliczenia od nowego auta ani podatku ani akcyzy ,proprostu za dużo jest opłat na starego donalda.Takie jest moje zdanie .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mimo ze dla mnie jest to swojego rodzaju kpina z klienta ale ta polityka mozna by powiedziec ze dziala, i tu naleza sie gratulacje dla marketingowcow z bmw/audi/merca/porsche, ze potrafia przekonac klienta aby zaplacil 180% ceny wejsciowej za auto.

 

A mi sie wujekwaldus wydaje ze ta polityka jednak w Polsce nie dziala i skutki sa odwrotne. I o tym zaczalem watek (nie ze mam bol dupy, ze mnie nie stac, ze lubie skode itp)

Juz wyjasniam - rynkow globalnych za duzo nie znam (tyle co z forum ang.), wiem ze w USA dodatki na max to okolo 40-45% bazy i bardzo duzo aut jest na prawie max wyposazeniu, w krajach eur. zachodnich spoleczenstwa sa oczywiscie zamozniejsze wiec stac ich na sporo lepsze wyposazenie za wyzsza cene (powiedzmy 60-70% bazy chociaz nie znam dokladnie zasad pakietow/rabatow, nie tyczy sie UK) ale w PL wiekszosc BMW jest wyposazona zalosnie po prostu tzn ludzie kupuja baze, 95% to oczywiscie x18d lub x20d i do tego dodatki za minimum typu PDC tyl, xenon i koniec. I takich golasow widze najwiecej na ulicach, w ogloszeniach i przecza one zupelnie filozofii marki premium (mowie caly czas o rynku polskim). Wiekszosc bogato wyposazonych aut to PS badz import z Niemiec badz jedno i drugie.

I jezeli centrale stac na to by sprzedawac roczne auta o symbolicznym przebiegu ze znizkami 30-40% to niech nikt mi nie mowi ze nie stac na konkretne rabaty na wyposazenie..

 

Tak samo jezeli BMW stac na poprawe wizerunku typu znizki po 10% dla grup zawodowych jak lekarze czy prawnicy to uwazam ze powinna byc wprowadzona jakas akcja poprawy wizerunku lokalnego marki (typu porzadny pakiet dodatkowych opcji jak na premium ze znizka konkretna)..

Tyle i az tyle :)

.

Opublikowano

adamjttk,

rowniez ja zgadzam sie z Toba. Jednak, BMW ma taka polityke a nie inna w calej europie. To wynika niestety z 'zamoznosci' Polakow. Nasze gadanie i tak nic nie zmieni.

 

Co innego opcja Navi Prof. w pl za 11k PLN (strzelam, bo nie znam cen w PL), na ktore osoba minimalnie zarabiajaca musialaby pracowac rok, lub osoba srednio zarabiajaca - pol roku. W tej cenie w PL lubie kupuja samochody.

Za to w Szwajcarii to juz 3500 CHF, wiec ok 1.5mca pracy dla dla osoby minimalnie zarabiajacej, lub 0.5 - 0.75 miesiaca dla osoby normalnie zarabiajacej. (rynek DE/FRA wyglada rowniez dosc podobnie).

 

Rozumiem, tez co masz na mysli pisac 'premium'. Fakt, teraz Ford Fiesta ma czujniki zjechania z pasa ruchu, Komfort Access, czy Hyundai'e aktywne tempomaty. Po prostu inni producenci oferuja juz wyposazenie na poziomie 'premium'.

Opublikowano
Narzekacie na osiągi silników 2.0 a tu się okazuje, że podpadają pod osiągi superaut:

 

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-superbryki-warminsko-mazurskich-policjantow,nId,1056556

Ko l'ego 2,0 w nowej trójce ma osiągi daleko lepsze od BMW 850i. To było faktycznie super auto z silnikiem V12.

 

Z rozmów ze sprzedawca wynika, ze w Polsce jednak mało sie sprzedaje golasów. Mówił np, ze x1 rzadko schodzi w cenie poniżej 200k. Zreszta jesli np navi kosztuje producenta 500 zł w produkcji to woli on sprzedać 1 sztukę za 12 tys niż 4 sztuki po 3 tysiące.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nie no, bez przesady, 850i przynajmniej na papierze osiągi ma lepsze. Mi bardziej chodziło o punkt widzenia i podejście. Dyskutujemy tutaj, czy 184 KM można normalnie jeździć, a w społecznym odbiorze 220 KM w Oplu jest określane mianem super auta.
Opublikowano
Nie no, bez przesady, 850i przynajmniej na papierze osiągi ma lepsze. Mi bardziej chodziło o punkt widzenia i podejście. Dyskutujemy tutaj, czy 184 KM można normalnie jeździć, a w społecznym odbiorze 220 KM w Oplu jest określane mianem super auta.

Chyba żartujesz?

328i ma 5,9 do setki 325d ma 6,8 do setki (oba to dwulitrowe silniki)

850i ma 6,8 do setki - może się równać co najwyżej z dieslem, bo z benzyną nie ma szans. To jest przepaść, szczególnie z automatem (7,5s dla 850i).

Oczywiście, że ze 184KM KM można normalnie jeździć bym powiedział, że ma przyspieszenie całkiem przyzwoite. To jest w trójce 7,4s do setki z automatem - teoretycznie ciut lepiej od 850i z automatem.

Miałem w jedynce 270KM i ok 5,5 s do setki. Po przeprogramowaniu kompa mam z powrotem serie - 204 KM. Od roku nie chce mi się jechać do Wawy żeby ponownie wgrać program, bo te osiągi są wystarczające, a lubię dynamikę... To jest rzeczywiście poziom dynamiki niektórych super sportowych aut sprzed 20 lat i co słabszych modeli Porsche.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ko l'ego 2,0 w nowej trójce ma osiągi daleko lepsze od BMW 850i.

 

 

Raczej jesteś w błędzie: http://www.zeperfs.com/en/duel4176-4183.htm

Wprost przeciwnie:

http://www.zeperfs.com/en/duel4176-1967.htm

 

Zwykłe 320dA jest porównywalne z 850iA

http://www.zeperfs.com/en/duel4183-1967.htm

320dA Ma przewagę w mieście (do 100) i przy typowym wyprzedzaniu (80-120). 850iA jest lepsze przy dużych prędkościach na autostradzie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.