Skocz do zawartości

ceny salonowych BMW - lekka kpina z klienta


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 771
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
(...)

Wywalenie naście kpln za navi to kretynizm w każdym salonie.

Mnie zawołano 1,5kpln za aktualizację mapy.

Zapytałem, czy demo i co jest nowego. Yyyy. Nie wiedzą.

I tak to leci. I nie tylko w BMW.

 

11k PLN w F30 (bez akcyzy) :D

za starego Ipada wbudowanego w deske rozdzielcza (+pokretlo) o wartosci w sklepie 2k PLN a w produkcji tysiaka.

A pozniej 7 miliardow euro czystego zysku za 2012 (glownie dzieki Chinom - na cos w sumie te biliony amerykanskiego dlugu musza wydac).

Niemcy to cholernie madry i pragmatyczny narod!

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to narzekanie jest opcja/lekarstwo :D

Proponuje wsiąść się za własną produkcję aut o jakości wykonania bmw bądź lepszej, montować nowsze ipad'y w deskę rozdzielczą i sprzedawać te cuda za połowę ceny nowego BMW.

Wreszcie ruszy Polska motoryzacja bo od czasu gdy wycofali Tarpana z produkcji który mógłby dziś konkurować np z Amarokiem Nasza rodzima myśl techniczna prawie umarła.

 

Forza !!! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie naciągajcie, 44 % to nie jest normalny spadek wartości w ciągu 1. roku. Może to nastąpić, ale w ekstremalnych przypadkach.

 

masz racje, przepraszam, srednia to okolo 38-40%.

 

BMW Inchcape Motor Wroclaw:

 

39% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-5gt-f07-bmw-530d-xdrive-gran-turismo-C30568467.html

40% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-528-bmw-528i-dw39312-faktura-vat-C30044762.html

39% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-525-bmw-525d-xdrive-dx27087-fakt-C30397935.html

37% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-525-bmw-525d-xdrive-dx42021-fakt-C29508740.html

38% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-520-bmw-520d-dy48797-faktura-vat-C30245982.html

42% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-320-bmw-320d-sport-line-j268055-C27813033.html

43% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-328-bmw-328i-j392459-inchcape-m-C31017391.html

36% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-320-bmw-320d-j548513-faktura-vat-C29588467.html

35% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-320-bmw-320d-sportline-j269557-f-C29725976.html

 

Wszystkie sa z 2012 z przebiegami okolo 20k km. Domysl sie ile jeszcze dostaniesz obnizki jak ladnie poprosisz pod koniec listopada.

A dealer sie tym chwali jakby bylo czym :mad2: , ja chyba jestem jakis inny..

 

 

Nie jesteś inny. Zwróć uwagę, że prawie wszystkie te przykłady które podajesz to R4 doposażone grubo ponad 100.000 zł. Jakbyś sobie skonfigurował 520d za 400kPLN (jest to możliwe), to pewnie po roku byłby wart mniej niż 200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok 20 lat temu mialem duzego fiata 125p. Dostalem od dziadka, moj pierwszy samochod, jeszcze na wloskich czesciach :D

Splanowalem glowice, przyczepilem halogeny, zalozylem podwojny wydech, pomalowalem progi na czerwono, zamontowalem obrotomierz i wakuometr.

Od tego dnia nikt mnie nie wyprzedzil na trasie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego atakujecie tylko dlatego, że ktoś ma inne zdanie?

Jeżeli jesteście tak fanatyczni, to płaćcie za navi po te naście tysięcy, a dla pragmatyków niech kosztuje 2-3 tysie.

 

Trochę szacunku dla interlokutorów. To jest forum i wymiana myśli, zdań, a nie obrażanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to narzekanie jest opcja/lekarstwo :D

Proponuje wsiąść się za własną produkcję aut o jakości wykonania bmw bądź lepszej, montować nowsze ipad'y w deskę rozdzielczą i sprzedawać te cuda za połowę ceny nowego BMW.

Wreszcie ruszy Polska motoryzacja bo od czasu gdy wycofali Tarpana z produkcji który mógłby dziś konkurować np z Amarokiem Nasza rodzima myśl techniczna prawie umarła.

 

Forza !!! :cool2:

 

 

:duh: WZIĄĆ! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie premierze jak zyc? zyc w klasie premium

 

http://bi.gazeta.pl/im/7/10111/z10111637Q,13-sierpnia--Stanislaw-Kowalczyk-podchodzi-do-Donalda.jpg

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie naciągajcie, 44 % to nie jest normalny spadek wartości w ciągu 1. roku. Może to nastąpić, ale w ekstremalnych przypadkach.

 

masz racje, przepraszam, srednia to okolo 38-40%.

 

BMW Inchcape Motor Wroclaw:

 

39% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-5gt-f07-bmw-530d-xdrive-gran-turismo-C30568467.html

40% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-528-bmw-528i-dw39312-faktura-vat-C30044762.html

39% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-525-bmw-525d-xdrive-dx27087-fakt-C30397935.html

37% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-525-bmw-525d-xdrive-dx42021-fakt-C29508740.html

38% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-520-bmw-520d-dy48797-faktura-vat-C30245982.html

42% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-320-bmw-320d-sport-line-j268055-C27813033.html

43% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-328-bmw-328i-j392459-inchcape-m-C31017391.html

36% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-320-bmw-320d-j548513-faktura-vat-C29588467.html

35% http://bmw-imp.otomoto.pl/bmw-320-bmw-320d-sportline-j269557-f-C29725976.html

 

Wszystkie sa z 2012 z przebiegami okolo 20k km. Domysl sie ile jeszcze dostaniesz obnizki jak ladnie poprosisz pod koniec listopada.

A dealer sie tym chwali jakby bylo czym :mad2: , ja chyba jestem jakis inny..

 

 

O! To spadek wartości mojego auta w pierwszym roku wyniósł 0%. Suuuper!

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzieki wszystkim za merytoryczne odpowiedzi i uwagi, za te mniej merytoryczne w sumie tez mimo ze niektore czytalo sie niezbyt przyjemnie.

Z mojej strony powiedzialem juz wszystko co mialem do powiedzenia wiec nie ma co piany dalej bic.

Watek w ciagu tygodnia rozrosl sie do 16 stron, kazdy wnioski wyciagnie sam.

 

Na koniec dla rozladowania troche nastroju (z przymruzeniem oka) :cool2:

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostaniesz obnizki jak ladnie poprosisz pod koniec listopada.

pięknie; świeże, nie wypierdziane auto do 43% taniej.. to jak opłaca się kupować nowe? Jeśli mam już dać tyle za roczne auto u dealera to chciałbym do tego gwarancje rocznego auta czyli te pozostałe 4lata lub 100000km

Ciekawe czy to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rok (i 20tys km) temu to auto bylo do zamowienia z salonu w Polsce za 267 tys PLN, po roku jego wartosc spadla do 152 tys PLN. Cena transakcyjna bedzie pewnie jeszcze nizsza. Mowimy tu o stracie wartosci rzedu 115-120 tys PLN. To jest 44 % spadku wartosci auta po 1 roku! Mowimy o samochodzie klasy średniej, aucie rodzinnym a nie o luksusowych i prestizowych limuzynach segmentu F. Czy to jest normalna utrata wartosci samochodu? Czy uwazacie ze dealer nie ma wplywu na cene tego auta na rynku aut nowych i uzywanych? Moim skromnym zdaniem wartosc rezydualna auta na poziomie 56% powinna byc po okolo 3 latach jego uzytkowania (przy normalnym uzytkowaniu okolo 20 tys km rocznie). Tak jest w przypadku normalnie wycenianych w salonach aut w Polsce czy w przypadku BMW np w USA (oficjalne dane od leasingodawcow).

 

Mówisz tu o aucie zakwalifikowanym przez "rynek" jako premium, którego dodatkowe wyposażenie kosztowało ok. 100 tys. zł którego prawdopodobnie dealer chce się pozbyć ze stocku, z bilansu. Może auto jest testowe, może jakieś są inne powody- stąd masz taką przecenę. Wyroby "luksusowe" zawsze tracą więcej na wartości niż ich budżetowy odpowiednik. I to jest jeden egzemplarz. I zgadzam się że 50% to modelowa wartość rezydualna auta po 3 latach użytkowania.

Dealer ma ograniczone możliwości kreowania ceny ostatecznej auta nowego- ma przecież narzucone przez oficjalnego importera ceny katalogowe, wyniki sprzedaży, prawdopodobnie też rabaty (możliwe że jest podział na marże importera i marże dealera i jak ma schodzić z ceny to oddaje ze swojego zysku).

 

....gorzej tylko maja klienci ktorzy po prostu chcieliby sobie kupic nowy i nieuzywany produkt w normalnej cenie i nie tracic prawie polowy wartosci auta po 12 miesiacach.

 

A co to jest normalna cena? Zdefiniuj bo rzucasz hasłem. Klienci głosują nogami, skoro chcą kupować BMW to ich sprawa. Ja kupiłem 8 lat temu nowe BMW, stockowe, bo wyposażenie spełniało w pełni MOJE oczekiwania i dostałem 15% rabatu. Ale pewnie gdyby nie było takiego auta to też bym kupił bo BMW w owym czasie spełniało moje wymagania. Teraz kupiłem Volvo- bo ustaliłem sobie budżet graniczny, bo dostałem dobry rabat dla człowieka z ulicy, bo nie chciałem jeździć używką z PS. To są indywidualne decyzje zakupowe. Nie chodzę teraz po forum i biadolę że za drogo.

W Danii cena brutto auta to ok. 170 proc. ceny netto, bo takie zasady przyjęło tamtejsze państwo. Ludzie to próbują omijać- a to rejestracje aut w Szwecji i jeżdżenie po Danii nielegalnie a to pewnie inne sposoby. Czy myślisz, że oni też narzekają, że dodatki są drogie?

 

 

Bardzo zaluje ze brokerzy w PL nadal nie maja sily przebicia gdyz gdyby ludzie zaczeli zamawiac w ten sposob nowe auta np z UK to salony aut premium u nas w kraju (w tym BMW) szybko poszlyby po rozum do glowy.

Obecna różnica w cenie (ok. 10 proc.) jest raczej za mała, a że Polacy są podejrzliwi oraz przypadki szwindli po stronie brokerów to przeciętnemu nabywcy BMW chce się bawić w całą procedurę.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Temat jest o użytkowniku BMW, który ma pieniądze na dużo lepsze auto, jak pisze, ale mu szkoda ich wydać :D

Wg. mnie ta oszczędność, przerodziła się już w skąpstwo. Jest to w sumie naturalne (u niektórych), bo często się widzi ludzi, którzy im mają więcej pieniędzy, tym płaczą że ich nie mają, a wszystko w koło drogie. Straszna sprawa.

I właśnie sobie przypomniałem, że to Ty mi wysyłałeś wyceny mojej 335i, wg których była warta 62,5 tys :D a Twoje rok młodsze 320d (z nieporównywalnym wyposażeniem) z przebiegiem x2 57 tys. Nie no jaja jak cholera :D

Życzę znalezienia w końcu upragnionej okazji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Temat jest o użytkowniku BMW, który ma pieniądze na dużo lepsze auto, jak pisze, ale mu szkoda ich wydać :D

 

To wydaje mi się jest norma, bo nikt normalny mając w ręku np. pół miliona nie pójdzie i nie wyda wszystkiego na nowe M5 ("gołe" w tej cenie :mrgreen: ).

 

Sam bym takie M3 łyknął, ale po testach, przeanalizowaniu tras, potrzeb i braku konieczności :wink: zrezygnowałem na tą chwilę, zostajac przy 1 aucie z 2.0d pod maską.

 

Za skąpy jestem, żeby tą kase wydać :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mając w ręku np. pół miliona

 

To jakaś maniera z tym "maniem w ręku". Dla osób prowadzących jakąkolwiek działalność gospodarczą ( a te stanowią chyba większośc klienteli BMW) zakup za gotówkę nie ma większego sensu z przyczyn czysto podatkowych. Transakcje, w których finalny nabywca płaci za auto te 500 tys. należą raczej do wyjątkowych. A obciązenia leasingowe wyglądają już zupełnie inaczej; stąd rozważania w niniejszym wątku są w dużej mierze teoretyzowaniem.

Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla osób prowadzących jakąkolwiek działalność gospodarczą ( a te stanowią chyba większośc klienteli BMW) zakup za gotówkę nie ma większego sensu z przyczyn czysto podatkowych. Transakcje, w których finalny nabywca płaci za auto te 500 tys. należą raczej do wyjątkowych. A obciązenia leasingowe wyglądają już zupełnie inaczej;

 

To każdy przedsiębiorca wie, tzw. oczywista oczywistość :cool2:

 

Pisząc "mając w ręku" miałem na mysli: mając do wydania. Nie każdy kupuje auto za max kasy, którą posiada na cele konsumpcyjne. Myślałem że to jest oczywiste, niemniej tłumacze just in case :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Temat jest o użytkowniku BMW, który ma pieniądze na dużo lepsze auto, jak pisze, ale mu szkoda ich wydać :D

Wg. mnie ta oszczędność, przerodziła się już w skąpstwo. Jest to w sumie naturalne (u niektórych) (...)

 

Ktos powie skapstwo, ktos inny powie racjonalnosc - czesto te zachowania zmieniaja sie z wiekiem. Nie znam Cie, wydaje mi sie jednak po tonie Twoich wypowiedzi, ze jestes jeszcze mloda osoba a mlodosc rzadzi sie swoim prawami.

Ktos moze wydawac na auto miesiecznie 80% zarobkow i powie ze "stac" go (bo np. mieszka jeszcze z rodzicami a wokol auta kreci sie cale jego zycie i realizuje swoje marzenia) a ktos inny przeznacza 10-15% swoich zarobkow na to samo auto i na wiecej powie "nie stac mnie" bo ma duzo innych zobowiazan jak np dom, rodzine etc. a jego zycie nie kreci sie tylko wokol BMW.

Zarobki, wydatki itp to sliski temat nawet wsrod przyjaciol a co dopiero na forum wiec nie rozumiem po co go poruszasz czy tym bardziej nazywasz ludzi skapcami. Watek byl o opcjach dodatkowych w autach z salonu i o tym ile i za co trzeba doplacac w serii 3.

 

Mamy w Polsce dziwna mentalnosc - na zachodzie ludzie potrafia rozmawiac w cywilizowany sposob o pieniadzach i ich wartosci (nawet mlodzi uzytkownicy forum), maja do nich szacunek i nikt nikogo nie obraza, wiekszosc argumentow jest bardzo rzeczowa. W Polsce jezeli ktos powie ze cos jest (zbyt) drogie wg niego to zawsze pojawia sie tlum komentarzy typu - "ty biedaku, ty skapcu, ty trollu, kup sobie passata a nie o bmw myslisz, zastaw sie a postaw sie itp". Jak tak o tym pomysle to w sumie nie dziwie sie ze polityka cenowa BMW w naszym kraju dziala.

 

Kolejnym komentarzem bedzie - "to idz sobie na zagraniczne fora jak sie nie podoba, won", klasyk oczywiscie.

 

I właśnie sobie przypomniałem, że to Ty mi wysyłałeś wyceny mojej 335i, wg których była warta 62,5 tys :D a Twoje rok młodsze 320d (z nieporównywalnym wyposażeniem) z przebiegiem x2 57 tys. Nie no jaja jak cholera :D

Życzę znalezienia w końcu upragnionej okazji :)

 

Tak, wyslalem Ci wyceny Eurotaxu jako jakis argument ceny ktora zaproponowalem (proponowalem 30% wiecej niz Eurotax ze wzgledu na to ze nie mam czasu jezdzic po PL i szukac auta a Twoje wydawalo sie w miare zadbane i mi odpowiadalo). Moje auto kupilem dokladnie po cenie Eurotaxu od dealera. Starsze auto majace mocniejszy benzynowy silnik i wiecej opcji szybciej traci na wartosci i jest bardziej niszowe, czytaj tansze - bo ciezej je sprzedac. Moje jest LCI jakbys nie zauwazyl i ma popularniejszy u nas silnik stad taka a nie inna wartosc. Nie zgodziles sie, sprzedales swoje w wyzszej cenie (tak mniemam) - w czym widzisz te "jaja"?

Nie mowie juz o tym ze rozmowa byla prywatna i wyciaganie jej na forum publicznym jest zenujacym brakiem kultury osobistej. Ale ok, niech bedzie.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.