Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej,

nie uwazacie ze BMW Polska robi troche klientow w Polsce (kraju rozwijajacym sie) w bambuko jezeli chodzi o ceny salonowych aut? Rozumiem, ze jest to marka premium, drozsza od ''zwyklych'' marek ale polityka cenowa tej firmy mnie zadziwia w tej czesci Europy.

 

Dla przykladu:

http://bmw-inchcape.otomoto.pl/bmw-320-bmw-320d-f30-modern-f-ra-vat-2-C29641939.html

 

Cena bazowa tego 4-cylindrowego, slabego diesla klasy kompakt limuzyny to 147k PLN i jest w podstawie takim golasem ze doposazenie go do poziomu premium kosztowalo w tym przypadku 75%(sic!) ceny wersji bazowej - kolejne 110k PLN+. Wychodzi cena okolo 260k PLN !! (za R4 ropniaka). I nadal nie ma np M-pakietu czy napedu X-drive. Wtedy cena pewnie oscylowala by w okolicach 300tys PLN. I za 12 mies ''wisi'' na allegro po przecenie za 65% ceny nowego. Kto przy zdrowych zmyslach bedzie kupowal w tej cenie nowe samochody uzytkowe ktore po 12 mies traca ponad 1/3 swojej wartosci.

 

Nie mowie o cyfrach bezwzglednych ze drogo (z zazdroscia ze mnie nie stac) - po prostu chodzi mi o logike takiej polityki. Czy klient ktory ma prawie 300 tys PLN bedzie sie rozgladal za 320d ktore po roku-dwoch bedzie warte 150k PLN i nadal nie bedzie na niego kupca?

Dziwi mnie ze BMW nie ma takiej polityki w Europie jak w USA gdzie ich sprzedaz rosnie lawinowo. Ale tam w standardzie daja automatyczna skrzynie biegow, skorzana tapicerke a doposazenie auta we wszystkie gadzety w kilku pakietach wynosi 20-30% wersji bazowej. Nie mowiac o doplatach do leasingu (smiesznie niskie wartosci % i wysoka wartosc rezydualna po 3 latach).

 

Rezultatem takiej polityki jest to ze w USA jezdza super wyposazonymi 328i i 335i (na ktore btw nie ma zlodziejskiej akcyzy jak w Polandii) a na naszych smutnych drogach BMW kojarzy sie z poleasingowymi 318d z przebiegami 200tys km i najczesciej w wyposazeniu ''golas'' czyli manualna skrzynia, szmaty (sic!) zamiast skor, wszysko manualnie ustawiane, bez twitterow, czy o zgrozo bez ksenonow..

 

Prosze o Wasze przemyslenia na ten temat (w miare mozliwosci bez zgryzliwosci ze "jak sie nie podoba to kup sobie skode albo passata w tedei")

.

  • Odpowiedzi 771
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Skrzynie tez dają gratis sa programy poprawy sprzedaży np dla X3 i 3 dla reszty nie wiem

możesz sobie tez Kupic BMW Premium Selection...

 

USA to bez akcyzy i VAT wiec miej pretensje do państwa socjalnego

 

 

a poza tym mało "żydzisz" w salonie. :D

Edytowane przez siwyoscar
Opublikowano

po co zmieniac jak sie sprzedaja te auta? w PL jest przekonanie, ze jak kogos stac to i te 50k wiecej zaplaci, bo to przeciez premium ;) Uwazam, ze te auta wcale nie sa w PL takie drogie. Jak spojrzysz na cene netto (przed podatkami, akcyzami, VATami itp itd) to cena jest bardzo zblizona do ogolnych cen europejskich. A to, ze w PL to jest az 250k za dobrze wyposazone 320d zamiast np 65k w DE (oczywiscie mowie o relacji wartosc auta - zarobki), nikt w BMW sie tym nie bedzie przejmowal. W PL wydaje sie kosmiczne pieniadze (w relacji do zarobkow) na samochody.

 

druga strona medalu to podatki, ktore niesamowicie winduja cene (np. akcyza za dodatki dla aut o poj. >2000ccm3 też jest wysoka).

 

Co do utraty wartosci... tutaj to mozna podziekowac tylko polskiemu rynkowi - producent nie ma nic do tego (np. u mnie auta az tyle nie traca na wartosci i najwazniejsze, ze auta importowanego nikt nie chce kupowac).

 

ps. tak nawiasem mowiac 320d wcale takie slabe nie jest :P

Opublikowano

Ceny katalogowe są wysokie ale jeszcze nigdy nie kupiłem auta w ich cenie :)

Swoje f30 kupiłem z 24% upustem i promocyjnych leasingiem. Za tę cenę jak najbardziej mi pasowało. Dorzucili też dodatkowe zabezpieczenie, parasolkę i kilka innych gadżetów ;)

Co do wyposażenia to często masz kilka pakietów np. Polski, który doposaża całkiem fajnie auto.

 

Każdy z nas zapewne zwraca uwagę na inne BMW i szczerze mówiąc to tylko raz widziałem f30 bez ksenonów i to na niemieckich numerach. W salonach (przynajmniej w Poznaniu) stoją auta całkiem dobrze wyposażone (od tej wersji co linkowałeś). Zatem golasa dostaniesz tylko na życzenie kupującego.

 

BTW ja wolę "szmaty" niż skórę :)

Opublikowano

Przepraszam ale gdzie dają 24% na nowe?. :o

Bo jestem na wymianie większego na mniejszy (brak potrzeb). F10 520d na F32 428i najlepiej z przewidywanym Power Kitem do 269 bhp (200 kW) 287 lb-ft (389 Nm). Ale jakoś na razie nie potwierdzają tego PP.

Please.....

Opublikowano

Zgadzam sie, mnie tez krew zalewa jak ceny opcji kosztuja ~50% ceny auta, no ale teraz juz wiesz dlaczego w Polsce jezdzi tyle "golasow"... bo nikt nie chce za to doplacac ;)

ostatnio myslalem czy by nie wziac sobie drugiego auta, zerknalem na 428xi, m pakiet... itp itd... tra la la... > 300 tys pln! (chyba 190 tys w podstawie).

W nosie mam to, wole uzywke GTR albo 997 turbo... ;)

Opublikowano (edytowane)

Ja tam wolę welur zamiast skór i manuala - automatami jeździłem 12 lat więc wiem co mówię :D

Gdybym miał na koncie ze 2 mln zł to na pewno kupiłbym nowy i miałbym w dupie stratę wartości - a tak każdy bierze to na co go stać :wink:

Edytowane przez stapoz
Opublikowano
Czyli ja trafiłem na jakąś wyjątkową okazję? Wow. Bo za swój 320d Modern Line na pewno nie zapłaciłem 260tys. Nie zapłaciłem nawet 200tys. Ani nawet 180 tys :) A mam i skóry i fajne stereo.
17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A zamówiłeś wg własnej konfiguracji czy auto tzw. stockowe? Bo tu jest pies pogrzebany. A te 24% o których była mowa wyżej może brać się za sprawą brokera albo właśnie auta stockowego.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Potrzebowałem kupić auto w ciągu max 2 tygodni. Wchodziły w grę tylko gotowe auta. Na takie właśnie auto dostałem upust 24% ale to nie było nic niezwykłego. Na niektóre modele w stojące w salonie dawali jeszcze kilka % mniej :) Mi akurat moje BMW podpasowało i po 4 dnia wyjechałem z salonu ;)

W mercedesie, którym do tej pory jeździłem, też można było o 20% mniej zapłacić, audi podobnie.

Poprzednie auto kupiłem jeszcze taniej bo wtedy akurat trafiłem na 125 lat mercedesa i wydali specjalną serię dobrze wyposażoną i w super cenie - ale to było 3 lata temu ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w pelni popieram autora tematu ceny bmw sa niesamowicie przesadzone.

300tys za 320d to zdecydowana przesada to tylko seria 3 z najslabszym dieslem takie auto z niezlym wyposazeniem powinno kosztowac 150tys w pelnej opcji max 200tys. Ostatnio z modelu na model winduja ceny i obecnie bardzo przesadzaja tym bardziej ze premium jest to juz tylko z nazwy jakoscia wykonania byle vw jest w stanie dorownac BMW. To nie te czasy gdzie e39 wykonane bylo w srodku mega solidnie ze swietnych materialow a w passatach wszystko latalo i wszechobecny byl tani plastik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo to konkurencja non-premium mocno poprawila sie w zakresie jakosci wykonania/materialow, a nie Bmw wyraznie spadlo. Choc jeszcze w E46 listwy alu byly naprawde alu a nie jakis plastik fantastic.

 

 

 

Wyslane z iPada

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Ja nie wiem o co ten cały ból d***.... Jest wolny rynek i wszystko rynek weryfikuje. :roll: :roll:

 

za Insignie 2.0 D full wypas jest prawie 200tys Wybrać każdy moze sam.

 

https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/pl/pressDetail.html?title=bmw-group-odnotowa%C5%82a-w-roku-2012-nowy-rekord-sprzeda%C5%BCy&outputChannelId=33&id=T0136041PL&left_menu_item=node__2200

dziekuje dobranoc

Opublikowano

Tak bylem ciekaw czy "da sie" skonfigurowac zwykle "320d" tak aby cena koncowa wyszla ponad 300k...

 

no i... hmmm... DA SIE! holy shit! chcialbym zobaczyc mine wlasciciela ktory po roku NIE DOSTANE za swoje auto nawet 200 tys pln... :O

 

 

Twoja konfiguracja

Cena całkowita 315 390,00 PLN

Wybrane opcje 157 490,00 PLN - (kup bmw serii 3 a Z4 18i dostaniesz pan gratis:D)

320d xDrive Limuzyna 157 900,00 PLN

Kolory, opcje wyposażenia wnętrza i obręcze kół

Tansanit Blue met (Część z Pakiet sportowy M) X10 8 595,00 PLN

Skóra Dakota beż wenecki (Część z Pakiet sportowy M) LCDF 7 361,00 PLN

19" M Leichtmetallr{der Sternspeiche 403 M mit Mischbereifung (Część z Pakiet sportowy M) 2PF 3 175,00 PLN

Wnętrze

Listwy ozdobne, drewno szlachetne białe (Część z Pakiet sportowy M) XEX 2 160,00 PLN

Edycje i pakiety

Pakiet BMW ConnectedDrive ZD1 839,00 PLN

Pakiet Sight ZPS 3 516,00 PLN

Pakiet Drive Comfort ZPD 5 247,00 PLN

Pakiet Advanced Parking ZPP 9 276,00 PLN

Pakiet Business ZP9 11 425,00 PLN

Pakiet sportowy M 337 18 955,00 PLN

Wyposażenie dodatkowe

Servotronic (Część z Pakiet Drive Comfort) 216 0,00 PLN

Ogrzewanie kierownicy 248 839,00 PLN

Kierownica wielofunkcyjna 249 Standardowy

Opony z funkcją jazdy awaryjnej 258 Standardowy

Hamulce sportowe M 2NH 3 087,00 PLN

Śruby zabezpieczające 2PA Standardowy

Sportowa automatyczna skrzynia biegów 2TB 10 356,00 PLN

Adaptacyjne zawieszenie sportowe M 2VF 3 129,00 PLN

Dostęp komfortowy 322 2 601,00 PLN

Hak holowniczy, elektryczny 3AC 4 408,00 PLN

Kamera cofania (Część z Pakiet Advanced Parking) 3AG 0,00 PLN

Szklany dach, elektryczny z funkcją otwierania i podnoszenia 403 4 849,00 PLN

Roleta przeciwsłoneczna dla szyby tylnej 415 1 498,00 PLN

ty przeciwsłoneczne dla szyb tylnychbocznych 417 1 103,00 PLN

Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne 420 1 720,00 PLN

Dywaniki welurowe 423 Standardowy

Trójkąt ostrzegawczy 428 Standardowy

Lusterka przyciemniane automatycznie, składane elektrycznie (Część z Pakiet Advanced Parking) 430 0,00 PLN

Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie (Część z Pakiet Sight) 431 0,00 PLN

Pakiet dla palących 441 134,00 PLN

Sportowe fotele przednie (Część z Pakiet sportowy M) 481 0,00 PLN

Podparcie lędzwiowe w fotelach przednich (Część z Pakiet Drive Comfort) 488 0,00 PLN

Pakiet dodatkowych schowków 493 663,00 PLN

Ogrzewanie foteli przednich 494 1 632,00 PLN

Ogrzewanie siedzeń tylnych 496 1 632,00 PLN

Podłokietnik z tyłu 497 0,00 PLN

Podłokietnik z przodu, przesuwany 4AE 663,00 PLN

Listwy akcentowe w perłowym chromie (Część z Pakiet sportowy M) 4DM 0,00 PLN

Spryskiwacze reflektorów 502 0,00 PLN

Czujniki parkowania z tyłu i z przodu (Część z Pakiet Advanced Parking) 508 0,00 PLN

Światła przeciwmgielne (Część z Pakiet sportowy M) 520 Standardowy

Czujnik deszczu z automatyczną kontrolą (Część z Pakiet Sight) 521 0,00 PLN

Reflektory biksenonowe 522 4 320,00 PLN

Reflektory adaptacyjne (Część z Pakiet Sight) 524 0,00 PLN

Klimatyzacja automatyczna, 2 strefowa 534 Standardowy

Pakiet dodatkowego oświetlenia 563 1 103,00 PLN

Dodatkowe gniazdo/gniazda 12V 575 46,00 PLN

Asystent świateł drogowych (Część z Pakiet Sight) 5AC 0,00 PLN

Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu 5AG 2 470,00 PLN

Systemy asystujace kierowcy 5AS 2 290,00 PLN

Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej z przodu 5DA Standardowy

Składane zagłówki tylne 5DC Standardowy

Aktywny regulator prędkosci z funkcją Stop&Go (Część z Pakiet Drive Comfort) 5DF 5 511,00 PLN

Kamera Surround View (Część z Pakiet Advanced Parking) 5DL 0,00 PLN

Asystent parkowania 5DP 1 543,00 PLN

Funkcja TV DVB-T, MPEG-4 601 4 362,00 PLN

System nawigacyjny Professional (Część z Pakiet Business) 609 0,00 PLN

Wyświetlacz Head-Up 610 4 320,00 PLN

Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound 688 5 289,00 PLN

Intelligent Emergency Calling (Inteligentne Połączenie Alarmowe) (Część z Pakiet BMW ConnectedDrive) 6AC 0,00 PLN

TeleServices (Część z Pakiet BMW ConnectedDrive) 6AE 0,00 PLN

ConnectedDrive Services (Usługi ConnectedDrive) 6AK 1 543,00 PLN

Real Time Traffic Information 6AM 663,00 PLN

Concierge Services (Serwis informacyjny) 6AN 1 103,00 PLN

Remote Services (UsĎugi Zdalne) 6AP 222,00 PLN

Internet 6AR 663,00 PLN

BMW Apps 6NR 0,00 PLN

Pełna, bezprzewodowa integracja kompatybilnych telefonów komórkowych wraz z USB (Część z Pakiet Business) 6NS 0,00 PLN

Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie (Część z Pakiet Business) 6WA 0,00 PLN

Kierownica sportowa M, skórzana (Część z Pakiet sportowy M) 710 0,00 PLN

Pakiet aerodynamiczny M (Część z Pakiet sportowy M) 715 0,00 PLN

Obramowania BMW Individual Shadow Line czarne na wysoki połysk (Część z Pakiet sportowy M) 760 0,00 PLN

Podsufitka Individual w kolorze antracytowym (Część z Pakiet sportowy M) 775 0,00 PLN

Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus 6 lat / 150 000 km 7NE 11 770,00 PLN

Niemiecka instrukcja obsługi 879 0,00 PLN

Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości Speed Limit Info 8TH 1 409,00 PLN

Opublikowano

Chciałbym widzieć klienta który nie dostanie rabatu na to auto i pakietu promocyjnego. :duh:

 

lakier Individual 10 tys ale przeciez za luksus i wyjątkowość sie płaci

Opublikowano

Zakladajac ze zaplacil bys 315 tys za te auto a po roku przy dobrych wiatrach dostal bys za nie 200 to masz strate 115 tys rocznie,

310 pln dziennie. (a gdzie paliwo? ubezpieczenie? - serwisu nie ma bo jest ultra pakiet serwisowy:D)

10 tys pln miesiecznie za 320d? niezle... wiecej niz u mnie ;)

Opublikowano
Zakladajac ze zaplacil bys 315 tys za te auto a po roku przy dobrych wiatrach dostal bys za nie 200 to masz strate 115 tys rocznie,

310 pln dziennie. (a gdzie paliwo? ubezpieczenie? - serwisu nie ma bo jest ultra pakiet serwisowy:D)

10 tys pln miesiecznie za 320d? niezle... wiecej niz u mnie ;)

 

 

Auto się kupuje chyba po to żeby jeździć albo żeby pracowało a nie zastanawiać ile będzie kosztowało za rok.

 

To nie od BMW zależy ile auto będzie kosztowało za rok

Opublikowano

Auto się kupuje chyba po to żeby jeździć albo żeby pracowało a nie zastanawiać ile będzie kosztowało za rok.

To nie od BMW zależy ile auto będzie kosztowało za rok

 

taaaa?

Mi to mowisz ;)

 

Moje wyliczenie milo na celu okazanie jak bardzo... sie przeplaca i cena jest wzieta z kosmosu

Opublikowano

Nie rozumiem pojęcia przepłacenia w przypadku nowego auta. :roll: :roll: :roll:

Nie wiem jak mozna porównywać cene nowego do rocznego

Co maja powiedzieć Ci co kupili 7ki mercedesy S albo "VOLVO S80"

 

 

http://motoryzacja.interia.pl/samochody/producenci/news/mistrzami-w-zarabianiu-sa-niemcy-a-pod-kreska,1916667,320#utm_medium=frame&utm_campaign=wyrzucenie_z_ramki&utm_source=www.wykop.pl

 

oczywiście na ile wiarygodne to nikt nie wie

Opublikowano
A ja nie bardzo rozumiem ten temat. Nie chcesz, nie kupujesz, nie marudzisz. Koniec. Rynek jest wolny, a cała reszta to prosta ekonomia. W czym tu doszukiwać się kpiny?
Opublikowano

Sklase czy 7mke kupuje troche inny osobnik niz serie 3.

Seria 3 jest dedykowana dla srednio plebejskiego niemieckiego kolwalskiego.

I caly myk rozchodzi sie o to ze cena opcji czasami stanowi 100% ceny auta w podstawie.

Konfigurujac sobie BMW M6 ktore w podstawie kosztuje 600 tys pln, wartosc dodatkowych opcji wybranych przez mnie (w tym pakiet competition za 40+ tys pln oraz ceramiczne hamulce za kolejne tyle) wyniosla 260 tys pln.

 

To nie stanowi nawet 50% ceny bazowej auta.

Dlaczego to nie jest proporcjonalne? Przezciez seria 6 jest dedykowana do innego klienta?

Dlaczego ceny opcji serii 3 potrafia kosztowac 100% ceny auta podczas gdy powiedzmy full wypas serii 6 kosztuja 55-60%?

 

Tu jest zabawnie ;)

Zreszta ceny M6 tez sa wziete z kosmosu... po konfigu kosztuje tyle co Ferrari California a sorry z czym M6 ma konkurowac?

Porsche tez polecialo po cenach z nowymi modelami, pamietam jak pisali kiedys na forum Porsche ze kupil ktos nowego caymana S za 300tys, teraz? bez 420 to nie podchodz.

 

W sumie, wiadomo, bogatemu nikt nie zabroni, i jak ktos sobie chce to niech sobie kupuje, zwisa mi to kalafiorem w zeszly wtorek w stawie u wujka wladka, ale przerazaja mnie troche takie ceny... (takie moje zdanie) tym bardziej gdy widze co oferuje rynek wtorny za to.

za 450 tys brutto masz Gallardo Lp560 z 2008 roku.

Opublikowano

Cena opcji wynosi mniej wiecej tyle samo (np. Navi Professional), a kwestia tego, ze 3 w podstawie jest duzo tansza niz 6. Ale wg mnie nie ma o czym dyskutowac - od dawna Niemcy maja polityke oferowania w podstawie kol, kierownicy, szyb i troche blachy, wiec generalnie jest to tylko skorupka :)

 

Ceny jakie sa takie sa. To nie wina producentow, ze u nas jest to az tyle pieniedzy (cena malego mieszkania). Zachodnio-europejska klasa srednia moze sobie pozwolic na auto za ok 50-70k EUR (spojrzcie ile w PL jezdzi aut za ok 100tys PLN - dobrze wyposazony Golf?). Liczy sie relacja zarobkow do wartosci samochodu.

 

ps. A nowe auta, procz paru wyjatkow, nigdy nie sa inwestycja a kosztem, wiec ich duza utrata wartosci jest zupelnie normalna.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.