Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowne grono tego forum.

Na początku zaznaczam, że jestem posiadaczem X3 z 2008 r. od tygodnia.

Mam problem z zamykaniem samochodu przyciskiem kluczyka zaraz po wyjściu z samochodu. Nie rozumiem tego przypadku ponieważ po upływie około 5 minut zarówno zamykanie, jak i otwieranie działa poprawnie, ale bezpośrednio po zgaszeniu silnika i wyjściu z samochodu muszę go zamykać poprzez manualne włożenie kluczyka do zamka i przekręcenie. Wyposażyłem się już w interfejs diagnostyczny i oprogramowanie, jednak nie wiem w którym module szukać problemu. Podejrzewam, że jest zaprogramowana jakaś funkcja zwłoki, choć logika jej działania wg mnie nie jest normalna.

Czy któryś z ekspertów spotkał się z takim problemem i mógłby mi podpowiedzieć, gdzie mam szukać rozwiązania? :(

Opublikowano
Masz tak z każdym kluczykiem ???

drugi wcale nie działa, prawdopodobnie uszkodzony akumulatorek. Próbowałem z nim jechać w trasę, zrobiłem jednego dnia 800 kilometrów i się nie naładował, więc podejrzewam uszkodzenie akumulatorka, bo nie reaguje na żaden z przycisków

Opublikowano
Pilot jest synchronizowany z samochodem, ponieważ opisywałem, że po upływie około 5 minut wszystko działa poprawnie do czasu ponownego uruchomienia samochodu. Po jego zgaszeniu pilot znowu nie działa przez około 5 minut. Po upływie tego czasu można nim normalnie wykonywać wszystkie funkcje (otwieranie (osobno drzwi kierowcy i osobno pozostałe drzwi), zamykanie, otwieranie bagażnika, otwieranie i domykanie szyb).
Opublikowano

Kolego....to nic nie oznacza to co piszesz....spróbuj zrobić synchro i zobacz czy pomoze :wink:

 

drugi wcale nie działa, prawdopodobnie uszkodzony akumulatorek

 

Naprawić i sprawdzić czy działa prawidłowo,bo moze to wina tylko tego jednego kluczyka.

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Kolego....to nic nie oznacza to co piszesz....spróbuj zrobić synchro i zobacz czy pomoze :wink:

naprawić i sprawdzić czy działa prawidłowo,bo moze to wina tylko tego jednego kluczyka.

Synchronizację mam zrobić poprzez INPA w module zamka centralnego czy imobilajzera ? (przepraszam za być może głupie pytanie, ale nie mam dużego doświadczenia z BMW, wcześniej programowałem jedynie Ople, a tam obsługa programu była czytelniejsza) :?

Opublikowano

Ciekawe zjawisko ale w dobie elektroniki to już nic nie dziwi.

Jak już napisałeś

drugi wcale nie działa, prawdopodobnie uszkodzony akumulatorek.

więc ten Ci też może ledwo dycha, zamkniesz auto i kluczyk do kieszeni a ten się trochę podgrzeje od twojego ciała i po 15 min mu się zwiększy moc , to jest trochę niewiarygodne ale trzeba się łapać wszystkiego co nic nie kosztuje i zróbić mały test a mianowicie po wyjściu z auta przez 15 min tak trzymać kluczyk aby sie nie podgrzał i po tym czasie spróbować czy zamyka z pilota.A może czujnik domknięcia drzwi wykazuje że są otwarte?

Tak czy tak to zrób jak ci kolega Sfinks radzi: napraw ten kluczyk co nie działa i wtedy zobaczysz czy obydwa jednakowo działają

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Sfinks to kopalnia wiedzy i nie odpuści aż znajdzie.

Pozdrowienia.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam,

Dziś przeprowadzałem testy, ale niestety robiłem wszystko zgodnie z instrukcją bez żadnego efektu. Na chwilę obecną podejrzewam rozładowaną baterię, która w wyniku wielu prób przestała działać. Poszukałem w necie opis rozbiórki pilota, udało się zrealizować zgodnie z instrukcją i zamówiłem nowe akumulatorki. Dam znać o wynikach po odebraniu przesyłki i próbie zakodowania na nowo kluczyka, który jako pilot wcale nie działa. Odezwę się dopiero w sobotę z uwagi na konieczność kilkudniowego wyjazdu :wink:

Opublikowano

Witam ponownie,

Wymiana baterii w drugim kluczyku i ponowne zaprogramowanie obu w samochodzie pomogło jedynie w uruchomieniu obu kluczyków, natomiast problem zwłoki (brak reakcji na przyciski pilota po zgaszeniu silnika) pozostał. Obecnie na obu kluczykach jest ten sam efekt, że po wyłączeniu zapłonu nie samochód nie reaguje na żaden kluczyk, natomiast po odczekaniu około 3-4 minut wszystko działa poprawnie. :( Musi w nim być zaprogramowana jakaś opcja blokująca działanie kluczyka bezpośrednio po wyłączeniu zapłonu. Może macie jakieś sugestie? :mad2:

Opublikowano

Nie ma takiej opcji kolego bo i jaki miałby być jej sens :wink: :wink: :wink:

Być może coś z modułem EWS ale to już sprawa dla elektryka :wink: i najlepiej to podłącz to auto wcześniej pod kompa .Moze coś wyskoczy :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Nie ma takiej opcji kolego bo i jaki miałby być jej sens :wink: :wink: :wink:

Być może coś z modułem EWS ale to już sprawa dla elektryka :wink: i najlepiej to podłącz to auto wcześniej pod kompa .Moze coś wyskoczy :mrgreen:

Mam interfejs, ale nie wiem gdzie sprawdzać, w zamku centralnym, czy imobilajzerze? Może ktoś, kto lepiej niż ja zna oprogramowanie do BMW mógłby zdalnie zajrzeć do samochodu poprzez mojego kompa?

Chciałbym dodatkowo zaprogramować światła do jazdy dziennej. :wink:

Opublikowano

Witam ponownie,

Kontaktowałem się z Arturem (dziękuję za profesjonalne podejście i dobrą robotę :cool2: :cool2: :cool2: ), który pomógł mi w ustawieniach komfortu, oraz prawdopodobnie zdiagnozował uszkodzenie związane z zamykaniem samochodu z kluczyka po wyłączeniu zapłonu. W zamku centralnym jest błąd związany z uszkodzeniem alarmu, syreny alarmowej, czujników wewnętrznych ruchu, lub zwarty kabel modułu. Będu tego nie da się wykasować. Wygląda na to, że imobilajzer lub alarm blokują zamykanie z kluczyka na około 3 minuty.

Niestety dziś przejrzałem pod maską wszystkie zakątki i nie zlokalizowałem syreny alarmowej podobnej do tej http://allegro.pl/syrena-alarm-bmw-e34-e38-e39-e46-e52-e53-e83-e86-i3565520361.html

Czy ktoś z Was wie gdzie w X3 E83 szukać syreny alarmowej i modułu alarmu? Na razie nigdzie w Internecie nie znalazłem opisu :mad2: Czy moduł alarmu to moduł komfortu?

Opublikowano
Ja szukałbym tego zwarcia i na to stawiam.Alarm jest w module komfortu ale gdzie jest ta syrena to sam dziś sprawdzę :shock: :shock:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Podejrzewam, że alarm w samochodzie posiadam, ponieważ mam zamontowane czujniki ruchu wnętrza w obudowie centralnej, w podsufitce przy przełączniku otwierania dachu. Pod wstecznym lusterkiem jest czerwona lampka, która co prawda się nie zapala, ale może to być błąd związany z alarmem. Przy otwarciu maski silnika lub klapy bagażnika po zamknięciu samochodu z pilota kluczyka mrugają ciągle kierunkowskazy (brak jedynie dźwięku syreny). Jeśli alarm znajduje się w module komfortu to też stawiam na zwarcie kabla, tylko gdzie tego szukać? Może wskazówką będzie lokalizacja syreny :(
Opublikowano
A po vin sobie sprawdź czy masz alarm

Oto moje wyposażenie po numerze VIN. Fakt, że wg VIN auto posiada instalację alarmową oznacza, że ma alarm, czy wiązki przewodów do alarmu :?: Jak pisałem wcześniej posiada czujniki ruchu w podsufitce, lampkę czerwoną w lusterku (nie widziałem by kiedykolwiek świeciła), czujnik otwarcia maski silnika, który po naruszenie przy teoretycznie włączonym alarmie wywołuje mruganie kierunkowskazów do momentu ich wyłączenia pilotem. :( Sprawdził ktoś może gdzie w E83 powinna znajdować się syrenka alarmowa :?:

 

Kod  Nazwa (interfejs)  Nazwa (ETK)

S1CAA  SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE  Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CBA  CO2 UMFANG  Zakres CO2

S205A  AUTOMATIC GETRIEBE  Automatyczna skrzynia biegów

S216A  SERVOTRONIC  Wspomaganie układu kier. Servotronic

S235A  ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR  Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą

S240A  LEDERLENKRAD  Kierownica skórzana z pod.pow.

S249A  MULTIFUNKTION FUER LENKRAD  Wielofunkcyjność dla kierownicy

S2R5A  LM RAEDER STERNSPEICHE 204 A/S  BMW LA wheel, star spoke 204

S302A  ALARMANLAGE  Instalacja alarmowa

S358A  KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE  Szyba frontowa klimatyzacji komfort

S386A  DACHRELING  Reling dachowy

S402A  PANORAMA GLASDACH  Dach panoramiczny elektryczny

S413A  GEPAECKRAUMTRENNETZ  Siatka oddzielająca bagażnika

S423A  FUSSMATTEN IN VELOURS  Dywaniki podłogowe Velours

S428A  WARNDREIECK  Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

Kod  Nazwa (interfejs)  Nazwa (ETK)

S430A  INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND  Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S431A  INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND  Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S464A  SKISACK  Worek na narty

S473A  ARMAUFLAGE VORN  Podłokietnik przedni

S488A  LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER  Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S493A  ABLAGENPAKET  Zespół schowków

S494A  SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER  Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A  SCHEINWERFER-WASCHANLAGE  Spryskiwacze reflektorów

S508A  PARK DISTANCE CONTROL (PDC)  Park Distance Control (PDC)

S521A  REGENSENSOR  Czujnik deszczu

S522A  XENON-LICHT  Światło ksenonowe

S534A  KLIMAAUTOMATIK  Klimatyzacja automatyczna

S563A  LICHTPAKET  Pakiet oświetlenia

S609A  NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL  System nawigacji Professional

S612A  BMW ASSIST  BMW Assist

Kod  Nazwa (interfejs)  Nazwa (ETK)

S633A  HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH.  Instalacja tel. kom. Business

S672A  CD WECHSLER 6-FACH  Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S676A  HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM  System głośników HiFi

S7SPA  NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH  Naw. Professional/Handyvorber. Bluetooth

L801A  DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG  Wersja krajowa Niemcy

S863A  SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA  Spis dealerów, Europa

S879A  DEUTSCH / BORDLITERATUR  Literatura pokładowa, niemiecki

S896A  TAGFAHRLICHTSCHALTUNG  Sterowanie św. do jazdy w dzień

S8SPA  COP STEUERUNG  Sterowanie COP

S936A  BMW HANDY BEI AUSLIEF. ANFORDERN  BMW Handy b. Ausliefer. anfordern

S964A  REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY  Przy dost. zażądać płyty DVD nawigacji

P981A  COMFORT PLUS PAKET  Comfort Plus Paket

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam po przerwie, temat zamykania samochodu opanowany :) . Po wielu poszukiwanach przyczyny problemu zamykania samochodu zaraz po zgaszeniu silnika zlokalizowano problem. Przyczyna banalna :). Przepalony bezpiecznik alarmu. Po wymianie wszystko dziala poprawnie :) :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To super, że udało Ci sie zlokalizować usterkę i ciesze się, że wszystko opisałeś z pomocą jak zawsze kolegi sfinks'a i pozostałych osób, bo nigdy nie wiadomo, co naszym (obecnie działajacym BMW) na przestrzeni czasu/kilometrów przytrafi się.

Sam zawsze czytam ten dział i zawsze coś w głowie zostaje :D

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.