Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam

Jestem nowy i pierwszy raz w swoim życiu kupilem bmw. Poczytałem troche na forum i zacząłem wymieniać filtry oleje itp. Gdy doszedłem juz do Egr i powiedziałem mechanikowi czy wyczyści mi to , odpowiedział ze nie mam zadnego EGR w samochodzie. Posiadam Bmw e46 320d 150 km styczeń 2002. Możliwe że tego nie ma ? czy ten mechanik jest poprostu słaby?

Opublikowano
kiepski mechanik :) A EGR sam sobie wyczyść, robota prosta, tylko kup sobie rękawiczki gumowe bo domyć się za cholerę nie idzie :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:mad2: :mad2: :mad2:

 

Zapomnij o tym mechaniku, niech dalej naprawia maluchu i syrenki!!!

 

Zdejmij główną plastikową pokrywę silnika, jest przykręcona na 5 imbusów, znajdź coś co wygląda tak:

http://allegro.pl/bmw-e46-320d-zawor-egr-i3475908888.html

To jest EGR. Jak kolega wspomniał, rękawiczki ale ponadto pędzelek i benzynka ekstrakcyjna. Z piwkiem w ręku zajmie Ci to może godzinkę.

 

Skąd się biorą tacy mechanicy :?: :?: :?:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

no to dzieki panowie :) widać trafiłem na lipnego znawce. Rzeczywiście może sam sobie to wyczyszcze.

 

A tak na szybko powiecie mi może objawy zabrudzonego egru, odmy i jak wygladają objawy turbiny na wykończeniu. Po tym już dam wam spokój koledzy.

 

//edit

Czy jak mam diesla i leje Verve na orlenie czy to wystarcza? BO slyszalem ze polskie paliwo jest suche i wtryski dostaja po tylku. Dolewacie cos ewentualnie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja leję zwykłe on, bo nie wieżę w vervę i tym podobne, dodatków nie dolewam, tylko nie korzystam z dzikich stacji i jakoś mój kopciuch nie narzeka :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A tak na szybko powiecie mi może objawy zabrudzonego egru, odmy i jak wygladają objawy turbiny na wykończeniu. Po tym już dam wam spokój koledzy.

 

Odma jak pada,a raczej jak jest zapchana, to będzie Ci znikał olej z silnika, który się zamieni w denerwujący niebieski dym z wydechu. Polecam wymienić odmę (zwykły filtr) na plastikowy separator, chyba że już takowy masz, to wystarczy dobrze wymyć w benzynce.

Turbo jak pada, to w 99 przypadkach na 100 na końcówce wydechu zbiera się olej, który znika z silnika.

EGR... Jak go otworzysz (zdejmiesz grubą gumową rurę), a w środku będzie nagar, to znaczy że działa, jak będzie czysty, to masz awarię. Wyczyszczony czy nie, ale działający nie powoduje większych zmian, niektórzy twierdzą, że silnik bardziej kopci, ale jeśli nawet wyczyścimy EGR, to i tak pozostaje kupa syfu w kolektorze dolotowym. Jak masz trochę pojęcia, wiesz jak posługiwać się śrubokrętem i podstawowymi kluczami, to proponuję zdjęć kolektor dolotowy, wyczyścić go z nagaru (w środku oczywiście) i pozbyć się nieszczęsnych klapek, znajdziesz o nich dużo na tym forum włącznie z fotorelacją jak to zrobić. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę "klapki zawirowań". Oczywiście mając zdjęty kolektor grzechem jest nie wymienić wężyków podciśnienia, też znajdziesz wszystko na forum.

Nie przeraź się ogromem podpowiedzi, kilka piwek, wieczór w garażu i ogarniesz wszystko sam, o koszty też się nie martw, najwięcej wydasz na piwko :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Jezeli chodzi o EGr to wchodzilem na ta strone i faktycznie z laptopem powinienem sam sobie z tym poradzic. Co do Odmy, to wymienialem ostatnio wszystkie filtry i olej u tego nieszczesnego mechanika który nie wiedzial co to odma. Czy wie ktos gdzie mozna kupic cała odme z plastikiem ? bo miałem zamiar kupić to :http://www.sklep-bmw.com/pl/deser-lodowy.html ale tutaj nie pisze ze to plastik.

Co do klapek kolega powiedział mi własnie ze troche roboty przy tym jest ale można to rozebrac i wyjąc klapki przy okazji wyczyścic to wszystko i zalożyc nowe uszczelki w kolektorze.

Chyba wiecej do wymiany w aucie nie ma z tego co tutaj czytam. FOrum mi bardzo pomaga mogę zagiąć nie jednego mechaniora :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Separator możesz kupić w sklepie, którego reklamę masz na górze :wink: polecam za pierwszym razem kupić kpl. odmę, niewiele drożej a wiesz co masz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No skoro nie wiedział co to odma to naprawdę, więcej do niego nie jedź bo jestem prawie pewien, że jak usunie klapki to nie zaślepi pozostałych po ich usunięciu dziur albo usunie nie to co trzeba.
Opublikowano

Ok w takim razie kompletna odme sobie kupie, dodatkowo wyczyszcze egr ( obym dał rade ) a klapki kolektora to juz ogarne sobie z kimś kumatym.

Wiecej takich rzeczy po kupnie auta chyba sie nie wymienia? bo zawieszeniowo jest gitara inne podzespoly tez działaja. Jeszcze rolke napinacza musze kupić bo podobno sie skrzywila.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie odkładaj klapek na "kiedy indziej", niedawno jeden z forumowiczów wywalił kupę kasy, bo odłożył tą robotę na "za miesiąc".

Sam miesiąc temu kupiłem na handel e46 z 2004 roku za 10tysi, bo dla babki zaczął silnik rzęzić, przyczyną była urwana klapka. Głowica do naprawy i 2000PLN z portfela.

Robota jest bardzo prosta, cały opis z fotorelacją masz na forum. Nie musisz też kupować i zakładać zaślepek, wystarczy jak umiejętnie wytniesz klapki z cięgiełkami, w których te klapki siedzą, ale to już kwestia dyskusyjna...

Odmę kupisz wszędzie, w każdym sklepie, zaznacz tylko, że to ma być "plastikowy separator z obudową" (200-250PLN).

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.