Skocz do zawartości

Chłodzenie a korek chłodnicy(zbiorniczka)


JOE

Rekomendowane odpowiedzi

ad1. nie uszczelnia się niczym dodatkowym, jeśli cieknie - do wymiany - dość częsty problem...

ad2. korek powinien trzymać ciśnienie i po nagrzaniu węże są dosyć twarde /2 atm./

ad3. jeśli cały czas ci się zapowietrza to tak może być

ad4. 15 min. roboty....

 

PS. szukaj miejsca w którym łapie powietrze do układu - może to ta obudowa od termostatu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazne jest prawidłowe odpowietrzenie...

 

Jak odpowietrzac silniki M52:

 

0. NIE WLACZAC SILNIKA TYLKO SAM ZAPLON, ODPOWIETRZAC NA ZIMNYM SILNIKU!

1. ogrzewanie na +32 i wlaczyc dmuchawe zeby chodzila

2. odkrecic korek zbiornika, dolac w razie potrzeby plynu do stanu

3. odkrecic srubke do odpowietrzania obok termostatu. zakrecic jak wyleci plyn. W trakcie upuszczania ubedzie plynu - dolac

4. odkrecic srubke obok zbiornika, jak wyleci plyn to zakrecic.

 

Ogólnie nie mam problemów z układem chłodzenia ale po przeczytaniu kilku postów z tego tematu próbowałem wczoraj tak bardziej z ciekawości sprawdzić czy nie mam zapowietrzonego układu.

Zrobiłem tak jak powyższa instrukcja czyli temperatura na +32 i uruchomiłem wentylator na 1 (najwolniejszą) prędkość.

Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego poziom płynu zaczął się podnosić aż pod sam korek. ???

Następnie odkręciłem odpowietrznik przy termostacie i nie wydobywało się ani powietrze ani płyn, taka sama sytuacja jak odkręciłem odpowietrznik przy zbiorniczku. ???

Pozakręcałem wszystko, odpaliłem i przejechałem 2km. Nie gasząc silnika odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego, a tu poziom płynu był ciągle bardzo wysoki (czyli pod korek tak jak go zakręciłem), ale zaczął szybko opadać do normalnego poziomu i już na odpalonym silniku sprawdziłem strumień przelewowy płynu w zbiorniczku. Jest taki jak powinien czyli jednostajny i maleje lub rośnie w miarę zmiany prędkości obrotowej silnika.

Na wciąż pracującym silniku odkręciłem odpowietrznik przy zbiorniczku i zaczął się wylewać płyn, czyli wydaje się ok.

Dodam, że mam LPG i nie wiem czy to wszystko uznać za prawidłowość przy moim silniku (528i - M52). Od założenia instalki LPG przejechałem już 6000km i żadnych problemów z układem chłodzenia nie zauważyłem pomimo wyjątkowo gorącego lata, nie ma ubytków płynu. Wskazówka temperatury nigdy nie odchyliła się w prawo od pionu.

Proszę o jakieś merytoryczne komentarze, choć i tak na razie nie przewiduję nic "naprawiać" żeby nie stworzyć sobie na siłę problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam ja za to mam bardzo podobne objawy w swojej buni e36 316i M43 z tym że odpowietrzałem ją kilkanaście razy i dalej istnieje ten sam problem po zmaganiach ze żmudnym odpowietrzaniem zacząłem działac więc wymieniłem chłodnicę ponieważ kiedy kiedy auto się gotowało dostawało niesamowitego ciśnienia w układzie chłodzącym że nie można było ścisnąć węży były twarde jak kamień wybauszyło mi chłodnicę na środku się rozwarstwiła myślałem że to jej wina ale po zmianie chłodnicy i ponownym odpowietrzeniu układu dalej to samo z tym że gotowała się tylko wtedy gdy termostat się otwierał i wywalało cały płyn z chłodnicy więc wymieniłem termostat i niestety dalej to samo więc właśnie jestem w trakcie ściągania głowicy pompę wyciągnęłem i jest dobra ale po zdjęciu głowicy się wszystko okarze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.