Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bylo juz o tym temacie wiele a ja mialem podobny problem opisywany w poprzednich watkach na ten temat.

Auto sie przegrzewalo ,dolewalem plyn odpowietrzalem jezdzilem i szukalem wycieku i nie znajdowalem. Po lekturze postow sprawdzam czy nie przybywa oleju ale nie.

Przegrzewa sie znowu powtarzam czynnosc i nic w nastepne dwa dni kontrola stanu plynu i minimalne dolewki ale dzien trzeci rano i :shock: plyn pod korek , odpalam plyn wywala przez przelewowy spust :shock: .

No i znowu uzupelnienie plynu :mad2: itd procedura odpowietrzania wydluzona i przewody miekkie a plyn wywala przez KOREK :duh: poprostu nie trzymal cisnienia, wymiana badziewia i te same ruchy i wszystko poki co :cool2: wiec rada moze w niektorych przypadkach wymiana takiego g... moze pomoc.

Wiecej na plyn wydalem niz ten korek warty :mrgreen:

Opublikowano
OJ tak korek to bardzo istotna sprawa, w przypadku braku lub uszkodzenia i braku ciśnienia w układzie, moze następować kawitacja na pompie, uszkodzić pompe i ponieważ obieg zostaje urwany przez miejscowo parujący płyn, nastepuje przegrzanie. Przy nadcisnieniu 2 bar temperatura wrzenia idze znacznie do góry i nawet 130 oC płynu chłodzącego, niepwoduje miejscowego odparowania i chłodzenie jest prawidłowe i ciągłe.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
A jak z nagrzewnicą? Czy czasem wcześniej nie uszczelniałeś ukł. chłodzenia jakimś badziewiem w proszku? Bo jeżeli tak to pozostaje tylko płukanie całego układu.
Opublikowano

WITAM! dolewasz i dolewasz i gotuje sie a to wszystko wina termostatu ktory otwiera sie w 10 procentach a wiec go wymien bo juz pora na niego dlatego w niskim poziomie plynu zaczna sie gotowac a jak dolejesz to zaraz go wyzuci i w ten sposob nigdy nieodpowietrzysz ukladu! termostat blokuje pelny stan plynu!

NO chyba ze uszczelka pod glowica !

  • 3 lata później...
Opublikowano

witam

Temat troche odgrzebię. Mam ogromny problem, wszystkie pomysly juz mi sie skonczyly, co najgorsze mechanikom też.

E39 M54, 3.0 benzyna, automat + webasto. Wymienilem plyn chlodniczy w ukladzie, do tego momentu wszystko bylo ok. Trzymala temperature idealnie.

Po wymianie zaczela sie grzac i wywalac plyn. Odpowietrzana kilkakrotnie przez najlepsze warsztaty bmw we wrocławiu. Goscie zalamuja juz rece. zalozony jest nowy termostat, nowe visco, nowe zawory ogrzewania. Uklad caly szczelny. Niedawno byla robiona uszczelka pod glowica przez salon BMW. zostala tylko stara pompa...

Po dolaniu plynu auto trzyma temperature na srodku, tak samo test 7 pokazuje 92 - 95 stopni. Auto moze tak stac i stac, jest ok. Ale wystarczy sie nim przejechac i zaczyna sie dramat, po ok 500 m weze robia sie jak skala, w ukladzie gotuje sie plyn, para wali z kazdego odpowietrznika a przez korek wywala plyn. Waz gorny chlodnicy parzy, dolny lekko cieply, w tym momencie temperatura gwaltownie skacze. Zostawiam auto na biegu jalowym, chwile pochodzi, weze nagle miekna, wrecz je zasysa i temperatura spada na srodek...

I tak non stop. Potem dolewam plynu i ta sama sytuacja.

Macie jakies pomysly? Wszelkie uwagi bardzo cenne

 

Z gory dzieki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może byc pompa z uszkodzonym wirnikiem. Możliwe , że wirnik obraca się na ośce lub poprostu łopatki są już zniszczone i nie dają rady pompować tyle wody ile potrzeba na wysokich obrotach.

Ale czasem tak się objawia pęknięcie głowicy. pęknięcie otwiera się jak silnik pracuje na większej mocy. Jak obroty spadają to pęknięcie się zamyka.

 

Ale mieć nadzieję , że nie to. Tylko nie radzę za długo jeźdxić z tą awarią bo kłopoty murowane.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dzieki za odpowiedz, zastanawiam sie nad ta pompa, ale widac ze plyn krazy ok, przez otwór od powrotu przelewa się dość dużo płynu.

Zastanawiam się nad tym pęknięciem co pisałeś, z tego co zaobserwowałem w innych betach to albo praca silnika była nierówna na wolnych obrotach albo objawy typowe dla uszczelki, dużo pary z tłumika, woda w oleju. A w moim przypadku nic z tych rzeczy, silnik pracuje jak marzenie, spaliny jak najbardziej ok, sprawdzane na pomairach, olej również nic nie zawiera...

Ręce mi już opadają....

Opublikowano

Wazne jest prawidłowe odpowietrzenie. Zakladam, ze pompa/termostat/wisko są ok.

Z ciekawosci, czy ci najlepsi fachowcy odpowietrzali przy pracujacym silniku czy nie? Bo moi fachmani odpowietrzyli przy pracujacym silniku, po 3 miesiacach zaczela lac nowa pompa, bo byl babel ktory zwiekszal w ukladzie cisnienie.

Jak odpowietrzac silniki M52:

 

0. NIE WLACZAC SILNIKA TYLKO SAM ZAPLON, ODPOWIETRZAC NA ZIMNYM SILNIKU!

1. ogrzewanie na +32 i wlaczyc dmuchawe zeby chodzila

2. odkrecic korek zbiornika, dolac w razie potrzeby plynu do stanu

3. odkrecic srubke do odpowietrzania obok termostatu. zakrecic jak wyleci plyn. W trakcie upuszczania ubedzie plynu - dolac

4. odkrecic srubke obok zbiornika, jak wyleci plyn to zakrecic.

 

przejechac pare km, nastepnego dnia rano (zimny silnik) ew. dolac płynu.

 

ten opis jest identyczny w heynesie i e etzoldzie, no ale jak wiadomo prawdziwy fachowiec ksiazka sie nie zbruka. :)

Opublikowano

Wlasnie o glowicę się boję...

Co do odpowietrzania robił to chociażby autochip, jeszcze raz do nich trafiła, zobaczymy co powiedzą jutro.

Odpowietrzana była na zimnym, tak jak piszesz. Potem po otwarciu termostatu lekkie dolewki.

Coś wyjdzie więcej dam znać. Póki co dzięki!

Opublikowano

No i wszystko juz wiadomo.

Sciągneli głowice, uszczelka jak sito. Co najgorsze auto miało wymienianą uszczelkę pod głowicą w salonie BMW w niemczech. Zostało to zrobione na tyle tragicznie, że pozrywali gwinty w gniazdach w bloku od szpilek głowicy. Co najgorsze widać że to gwintowali. Wg mechaników, jedyna szansa to nowy silnik lub chociaż blok silnika. Tragedia jest z 2 gniazdami, są mocno rozwiercone. Może ktoś z Was zna jakąś metodę naprawy tego typu partactwa? Mimo wszystko szukam całego silnika...

Opublikowano

No na pewno nie będę M52 2.0 zastępować 3.0 M54. Tych silników też parę jest. Decyzja i tak jest taka aby całość wymienić.

Dzięki wszystkim za pomoc

Opublikowano
U mnie przy dokręcaniu też się zerwały dwa gwinty w głowicy. Ja to robiłem w ten sposób że kupiłem zestaw śrub do VW bo tam są 11x1,5 gwinty przerobione na większe i wszystko trzyma tak jak powinno. Na długości śruby różnią się może o 8mm więc nie różnica. Zestaw takich śrub ok. 80zł za komplet.
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano
Panowie a co powiecie na taki przypadek: m52b25 zaczęła się grzać zacząłem od wymiany wiska i termostatu niestety nie pomogło okazało się ze nieszczelna chłodnica wiec wsadziłem po regeneracji i kupiłem nowy korek. Teraz niby wszystko ok ale po przejechaniu dziś 60km, pierwszy raz jak wróciła od mechanika, wskazówka od temp nie doszła do pionu, jak zatrzymałem się na czerwonym świetle zaczęła się dziwgać ale ledwo ruszyłem wracała na niebieskie pole. Płynu mam troszkę więcej niż powinno być co dalej mogę z tym jeździć?
Opublikowano
Ja bym obstawiał walnięty termostat. Cały czas otwarty i nie ma szans na nagrzanie chyb że będziesz stał w miejscu. W zimie na pewno z tym nie pojeździsz bo zamarzniesz :D
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano
Panowie a co powiecie na taki przypadek: m52b25 zaczęła się grzać zacząłem od wymiany wiska i termostatu niestety nie pomogło okazało się ze nieszczelna chłodnica wiec wsadziłem po regeneracji i kupiłem nowy korek. Teraz niby wszystko ok ale po przejechaniu dziś 60km, pierwszy raz jak wróciła od mechanika, wskazówka od temp nie doszła do pionu, jak zatrzymałem się na czerwonym świetle zaczęła się dziwgać ale ledwo ruszyłem wracała na niebieskie pole. Płynu mam troszkę więcej niż powinno być co dalej mogę z tym jeździć?

To niezbyt dobrze jak auto jest niedogrzane. Chyba wymieniłeś termostat na jakiś "szajs", albo wisko nie rozłącza, ale raczej termostat.

Opublikowano
mechanik tez obstawia zawieszony termostat bo faktycznie kupiłem taki jaki był nie miałem czasu czekać na oryginał za to wisko z Sachsa wsadzone wiec chyba dobre? nawet jak stoję na światłach to nie dochodzi do swojej temp więc biorę się za termostat ale co dziwne albo nie potrzebnie się dziwie ogrzewanie w autku działa perfekcyjnie ale od tego jest chyba nagrzewnica prawda?
Opublikowano
więc wnioskuje że termostat jest ok! bo na ogrzewanie nie można nic złego powiedzieć. Z tego wynika ze wisko się nie wyłącza? A myślałem że jak kupie z SACHSA to nie będę narzekał :(
Opublikowano
więc wnioskuje że termostat jest ok! bo na ogrzewanie nie można nic złego powiedzieć. Z tego wynika ze wisko się nie wyłącza? A myślałem że jak kupie z SACHSA to nie będę narzekał :(

Jeśli silnik osiąga 70-80 st. to ogrzewanie będzie działało OK, zwłaszcza podczas jazdy po mieście. Gdyby wisko nie rozpinało się, to byś słyszał na wyższych obrotach taki gwizd jak z dodatkowej turbiny. Zainwestuj w termostat z ASO i na parę lat będziesz miał problem z głowy, no chyba że masz silnik zalany wodą, ale nie przypuszczam.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Koledzy, wielka prośba o pomoc, bo tracę już kompletnie cierpliwośc, właśnie wróciłem pokonany z garażu po kolejnej próbie odpowietrzania :(

Z tych wszystkich postów pojawiło mi się kilka pytań:

 

1) czy zakładając nową osłonę termostatu, uszczelniacie ją dodatkowo czymś? oczywiście nie mam na myśli oryginalnych uszczelek tylko jakis silikon,

 

2) Czy korek chłodnicy powinien trzymac ciśnienie, dziś kupiłem nowy korek z ASO i on nie trzyma ciśnienia, jak uciskam węże to on przepuszcze powitrze, moj stary korek zachowuje się inaczej .. coś tu jest nie tak?

 

3) Czy ktoś z Was miał sytuacje aby pompa wody, chłodziła głośno? mam wrażenie że moja jakoś dziwnie sie zachowuje, tak jakby grzechocze, jakby chodziła na sucho, i fakt jest taki że jak pouciskam przewdy to zaczyna chodzic cicho, ale nie jestem na 100 % pewien że to ona.

 

4) jeżeli odpowietrzacie opisaną wcześniej metodą tzn: na zimnym silniku i przy pomocy pompki elektrcznej, to ile czasu to mniej więcej trwa ? Ja próbowałem to zrobic w ten sposób i nic z tego, ale może czekałem zbyt krótko, a moze to nie dotyczy wszystkich rodzaji wyposazenia.

 

będę zobowiązany za informacje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.