Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam,mam pytanie odnośnie magla,chodzi mi o luzy występujące w maglu.Czy ten pręt co przykręca sie drążek kierowniczy lewy i prawy powinien miec luzy czy nie.Bo umnie po stronie kierowcy drążek prawie sie nie rusza,a po stronie pasażera ma duże luzy.Jak to jest z tym maglem ? Edytowane przez tulipan1310
Opublikowano

Kolego wszystko powinno być sztywne w układzie kierowniczym, a cały układ najlepiej sprawdzać na włączonym silniku bo wtedy pompa wspomagania pracuję. Jeśli masz luz od strony pasażera to na 99% drążek kierowniczy lub końcówka drążka wymaga wymiany, bo jak piszesz że jest duży luz, to z przekładni olej by ci wyciekł ( chyba że już cały wyciekł :) ). Jak chcesz dokładnie sprawdzić co trzeba wymienić to podnieś auto od strony pasażera, włącz silnik, niech ktoś porusza kołem a Ty sprawdzaj gdzie jest luz. Jak nie jesteś pewien to możęsz jeszcze ściągnąć osłonę drążka, i wtedy szystko ładnie widać. Może też być luz na sworzniach, lub tylnej tulei wahacza, jak nie masz za dużego doświadczenia w temacie to lepiej jedź na stację obsługi to Ci wszystko sprawdzą.

 

P.S Jeśli masz luz tylko z jednej strony to raczej nie jest to awaria przekładni ( chyba że listwa ma luz pionowy)

Opublikowano
moje zawieszenie jest ok,tylko tam gdzie sie przykręca drążek kierowniczy prawy do maglownicy do tego preta co sie wysuwa po skrecie to tam własnie jest najwiekszy luz,jak sie go złapie ręka to słychać metaliczne dźwięki,a znowu po drugiej stronie ten sam pret co ciągnie drążki kierownicze nie ma luzy.Dlatego nie wiem czy mam wymieniac magiel,czy to może taki luz jest dopuszczalny.http://allegro.pl/maglownica-przekladnia-bmw-e46-i3474888076.html chodz mi o ten metalowy pręt gdzie zasłaniaja go napisy.tam jest luz
Opublikowano

jeśli masz luz taki jak pokazany na filmiku, to niestety ale regeneracja maglownicy pozostaje - jeśli z lewej luzu nie masz to niestety ale magiel ma luz pionowy. Koszt regeneracji to ok 500 zł w górę + demontaż i montaż - BMW niestety to takie auta w których cały układ kierowniczy musi być perfekcyjny - inaczej można się na drodze zabić ( szczególnie jak większe koła założysz ) Jak narazie nie masz kasy na regenerację, to możesz trochę podkręcić śrubę na maglu - może coś pomoże. - poczytaj w necie jak to zrobić.

 

P.S I to nie jest PRĘT tylko listwa zębata :) Ściągnij osłonę i zobacz czy ten luz nie występuje na tym jabłuszku - bo wtedy tylko drążek trzeba wymienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.