Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od dwóch dni należę do grona posiadaczy BMW E39 , jednakże mam z nią parę problemów i potrzebuję pomocy. Mianowicie dwa główne:

 

1) Silnik dymi na niebiesko po nagrzaniu. Z tego, co się dowiedziałem zalany jest olejem półsyntetycznym. W każdym razie po ruszaniu, bądź przy zatrzymywaniu się na światłach moim stałym towarzyszem jest chmura niebieskiego dymu. Sam silnik pracuje równo i elegancko. Wiem, że przyczyn może być od cholery i jeszcze trochę, ale co najlepiej zrobić, aby to zdiagnozować? Podpiąć auto pod komputer?

 

2) Stacyjka czasami obraca się razem z kluczykiem, jakby brakowało miejsca oparcia jej. Muszę kupić całą nową czy możliwe jest rozebranie kolumny kierownicy i wymiana jakiejś części stacyjki?

 

Z góry dzięki :idea:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Właściciel poinformował o tym, że auto dymi? Odma to raczej nie będzie, ale warto spróbować.

Moim zdaniem masz albo przegrzany albo już wyeksploatowany silnik. Minimum to uszczelniacze zaworowe czyli koszt blisko 2tys zł by to porządnie zrobić. Mogą też być pierścienie, a wtedy taki remont to ok 4tys zł.

 

Dlaczego kupiłeś auto z prawdopodobnie uszkodzonym silnikiem? To jakaś okazja czy co?

Opublikowano
To nie była okazja, po prostu samochód oglądałem przy zmierzchu i to mi umknęło. O tyle dobrze, że ta jest 100% bezwypadkowa, jestem III-cim właścicielem, ma całe zawieszenie BMW oryginalne w dobrym stanie. Przy dokumencie z OC znalazłem nr do poprzedniego właściciela (auto kupiłem przez pośrednika), który powiedział mi, że u niego też dymiła, prawdopodobnie z powodu wyciętego katalizatora. Mimo to musi to mechanik sprawdzić.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Z powodu kata dymi na niebiesko? Ten pośrednik też Cię zrobił w balona. Masz wyeksploatowany silnik i jak się da to oddaj to auto chyba że chcesz wpakować kilka tys zł w remont silnika. :) Chyba, że to tylko odma ale bardzo wątpie
Opublikowano
Wiesz, zastanawia mnie ta kwestia bardzo, bo niby bez katalizatora sonda ustala inną mieszankę paliwa. Wiesz, to też nie jest taki chamski ewidentny niebieski.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Ile ci to spala oleju, bo na pewno spala. Bardzo możliwe ze masz skończoną odmę lub zatkany kanalik spływowy oleju w rurce bagnetu i olej zamiast swobodnie spływać do miski jest zaciągany i spalany w komorze.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
uszczelniacze zaworowe to niekoniecznie koszt 2.000 zł. Można je wymienić bez ściągania głowicy co zmniejsza koszt o połowę - tylko potrzeba dobrego mechanika z doświadczeniem w takich manewrach.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kompem tego nie zdiagnozujesz.

Wg mnie winne są pierścienie.

Gdyby wina leżała po stronie uszczelniaczy dymiłby raczej tylko na zimnym.

Opublikowano
Kompem tego nie zdiagnozujesz.

Wg mnie winne są pierścienie.

Gdyby wina leżała po stronie uszczelniaczy dymiłby raczej tylko na zimnym.

Skąd stwierdzenie, że przy winie uszczelniaczy kopci tylko na zimnym ??

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co tu gdybac.

Silnik do wymiany. bo remont tego silnika jest nieopłacalny.

 

Ja bym próbował oddać auto chyba , że ten silnik to jedyny mankament a reszta jest tip top.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak on staje w kłebach dymu to przez dwa dni powinien juz zauważyć ubytki oleju.

Myśle , że litr na 500km.

 

Silnik 2,0 nie jest akurat drogi i ja bym go zmienił bo remont nie jest opłacalny.

Za remont pewnie kupi cztery silniki.

 

A takie kopcenie nie może byc z powodu uszczelniaczy. Muszą być też pierścienie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Wymień odmę i żeby było to tylko to. Jeżeli umowa była z paragrafami takimi jednymi to nie ma szans na oddanie auta. Chyba, że auto było zarejestrowane na firmę. Jeżeli była to osoba prywatna nie ma szans. Wiem to doskonale.
Opublikowano
Auto zakupiłem na firmę od firmy (pośrednika). Jutro rano mechanik podepnie mi je pod komputer i sprawdzi silnik. Z tego co się dowiedziałem Beta jeździła na 15w40 Castrola półsyntetycznym. Nie wiem, na ile dobrze myślę, ale z powodu wyciętego katalizatora (jeszcze w Belgii) sonda lambda może złą mieszankę podawać i dlatego tak dymi. Spadku mocy nie ma żadnego, elegancko przyspiesza itp.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

15w40.....

Nie wiem czy wiesz ale to stanowczo nie jest olej do tego silnika.

Myślę , że poprzednik zalał go tym olejem bo chciał w ten sposób "naprawić" Silnik. Ciekawe co jeszcze tam lał? Jakies "motodoktory".

Brak kata nie wywołuje widocznego dymienia.

A jeśli by miał zbyt bogatą mieszanke to by nie jechał jak powinien a dymił by najwyżej na czarno jeśli już.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

I cały misterny plan w p....

 

No cóż, jutrzejszy dzień wszystko wyjaśni. W Stando polecono mi płukanie silnika za 2 stówki.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Myślisz że podpięcie pod kompa pokaże Ci w jakiej kondycji jest silnik?

Ja raczej polecił bym Ci pomiar kompresji i próbę olejową.

15w40? No to kaplica prawdopodobnie. Tam pewnie kupę błota jest w tym silniku. Gorszego oleju już się wlać nie na. Tam powinien być 5w40 a nie jakieś gluty. Jeśli nie ma opcji zwrócenia auta możesz próbować płukankę, ale na twarde uszczelniacze to nic nie da albo na zapieczone pierścienie.

Opublikowano
Mój aktualny plan jest taki, aby (w zależności co wyjdzie) naprawić te mechaniczne rzeczy, po czym przepłukać silnik i zalać właściwym olejem. Pełen syntetyk powinien być okay. Teraz to mi weszło na ambicję, żeby ten samochód był idealny :mad2:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Do ustalenia czy to pierścienie czy uszczelniacze chyba dobrze zrobić próbę kompresji ? Uszczelniacze chyba nie mają na nią wpływu ? Nie wiem, czy dobrze myślę...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

15w40 do M52 :mad2:

 

Jak pisałem wyżej, w tej kwestii KOMP CI NIC NIE WYKAŻE!!!

 

Jeśli dymi na niebiesko musi spalać olej, a na to nie ma wpływu lambda.

Jeśli zły byłby skład mieszanki (przez lambdę), dym by miał biały kolor, śmierdziałoby niemiłosiernie benzyną i oczywiście spalanie benzyny musiałoby być bardzo duże, gdyż znaczna jego część szłaby w wydech.

Sądzę, że to właśnie spalany olej uszkodził katalizator i dlatego został usunięty.

 

Sugeruję również sprawdzić kompresję.

Opublikowano
Tak jak dyzio pisał. Raczej to pierścienie i uszczelniacze. Sprawdź to płukanie, ale przy takim dymieniu nie wiem czy to pomoże. To już zaawansowane zużycie elementów silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kompresja przy takim doszczelnianiu olejem może wyjść wyższa niż powinna być.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Dym jest bardziej białawo-szary, przy mocnym dodaniu gazu na luzie zrobił się na chwilkę czarny. Jeden mechanik powiedział mi, że silnik pracuje za równo i cicho, aby to było coś złego, po prostu "w aucie z dużym silnikiem 6-cio cylindrowym przy jeździe tylko miejskiej do 80 km/h tłumik nie przepala tego wszystkiego jak należy i trzeba go od czasu do czasu przedmuchać na autostradzie". Po tej ciekawej radzie pojeździłem z 60 km na AOW z prędkością 140-160 km/h i powiem wam, że dymi zdecydowanie mniej, momentami wcale. Co ja kupiłem, oto jest pytanie :?:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mówiłes , że dymi na niebiesko.

A jak teraz na śiwo to jest wilgoć w wydechu a to jest normalne.

 

Napisz ile bierze oleju bo tak to gdybamy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.