Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak miałem do testów 428i GC to z 500 km wyszło mi 16 litrów. Zastępcze X3 28i wciągnęło mi średnio 15. Przy takie samej jeździe średnią z 320 xd mam 6,9 (średnia z 68 tysięcy km). Dwukrotna różnica, co przy moich przebiegach daje około 15 tysięcy rocznie w bajurze. W ciągu 3 lat to 45 koła. Za takie pieniądze mogę sobie trochę poklekotać :lol:
  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak miałem do testów 428i GC to z 500 km wyszło mi 16 litrów. Zastępcze X3 28i wciągnęło mi średnio 15. Przy takie samej jeździe średnią z 320 xd mam 6,9 (średnia z 68 tysięcy km). Dwukrotna różnica, co przy moich przebiegach daje około 15 tysięcy rocznie w bajurze. W ciągu 3 lat to 45 koła. Za takie pieniądze mogę sobie trochę poklekotać :lol:

Dosyć mocno nierealne. Ja przy normalnej jeździe mam 12-14l w ponad 2-tonowym X6 z starym 35i, żeby mieć 16l to muszę wyprzedzać sporo.

Opublikowano

Niestety chyba realne. Ja na jeździe testowej 528i robiąc większą cześć trasy po obwodnicy z prędkością do 120km/h miałem średnie 15l/100km.

U znajomego w X4 28i średnia koło 14l/h.

Opublikowano
Jak miałem do testów 428i GC to z 500 km wyszło mi 16 litrów. Zastępcze X3 28i wciągnęło mi średnio 15. Przy takie samej jeździe średnią z 320 xd mam 6,9 (średnia z 68 tysięcy km). Dwukrotna różnica, co przy moich przebiegach daje około 15 tysięcy rocznie w bajurze. W ciągu 3 lat to 45 koła. Za takie pieniądze mogę sobie trochę poklekotać :lol:

Dosyć mocno nierealne. Ja przy normalnej jeździe mam 12-14l w ponad 2-tonowym X6 z starym 35i, żeby mieć 16l to muszę wyprzedzać sporo.

Kiedyś był test w gazecie x3 28i to na autostradzie im jakoś wyszło nawet 25-30l :lol:

Opublikowano
Jak miałem do testów 428i GC to z 500 km wyszło mi 16 litrów. Zastępcze X3 28i wciągnęło mi średnio 15. Przy takie samej jeździe średnią z 320 xd mam 6,9 (średnia z 68 tysięcy km). Dwukrotna różnica, co przy moich przebiegach daje około 15 tysięcy rocznie w bajurze. W ciągu 3 lat to 45 koła. Za takie pieniądze mogę sobie trochę poklekotać :lol:

Czary normalnie... no chyba, że leciałeś te 500 km z zamkniętym budzikiem, albo pałowałeś w mieście od świateł do świateł na Sport+, nie widzę innego wytłumaczenia... Logice zaprzecza też to że X3 z tym samym silnikiem spaliło mniej :)

Opublikowano

Ja miałem X3 20i. Przy oszczędnej jeździe 12 litrów lekko. Przy normalnej 14-15.

 

Z moich obserwacji też wynika, że jak ktoś dynamicznie lubi się poruszać to benzyna spali 2 razy tyle co diesel. A nie żadne 2 litry różnicy.

Opublikowano
Ja miałem X3 20i. Przy oszczędnej jeździe 12 litrów lekko. Przy normalnej 14-15.

 

Z moich obserwacji też wynika, że jak ktoś dynamicznie lubi się poruszać to benzyna spali 2 razy tyle co diesel. A nie żadne 2 litry różnicy.

X3 ok, ale 4-ka to jednak mniejsze, lżejsze i dużo bardziej opływowe auto od X3... chodzi mi tylko o to, że żeby zrobić średnią 15l przez 500 km – to na prawdę trzeba się postarać.

Mi 428i pali w zatłoczonym mieście 11.5-12.5l na setkę (bez start-stop), ale w cyklu mieszanym spalanie spada już do 10l-10.5l. W trasie 8-10l. I to bez "dziadkowania".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na trasie spaliłem kiedyś 5,9 jadąc przepisowo 80-90 km/h w peletonie :D
Opublikowano

X3 ok, ale 4-ka to jednak mniejsze, lżejsze i dużo bardziej opływowe auto od X3... chodzi mi tylko o to, że żeby zrobić średnią 15l przez 500 km – to na prawdę trzeba się postarać.

Mi 428i pali w zatłoczonym mieście 11.5-12.5l na setkę (bez start-stop), ale w cyklu mieszanym spalanie spada już do 10l-10.5l. W trasie 8-10l. I to bez "dziadkowania".

 

Testowym pojechałem na obiad do Czech. Połowa trasy autostradą tak, jak jeżdżę normalnie czyli 170-180. Do zamknięcia budzika jeszcze daleko. Poza autostradą sporo wyprzedzania bo prędkość przelotową mam jakieś 130. Do tego dwa dni korków we Wrocławiu.

Opublikowano

X3 ok, ale 4-ka to jednak mniejsze, lżejsze i dużo bardziej opływowe auto od X3... chodzi mi tylko o to, że żeby zrobić średnią 15l przez 500 km – to na prawdę trzeba się postarać.

Mi 428i pali w zatłoczonym mieście 11.5-12.5l na setkę (bez start-stop), ale w cyklu mieszanym spalanie spada już do 10l-10.5l. W trasie 8-10l. I to bez "dziadkowania".

 

Testowym pojechałem na obiad do Czech. Połowa trasy autostradą tak, jak jeżdżę normalnie czyli 170-180. Do zamknięcia budzika jeszcze daleko. Poza autostradą sporo wyprzedzania bo prędkość przelotową mam jakieś 130. Do tego dwa dni korków we Wrocławiu.

Pal sześć ze spalaniem, ale ta autostrada do Czech mnie zaciekawiła ;) gdzie takie cuda?

Opublikowano
Pal sześć ze spalaniem, ale ta autostrada do Czech mnie zaciekawiła ;) gdzie takie cuda?

A co w tym ciekawego? Tylko jedną mamy autostradę do Czech w kraju, podpowiem że jest tam gdzie jest największe ich zagęszczenie - czyli na śląsku ;]

Opublikowano

Bo niektorzy caly czas mysla, ze na slasku to wszystkie drogi tylko do kopalni prowadza ;)

 

Moje spalanie w 428ix z 15kkm to 11-12l/100 w tym autostrady 180+ na sporcie i raczej dynamiczna jazda w miescie wiec te 15l to chyba ciągłe pałowanie...

Opublikowano

dodam swoje 328i, właśnie zrobiłem trasę 5040 km,

w DE jadąc gdzie się da 180 km/h, a w sumie trasa prawie 800 km wyszła w ok 5,5h - 6 h spalił poniżej 9 l/100km,

tutaj jest raport ze spalania:

https://www.spritmonitor.de/en/detail/729264.html

 

dodam, że jestem pozytywnie zaskoczony, myślałem raczej, że przy wyższych prędkościach spali już ponad 12 l/ 100km.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

spalanie 28i w mieście w stosunku do trasy jest nawet 50 % wyższe, ale w trasie w stosunku do diesla już tak nie rośnie i jest wyższe o jakieś 20-30%

jeszcze jadna sprawa , jak padają tutaj porównania 28i do diesla, to mówimy o mocy 245 kM vs 184 kM, ciekawie byboły porównać ile pali 330d, które przyspiesza od 0-200 km/h identycznie

 

http://www.automobile-catalog.com/car/2012/1589105/bmw_328i_automatic.html

http://www.automobile-catalog.com/car/2013/1757540/bmw_330d.html

Opublikowano
Pal sześć ze spalaniem, ale ta autostrada do Czech mnie zaciekawiła ;) gdzie takie cuda?

A co w tym ciekawego? Tylko jedną mamy autostradę do Czech w kraju, podpowiem że jest tam gdzie jest największe ich zagęszczenie - czyli na śląsku ;]

Na Śląsku to wiem, ale kolega wspominał o korkach we Wrocławiu, więc myślałem, że jechał jakąś autostradą z Wrocławia do Czech – której nie znam :mrgreen: – ale luzik...

Opublikowano
spalanie 28i w mieście w stosunku do trasy jest nawet 50 % wyższe, ale w trasie w stosunku do diesla już tak nie rośnie i jest wyższe o jakieś 20-30%

jeszcze jadna sprawa , jak padają tutaj porównania 28i do diesla, to mówimy o mocy 245 kM vs 184 kM, ciekawie byboły porównać ile pali 330d, które przyspiesza od 0-200 km/h identycznie

 

http://www.automobile-catalog.com/car/2012/1589105/bmw_328i_automatic.html

http://www.automobile-catalog.com/car/2013/1757540/bmw_330d.html

Słuszna uwaga :cool2:

Opublikowano
spalanie 28i w mieście w stosunku do trasy jest nawet 50 % wyższe, ale w trasie w stosunku do diesla już tak nie rośnie i jest wyższe o jakieś 20-30%

jeszcze jadna sprawa , jak padają tutaj porównania 28i do diesla, to mówimy o mocy 245 kM vs 184 kM, ciekawie byboły porównać ile pali 330d, które przyspiesza od 0-200 km/h identycznie

 

http://www.automobile-catalog.com/car/2012/1589105/bmw_328i_automatic.html

http://www.automobile-catalog.com/car/2013/1757540/bmw_330d.html

Trzeba wziąć pod uwagę. że przytaczana przez Ciebie strona nie opiera się na żadnych pomiarach, a stanowi jedynie estymację osiągów. Wiele estymacji już ma pierwszy rzut oka jest zupełnie oderwanych od rzeczywistości. Na przykład według tej strony slk 250 204 km jest szybszy od a8 3.0 tdi 250 km, a posiadam obydwa auta i prawda jest zupełnie inna. Moim zdaniem w realnym świecie 330d 258 km jest zdecydowanie szybsze od 328i 345 km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie tak jest, szkoda, że nie ma porównania z wersją 330d - 245 kM. Co ciekaw w zakresie 80-180 km/h jest niecała sekunda różnicy na korzyść 330d.

A jak wytłumaczyć to? 528i szybsze od 530d...sensacja normalnie

http://www.zeperfs.com/duel4206-3280.htm

Opublikowano
Pal sześć ze spalaniem, ale ta autostrada do Czech mnie zaciekawiła ;) gdzie takie cuda?

A co w tym ciekawego? Tylko jedną mamy autostradę do Czech w kraju, podpowiem że jest tam gdzie jest największe ich zagęszczenie - czyli na śląsku ;]

Na Śląsku to wiem, ale kolega wspominał o korkach we Wrocławiu, więc myślałem, że jechał jakąś autostradą z Wrocławia do Czech – której nie znam :mrgreen: – ale luzik...

 

Ależ jechał. Do Mikulovic. Połowa drogi to autostrada.

 

Różnice mogą jeszcze wynikać z magicznego 'dotarcia'. Być może jednak coś w tym jest żeby przez te pierwsze 2kkm nie szarżować. A demówki i zastępcze to wiadomo od 1 km but w podłogę i jazda! Najwidoczniej ma to znaczenie skoro nikt tu z posiadaczy x28i nie wierzy w to spalanie.

 

Jako ciekawostkę dodam, że moje 320 xd mimo kilku prób nigdy nie spaliło tyle, co to niektórym tutaj. Wynik w okolicy 5l jeszcze ok, ale poniżej 5 nigdy. A chwalono się tutaj nawet i 3 z przodu. Także pozostaje jeszcze kwestia wiarygodności pomiarów ;-)

 

O ile mogę zrozumieć, że niektórzy zaniżają (ja też wolę jak mój pali mniej) o tyle nie bardzo mogę zrozumieć po co ja miałbym zawyżać. Chciałbym się jeszcze przejechać x35i żeby porównać spalanie.

 

I z ciekawostek jeździłem ostatnio nowym Q7 (BTW świetny samochód - naprawdę im się udał) i 3l diesel wciągnął średnio 12 litrów (miasto, pole, trasa i autostrada). Także wynik całkiem słuszny ale i butowanie tym razem było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.