Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Historia zaczyna się tak: Pojechałem do mechanika ponieważ przy odpalaniu był stuk. Zajechałem, mechanik wymienił napinacze i rolki prowadzące, od razu wykluczył łożysko alternatora i klimatyzacji. Problem jest w tym że jak samochód jest odpalany na zimny silnik to strasznie rzęzi przez jakieś 3-4 sekundy później hałas ustaje i pracuje równiutko, cichutko. Słychać dosłownie lekki szelest. Mechanik powiedział, iż może to być hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu. Czy myślicie że może to być to czy jeszcze coś innego.

 

 

Oczywiście w waszych odpowiedziach nie liczę na jakąś konkretna diagnozę, tylko czy może to być jakaś konkretna część nie związana z rozrządem bo nie wiem czy opłaca się to robić bo samochodzik chodzi elegancko. Przebieg 172 tysiące w oryginalne, samochód do kwietnia był na gwarancji.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Na 100% rozrząd, dokładnie miałem identycznie, przy odpalaniu było słychać szuranie na chwile. Dokładnie tak jak opisujesz. Kilka tyś km później zerwał się łańcuch i słupek do wymiany. U mnie zerwał się przy 207k km.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Kupiłem używany słupek z przebiegiem 90k km za 3500. Cala reszta kosztowała mnie jakieś 2000 zł (przekładka, wymiana olejów, filtrów).

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Bylo już wcześniej wiele razy,cena za rozrzad plus robocizna poza ASO waha sie od 4000-4500 pln w ASO średnio wołają 7500-8000 pln
icon4.png
Opublikowano
Bylo już wcześniej wiele razy,cena za rozrzad plus robocizna poza ASO waha sie od 4000-4500 pln w ASO średnio wołają 7500-8000 pln

Ja dostałem wycenę na poziomie ok 3 tyś, a w cenie 4 - 4.5 tys. to nowy silnik z niskim przebiegiem można mieć.

Ale oczywiście wszystko zależy od rejonu kraju.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano

troszeczke odnawiając temat mianowicie:

 

Zrobiłem mały trip po mechanikach (było ich około 4-5), byłem u mechaników w ASO i zwykłych i się dowiedziałem następujących rzeczy. Wymiana rozrządu czyli ślizgów, napinaczy i zębatek to jest tylko doraźna naprawa, ponieważ zużywa się wał korbowy stąd cena wymiany w ASO jest 10 tyś. zł. Mechanik z aso powiedział mi że trzeba tym jeździć, aż pęknie ponieważ nie opłaca się wymieniać rozrządu. Niestety dla posiadaczy aut z 11-12-13 roku mam także złą nowine, bo BMW mówi że ten problem został poprawiony niestety nic bardziej mylnego. PROBLEM jest w każdej bmce z silnikiem DIESLA N47. Także biedny użytkownik musi się pogodzić że mając dieselka w BMW N47 czeka go bardzo duży wydatek. To jest moje pierwsze BMW ale tak błacha sprawa jak rozrząd bardzo mocno zraziła mnie do marki, auta super się prowadzą ale to jest mój ostatni silnik diesla.

Opublikowano
i może nie tyle do marki co poprostu do silników diesla, mój drugi diesel, niby nic sie nie dzieje ale zapowiada się konkretnie dlatego, chce sprzedać samochód i szukać w 330 tyle że w benzynie, bo te wszystkie oszczędności na ropie wyjdą dużo gorzej
Opublikowano
Bylo już wcześniej wiele razy,cena za rozrzad plus robocizna poza ASO waha sie od 4000-4500 pln w ASO średnio wołają 7500-8000 pln

Ja dostałem wycenę na poziomie ok 3 tyś, a w cenie 4 - 4.5 tys. to nowy silnik z niskim przebiegiem można mieć.

Ale oczywiście wszystko zależy od rejonu kraju.

 

Za 4 dostajesz goły słupek i nie taki ''nowy'' i z niskim przebiegiem to też nie sądzę, przynajmniej nie w takiej cenie, dodatkowo w 90% n47 rozrząd i tak kwalifikuje się do wymiany, czyli plus 3-3,5 tyś, plus oleje filtry i swap, zamykamy się w 9-10 tyś. Znajomy przerabiał ostatnio temat i tak to wygląda niestety. Znalazł komplet n47n 184 ze skrzynią aut ZF za 10 tyś i całym osprzętem z fvat i roczną gwarancją, ale takie perełki rzadko się zdarzają :wink:

Opublikowano
zgadzam się z kolega :] tylko w 99% rozrząd jest do wymiany (chyba że wcześniej już został wymieniony) i jeszcze zależy od przebiegu. Ale typ z ASO powiedział że samochody czasami mogą mieć 30 k przebiegu i juz może być warkot
Opublikowano
Witam chcę wymienić rozrząd dzwoniłem do AUTO-CHIP we Wrocławiu potwierdzili kwotę 5 tys za wymianę części z robocizna. Do wymiany wyciągają silnik. Czy ktoś zna jeszcze jakiś dobry warsztat który już dokonywał wymiany rozrządu w N47. I jeszcze jedno pytanie czy warto kupić części w niemieckim serwisie samemu i zlecić tylko wymianę chciałbym troszkę zejść z kosztów .
Opublikowano

[

Witam chcę wymienić rozrząd dzwoniłem do AUTO-CHIP we Wrocławiu potwierdzili kwotę 5 tys za wymianę części z robocizna. Do wymiany wyciągają silnik. Czy ktoś zna jeszcze jakiś dobry warsztat który już dokonywał wymiany rozrządu w N47. I jeszcze jedno pytanie czy warto kupić części w niemieckim serwisie samemu i zlecić tylko wymianę chciałbym troszkę zejść z kosztów .

 

Odradzam kupować i montować oddzielnie, szczególnie jeśli są to nowe części a kwota niemała. W razie późniejszych problemów obie strony będą obarczać się winą, z jednej strony serwis powie, że było dobrze zamontowane ale części nie od nich bezpośrednio więc nie udzielą gwarancji, a z drugiej strony dostawca części będzie się upierał przy wadliwym montażu i tak w kółko. Lepiej znaleźć porządny warsztat, niech dają fvat i gwarancję na całość, wtedy mamy przynajmniej w teorii święty spokój.

Opublikowano
Witam chcę wymienić rozrząd dzwoniłem do AUTO-CHIP we Wrocławiu potwierdzili kwotę 5 tys za wymianę części z robocizna. Do wymiany wyciągają silnik. Czy ktoś zna jeszcze jakiś dobry warsztat który już dokonywał wymiany rozrządu w N47. I jeszcze jedno pytanie czy warto kupić części w niemieckim serwisie samemu i zlecić tylko wymianę chciałbym troszkę zejść z kosztów .

 

W Autochipie wiedza dokladnie jakie czesci kupic i raczej zrobia ci rownierz na oryginalach. Poza tym oni - jako warsztat, maja spore rabaty na zakup czesci, czego ty raczej nie jestes w stanie wynegocjowac :nienie:

Daruj sobie takie ruchy :)

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Koledzy z tymi cenami jest roznie tak jak z mechanikami.

Po pierwsze dopytajcie co i jak bedzie wymienione. Jedni robia naprawe bez wyjmowania motoru i na czesciach z allegro , inni demontuja go i robia na ori.

Moj mechanik mnie spytal po pierwsze czy chce to zrobic aby bylo cicho i sprzedac, czy tak aby jezdzic? Z tego co ske orientuje w wariancie.1 wymienia sie mnkej czesci i tez bedzie ok. Tylko on twierdzil, ze to naprawa na ok 50kkm. :mad2: pote. Problem wroci.

Dodatkowo aby zrobic to dokladnie, konieczny jest demontarz silnika. Ta po prostu nie ma miejsca aby wszystko dokladnie wyczyscic i poskladac.

 

Ps. Autochip nie jest najtanszy.- to fakt. Cena jest.powiedzmy sobie ... wroclawska.

Ale jesli chodzi o rzeczy bardziej skomplikowne to wole doplacic wiecej i miec zrobione dobrze, a takie pierdoly jak klocki ham to i u szwagra na wiosce zrobia.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Koledzy z tymi cenami jest roznie tak jak z mechanikami.

Po pierwsze dopytajcie co i jak bedzie wymienione. Jedni robia naprawe bez wyjmowania motoru i na czesciach z allegro , inni demontuja go i robia na ori.

Moj mechanik mnie spytal po pierwsze czy chce to zrobic aby bylo cicho i sprzedac, czy tak aby jezdzic? Z tego co ske orientuje w wariancie.1 wymienia sie mnkej czesci i tez bedzie ok. Tylko on twierdzil, ze to naprawa na ok 50kkm. :mad2: pote. Problem wroci.

Dodatkowo aby zrobic to dokladnie, konieczny jest demontarz silnika. Ta po prostu nie ma miejsca aby wszystko dokladnie wyczyscic i poskladac.

 

Ps. Autochip nie jest najtanszy.- to fakt. Cena jest.powiedzmy sobie ... wroclawska.

Ale jesli chodzi o rzeczy bardziej skomplikowne to wole doplacic wiecej i miec zrobione dobrze, a takie pierdoly jak klocki ham to i u szwagra na wiosce zrobia.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.