Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W żadnym z tych linków nie ma wyjaśnienia jaki jest związek przebiegu ze starzeniem sie płynu hamulcowego. W większości linków nie ma nawet mowy o przebiegu a jedynie o czasie po którym jest zalecana wymiana lub precyzyjnie o dopuszczalnej ilości wody w płynie.

Nigdzie łącznie z tymi bzdurami o bombelkach powietrza z forum rowerowego nie ma wyjaśnienia powiązania pomiędzy przebiegiem a starzeniem sie płynu. Owszem gdzieniegdzie sa zalecenia wymiany po jakimś przebiegu, ale nie ma uzasadnienia.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Naucz sie czytac w jezyku polskim mi to zajelo 4 lata, wiem jakie to trudne wspolczuje, ja jeszcze ucze sie pisac, to tez ci przyjdzie z czasem

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Znowu chamstwo zamiast merytorycznej dyskusji. Niestety te uwagi powinieneś skierować do siebie. Masz chłopie ogromne problemy ze zrozumieniem tekst, a sie straszliwie rzucasz.

 

http://www.kbiem.pb.edu.pl/laboratoria/eksploatacja/L2%20Diagnostyka%20wstepna%20hydraulicznego_uk_ham.pdf

To chyba jedyne naukowe opracowanie z wystawionych tu linków. Nie ma tu słowa o przebiegu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

hahahahaha

Plyn Hamucowy podczas eksploatacji ulega niekorzystnemu procesowi asborbcji wilgoci z atmosfery
ahaahah

 

nie mowia ci cyfrowo przebiegu a wiec nie doczytales, jestes patetyczny ale oczywiscie ty stwierdzisz ze eksploatacja to nie jazda tylko stanie samochodu na podescie... kontynuuj ale wiesz co ja ci podalem z dziesiec linkow ktore mowia ze powinno sie uwzgledniac przebieg podczas wymiany plynu hamulcowego a ty zadnego ze sie nie powinno brac przebiegu pod uwae ize sie liczy tylko lata (zreszta dlaczego)... taka roznica jakosciowa miedzy moim podaniem informacji ktora zawsze bedzie podtrzymana referencjami a twoim gdybaiem w pusto... ale kontynuuj, lubie jak sie blaznisz. :norty: no chyba ze mi wyczarujesz ten link gdzie mowia aby nie brac pod uwage przebiegu... czy jednak spotykamy sie w czestochowie? przywioze ci podklady kojace na kolana. :roll:

 

Wychodzi z tego ze jednak nie wiedziales na poczatku w ogole dlaczego sie wymienia plyn hamulcowy, wymieniales bo tak ci mowili twoi koledzy z BMw ze trzeba... przynajmniej sie nauczyles czegos dzisiaj, bedziesz mogl sie chwalic twoja nowa nabyta wiedza :norty:

 

spadaj maly, znudzily mnie twoje wygimasy.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Czy Ty sie inaczej niż po chamsku nie potrafisz zachowywać?

Nigdzie tu nie ma żadnego wyjaśnienia w jaki sposób przebieg pojazdu wpływa na przyspieszenie zużycia sie płynu hamulcowego. Jest tu wylacznie twoja interpretacja jednego zdania. Od samego początku wylacznie dopytuje sie o to wyjaśnienia. Nigdzie nie napisałem ze nie należy wymieniać płynu po jakimś przebiegu. Pisze to juz do ciebie któryś raz z kolei. Ciagle nie dociera ? Negowałem wylacznie bzdury ktore wymyśliłeś o tym ze wrzący płyn wytwarza powietrze ktore z kolei zawiera pare wodna. Tak cieżko przyznać sie do błędu ? Czy tobie nie wstyd brnąc dalej w te bzdury zamiast powiedzieć zwykle przepraszam pomyliłem sie ? Nikt Cie tego nie nauczył?

 

Napisałeś tu tyle bzdur, ze sie w głowie nie mieści i nie dałeś żadnego linka nie tylko na potwierdzenie tego ze wrzący płyn wytwarza powietrze, to nawet nie przedstawiłeś jakiegokolwiek mechanizmu ktory miałby powodować zużywanie płynu hamulcowego wraz z przebiegiem. Pisząc to w dalszym ciagu nie twierdze ze należy bądź nie należy wymieniać płynu po jakimś przebiegu. Zadaje jedynie pytanie o mechanizm działania tego zjawiska i nic wiecej.

Jesli nie potrafisz tego wyjaśnić to trudno, przeżyje bez tej wiedzy. Z chamstwem jednak obnosic sie nie warto.

Niestety Ty nie nabyłeś żadnej wiedzy, zreszta tak samo jak ja. Dalej będziesz wymieniał płyn nie wiedząc co sie z nim dzieje wraz z przebiegiem.

Natomiast ja nabyłem sporo wiedzy na twój temat, niestety to nie jest zbyt sympatyczna wiedza. Szkoda.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mysle ze tutaj jest to ladnie i jasno opisane :)

http://pogwarancyjni.pl/artykuly/plyn-hamulcowy-nie-jest-wieczny.2.html

 

Ps. innych linkow nie przegladalem bo ta wiedza co posiadam starcza mi na moje potrzeby :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

chcialem pokazac wszystkim co K8V8M uwarza za niepodanie przyczyny degradacji plynu hamulcowego a wiec jaka jest jego wiarygodnosc realna (link nie jest ode mnie a wiec nie jest tendencyjny) :

 

To sie znajduje w linku ktory podal speed1211:

Woda w układzie hamulcowym przy intensywnym i długim hamowaniu (np. jazda w górzystym terenie), zaczyna wrzeć i zmieniać swój stan skupienia ze stanu ciekłego na gazowy. Powstaje para wodna. Jak wiadomo z lekcji fizyki gazy są bardziej ściśliwe niż ciecz. Poniższe ilustracje pokazują, jaka jest różnica w ściśliwości samej wody w stanie ciekłym, a w postaci pary wodnej.

 

http://pogwarancyjni.pl/Content/public/Artyku%C5%82y/P%C5%82yn%20hamulcowy/scisliwosc-plynow-i-gazu.jpg

 

 

Jak to się przekłada na wilgoć w układzie hamulcowym? Podczas nagrzania się układu tworzą się korki powietrzne, przez co siła hamowania jest znacznie mniejsza, a niekiedy w ogóle zanika. Wynika to z faktu, że powietrze jest ściśliwe w przeciwieństwie do płynu. Odczujemy wrzenie płynu, gdy naciśniemy na pedał hamulca, a on wpadnie w podłogę i samochód nie będzie hamować. Wszystko wróci do normy, gdy cały układ ostygnie. Z tego powodu w terenach górzystych zaleca się hamować silnikiem, aby nie przegrzać hamulców i płynu hamulcowego.

 

Sama wymiana płynu nie jest kosztowna. Najczęściej popełnianym błędem wśród kierowców jest dolewanie płynu (uzupełnianie). Nie ma to większego sensu, ponieważ płyn hamulcowy nie krąży po układzie. Oznacza to, że nie jest on mieszany i większość swojego czasu spędza w jednym miejscu. Przekłada się to również na badanie ilości wilgoci w układzie. Może się okazać, że ilość wilgoci przy zbiorniku odpowietrzającym wynosi 1%, a przy cylinderkach już 3%. Z tego względu, gdy przy pomiarze ilości wody w układzie w okolicy odpowietrzenia będzie wynosić jeden procent 1% wilgotności zaleca się wymianę całego płynu hamulcowego, ale nie rzadziej niż co 2 lata lub co 40 000 km. Pamiętajmy, że nawet nowy płyn hamulcowy możemy „zagotować”, przy ostrej jeździe i intensywnym hamowaniu.

 

Czyli dokladnie to ci tluke przez caly post, ty wymyslasz swoje teorie bo nie wiesz tylko gdybasz i nawet jak ci ktos inny podaje linka gdzie jest czarno na bialo napisane co i jak to dalej twierdzisz ze "Mechanizmu degradacji płynu w skutek jazdy niestety nie podano.". Myslisz ze nikt nie czyta linkow ktore ludzie podaja trzeba ci to wcisnac jak tu przed nos zebys nie wiedzial juz jak sie wywinac ?? Bijesz rekord postow czy co ? :cry2:

 

Wiesz co w psychologi to ma nazwe to sie nazywa Kompleks niższości ale mozna to wyleczyc. :cool2:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Cieszę sie ze zrozumiałeś ze jak płyn z zawartością wody wrze to powstaje para wodna a nie powietrze. To jest pierwszy sukces. Niestety dalej juz gorzej bo opis dotyczy sytuacji gdy płyn hamulcowy JUŻ JEST zdegradowany poprzez zwiększona ilośc wody. NATOMIAST NIE WYJAŚNIA w jaki sposób ilośc tej wody wzrasta wraz z przebiegiem. Serio ty tu widzisz jakieś zdania których w tekście nie ma?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Cieszę sie ze zrozumiałeś ze jak płyn z zawartością wody wrze to powstaje para wodna a nie powietrze. To jest pierwszy sukces. Niestety dalej juz gorzej bo opis dotyczy sytuacji gdy płyn hamulcowy JUŻ JEST zdegradowany poprzez zwiększona ilośc wody. NATOMIAST NIE WYJAŚNIA w jaki sposób ilośc tej wody wzrasta wraz z przebiegiem. Serio ty tu widzisz jakieś zdania których w tekście nie ma?

 

przepraszam ja juz nie moge, masz IQ 60 i naprawde nie rozumiesz co jest napisane czy po prostu brak ci podstaw takich elementarnych szkolnych ?

 

Przeciez w linku Speed1211 jest napisane jak wol a dodatkowo ci to wyboldowalem jak ci napisalem ze Tworzy sie powietrze... POWIETRZE !!!! :

Podczas nagrzania się układu tworzą się korki powietrzne
Woda bierze sie Z POWIETRZA , pôwietrze to mieszanina gazow i zawiera wode w postaci pary wodnej lub wody w postacie plynu jezeli ci bedzie prosciej pod wplywem cisnienia zamienia sie w pare nasycona i sie skrapla czyli staje sie ciecza a dokladnie WODA... od poczatku ci to mowie zacytuje siebie samego kilka postow wczesniej :

 

1. Plyn hamulcowy jest hidroskopijny czyli wchlania wode. Woda wytwarza sie w systemie hamowania poprzez 3 czyniki : nieszczelnosc, , skraplaniu w zbiorniczku wyrownawczym a w szczegolnosci jezeli uznajemy ze system jest sprawny i ze nader rzadko kontrolujesz poziom plynu hamulcowego i ze twoj zbiorniczek z chinskiego plastiku jest ultra szczelny poprzez uzytkowanie (kazdy plyn ktory wrze wywtwarza pecherzyki powietrza a w powietrzu jest woda - to jest fizyka).

 

Jak chodzi o moje glupoty jak mowisz... a wiec uproscilem dla takich ludzi jak ty ktorzy nie uwaznie sledzili w szkole, pod pojeciem powietrze kryje sie gaz ale to trudne slowo.

K8 nie rozruzniasz dwoch pojec bliskich parowanie i wrzenie, ja sie tego uczylem w drugiej klasie collegeu to jest odpowiednik gimnazjum w polsce nie wiem ktory rok ale poczatkowy... parowanie to zjawisko ktore zachodzi w kazdej temperaturze powyzej temperatury topnienia na powierzchni cieczy, a wrzenie jest zjawiskiem gwaltownym parowania CALEJ objetosci cieczy. W wyniku wrzenia w ukladach zamknietych (np ukladach hamulcowych) wytwarza sie tak zwana para nasycona (gaz czyli plyn) ktora pod wplywem zmniejszania objetosci sie skrapla, efektem skraplania jest WODA :).

 

Co jeszcze potrzebujesz aby zrozumiec ze nie masz pojecia w temacie ? :nana: :diabel_smiech:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Pomijając juz fakt, ze znowu wracasz do tych bzdur z powietrzem, choć jak sam napisałeś w którymś swoim poście wskutek wrzenia nie powstaje nic innego lecz ta sama substancja tylko w lotnym stanie skupienia. Czy płyn hamulcowy składa sie z powietrza? Wiesz co to jest powietrze? Mieszanka azotu tlenu co2 i paru innych gazów. Wiesz z czego składa sie płyn hamulcowy? Czy widzisz w jego składzie azot i tlen, główne składniki powietrza? Jakim wiec sposobem wskutek wrzenia płynu hamulcowego powstaje powietrze? Czarna magia ? Powtarzasz bezmyślnie słówka po jakimś bezmyslnym kretynie dla którego gaz = powietrze. Tym gazem nie jest w tym przypadku powietrze lecz para wodna. Dlatego ona gdyż woda ma najniższa temperaturę wrzenia i zamienia sie w gaz jako pierwsza. Para wodna to nie powietrze. Para wodna jest gazem ale nie jest powietrzem. Serio dalej nie rozumiesz tego po tych wszystkich postach?

 

Co nie zmienia faktu ze dalej nie ma to związku z procesem dostawania sie wody do płynu hamulcowego w powiązaniu z przebiegiem. Zwykle naciśnięcie hamulca nie powoduje zagotowania płynu i można zrobić miliony km bez doprowadzenia płynu do wrzenia.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mechanizmu degradacji płynu w skutek jazdy niestety nie podano.

 

Najczęściej woda dostaje się do układu poprzez odpowietrzenie oraz może przenikać przez ścianki przewodów.

 

Cytat z linku ktory podalem.

 

Tak jak ja to rozumiem bedzie to znaczylo ze im czesciej hamujemy tym wiecej powietrza jest w ukladzie czego skutkiem jest odpowietrzanie sie ukladu i dostawanie sie wilgoci (wilgoc mamy juz podczas wymiany plynu poniewaz nie jest przeprowadzany w prozni).

 

Drugim waznym punktem bedzie szczelnosc ukladu hamulcowego a uszczelki z wiekiem nie robia sie lepsze. Plyn moze nie wyciekac ale powietrze w ktorym jest wilgoc moze sie dostawac.

 

Po trzecie wszystko zalezy od warunkow jazdy, jak czesto i mocno hamujemy.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Ja nic nie zmienilem. W skutek wrzenia powstaja bable powietrza to ty probowales pokazac ze z plynu hamulcowego powstaje... para hamulcowa

 

pod wplywem wrzenia i aby nie bylo to cie zacytuje :

 

Płyn który wrze wytwarza parę. Woda ktora wrze wytwarza pare wodna, płyn hamulcowy który wrze wytwarza pare płynu hamulcowego (substancji w nim zawartych).

 

To smieszne ze probujesz mi przypisac twoje slowa ale pismo to pismo... siedzimy tu z towrzyszami i sie mocno z tej pary hamulcowej smiejemy :twisted2:

 

lekcja dla przedszkolaka :

 

Powietrze to 10 gazow a w powietrzu jest woda w postaci pary wodnej czyli plynu.

w Kazdym plynie ktory wrze wytwarzaja sie bambelki powietrza a nie jak mowiles pary tego plynu :norty:

 

Twoj uklad hamulcowy nie jest hermetyczny a jak ktos ci mowi ze ci odpowietrznia uklad to nie znaczy ze ci tam robi proznie a wiec w twoim plynie od samego poczatku jest POWIETRZE (jestesmy na ziemi a wiec oddychamy powietrzem czyli jeszcze raz powietrze to 10 gazow + woda w formie plynnej) a nas interesuje woda bo woda zaniza twoj punkt wrzenia plynu i czy wiecej jest wody tym szbciej ci sie zapowietrza uklad i tym gorzej hamujesz.

 

No koniec zagadka czym sie rozni plyn hamulcowy za 50 zl za pol litra jak np Motul RBF 600 (temperatura wrzenia na sucho 312°C) od plynu wysokiej jakosci typu Castrol SRF za 140 zl za pol litra (temperatura wrzenia na sucho 310)... nie to nie propoganda marketingowa, po prostu Castrol SRT jest ultra odporny na wode i jego punkt wrzenia gdy jest zawodniony wynosi tylko 50°C mniej czyli 270°C a nasz biedny Motul (i jego towarzysze ze sredniej polki) jak jest zawodniony to wrze juz w temperaturze 210°C... a wiec to nie wrzenie na sucho ktore tak na tej stronie ludzie wychwalaja jest wazne tylko wrzenie na mokro szczegol,ie jezeli wymieniasz plyn rzadko.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Ja nic nie zmienilem. W skutek wrzenia powstaja bable powietrza to ty probowales pokazac ze z plynu hamulcowego powstaje... para hamulcowa

 

pod wplywem wrzenia i aby nie bylo to cie zacytuje :

 

Płyn który wrze wytwarza parę. Woda ktora wrze wytwarza pare wodna, płyn hamulcowy który wrze wytwarza pare płynu hamulcowego (substancji w nim zawartych).

 

To smieszne ze probujesz mi przypisac twoje slowa ale pismo to pismo... siedzimy tu z towrzyszami i sie mocno z tej pary hamulcowej smiejemy :twisted2:

 

lekcja dla przedszkolaka :

 

Powietrze to 10 gazow a w powietrzu jest woda w postaci pary wodnej czyli plynu.

w Kazdym plynie ktory wrze wytwarzaja sie bambelki powietrza a nie jak mowiles pary tego plynu .

 

Sorry poddaje się. :nienie: pokonałeś mnie doświadczeniem. Brak mi słów. :shock:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.