Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chris ja tez uzywam ATE sl6 :cool2: i moge powiedziec ze wystarczy na 2l na bank,jesli ktos ma inne potrzeby moze wymieniac co rok.Ale jak pojdziemy tym tropem to wszystko bedziemy wymieniac wczesniej nizeli trzeba.
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A niby dlaczego ma przestać hamować po 100 tysiącach km?

 

1. Plyn hamulcowy jest hidroskopijny czyli wchlania wode. Woda wytwarza sie w systemie hamowania poprzez 3 czyniki : nieszczelnosc, , skraplaniu w zbiorniczku wyrownawczym a w szczegolnosci jezeli uznajemy ze system jest sprawny i ze nader rzadko kontrolujesz poziom plynu hamulcowego i ze twoj zbiorniczek z chinskiego plastiku jest ultra szczelny poprzez uzytkowanie (kazdy plyn ktory wrze wywtwarza pecherzyki powietrza a w powietrzu jest woda - to jest fizyka).

 

2. 1% "punktowy" wody w ukladzie zaniza temperature wrzenia o 50 stopni srednio biorac pod uwage ze przy przebiegu rocznym 20000 km, sredno w ukladzie hamulcowym po 24 miesiacach mamy 2% wody, temperatura wrzenia plynu jest nizsza o 100°C, czyli plyn ktory mial np 300 stopni temperatury wrzenia, ma po 23 miesiacach tylko 200 co juz nie jest tak imponujace biorac pod uwage ze grzalka (czyli tarcze i klocki) moze osiagnac 450 podczas jednego gwaltownego hamowania a nawet ponad 800 stopni jezeli te gwaltowne hamowania sa powtarzane np przy szybkim zjezdzie z gorki serpentynami dlatego istnieja klocki wytrzymujace nawet 900 stopni °C.

 

3. Jezeli pomnorzysz przebieg x 2,5 na rok, mozesz spokojnie przyjac 2 x wiecej wody w ukladzie, czyli po 100000 km w 2 lata, twoj plyn paruje jak woda... szybko i masz mieki pedal.

 

4. To wszystko dotyczy podstawowych plynow hamulcowych. NA tym forum wiekszosc uzytkownikow uzywa plynow ze sredniej polki (typu ATE BLU/SL6, MotulRBF 660 itd) ktore kosztuja mw 70 zl/litr, te plyny wytrzymuja lepiej obecnosc wody ale nie jest to roznica dimetralna (mw 30% wyzszy punkt wrzenia na mokro). Aby moc przejechac bezpiecznie 100000 KM bez wymiany plynu musial bys kupowac plyny z wyzszej polki srednio po 250 zl/litr ktore maja bardzo duza wytrzymalosc na obecnosc wody ale oczywiscie ze ktos kto kupuje takie plyny nie przeszlo by mu przez mysl aby ni wymieniac go przynajmniej raz w rok lub co 25000/ 30000 km.

 

5. Bavarian Autosport ktory jest uwarzany ze punkt odniesienia w stanach zjednoczonych jak chodzi o mechanike i eksploatacje BMW, zaleca wymiane plynu hamulcowego co rok lub 24000 km co przyjdzie pierwsze i dodaje do argumentow ktore ci opowiedzialem powyzej ze "trzeba byc naprawde niesamowitym idiota aby w kwesti bezpieczenstwa podejmowac ryzyko zycia lub smierci za 20 dollarow mniej lub wiecej rocznie."

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Przecież to są totalne bzdury. Żaden płyn który wrze nie wytwarza powietrza chyba ze akurat wrze ciekłe powietrze.

Płyn który wrze wytwarza parę. Woda ktora wrze wytwarza pare wodna, płyn hamulcowy który wrze wytwarza pare płynu hamulcowego (substancji w nim zawartych). W żadnej beemce ani razu nie zagotował mi sie płyn hamulcowy.

Nigdy nie odkręcilem korka od zbiorniczka płynu. Po dwóch latach zawsze płyn ma zawartość wody daleko poniżej dopuszczalnej normy. Oczywiście mimo to to wymieniam.

Nie przedstawiłeś żadnego mechanizmu który łączył by przebieg auta z przyspieszonym zużyciem płynu.

Nawet gdyby te bzdury o powietrzu i gotowaniu płynu były prawdziwe to nie ma to żadnego związku z przebiegiem.

 

1000km na torze to pewnie sporo wiecej obciążenia termicznego płynu niz 10 000 km jazdy po górach lub milion w normalnych warunkach.

 

Być moze jest jakiś związek pomiędzy przebiegiem a przyspieszonym starzeniem sie płynu ale nie te bzdury które tu powymyslales.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
A niby dlaczego ma przestać hamować po 100 tysiącach km?

 

1. ....(kazdy plyn ktory wrze wywtwarza pecherzyki powietrza a w powietrzu jest woda - to jest fizyka)."

Rivasi, Taaaaak, fizyka.... Oj, pojechałeś z tą fizyką... :idea:

-------------------

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież to są totalne bzdury. Żaden płyn który wrze nie wytwarza powietrza chyba ze akurat wrze ciekłe powietrze.

Płyn który wrze wytwarza parę. Woda ktora wrze wytwarza pare wodna, płyn hamulcowy który wrze wytwarza pare płynu hamulcowego (substancji w nim zawartych). W żadnej beemce ani razu nie zagotował mi sie płyn hamulcowy.

Nigdy nie odkręcilem korka od zbiorniczka płynu. Po dwóch latach zawsze płyn ma zawartość wody daleko poniżej dopuszczalnej normy. Oczywiście mimo to to wymieniam.

Nie przedstawiłeś żadnego mechanizmu który łączył by przebieg auta z przyspieszonym zużyciem płynu.

Nawet gdyby te bzdury o powietrzu i gotowaniu płynu były prawdziwe to nie ma to żadnego związku z przebiegiem.

 

1000km na torze to pewnie sporo wiecej obciążenia termicznego płynu niz 10 000 km jazdy po górach lub milion w normalnych warunkach.

 

Być moze jest jakiś związek pomiędzy przebiegiem a przyspieszonym starzeniem sie płynu ale nie te bzdury które tu powymyslales.

:cool2: :cool2:

Opublikowano

Mechanizm to po prostu uzytkowanie hamulca, za kazdym razem jak ci wrze plyn hamulcowy to ci tam sie zbiera woda.

 

Jak chodzi o moje glupoty jak mowisz... a wiec uproscilem dla takich ludzi jak ty ktorzy nie uwaznie sledzili w szkole, pod pojeciem powietrze kryje sie gaz ale to trudne slowo.

K8 nie rozruzniasz dwoch pojec bliskich parowanie i wrzenie, ja sie tego uczylem w drugiej klasie collegeu to jest odpowiednik gimnazjum w polsce nie wiem ktory rok ale poczatkowy... parowanie to zjawisko ktore zachodzi w kazdej temperaturze powyzej temperatury topnienia na powierzchni cieczy, a wrzenie jest zjawiskiem gwaltownym parowania CALEJ objetosci cieczy. W wyniku wrzenia w ukladach zamknietych (np ukladach hamulcowych) wytwarza sie tak zwana para nasycona (gaz czyli plyn) ktora pod wplywem zmniejszania objetosci sie skrapla, efektem skraplania jest WODA :).

 

Twoj przyklad z woda jest kulawy (jak zwykle u ciebie) bo parowanie wody nastepuje na poziomie morza powyzej 0°C a nie podczas wrzenia (zjawisko nie jest widoczne golym okiem oprocz w specyficznych warunkach ) a wrzenie (to te babelki ktore widzisz jak gotujesz wode w przezroczystym dzbansku) przy 100°C w tych samych warunkach cisnieniowych wytwara pare nasycona. A wiec nie para istniej wczesniej niz przy gotowaniu herbaty tylko jej nie widzisz, a przy gotowaniu dopoki nie przejdzie w powietrze (czyli nie zwiekszy swojej objetosci) jest to para nasycona (stad babelki w wodzie) :)

 

To by bylo na tyle z lekcji fizyki, polecam ksiazke Physics for Dummies, na polskim rynku seria tlumaczona Fizyka dla bystrzakow ale powinna byc tlumaczona Fizyka dla idiotow bo taki ma to sens w orginale i tak jest tlumaczona w kazdym innym kraju ale wydawca uznal ze polacy by jej wtedy nie kupili... zaczynam rozumiec jego argumenty...

 

 

Poza tym, Wasza wiedza ogolna/ gdybana jest prawdopodobnie bardzo trafna. rozumiem ze nie zgadzacie ze MNA i

z nim :

http://www.motofakty.pl/artykul/plyn-hamulcowy-1.html

 

i z nim :

http://emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=12339

 

i z nim :

http://www.bmw330ci.net/maintenance/Enhanced%20Maintenance%20Schedule.pdf

 

i z nim :

http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/plynyham.html

 

i z nim :

http://www.abs.org.pl/truck/index.php?aid=55

 

i z nim :

http://autokult.pl/2013/10/10/jak-wymienic-plyn-hamulcowy-poradnik

 

i z nim :

http://www.ask.com/question/how-often-should-brake-fluid-be-flushed

 

i z nim :

http://www.autopasjonaci.pl/artykuly/eksploatacja/podstawowe-plyny-i-oleje-co-ile-dolewac-lub-wymieniac.html

 

i z nim :

http://www.bavauto.com/Assets/inst_pages/e91mc.pdf

 

i z nim :

http://www.kbiem.pb.edu.pl/laboratoria/eksploatacja/L2%20Diagnostyka%20wstepna%20hydraulicznego_uk_ham.pdf

 

i z nim

http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/brakes/brake-tests/is-brake-flushing-necessary.htm

 

...

i moge tak jeszcze 50 linkow wam podac ale mi sie juz nie chce szukac :)

 

Badania przeprowadzone pokazuja ze 20% osob ktore jezdza samochodami mysla ze maja sprawny uklad hamulcowy bo "hamuje" a tak naprawde maja po dwoch latach do 5% wody w ukladzie hamulcowym a ich droga hamowanie jest o 25 % dluzsza niz powinna bo nastepuje progresywnie i sobie z tego po prostu nie zdajecie sprawy. Z 0 do 100 to.... mw 7 metrow przy E90 to roznica miedzy patraceniem pieszego a zabiciem pieszego. zagotowanie ukladu hamulcowego jest skrajnym przypadkiem a jego brak nie pokazuje sprawnosci ukladu. Takie opinie mi potwierdzaja ze jednak na polskich drogach jezdzi duzo wrakow z ladnym lakierem. Biedni piesi jak wejda nowe przepisy o bezwzglednym pierwszenstwu pieszego zblizajacego sie do pasow... a juz nie wspomne o portfelu kierowcow...

 

Przytocze jeszcze zaklad mechaniczny ktory obsluguje moje E91 obecny na tym forum ktory mi powiedzial ze nigdy nie widzial Serie 3 ktora tak staje w miejscu... Wymiana plynu hamulcowego co 25 tys km... czyli dwa razy do roku robi swoje.

 

Bye Dummies ! :cry2:

 

EDIT : z tym 1000 KM na torze to juz przegiales pale, nie masz pojecia jakie sily odzialowuja na ukladzie hamulcowym. Przyhamuj 10 razy pod rzad z 0-100 i zobacz co sie dzieje z twoim ukladem hamulcowym. Ja ci mowie o odcinku do 10 KM na seprentynach z dynamiczna jazda... to juz wystarczy aby twoj uklad hamulcowy byl rozgrzany do czerwonego a klocki ci sie tlily (zjawisko normalne), temperatura wytwarzana przez twoj uklad siega 700 stopni wtedy...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Znajdź mi choć jeden link który opisuje proces wrzenia w którym to tworzy sie jakaś nowa substancja.

Człowieku kompromitujesz sie totalnie. Wróć do tej siódmej klasy poczytaj te książki i zacznij myślec a przede wszystkim czytać ze zrozumieniem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
rozumiem ze nie zgadzacie ze MNA i

 

z nim :

http://www.motofakty.pl/artykul/plyn-hamulcowy-1.html

 

i z nim :

http://emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=12339

 

i z nim :

http://www.bmw330ci.net/maintenance/Enh ... hedule.pdf

 

i z nim :

http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... nyham.html

 

i z nim :

http://www.abs.org.pl/truck/index.php?aid=55

 

i z nim :

http://autokult.pl/2013/10/10/jak-wymie ... y-poradnik

 

i z nim :

http://www.ask.com/question/how-often-s ... be-flushed

 

i z nim :

http://www.autopasjonaci.pl/artykuly/ek ... eniac.html

 

i z nim :

http://www.bavauto.com/Assets/inst_pages/e91mc.pdf

 

i z nim :

http://www.kbiem.pb.edu.pl/laboratoria/ ... uk_ham.pdf

 

i z nim

http://auto.howstuffworks.com/auto-part ... essary.htm

 

...

 

i moge tak jeszcze 50 linkow wam podac ale mi sie juz nie chce szukac :)

Jasne, ale po co.

Prawie w każdym z tych linków piszą, żeby wymieniać płyn hamulcowy nie rzadziej niż co dwa lata.

Ty powinieneś częściej, bo masz duże przebiegi, u mnie zdecydowanie wystarczy co dwa lata.

Rozumiem, że przejrzałeś te linki, zgadzasz się z nimi ( np. olej wymieniamy tak jak zaleca producent ) :?:

 

K8V8M wyluzuj trochę - dbaj o serce.

Pozdrawiam
Opublikowano
W tych linkach tak czy inaczej nie ma takich bzdur jakoby wskutek wrzenia płynu hamulcowego powstawała para wodna czy woda. Dodatkowo fakt wrzenia płynu nie ma żadnego związku z przebiegiem lecz stylem lub warunkami jazdy. Można przejechać milion km i nigdy nie doprowadzić płynu do wrzenia.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jasne, ale po co.

Prawie w każdym z tych linków piszą, żeby wymieniać płyn hamulcowy nie rzadziej niż co dwa lata.

Ty powinieneś częściej, bo masz duże przebiegi, u mnie zdecydowanie wystarczy co dwa lata.

Rozumiem, że przejrzałeś te linki, zgadzasz się z nimi ( np. olej wymieniamy tak jak zaleca producent ) :?:

 

K8V8M wyluzuj trochę - dbaj o serce.

 

Tak co dwa lata albo przed uplywem danego przebiegu.

 

Ale tak oczywiscie to jest mowione od poczatku ze jezeli masz niskie przebiegi to mozesz sie stosowac do zalecenia producenta wymiany co dwa lata bo ona zaklad ze jezdzisz mw 20000 KM/ rocznie ale ze oprocz tego trzeba brac pod uwage przebieg... i tak jezeli jezdzisz malo i nie masz agresywnej jazdy to wymieniamy co 2 lata. Rozmawiamy o plynu hamulcowym, podalem JEDEN link o ktorym mowisz gdzie jest podany rownierz interwal zmiany oleju z ktorym oceywiscie sie nie zgadzam co nie neguje pozostalych linkow gdzie jest wytlumaczone co zachodzi w ukladzie hamulcowym

 

Kolega K8 mowi innym zeby niezaleznie od przebiegu (nawet 100000 km) wymieniali co dwa lata co jest sugestia ktora moze prowadzic do tragedi i jeszcze mnie prosi abym mu podal link ktory mu juz podalem ale ktorych nie czytal o prawach fizyki bo nie rozumie ze w fizyce nic sie nie tworzy, nic nie znika, wszystko sie zmienia (Lavoisier) i ze efektem skraplania pary nasyconej jest woda, ktora oprocz tego sie dostaje poprzez nieszczelnosci, zapowietrzenia, zbiorniczek i samo hamowania. trzeba byc strasznym Dummie zeby robic cos takiego.

 

@K8 : nie bede ci nic udowadnial bo jak by tu siedzial profesor fizyki to bys mu nie wierzyl, mozesz i 500000 km jezdzic na jadnym plynie, mam to gdzies ale nie wpajaj ludzia czegos takiego. Wysysasz sobie teorie gamonia z podstawowki z palca bez zadnych referencji a innym kazesz cos udowadniac ? Skonczyl sie czas gdzie mozna palnac glupote i sie przy niej upierac bo nikt ci nic nie udowdni.

 

koncze temat z toba, informacje przeznaczam innym. Mozesz sobie plecic twoje wlasne teorie jak zawsze

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

No... jest tak:

Efektem skraplania pary wodnej jest woda,

ale efektem skraplania drożdży jest spirytus. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Obaj wiecie, że pary płynu hamulcowego nie zamieniają się w wodę.

Obaj też wiecie, że wilgoć z powietrza dostaje się jednak do płynu co pogarsza jego właściwości (niższa temperatura wrzenia) i powoduje konieczność okresowej wymiany.

Jeśli ktoś widzi konieczność wymiany płynu częściej niż co dwa lata - niech wymienia.

Ja uważam, że głupotą jest całkowite zaniechanie wymiany płynu, co niestety praktykuje wielu kierowców.( Bo i po co. :duh: :mad2: )

Myślę, że wymiana co 2 lata przy małych przebiegach,

co 20 000 km. przy większych, będzie sensowna.

Inne zasady dotyczą jazdy na torze, gdzie również płyn podlega szybszemu zużyciu.

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja uważam, że głupotą jest całkowite zaniechanie wymiany płynu, co niestety praktykuje wielu kierowców.( Bo i po co. :duh: :mad2: )

To sie zgadza, nawet moj ojciec, jezdzi tyle lat a jak mu mowilem kiedys o wymianie plynu hamulcowego to patrzyl sie na mnie jak na glupka i podejrzewam ze takie zdanie jest u wiekszosci kierowcow.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Boże człowieku zlituj sie. Pokaz mi gdzie ja napisałem żeby nie wymieniać płynu ? Jesli nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to nie pisz, bo wypisujesz kompletne bzdury i brednie. Powyżej napisałeś cos co od kilku postów zarówno ja jak i inni próbują ci wytłumaczyć. Ty najpierw piszesz cos co przeczy temu, potem piszesz cos odwrotnego i dalej tego nie rozumiesz tego co piszesz. Od samego początku pisze ze wskutek wrzenia płynu nie powstaje woda wiec nie moze to być wytłumaczenie jej pochodzenia w płynie hamulcowym.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Masz jakies urojenia K8, pisesz ze powinno sie wymieniac plyn hamulcowy co dwa lata i ze bez znaczenia jest przebieg (pisesz ze nawet po 100000 km uwarzasz ze plyn bedzie w dobrej kondycji), reszta ci pisze ze powinno sie wymieniac plyn hamulcowy zwarzajac uwage rownierz na przebieg jezeli jest wysoki (ja, speedy1211,AP 61). Nikt tutaj nie pisal ze napisales ze nie powinno sie wymieniac plynu hamulcowego.

chyba naprawde za bardzo sie podniecasz i powinienes troche sie uspokoic chocby dla twojego zdrowia, stress zabija.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Boże człowieku zlituj sie. Pokaz mi gdzie ja napisałem żeby nie wymieniać płynu ? Jesli nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to nie pisz, bo wypisujesz kompletne bzdury i brednie. Powyżej napisałeś cos co od kilku postów zarówno ja jak i inni próbują ci wytłumaczyć. Ty najpierw piszesz cos co przeczy temu, potem piszesz cos odwrotnego i dalej tego nie rozumiesz tego co piszesz. Od samego początku pisze ze wskutek wrzenia płynu nie powstaje woda wiec nie moze to być wytłumaczenie jej pochodzenia w płynie hamulcowym.

:nienie: Nie jesteś pępkiem świata i nie wszystkie posty odnoszą się do ciebie. :)

Dalej bijcie pianę beze mnie. :clap:

Pozdrawiam
Opublikowano
Masz jakies urojenia K8, pisesz ze powinno sie wymieniac plyn hamulcowy co dwa lata i ze bez znaczenia jest przebieg (pisesz ze nawet po 100000 km uwarzasz ze plyn bedzie w dobrej kondycji), reszta ci pisze ze powinno sie wymieniac plyn hamulcowy zwarzajac uwage rownierz na przebieg jezeli jest wysoki (ja, speedy1211,AP 61). Nikt tutaj nie pisal ze napisales ze nie powinno sie wymieniac plynu hamulcowego.

chyba naprawde za bardzo sie podniecasz i powinienes troche sie uspokoic chocby dla twojego zdrowia, stress zabija.

Człowieku to ty sie podniecasz. Nigdzie nie napisałem ze nie powinno sie zmieniać płynu po jakimś przebiegu. Jesli gdzieś tak napisałem i pokażesz mi gdzie konkretnie to jest przeze mnie napisane, to przejdę w ramach pokuty na kolanach do Częstochowy.

 

Zapytałem jedynie jaki mechanizm związany z przebiegiem powoduje konieczność przyśpieszonej wymiany i Ty zacząłes w tym temacie wypisywać kompletne brednie jakoby woda czy tez para wodna powstawała z powietrza, ktore to jest skutkiem wrzenia płynu hamulcowego. :duh:

 

Ciagle zmieniasz temat wypisujesz kolejne bzdury a nie wytłumaczyłes w żaden sensowny sposób tego zjawiska. Dodatkowo nawet nie wyjaśniłeś związku pomiędzy przebiegiem a wrzeniem płynu hamulcowego.

 

Odpowiedz na dwa konkretne pytania i nie wciskaj mi do ust słów których nie wypowiedzialem. :nienie: to jest bardzo brzydkie zachowanie ktore wielokrotnie tu uskuteczniasz.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Boże człowieku zlituj sie. Pokaz mi gdzie ja napisałem żeby nie wymieniać płynu ? Jesli nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to nie pisz, bo wypisujesz kompletne bzdury i brednie. Powyżej napisałeś cos co od kilku postów zarówno ja jak i inni próbują ci wytłumaczyć. Ty najpierw piszesz cos co przeczy temu, potem piszesz cos odwrotnego i dalej tego nie rozumiesz tego co piszesz. Od samego początku pisze ze wskutek wrzenia płynu nie powstaje woda wiec nie moze to być wytłumaczenie jej pochodzenia w płynie hamulcowym.

:nienie: Nie jesteś pępkiem świata i nie wszystkie posty odnoszą się do ciebie. :)

Dalej bijcie pianę beze mnie. :clap:

Ten post tez nie odnosił sie do Ciebie, wiec po co na niego odpowiadasz? :norty:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Człowieku to ty sie podniecasz. Nigdzie nie napisałem ze nie powinno sie zmieniać płynu po jakimś przebiegu. Jesli gdzieś tak napisałem i pokażesz mi gdzie konkretnie to jest przeze mnie napisane, to przejdę w ramach pokuty na kolanach do Częstochowy.

 

ok nie ma problemu, cytuje ciebie :

 

Nigdy nie odkręcilem korka od zbiorniczka płynu. Po dwóch latach zawsze płyn ma zawartość wody daleko poniżej dopuszczalnej normy. Oczywiście mimo to to wymieniam.

Nie przedstawiłeś żadnego mechanizmu który łączył by przebieg auta z przyspieszonym zużyciem płynu.

Nawet gdyby te bzdury o powietrzu i gotowaniu płynu były prawdziwe to nie ma to żadnego związku z przebiegiem.

 

 

a wiec czestochowa ze szczecina to kawal drogi, na kolanach to ci zajmie przynamniej rok a wiec mam nadzieje ze jestes facetem slownym i cie przed rokiem tutaj juz nie zobacze. :norty:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Tu nie jest napisane, ze nie należy wymieniać płynu po jakimś przebiegu. :duh: serio nie rozumiesz tego co czytasz! Czy moze udajesz głupiego żeby przykryć te wymysły o wodzie która powstaje wskutek wrzenia płynu hamulcowego? Te zdania odnoszą sie wylacznie do Twoich bredni, a nie do tego jak sie powinno lub nie powinno wymieniać płyn !

 

Napisałem ze nie przedstawiłeś żadnego sensownego wytłumaczenia tego zjawiska i tak jest do tej pory. Mógłbyś sie skupić na wytłumaczeniu w sensowny sposób jaki jest mechanizm pogarszania sie właściwości płynu w związku z przebiegiem zamiast wymyślać kolejne bzdury tym razem w kwesti tego co ja rzekomo twierdze?

Z linków ktore przedstawiłeś jedynie w 4 jest napisane cokolwiek na temat przebiegu po jakim zaleca sie wymianę płynu i sa tam zakresy od 20 do 60 tysięcy km. W żadnym z nich nie jest wytłumaczone jaki mechanizm związany z przebiegiem przyczynia sie do przyspieszonego pogarszania właściwości płynu.

 

Jak juz napisałem po dwóch latach płyn ktory jest wymieniany w moim aucie ciagle spełnia normy. Mimo przebiegu ok 80 tysięcy km w tym czasie. Czekam w związku z powyższym na przestawienie mechanizmu ktory wiąże przebieg auta z pogarszaniem sie właściwości płynu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Zalosny jestes :D :D :D :D Ale oczywiscie ze tak twierdziles tylko teraz jak widwisz ze wyszlo na nie tak jak chciales to probujesz sie wycofac...

 

a jak chodzi o przyczyne to przeczytaj sobie linki ktore podalem nauczysz sie czegos. podpowiadam w drugim linku znajduje sie to nie daleko poczatku... :search: bo jakbys przeczytal to bys widzial ze w kazdym z nim jest odniesienie do przeiegu a nie tylko w czterech jak twierdzisz tylko nie w kazdym jest o tym cyfrowo czasem cyfry sa wyrazone slownie a w innych trzeba kilkac linki po odzialow :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: straszny looser z ciebie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Nie, kolego, w momencie gdy ja domagam sie od Ciebie jakiejkolwiek sensownej wypowiedzi odnośnie twierdzeń ktore Stawiasz Ty wymyślasz i przypisujesz mi słowa których nie napisałem. Powtarzam jeszcze raz, to jest bardzo chamskie zachowanie z Twojej strony.

Zamiast robić sugestie, ze gdzieś coś jest napisane wstaw tu treść, a nie jakieś podpowiedzi, bo znając Twoja działalność na tym forum jestem pewny, ze znowu czegoś nie zrozumialeś. Juz pomijam nawet fakt ze jest to link do forum rowerowego, a nie żadne naukowe opracowanie. I juz widzę po kim powtarzasz te brednie o bombelkach powietrza. Matko bosko ratuj.

 

I znowu próbujesz wyjść z sytuacji wypisywaniem bredni na forum poprzez bardzo brzydkie ataki personalne na osobę która zwyczajnie zadała Ci pytanie o uzasadnienie Twojej pierwotnej wypowiedzi.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nie, kolego, w momencie gdy ja domagam sie od Ciebie jakiejkolwiek sensownej wypowiedzi odnośnie twierdzeń ktore Stawiasz Ty wymyślasz i przypisujesz mi słowa których nie napisałem. Powtarzam jeszcze raz, to jest bardzo chamskie zachowanie z Twojej strony.

Zamiast robić sugestie, ze gdzieś coś jest napisane wstaw tu treść, a nie jakieś podpowiedzi, bo znając Twoja działalność na tym forum jestem pewny, ze znowu czegoś nie zrozumialeś. Juz pomijam nawet fakt ze jest to link do forum rowerowego, a nie żadne naukowe opracowanie. I juz widzę po kim powtarzasz te brednie o bombelkach powietrza. Matko bosko ratuj.

 

I znowu próbujesz wyjść z sytuacji wypisywaniem bredni na forum poprzez bardzo brzydkie ataki personalne na osobę która zwyczajnie zadała Ci pytanie o uzasadnienie Twojej pierwotnej wypowiedzi.

 

Ja ci uzasadnilem moja wypowiedz podajac ci linki jak bys przeczytal przynajmniej 2 pierwsze to bys przeczytal w piercszych akapitach

 

post 1 :

Zagotowanie płynu nie wystąpi podczas powolnej jazdy miejskiej, ale wystarczy pojechać w nawet niezbyt wysokie góry i podczas zjazdu może „braknąć” hamulca. Wówczas o tragedię nietrudno. Dlatego płyn powinno wymieniać się najrzadziej co dwa lata lub 40 do 60 tys. km

 

post 2 :

Jak pamiętamy z lekcji chemii, kiedy płyn wrze tworzą się w nim bąbelki powietrza. W hamulcowych układach hydraulicznych płyn naciska na tłoczki w zaciskach, które z kolei dociskają klocki hamulcowe do tarcz. Płyn co prawda nie ma bezpośredniego kontaktu z gorącymi klockami i tarczami, które przy gwałtownym hamowaniu bez problemu osiągają ponad 400 °C, niemniej nagrzewa się jak wszystko wokół nich.

 

A gdybys przeczytal nastepne to bys mial nastepne tego argumenty ale masz to gdzies bo ty sie spierasz aby sie spierac a wiec stop bo nawet jak sie cie przypiera do muru bo obiecujesz ze wyslesz jakies urzadzenia pomiarowe to jak ci sie wysyla adres to nagle masz problem aby go odnalesc chociaz sam proponowales ze go wyslesz bo sciemniasz to jak sciemniasz ogolnie prawdopodobnie

 

I cie to nie obchodzi jak jest bo masz to gdzies bo chodzi ci tylko aby bylo po twojemu posuwajac sie nawet do tego aby kontestowac ze przy przebiegu 50000 km rocznie wymienia sie plyn czesciej niz co dwa lata. I wiesz co moge dyskutowac czy wymiana co 20000 km nie jest przesada czy nie ale nie z gosciem ktory mi mowi ze nie ma wody w okladzie po dwoch latah i 80000 km przebiegu bo go nigdy nie testowales bo bys wtedy wiedzial ze masz 4 do 5% wody w okladzie i hamujesz jak te pici punto w 50 metrow ze 100km/h. i mozesz to dodac to atakow osobistych bo na takie osoby jak ty mam ich pod dostatkiem.

 

Byyyyyeeeeee, see you in Czestochowa.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Nie, kolego, w momencie gdy ja domagam sie od Ciebie jakiejkolwiek sensownej wypowiedzi odnośnie twierdzeń ktore Stawiasz Ty wymyślasz i przypisujesz mi słowa których nie napisałem. Powtarzam jeszcze raz, to jest bardzo chamskie zachowanie z Twojej strony.

Zamiast robić sugestie, ze gdzieś coś jest napisane wstaw tu treść, a nie jakieś podpowiedzi, bo znając Twoja działalność na tym forum jestem pewny, ze znowu czegoś nie zrozumialeś. Juz pomijam nawet fakt ze jest to link do forum rowerowego, a nie żadne naukowe opracowanie. I juz widzę po kim powtarzasz te brednie o bombelkach powietrza. Matko bosko ratuj.

 

I znowu próbujesz wyjść z sytuacji wypisywaniem bredni na forum poprzez bardzo brzydkie ataki personalne na osobę która zwyczajnie zadała Ci pytanie o uzasadnienie Twojej pierwotnej wypowiedzi.

 

Ja ci uzasadnilem moja wypowiedz podajac ci linki jak bys przeczytal przynajmniej 2 pierwsze to bys przeczytal w piercszych akapitach

 

post 1 :

Zagotowanie płynu nie wystąpi podczas powolnej jazdy miejskiej, ale wystarczy pojechać w nawet niezbyt wysokie góry i podczas zjazdu może „braknąć” hamulca. Wówczas o tragedię nietrudno. Dlatego płyn powinno wymieniać się najrzadziej co dwa lata lub 40 do 60 tys. km

 

post 2 :

Jak pamiętamy z lekcji chemii, kiedy płyn wrze tworzą się w nim bąbelki powietrza. W hamulcowych układach hydraulicznych płyn naciska na tłoczki w zaciskach, które z kolei dociskają klocki hamulcowe do tarcz. Płyn co prawda nie ma bezpośredniego kontaktu z gorącymi klockami i tarczami, które przy gwałtownym hamowaniu bez problemu osiągają ponad 400 °C, niemniej nagrzewa się jak wszystko wokół nich.

 

A gdybys przeczytal nastepne to bys mial nastepne tego argumenty ale masz to gdzies bo ty sie spierasz aby sie spierac a wiec stop bo nawet jak sie cie przypiera do muru bo obiecujesz ze wyslesz jakies urzadzenia pomiarowe to jak ci sie wysyla adres to nagle masz problem aby go odnalesc chociaz sam proponowales ze go wyslesz bo sciemniasz to jak sciemniasz ogolnie prawdopodobnie

 

I cie to nie obchodzi jak jest bo masz to gdzies bo chodzi ci tylko aby bylo po twojemu posuwajac sie nawet do tego aby kontestowac ze przy przebiegu 50000 km rocznie wymienia sie plyn czesciej niz co dwa lata. I wiesz co moge dyskutowac czy wymiana co 20000 km nie jest przesada czy nie ale nie z gosciem ktory mi mowi ze nie ma wody w okladzie po dwoch latah i 80000 km przebiegu bo go nigdy nie testowales bo bys wtedy wiedzial ze masz 4 do 5% wody w okladzie i hamujesz jak te pici punto w 50 metrow ze 100km/h. i mozesz to dodac to atakow osobistych bo na takie osoby jak ty mam ich pod dostatkiem.

 

Byyyyyeeeeee, see you in Czestochowa.

Nie spieram sie żeby spierać tylko proszę o wyjaśnienie zjawiska. A jak dla Ciebie autorytetem jest jakis koleś z forum rowerowego ktory twierdzi, ze kiedy płyn wrze tworzą sie bąbelki powietrza i to dla ciebie dodatkowo ma jakis związek z przebiegiem samochodu to ja nie mam wiecej pytań. To jest po prostu żenujące.

Dodatkowo dalej po chamsku wspierasz mi, coś czego nie napisałem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jezeli nie chcesz faceta ktory jest inzynierm to masz posty warsztatow zajmujacych sie tylko BMW w stanach, prace magisterkie z uniwersytetow albo ludzi pracujacych przy bezpieczenstwu samochodowym polkich i zagranicznych. Wystarczy linki przeczytac.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.