Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Czy ktoś wie co to może być? ( fotka błędu z inpy w załączniku)

 

https://www.dropbox.com/s/f8hoscq1hykssgr/b%C5%82%C4%85s%20valvotronica.doc

 

Mechanik mi mówi, że to czujnik położenia wału korbowego do wymiany:

 

jak go skasuje inpą to się pojawia po 2 tygodniach

 

objawy:

-czasem (raz na 5 rannych odpaleń średnio) po odpaleniu auta rano (na wolnych obrotach) - przez średnio 10 -15 sekund obroty spadają, auto drży i zapala się kontrolka Check Engine - jak się troszkę przygazuje lub zgasi i odpali raz jeszcze to jest ok.

- z silnika niekiedy słychać takie cykanie (podobno wtryski bo popychacze hydrauliczne miałem wymieniane na nowe niedawno) - co do cykania to nie ma reguły czy ciepły czy zimny - zupełnie losowo, raz nic nie ma innym razem delikatnie słychać. Najczęściej po odpanieniu na ciepłym tak delikatnie słychać przez 2-3 sek i po chwili cisza. Np wczoraj postał 8 h i po odpalniu silnika cykło ze 4 km. tak głośno jak stary diesel. Ale generalnie najczęstszej jest cisza absolutnie nic nie słychać.

narazie zalałem STP do wtrysków i ze dwa baki pośmigam to zobaczymy czy wtryski do wymiany.

Czytałem że takie cykanie wtrysków to może być też przez ten domniemany czujnik położenia wału.

Problem w tym, że ten czujnik był niedawno wymieniany na ori używkę - może jakaś felerna + adaptacja DIS. Chyba kupię nową ale nie wiem czy to to jest problemem czy coś innego

- czasem jak dotaczam się do świateł i wrzucam luz to jest taki skok obrotów z 600 na 1000/1100 - może 2-3 razy na dzień (robiąc jakieś 30 km)

 

Dodam jeszcze że auto idelanie zapala, moc chyba w normie (tylko ta góra jakaś taka niemrawa) ale to może już przyzwyczajenie

nie gaśnie , nie rwie, itp

świece ostatnio wymieniałem na nowe Beru

przebieg 290 tys

 

czy miał ktoś z Was podobną przypadłość ?

 

 

z góry dzięki

Opublikowano
Kolego,ja też mam problem z takim cykaniem,wyszło że to elektrozawór na 3 cylindrze,wydałem 600 zł i dalej to samo.Kiedyś w E39 miałem walnięty czujnik położenia wału,ale wtedy auto odpalało raz na 20 prób,ja bym nie stawiał na czujnik.
Opublikowano

A ja bym dokladnie sprawdzil ten Czujnik wałka mimośrodowego. Bledy wskazuja ze to on.

 

Bledy powiazane z tym czujnikiem:

 

2A31 DME: Valvetronic: Eccentric Shaft Sensor: Guide

2A32 DME: Valvetronic: Eccentric Shaft Sensor: Reference

2A33 DME: Valvetronic: Eccentric Shaft Sensor: Guide

2A34 DME: Valvetronic: Eccentric Shaft Sensor: Reference

2A35 DME: Valvetronic: Eccentric Shaft Sensor: Guide

2A36 DME: Valvetronic: Eccentric Shaft Sensor: Reference

2A37 DME: Valvetronic: Eccentric Shaft Sensor: Plausibility

2A47 DME: Valvetronic: Eccentric Shaft Sensor: Plausibility

 

Moze wtyczka jest brudna od oleju ?

 

Moze DIS cos podpowie ?

 

A tu jest jak wymienic: http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/FUEL-Eccentric_Shaft_Position_Sensor_Replacing/FUEL-Eccentric_Shaft_Position_Sensor_Replacing.htm

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

To cykanie to się okazało że do wymiany był wałek wydechowy rozrządu :-( - wsadzony ori z obudową + nowe zawory hydrauliczne) luz był około 3 mm jak się ruszało wałkiem już wyjętym oczywiście w obudowie - massacra tak się wytarł - ale 300 tys zrobiło swoje - a wałek był od nowości - a wiadomo n52 ma kiepskie smarowanie góry :-)

 

a co do tego czujnika to Dis'em wykasowano błąd - był spokój do dnia dzisiejszego - chyba nie obędzie się bez wymiany - bo już był efekt mechaniczny - 1 raz się to stało - maksymalnie wkręcał na 1,5 tys obrotów a gaz w podłodze - po zgaszeniu i zapaleniu wszystko ok. - ale teraz błędu już nie da się wykasować

 

aktualny błąd

 

doszedł jeszcze pierwszy : track - wcześniej tego nie było

 

https://www.dropbox.com/s/iio60620wo5c5du/zdj%C4%99cie.JPG

  • 1 rok później...
Opublikowano
Kolego. Uporałeś się z tymi błędami. Też mi wywaliło te błędy. Najpierw udało się wykasować, a teraz już kaplica. Po odłączeniu, czy podłączeniu czujnika wiszą cały czas te same. Mam już zakupiony czujnik, ale jestem ciekaw, czy po wymianie wszystko zniknęło. Ostatnio wymieniałem uszczelki pod kolektorem ssącym i sondy lambda, bo falował na wolnych i waliło błędem z sond lambda za uboga mieszanka. Poprawiło się , falowanie ustało. A teraz to. Raz jak podłączyłem nowy czujnik, ale bez jego montażu na szybko, to udało mi się wykasować błędy. Potem podłączyłem ponownie stary zamontowany w silniku i to samo. Silnik zaczął ponownie nierówno pracować. A jak odłączę czujnik to nie faluje. Dodam, że nie można z czytać ani wartości obrotowej silnika, ustawienia vanosów itp. Już myślałem, ze może jakieś zwierzę dobrało się do kabli, ale nie widać śladów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.