Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wcześniej pisałeś, że spalanie 17l nie stanowi dla Ciebie problemu a teraz twierdzisz, że 2,5l za dużo pali. Na pewno IS daje większą radość niż 6R 2l, różnica między silnikami stanowi około 10KM a różnica w spalaniu powiedzmy te 1-3l LPG, tyle więcej podobo pali jednostka 2,5l względem 2,0l a różnica w mocy to około 40KM. Na pewno IS-ka jest prostsza w konstrukcji (przynajmniej M42 bo taką posiadam) i jest lepszy dostęp pod maską, w przypadku R6 w E36 jest już ciasno.
  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
pisałem ze max 17l gazu aby paliła dla jasnosci. A pytam sie tak, bo jesli juz mówimy ze miałbym sam w nim działac to tez chciałbym sie dowiedziec który ma prostrzą kontrukcje tak jakby do naprawy. i ogólnie + i - . moc to nie wszytko jak dla mnie, wolałbym bym mniejszą moc a aby był mniej awaryjny i części bardziej dostepne, a jak pisałem kompletnie sie na tym nie znam, dopiero zaczynam przygode z samochodami można by rzec wie wole sie wszystkiego dopytac niz pózniej żałowac wyboru.
Opublikowano
Trzeba porównać ceny np. czujników wałka rozrządu, wału silnika, uszczelek np. czapki rozrządu, cewek (w M44 jest chyba wielocewka a w M50/M52 pojedyncze), ilość oleju, płynu chłodniczego itp. Wtedy będziesz coś wiedział.
Opublikowano
Ja też nie miałem pojęcia o samochodach dopóki nie zakupiłem auta. W M42 znowu są takie cewki jak w M50. Dostępność części do BMW jest dobra, nawet można rzec że bardzo dobra.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Hmm... dawno nic nie pisałem. Wreszcie zdecydowałem sie na sprezdaż aktualnego pojazdu, i przeanalizowałem to co wczesniej pisalismy i zacząłem szukam po forach jak sprawdzić mocowanie tylnego wózka dyferencjału ale nie moge jakos znaleźć. Bardzo bym dziękował za nw opis lub linka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2.0 150km będzie nieco szybszy od ISa, bardziej dynamiczny z niższych obrotów

w e46 dokładnie odwrotnie, sekunda różnicy na korzyść 143km.

w e36 porównywalnie, spalanie wiadomo przepaść na niekorzyść r6.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Dlatego szukam 1.8 is na początek trochę mocniejszy silnik od mojej 1.6 a opłaty mnie nie zjedzą. I co najważniejsze w mojej osiągalnej cenie do kupienia. Tylko tak jak napisałem w wcześniejszym poście. Jak mogę to sprawdzić?
Opublikowano
. 2.0 150km będzie nieco szybszy od ISa, bardziej dynamiczny z niższych obrotów, ale więcej spali.
:nienie:

 

Może wydaje się to dziwne, ale 318is lepiej startuje i idzie z dolnych obrotów bo jest troszkę lżejszy. Po wrzuceniu dwójki-trójki 320 go wyprzedza. Dopiero M52B20 radzi sobie wyraźnie lepiej. Na dowód jeden z wielu filmików potwierdzających moją wypowiedź:

http://www.youtube.com/watch?v=9nvv8CuYSvo

 

Co do różnic w spalaniu to tutaj masz chyba najlepsze statystyki średnie na podstawie kilkuset wpisów:

http://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-3/e36/

Różnica między 318, 320 a 323 niewielka, oczywiście zależy jak kto jeździ. M52B20 i M50B20 wrzucone do jednego worka, a M52 zauważalnie pali troszkę mniej. Mi średnio wychodzi 8l a wolno nie jeżdżę, zależy czy silnik zarżnięty czy nie. M50 może nie tyle są wytrzymalsze, co da się je wyremontować (w porównaniu do M52 gdzie gładzie są pokryte nikasilem). Koszt serwisowania wychodzi oczywiście na plus dla 318.

 

Byłbym zapomniał, dla wielu dźwięk i świadomość pracy R6 pod maską, jest cenniejszy niż trochę wyższe koszty :8)

Opublikowano

Chodziło mi bardziej o M52B20 niż M50. Natomiast co do przyspieszeń, to brałem pod uwagę normalną jazdę, uważam to za miarodajne w moim odczuciu. Jak sam wspomniałeś po wrzuceniu dwójki 320 nadrabia. W e39 jest to samo w porównaniu z innymi autami o podobnej ilości KM, R6 pewnie inaczej oddaje moc i stąd te różnice. Zresztą przełożenia i stan silnika ma tu decydującą rolę. Autor już chyba wybrał jednostkę napędową, co do stanu mocowania to nich się wypowie, ktoś kto miał z tym kłopot, bo w e36 compact jest wolny od tego typu problemów.

 

pete_wwa napisał:

w e46 dokładnie odwrotnie, sekunda różnicy na korzyść 143km.

w e36 porównywalnie, spalanie wiadomo przepaść na niekorzyść r6.

To też potwierdzenie na temat większej szybkości R4, waga robi swoje.

Opublikowano
No i wiecej + dla mnie jest za 1.8is i dlatego na taki sie zdecydowałem jak troche postarzeje sie i bedzie mnie stac to pomysle nad czymś mociejszym a narazie wydaje mi sie ze to w zupełnosci wystarczy, aby troche ise pobawic a tym bardziej do normalnej jazdy na codzien. A jakos samochodu do scigania nie potrzebuje, jedynie bay normalnie sie zbierało i przy wyprzedzaniu było bezpiecznie
Opublikowano
Jeżeli decyzja już podjęta, to trzeba uzbroić się w cierpliwość i szukać auta dla siebie. Uwierz mi, będzie ciężko przebrnąć przez te wszystkie szroty. :norty:
Opublikowano

Drodzy koledzy jak to jest z akcyzą na sprowadzenie silnika 2.0 jest już większa czy nie? bo jednak możliwy jest przypływ gotówki i mysle nad e46 do sprowadzenia, I czy realne jest aby sprowadzic juz z załozonym gazem?

 

Bo mam do wyboru albo kupic jzu w polsce do ok 11-12 tys. Albo sprowadzic za ok 8-9 tys i załozyć gaz. Co byście mi doradzili?

 

I jaki silnik w tej cenie wchodził by w gre 318 czy 320?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do 2000ccm nie ma od 2001ccm już jest 18,6%

jak przedlift to 318 i 320.

jak polift to 320 ma 2200ccm.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.