Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!

 

Moja bunia obecnie ma na sobie 225/45 ZR17 i jest chyba lekko obniżona(nie dawno nabyłem, nie podnosiłem jeszcze jej więc nie wiem na pewno). Mam pytanie czy 205/50 mają szanse wejść? Duzo większe są? Myśle o tych oponach bo do profilu 45 BMW nie zaleca łańcuchów a planuje w góry na pewno jechac. Możecie coś konkretnego polecić z DOŚWIADCZENIA w rozsądnej cenie? Większość 90% jeżdżę za granicą, czyli wilgotne autostrady.

e46 320i 170PS

 

Dzięki chłopaki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będą ok tylko na 8 calowej feldze będzie naciąg, nie jakiś tragiczny, ale uprzedzam. Jest to wymiar fabryczny do e46 tylko na 7calową felgę i średnica koła będzie prawie taka sama. Na zimę polecam najnowsze Continental'e, wygrywają ostatnie testy. Sam takie sobie sprawiłem, koszty opony 205/55/16 to ok 370,- ale z tego co widziałem kilka miesięcy temu 17 były po ok 550 :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Trzeba kupić felgi 7. Na zimę kupiłem Vredesteiny Wintrac Xtreme w rozmiarze 205/50 R17. Nakładanie takich opon na felgę 8 nie jest przewidziane przez BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale to jest pewne ze mam 8 obecnie? No coz to zaloze 225...

Na 99% tak.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

W takim razie wrzuce 225/45, bo nie mam felg 16, a nie chce alu zamieniac na byle jakie, bo mam dosc dobrze prezentujce sie.

Kupil ktos cos dobrego w tym rozmiarze w rozsadnej cenie? Oczywiscie chinszczyzna odpada, zycie wazniejsze niz pieniadze

Opublikowano

Panowie a takie pytanko z innej beczki ale w temacie opon zimowych...

Jak posiada się 17" felgi (bo właśnie takie mam) oryginalne BBS BMW (ET38, 8Jx17) z oponami 225/45/17, to czy można na zimę również założyć oponki 225/45?

Czy zaleca się kupno stalowych np. 16" i kupno innego rozmiaru opon

Opublikowano

Panowie! Panowie! nie przeginajcie pały i zobaczyć co producent zaleca, chyba że jednostka jest przygotowywana pod jakieś zawody to w takim wypadku robi sie analizy szczegółowe.

Jak posiada się 17" felgi (bo właśnie takie mam) oryginalne BBS BMW (ET38, 8Jx17) z oponami 225/45/17, to czy można na zimę również założyć oponki 225/45?

Czy zaleca się kupno stalowych np. 16" i kupno innego rozmiaru opon

Nie wydziwiaj, to że tak inni robią to nie można powiedzieć że się zaleca raczej bym powiedział że to jest jedna z opcji ale jako fanaberia a nie zalecenie. Zdajmy sobie sprawę że jak coś jest zalecane to tak powinno się robić czyli wszyscy na zimę powinni zmniejszać średnicę felg ?

Rozumie że producenci felg i opon by chcieli abyśmy mieli po kilka zestawów ale bez przesady.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Ja na lato mam 18" felgi, a na zimę 16". Nikt mi tego nie zalecił ani nie polecił. Po prostu wyciągam wnioski i jazda na 18" w zimę w Polsce mija się z celem. Wolę kupić 16" używane felgi aluminiowe do tego opony, a zawieszenie na pewno mniej odczuje zimowe polskie drogi pełne dziur i wybojów "śniegowych" powstałych w skutek zbyt późnego odśnieżania i posypania solą co skutkuje "wżerami" w warstwę stwardniałej pokrywy śniegowo-lodowej pokrywającej nawierzchnię asfaltową. Raz Panowie drogowcy tak odśnieżyli drogę przez którą codziennie przejeżdżam, że na 16" i profilu dla nich odpowiednim szło pogubić plomby i jazda powyżej 30 km/h skutkowała ogólnym roztrzęsieniem organizmu i obluzowaniu w zawieszeniu wszystkiego co możliwe.

 

A i przy poślizgu i natrafieniu na mały krawężnik jest dużo mniejsze prawdopodobieństwo poważnych uszkodzeń przy wyższym profilu opony.

Opublikowano

Nie wydziwiaj, to że tak inni robią to nie można powiedzieć że się zaleca raczej bym powiedział że to jest jedna z opcji ale jako fanaberia a nie zalecenie. Zdajmy sobie sprawę że jak coś jest zalecane to tak powinno się robić czyli wszyscy na zimę powinni zmniejszać średnicę felg ?

Rozumie że producenci felg i opon by chcieli abyśmy mieli po kilka zestawów ale bez przesady.

 

Spokojnie....nie wydziwiam tylko grzecznie pytam...ale dziękuję za opinię.

Po prostu mam "odnowione" te 17" BBSy i to są jedyne moje felgi, wiec pomyślałem o zakupie stalowych na zimę - słyszałem, że ponoć alusy niszczą się też przez sezon zimowy (sól)...w takim razie chyba kupię 17" stalowe i do tego oponki 225/45

Opublikowano
Panowie a takie pytanko z innej beczki ale w temacie opon zimowych...

Jak posiada się 17" felgi (bo właśnie takie mam) oryginalne BBS BMW (ET38, 8Jx17) z oponami 225/45/17, to czy można na zimę również założyć oponki 225/45?

Czy zaleca się kupno stalowych np. 16" i kupno innego rozmiaru opon

Pewnie, że można, tylko po co?

1. Opony 17" są droższe od 16-tek.

2. Koszt zakupu opon 16-tek + felgi - trochę większy od zakupu opon 17", ale całe koła zmienisz sobie sam i nie jesteś skazany w sezonie na łaskę wulkanizatora.

3. Na 16-tkach zawieszenie mniej cierpi - wyższy profil.

Pytanie jest takie, jaki masz silnik, bo jeżli 3.0 bez względu czy w 'd' czy 'i' to 16" nie założysz.

Jak bym miał możliwość założenia u siebie 16" na zimę, to nigdy bym się nie pchał w 17-tki.

...oryginalne BBS BMW (ET38, 8Jx17) z oponami 225/45/17...

To ET, to takie nie z E46, bo przy tym rozmiarze felgi powinno być ET47.

Opublikowano

Pewnie, że można, tylko po co?

1. Opony 17" są droższe od 16-tek.

2. Koszt zakupu opon 16-tek + felgi - trochę większy od zakupu opon 17", ale całe koła zmienisz sobie sam i nie jesteś skazany w sezonie na łaskę wulkanizatora.

3. Na 16-tkach zawieszenie mniej cierpi - wyższy profil.

Pytanie jest takie, jaki masz silnik, bo jeżli 3.0 bez względu czy w 'd' czy 'i' to 16" nie założysz.

Jak bym miał możliwość założenia u siebie 16" na zimę, to nigdy bym się nie pchał w 17-tki.

Właśnie nie wiem co zrobić...bo jak kupiłem niedawno bmw...to sprzedający powiedział mi że z tyłu są zimowe opony (mają nawet ładny bieżnik) a z przodu mam letnie...dlatego mam dylemat :/ czy dokupić 2-zimowe 17" na przód czy sprzedać i kupic komplet 16" + felgi 16"

 

To ET, to takie nie z E46, przy tym rozmiarze felgi powinno być ET47.

Nie wiem jakie dokładnie mam ET...ale patrząc na allegro na identyczne, to tam podają właśnie takie ET (autko mam dopiero tydzień ;) )

Opublikowano
Mam podobny dylemat. Mam felgi 17", 2 opony są ok, 2 muszę kupić. Opony mają rozmiar 225/45/17. Na wiosnę chcę kupić nowe felgi lub te odnowić, bo są w złym stanie. O ile felg mi tak nie szkoda to gorzej z zawieszeniem. Domyślam się, że na 17" może to się na nim gorzej odbić niż na 16".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowiedź na takie pytanie padła już wcześniej, od siebie dodam, że polecam blaszane 16 od e90 et31, wyglądają dobrze ze względu na szeroki rant i spore odsadzenie a jak zdarzy się przygoda z krawężnikiem to można kupić spokojnie za stówkę :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

To mówisz, że lepiej jak sprzedam swoje 2 sztuki zimowe Dunlop 225/45/17 i kupię 4x 16" (akurat wolałbym normalne ET) + do tego komplet jakiś używanych, dobrych opon?

Nadal nie rozumiem, dlaczego wyżej zakwestionowano, że rozmiar ET moich alufelg jest dziwny jak dla E46 :/ (BBS 17" BMW ET38)

Nie wiem...być może się mylę co do ET...podalem dane z kilku aukcji allegro :P

 

W rzeczywistości mam takie felgi:

http://images64.fotosik.pl/158/26af3ad0b9618ff8med.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W serii jest et47 i tyle, nie ma nad czym się doktoryzować..zależy co chcesz mieć na lato, jak te co masz to kupuj drugi komplet na zimę i weź 16 a jak chcesz zmienić letnie na inne to dokupuj do tych co masz, tylko będziesz bardziej uważać :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W serii jest et47 i tyle, nie ma nad czym się doktoryzować..zależy co chcesz mieć na lato, jak te co masz to kupuj drugi komplet na zimę i weź 16 a jak chcesz zmienić letnie na inne to dokupuj do tych co masz, tylko będziesz bardziej uważać :wink:

Więc ja się nie znam i pewnie mam ET47 (bo to niby fele seria)

 

Właśnie na tym zestawie co mam to z tyłu mam zimówki w dobrym stanie, a przód letnie zjechane...więc i tak na sezon letni będę musiał kupić 4x oponki 225/45/17 :)

 

Czyli myślę na razie nad zwalaniem przednich letnich "łysych" opon, dokupieniu 2-zimówek na przód i śmigać będę ostrożnie na tych 17"...mam do wymiany dwa wachacze z przodu wraz z łącznikami stabilizatora i szczerze nie stać mnie na zakup 16" felg + do tego jeszcze opony zimowe, więc na sezon zimowy 2014 kupię sobie 16-tki z oponami.

Tylko pytanie czy felgi nie zniszczą mi się od tej zimy? Czy np. sól nie wyrządzi jakiejś krzywdy :P Ale i tak dużo nie będę kursować zimą...więc może nie będzie tak źle ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic im się nie stanie :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jeżeli za wyborem 17-tek przemawiają inne względy, to bierz 17", uważaj na dziury i nic złego nie będzie się działo.
Opublikowano
Ja jestem zdania, że na lato fajna 17" a na zimę sam mam przy budzie e39 seryjne koło 205/60 albo 65 (15") Jeździ się mega wygodnie. Mam felgę alu o wyglądzie stalowej na którą zakładam oryginalny kołpak i tak się całą zimę przemieszczam bez jakiegokolwiek problemu. Opona 15" do 16 czy 17" to przepaść cenowa.
Opublikowano

na razie mam mały kryzys finansowy więc zdecydowanie taniej wyjdzie mnie dokupienie 2-opon zimowych na przód (na tyle już mam) niż miałbym kupować mniejsze, stalowe fele + do tego opony :/ (muszę zrobić zawiechę z przodu..więc kasa potrzebna)

W następnym sezonie zimowym sprawię sobie 16-tki albo 15-tki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.