Skocz do zawartości

[E39] 530 Touring - straty mocy przy większych prędkościach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytanie Techniczne,

bo ekspertem od Inpy to ja nie jestem.,

tobiłem kilka pomiarów... ale.

co zmierzyć

planuje nagrać film i potem wrzucić screeny.

 

Ciśnienie na pompie progowej

doładowanie turbo.

 

jakieś jeszcze konkretne dane będą nas interesowały.

dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciśnienie na pompie CR i odczyt z przepływomierza, wtedy możemy już myśleć coś więcej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak to będzie w inpie zatytułowane ?

przepływka - air flow preassure

a ciśnienei na pompie CR ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno coś z raill pressure, na wolnych powinno trzymać koło 300, powinieneś zauważyć :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OK

czekam aż kumpel wróci z delegacji.

on ma inpe,a nie mogę znaleźć nigdzie jakiejś kompletnej wersji...

w międzyczasie nabyłem zaślepkę EGR... nie chcę syfu w kolektorze i silniku...

http://img689.imageshack.us/img689/3908/q4w6.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

a propos... macie jakieś pomysły czym najlepiej wyczyścić kolektor ssący ?

żeby go nie uszkodzić... jak już czyścić to komplet... chociaż zawór jest już w niezłym stanie....:)

to jak ostatnio zaglądałem było syfu...

olej z nagarem,...

 

 

EDIT:

Jeszcze nie zrobiłem pomiarów...czekam na inpę.

ale zamieszczam filmiki.

auto od 160 przestaje nagle przyspieszać...ekonomizer spada na 11l i nie chce się podnieść...

jakby ciśnienie paliwa zostało odcięte....nie kopci....

poźniej nawet przy mniejszej prędkości ekonomizer nie wskakuje powyżej 11l co w efekcie daje brak przyspieszenia... widać to na filmiku

 

po zredukowaniu biegów i chwili spokojnej jazdy przyspiesza jak na filmiku poniżej - czyli wszystko wraca do normy...

jakies pomysły

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy można jechać z odłączoną przepływką ?

żeby sprawdzić czy działa poprawnie ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

w manualu mógłbyś odłączyć przepływkę bez skutków ubocznych,

 

w aftomacie może np. skrzynia szarpać (sprawdzane akurat w audi),

jak to się mówi do odważnych świat należy :wink:

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra...

jestem po logach dynamicznych.

przed jazdą sprawdziłem błędy:

http://img802.imageshack.us/img802/7970/fcto.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Po logowaniu pojawił się ten sam błąd...

http://img703.imageshack.us/img703/8109/nb9b.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Moje spostrzeżenia...

turbo pompuje jak oszalałe co widać na kodowaniu z błędów. pompuje do 2,5 bara

 

teraz jaka jest tego przyczyna.

łopatki, zaworek podciśnienia, gruszka sterująca sztangą... ciężko powiedzieć.

proszę Was koledzy pomóżcie.

Nie znam się aż tak na inpie żeby coś wydumać.

są przekroczenia w kilku miejscach.

zerknijcie na film poniżej... może będziecie w stanie coś podpowiedzieć...

auto ma wczepiony chip.

podkreślam że jak była rozszczelniona rura od turbo do intercoolera - opaska niedociśnięta - udało mi się rozpędzić auto spokojnie do 220km

więc problemu szukałbym gdzieś tam...

z góry wielkie dzięki

 

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Czy można jechać z odłączoną przepływką ?

żeby sprawdzić czy działa poprawnie ?

 

Mysle, ze mozna, ja mam automat i odlaczalem przeplywke w celu sprawdzenia, obylo sie bez zadnych skutkow ubocznych rowniez ze strony automatu. Tylko spalanie jest hmmm... :mrgreen:

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki. Narazie wrzuciłem logi...

Czekam na opinie osób które mają większe pojęcie

Wg mnie problemem jest zbyt wysokie ciśnienie doładowania.

Pytanie brzmi czy ciśnienie rzeczywiście jest zbyt wysokie czy

Tylko wartości odczytane przez komputer są błędne....

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

up.

 

Pomoże ktoś...

 

Edit:

Biorąc pod uwagę jakość nagrania, może faktycznie jest problem żeby coś odczytać...

może takie info coś pomoże

ogólnie turbo przy 70km/h miało 2,4 bara... co ś zbyt dużo wg mnie... chyba że przepływka zaciąga złe dane.

 

ciśnienie na listwie common rail - na wolnych ok 378 - 400 przy obciążeniu pomiędzy 900 - 968

rate main injection - cały czas ma wykrzyknik i jest na maxa w skali po naciśnięciu gazu

 

Pompa progowa - pomiędzy 3,7 - 4 przy obciążeniu...

 

odczyt przepływomierza... to nie wiem gdzie odczytać.

ale tam gdzie jest 1st air mass czy coś takiego to jest cały czas wykrzyknik i skala do maxa nabita...

soll-air mass również to samo... cały czas skala na maxa i wykrzyknik

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wrzuciłem nowe logi.

może z tego coś więcej się wyduma

prośba o pomoc.

 

Widać ze turbo przeładowuje wprost proporcjonalnie do prędkości (wg mnie)

czy jesteśćie w stanie powiedzieć coś więcej na temat przepływomierza na bazie tych danych

 

czy ciśnienie na listwie jest ok:? czy może zbyt wysokie, w pewnym momencie widziałem tam ponad 1200,

max wartość doładowania to 2481... chyba zbyt wysoka...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Szanowni Koledzy,

niestety, nikt nie był w stanie udzielić mi jakichkolwiek wskazówek,

więc zabrałem się za diagnozę, wg własnych spostrzeżeń, i uważam logicznego myślenia.

Na kompie zauważyłem że turbo przeładowuje,

więc albo parametry podawane do kompa są błędne, albo łopatki zapieczone albo sterowanie turbo nie działa....

 

Ruszałem "ręcznie" turbo, sztanga chodziła, sprawdzałem przy gaszeniu i odpalaniu, sztanga pracowała ale dość mozolnie...

W przepływkę nie chciałem się jeszcze bawić...więc zostało sterowanie TURBO,

przy okazji zaślepiania EGR przy kolektorze wydechowym, miałem zdjęty cały dolot... co dało mi bardzo dobre dojście do zaworu sterującego turbo.

odkręciłem dwie śrubki, odpiąłem przewody i napięcie i do dzieła,,,,zaworek do ręki...

korzystając z rady jednego kolegi z forum, rozgrzałem opalarką plastik trzymający filrerek, na tyle by zaczął parzyć w palce,

delikatnie odgiąłem zaczepy i zeszło bez problemu....

to co zobaczyłem przeraziło mnie !!!!

zerowy przelot na filterku, syf na maxa, kurz, w postaci takiej mazi jak zbiera się pod myszkami od kompuetera...

foto poniżej

http://img15.imageshack.us/img15/130/t7qs.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

od razu do ręki zmywacz do paznokci, benzyna ekstrakcyjna i spray do gaźników motocyklowych...

wtczyściłem wszystko bardzo dokładnie....

filterek pod światło ładnie przepuszczał,

http://img841.imageshack.us/img841/1645/e5ym.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

złożyłem wszystko do kupy.... i na trasę....

nareszcie mam swoje 30d pod maską.

auto żyje. dłużej ciągnie na biegach, ma pełną moc...

200 żaden problem,...220 chwila moment...

więcej nie potrzebuję...

zrobiłem dwie próby.,

wszystko jest super...

kto by pomyślał że taka pierdoła może tak zaszkodzić....

wielkie dzięki tym co dali mi jakieś info...

reszta dla potomnych...

jeśli ktoś do tej pory nie zrobił tego zabiegu,

to polecam, godzina roboty to jest max... a efekt powalający.... no i ten ciąg od 120 do 180 .... wspaniałe uczucie...

auto zapięło ostatni bieg dopiero przy 180... wcześniej kończyło się to przy ok 120....

 

Pozdrawiam

P.S. W innym poście wrzucę opis zaślepienia EGR przy kolektorze ssącym...

Edytowane przez orzel_man
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
A jakie masz teraz wartosci na kompie? W sensie ladowanie np. Ja bylem teraz na kompie i moje turbo tez laduje ok 2,4 bara :duh: Auto jest dosc żwawe ale jak wg mnie to nie jedzie jak na ten silnik. Zwlaszcza ze jestem po wymianie przeplywki i lekkim "liftingu" mapy silnika :twisted: Poprawa jest ale ewidentnie cos nie gra jeszcze.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Logow narazie mię robiłem . Przy okazji nagram filmik to będzie wszystko jasne.

Narazie cieszę sie zdrowym 530 po chipie:-D

Wrzuce logi tygodniu jakoś.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witajcie,

udało mi się nareszcie zrobić Logi... po czyszczeniu filterka.

dzisiaj również j wywaliłem EGR i wsadziłem "przelotkę" na kształt zaworu

coś takiego:

http://www.aditech.net.pl/index.php/produkt/af-fl-93-zaslepka-zamiennik-flansza-egr-bmw

 

co ja się z tymi logami nalatałem ;) jak komp mi się nie zwiesi to telefon do góry nogami... masakra.

no ale są nareszcie..

filmik poniżej

 

Jeśli chodzi o wartości turbo...

to rosną maksymalnie do 2,3 bara, najwyższa wartość jaką zanotowałem to 2353...ale to tylko przez ułamek sekundy...

po czym pomału opada wraz z wzrostem prędkości,

widać to na filmiku, niestety ruch był spory, i nie miałem za bardzo jak gonić przez dłuższą chwilę.

 

Co zauważyłem... turbo szybciej reaguje na żądane zmiany ciśnienia doładowania,

i wartości rzeczywiste szybciej zbliżają się do żądanych.

 

Po wyczyszczeniu filterka, auto zaczęło również ciszej i równiej pracować,...inaczej.

wcześniej miało więcej basu do 2000 obr , po wywaleniu katalizatorów... po wyczyszczeniu filterka, tego basowego dźwięku nie ma...

mi osobiście zależy bardziej na zdrowym dieslu niż na basowym wydźwięku... więc zostawiam jak jest....

autko fajnie się zbiera, zwłaszcza od 140 do 180 ;););)

mam zaślepiony egr przy kolektorze wydechowym.

W wężyk podciśnienia wkręciłem dość grubą śrubę, i założyłem dwie opaski plastikowe, z racji tego że mam silikonowe przewody

podciśnienia, opaski dobrze ścisnęły, i mam nadzieję że będą trzymać szczelnie....

 

Wyskakuje oczywiście błąd EGR 1028

ale tak już będzie, błąd zaczął się pojawiać w momencie jak zaślepiłem przy kolektorze wylot spalin do recyrkulacji.

 

na razie wszystko ok i mam nadzieję że tak zostanie,.

pozdrawiam i powodzenia.

 

P.S. Auto ma chipa...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Piszesz o tym chipie, ktory miales zainstalowany juz? Ja siebie tez znalazlem "chipa", byl wpiety w sterownik silnika, taka mala czarna skrzyneczka bez zadnych oznaczen. Wyje..lem to ustrojstwo i nie ma zadnych zmian. A Twoj gdzie byl zamontowany?

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano

Witam.

Bardzo przepraszam, że w tym temacie, ale nie chcę zakładać nowego tematu ponieważ jestem nowy na forum a nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytanie.

Czy jeśli nie mogę spalić gumy na postoju w bmw 528 to tylko oznaka, że mam dobre hamulce czy i tak powinna palić? kolega ma również e39 lecz 530 i nie ma z tym problemu. Mam kiepskie letnie opony i chciałem jakoś "fajnie" zakończyć ich żywot przed zmianą na "zimę".

Jeszcze raz przepraszam, że się podpinam w tym temacie, ale nie wiedziałem gdzie pytać...

pozdrawiam

Maciej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokladnie tak jak piszesz.

Patrząc na komorę silnika po prawej stronie, przypięta do kielicha.

taka skrzynka wielkości może 20cm x 10cm x 5 cm.

 

Nie wiem co to jest, jest w pięte w sterownik silnika, widać że całkiem profesjonalnie zrobione, oploty na przewodach, opaski, etc.

nie ma żadnych oznaczeń firmowych, ani marki.

tylko taka naklejka biała.

zrobie dodatkowe foty i podeśle.

 

 

Kolego Maciej2001- co do palenia gumy... to jaka skrzynia ?

wyłącz kontrolę trakcji...

a wogóle to nie szkoda Ci samochodu na takie katowanie ? - jak chcesz spalić gumy to rozpal ognisko ;)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Z tym ogniskiem to nie głupi pomysł :D ale lubię zapach palonej gumy samochodem... :-P

Skrzynia automat. Kontrolę wyłączałem przyciskiem i próbowałem też z wyciągniętą wtyczką pod maską i nic :-/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Automatem palić gumę? :roll:

Jak ci nie szkoda auta (a zwłaszcza skrzyni) to pal, choć to trudne w automacie, tylko żebyś potem nie płakał że się coś rozleci.

Skrzynia ZF zniesie dużo, ale no bez przesady...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak depne swojej na mokrym to na chwile straci przyczepność Ale palenie do felgi. Watpię. Nie w betty
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A widzisz jakiś problem żeby automatem palić gumę?

Owszem, widzę.

Jeden to taki, że wiem ile potem kosztują naprawy po takim katowaniu, a po drugie już się naczytałem na forach tematów "padła skrzynia - dlaczego?".

Jak chcesz szaleć poza granicą przyczepności, trzeba było kupić manual.

Boka uciąć raz na jakiś czas, spoko, sam czasem chętnie tak zrobię, ale żeby opony kończyć na aucie? :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.