Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam duży problem z moim BMW Od jakiegoś czasu borykam się z problemem tzw choinki na zegarach i masy błędów w sterownikach. Jakieś 15 tys km temu trafiłem do specjalisty który stwierdził że wie gdzie leży problem zrobił jakies kodowanie update i od tamtej pory było ok przez pół roku (15.000 km) aż teraz znowu mam to samo. Problem jest taki że podczas jazdy nieraz po 1km nieraz po 200km zapala się cała masa błędów skrzynia automatyczna, wspomaganie, abs, dsc, pompa paliwa. Czasami pomaga zgaszenie wyjecie kluczyka i odpalenie na nowo czasami niestety nie. Dzisiaj w drodze do pracy po przejechaniu 1km wyskoczyly te błedy po 8 godzinach postoju auta po przekreceniu kluczyka znowu to samo błędów jest cała masa dotyczą komunikacji w CAN poniżej w załącznikach są błędy odczytane inpą z poszczególnych sterowników. Możecie się śmiać że auto jest po jakiejś powodzi czy coś, ale gwarantuję że nie jest Auto z pewnego źródła mam je trochę czasu zrobiłem nim około 100tys km i nigdy nie sprawiało mi takich problemów jak w ostatnim czasie. Z błędów wynika że z jakiegoś powodu przestaje działać cała sieć CAN w idrive wyświetlają się dokładnie usterki wszystkich sterowników które wiszą na szynie CAN

 

Dodam jeszcze poglądowe filmiki jak to wygląda podczas jazdy

 

 

 

Oto PDF z błędami z poszczególnych sterowników

 

http://www.enter-tel.za.pl/INPA-PrintFile_-_na_fs.pdf

http://www.enter-tel.za.pl/cas.pdf

http://www.enter-tel.za.pl/dsc.pdf

http://www.enter-tel.za.pl/silnik.pdf

http://www.enter-tel.za.pl/skrzynia.pdf

http://www.enter-tel.za.pl/zegary.pdf

http://www.enter-tel.za.pl/pompa.pdf

http://www.enter-tel.za.pl/klima.pdf

http://www.enter-tel.za.pl/poduszki.pdf

Opublikowano

Też miałem podobnie.

U mnie zniknęły takie cuda jak przestał działać przycisk klapy bagażnika i na 100% mam coś w kablach co idą do klapy.

 

Takie coś w naszych autach pojawia się jak któraś z wtyczek zaśniedzieje lub jakiś układ zrobi zwarcie. Niestety nie jest to łatwe do wykrycia ale zaczął bym od sprawdzenia wtyczki sterownika silnika /jest on pod filtrem przeciwpyłowym pasażera/. Jak nie będzie tam jakiegoś osadu to pozostanie szukanie dalej.

Gdzieś na jakimś forum jednemu gościowi takie cuda robiło lusterko a dokładnie czujnik zmierzchu.

 

Niestety musisz metodą prób i błędów szukać gdzie masz problem.

 

A jeszcze mi się przypomniało że często jest też w naszych autach woda we wnęce koła zapasowego i tam też są moduły to też możesz sam w miarę szybko sprawdzić.

 

Pozdro

 

Oli

Opublikowano
No masakra panowie ;/ Zawsze byłem zadowolony z tego auta, a teraz mam ochotę jechać do Polski i zostawiać otwarte na parkingu :D Od 3 dni zrobilem 400km i nic się nie dzieje. Marzę o tym żeby to się wywaliło i było cały czas bo mam pewien trop który chcę sprawdzić ale żeby mieć pewność muszę czekać aż się zacznie ten cały cyrk
Opublikowano

Cześć.

 

Miałem podobny problem i u mnie błędy powodował walnięty moduł ukryty w obudowie wewnętrznego lusterka. Ten od automatycznych wycieraczek.

Wystarczyło go odpiąć i błędy zniknęły !!! Potem wymieniłem na nowy i po dziś dzień wszystko działa.

 

Przeczytaj mój post na ten temat to dowiesz się jak to było u mnie - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=134592

 

Moim zdaniem to któryś z modułów padł i przyblokowuje komunikację CAN i stąd te błędy.

Diagnostyką nie wykryjesz który to bo tak jak sam pisałeś wywala błędy we wszystkich modułach.

Tylko metodą odpinania poszczegulnych modułów dowiesz się który "zakłuca" komunikację CAN.

 

Powodzenia.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam,czy ktos może mi poradzic w sprawie takiego problemu jak tutaj został przedstawiony? MAm dokladnie to samo i caly czas blad skrzyni pokazuje :mad2:
Opublikowano
Witam,czy ktos może mi poradzic w sprawie takiego problemu jak tutaj został przedstawiony? MAm dokladnie to samo i caly czas blad skrzyni pokazuje :mad2:

Mi wywalało błąd skrzyni przez regulator napięcia alternatora tez swirowaly inne kontrolki od ABS itd...po wymianie regulatora jak ręką odjął,może zacznijcie od tego.

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ja mam to samo (choinka na zegarach) ale TYLKO rano, po nocy. Zapalam samochód bez problemu i za jakiś 1000 metrów wywala mi WSZYSTKIE błędy wyskakują. Wyłączę silnik, włączę i jest OK (poza czujnikiem ciśnienia w oponach - on restartuje się po około 20 minutach).

 

Ładowania wzorowe, akumulator pozornie bez zarzutu ale co ciekawe problem występuje tylko rano. Auto nocuje w garażu ...

 

Jakieś pomysły ? Kupić w ciemno akumulator ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam to samo (choinka na zegarach) ale TYLKO rano, po nocy. Zapalam samochód bez problemu i za jakiś 1000 metrów wywala mi WSZYSTKIE błędy wyskakują. Wyłączę silnik, włączę i jest OK (poza czujnikiem ciśnienia w oponach - on restartuje się po około 20 minutach).

 

Ładowania wzorowe, akumulator pozornie bez zarzutu ale co ciekawe problem występuje tylko rano. Auto nocuje w garażu ...

 

Jakieś pomysły ? Kupić w ciemno akumulator ?

 

Sprawdź w ukrytym menu stan akumulatora.

Opublikowano

Sprawdź regulator napięcia oraz czy klemy dopięte są do akumulatora dobrze tak jak kolega wyżej pisze

 

Jak lampka w środku miga gdy dzieja sie te rzeczy to skup sie na regulatorze najpierw (ok 250zl Valeo)

  • 1 rok później...
Opublikowano
2 lata mialem spokuj zrobilem 80 000km i problem nie wystapil myslalem ze problemu sie pozbylem przypadkiem wymieniajac sterownik swiec zarowych bo po tym wszystko ustalo ale dzis stojac na swiatlach w drodze do pracy zas to samo oczywiscie padal dzis deszcz ale przez te 2 lata bezawaryjnej jazdy tez jezdzilem wielokrotnie trasy w deszczu i nic sie nie dzialo juz nie wiem gdzie szukac bo to chyba szukanie igly w stogu siana :/
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Odkopuje temat, ktoś sobie z tym poradził? Ja już przeczyściłem styki na każdym sterowniku, odłączałem IBS nawet kupiłem nowe zegary....

Tak to wygląda u mnie, jakaś paranoja :duh:

Spolszczenie CCC na PW ;)
Opublikowano

Kiedyś na angielskim forum pisali o tym problemie. Z tego co pamiętam to w niektórych przypadkach pomagała wymiana regulatora napięcia a w innych jeszcze wymiana jasnoniebieskiego przekaźnika znajdujacego się tam gdzie główny komputer po prawej stronie pod filtrem kabinowym i wycieraczkami. Numer przekaźnika 61366915327.

Może warto spróbować. Przekaźnik kosztuje niewiele.

Opublikowano

Ja miałem ostatnio taką samą sytuację, z tym, ze wyskakwiały jakieś błędy układu kierowniczego, zawieszenia, uszkodzenie joysticka (wybieraka biegów). Wymieniłem aku na nowe bo ten miałem od nowości (8 lat) i póki co mam spokój żadnych błedów nie ma oprócz tego, że jest mało płynu do spryskiwaczy, gdy....go wleje, jak nie ma to błąd znika. Takie to oto fochy.

 

 

Mały OFF

 

Po usłyszeniu pracy Twojego silnika poważnie żałuje, że kupiłem 530d. Mimo przelotów, customowych wydechów, pięknego dźwięku schodzącej z obrotów turbiny, ŻAŁUJE... :cry2:

Opublikowano
Kiedyś na angielskim forum pisali o tym problemie. Z tego co pamiętam to w niektórych przypadkach pomagała wymiana regulatora napięcia a w innych jeszcze wymiana jasnoniebieskiego przekaźnika znajdujacego się tam gdzie główny komputer po prawej stronie pod filtrem kabinowym i wycieraczkami. Numer przekaźnika 61366915327.

Może warto spróbować. Przekaźnik kosztuje niewiele.

 

Ładowanie mam w granicach 14,8-15,2v, poza tym błąd systemu bezpieczeństwa pojawia się jak tylko włożę kluczyk do stacyjki, tedy alternator nie pracuje. Ale zamówiłem już ten przekaźnik, jeżeli to nie on to oddaje auto do fachury, bo sam już nie nie wiem co sprawdzić...

Spolszczenie CCC na PW ;)
Opublikowano
błąd systemu bezpieczeństwa pojawia się jak tylko włożę kluczyk do stacyjki, tedy alternator nie pracuje.
Ale wtedy reszta elektroniki się budzi i zaczyna pobierać prąd. Kiedy prądu brakuje - elektronika głupieje. Spróbuj podłączyć dodatkowy/inny accu, wyłączyć auto, zamknąć, otworzyć i zobaczyć, czy sytuacja się powtórzy?

 

P.S.

Dźwięk silnika faktycznie piękny :modlitwa: :twisted2: :clap:

Opublikowano
błąd systemu bezpieczeństwa pojawia się jak tylko włożę kluczyk do stacyjki, tedy alternator nie pracuje.
Ale wtedy reszta elektroniki się budzi i zaczyna pobierać prąd. Kiedy prądu brakuje - elektronika głupieje. Spróbuj podłączyć dodatkowy/inny accu, wyłączyć auto, zamknąć, otworzyć i zobaczyć, czy sytuacja się powtórzy?

 

P.S.

Dźwięk silnika faktycznie piękny :modlitwa: :twisted2: :clap:

 

Aku jest nówka sztuka :D nawet ładowałem go mimo wszystko...Poczekam na przekaźnik i napisze na czym sprawa stoi :cool2: Dzięki, dźwięk jest świetny i wprost proporcjonalny do spalanej benzyny :D

Spolszczenie CCC na PW ;)
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

 

Miałem podobne problemy z wyświetlającymi się błędami - chyba wszystkie jakie możliwe.

Po podpięciu testera napięcia okazało się że na zimnym silniku do ok. 3 minut brak było ładowania, następnie napięcie ładowania pojawiało się i przez chwile było nawet 17V-18V !! wtedy zaświecały się kontrolki z błędami.

 

Po wymianie regulatora w alternatorze wszystko wróciło do normy - ładowanie ok 14,6V.

Uwaga dwa rodzaje regulatorów - różne gniazda 3 pin.

 

pozdrawiam

 

Jacek

Opublikowano
Witam.Ja tez ostatnio mialem taki problem,ze masa błędów na zegarach,az do momentu kiedy samoczynnie działały wycieraczki i nic wiecej.Miem tylko silnik i skrzynie i tak dojechałem do mechanika.Problemem okazał się zalany moduł w bagażniku bo mam e61 i szklany dach.Po wysuszeniu i naprawie modułu haka(podobno był az zielony ) wszystko ok.Oczywiscie winne były zapchane odpływy..
Opublikowano
Miałem identyczny problem z którym borykałem się dość długo i wiele nerwów mnie to kosztowało, jeśli regulator i klema ibs sprawny, wymień przekaźnik niebieski pod ecu i jasni zielony jak rownie jasno zielony zielony w schowku, jeden jest od sterownika ecu, zielony od pompy paliwa nie doszedłem do czego jest drugi zielony ale wymieniłem go profilaktycznie, odłącz i podłącz wszystkie wtyczki w box ecu mi po tych zabiegach już nie powrócił problem z błedami skrzyni dsc abs jak rownież skaczącej wskazówki obrotomierza, przekaźniki kup nowe nie urzywki. Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.