Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

zakupiłem BMW E91 320D 2005 rok.

wiele odpowiedzi znalazłem już na forum, niestety kilku problemów nie mogę nadal rozwiązać, więc w miarę możliwości proszę o pomoc.

 

- czy w moim modelu jest RDS - posiadam NAVI PROFESSIONAL - znalazłem kilka info że powinien być, niestety nie wiem jak go włączyć

- jak rozpoznać że posiadam czujnik zmierzchu (mam jakiś czujnik na zewnętrznej stronie lusterka), ewentualnie jak sprawdzić jego działanie,

czujnika deszczu nie ma (szyba nieoryginalna i w miejscu lusterka zupełnie zaciemniona).

- niestety nie posiadam PDC i chciałem zapytać czy można do NAVI PROFESSIONAL podłączyć kamerę cofania i co muszę zakupić aby to działało

- co może być przyczyną drżenia lewarka zmiany biegów, tzn. podczas przyspieszania tylko przy pewnych obrotach lewarek wydaje drażniący dźwięk (dzwoni), dźwięk dochodzi jakby zaraz spod elastycznej osłony

 

za wszelką pomoc z góry dziękuję.

Opublikowano

- jak rozpoznać że posiadam czujnik zmierzchu (mam jakiś czujnik na zewnętrznej stronie lusterka), ewentualnie jak sprawdzić jego działanie,

czujnika deszczu nie ma (szyba nieoryginalna i w miejscu lusterka zupełnie zaciemniona).

 

Po vin :norty:

Jeżeli masz czujnik zmierzchu, to na pokrętle do zmiany świateł będziesz miał opcję auto i jeżeli ją włączysz, to jak się będzie robiło ciemno to automatycznie przełączy Ci światła drl na światła mijania i odwrotnie - jak zrobi się jasno to zmieni światła mijania na drl.

Opublikowano

Witam,

dołączę do tematu zapytam i inny aspekt. Mianowicie czy po kupnie auta wywalać klapki kolektora? Auto z przebiegiem 220 000 bo sporo czytam na ten temat ale większości wypowiedzi wnioskuję, że jednak lepiej wyciąć i zaślepić.

Opublikowano
http://speedy.sh/mj3CN/E90-Radio-Owners-Manual.pdf

Ja mam taką instrukcję do radia pro. O RDS jest na str. 9.

 

dzięki za pdf, ale niestety dotyczy samego radia pro, a ja mam navi pro i to chyba inaczej wygląda.

 

odnośnie czujnika zmierzchu to przełącznika AUTO nie mam, wiec i czujnika nie będzie :cry2:

 

Mianowicie czy po kupnie auta wywalać klapki kolektora?

 

Tego Ci nikt nie doradzi, bo jest tylu za co i przeciw. Ja po zakupie klapki wywaliłem 1,5h roboty i tyle, przy okazji świece wymieniłem.

Na szczęście były kompletne i nic do silnika nie wpadło (przebieg jak u Ciebie 230000km).

Opublikowano
I czym zaślepiałeś? Czy można było określić w jakim stanie były przy tym przebiegu?

zaślepkami z allegro za około 130zł.

Tak na oko wyglądały dobrze, zarówno same klapki jak i śrubki którymi są przykręcone. Gdzieś wcześniej czytałem, że niby coś je poprawili w e9x ale nie doczytałem żadnych konkretów, więc wymieniłem.

Opublikowano

Po wywalniu klapek silnik jest slabszy w niskim zakresie obr (jak komus nieprzeszkadza to mozna wywalic)

Sam kupilem nowy kolektor bo o wycinanie to troche druciarstwo.

Opublikowano
Po wywalniu klapek silnik jest slabszy w niskim zakresie obr (jak komus nieprzeszkadza to mozna wywalic)(...)

 

Masz na to jakieś potwierdzenie, czy tylko powtarzasz po innych?

 

Niemam dowodow, ale skoro 70% na osob na forum pisalo ,ze zauwaza gorszy dol do 2tys obr ( w e46/e90 ) to cos jest na rzeczy. Niechce sie wdawac w dyskusje i mozesz sie zemna niezgodzic, a watpie, zeby ktos sie podjal testu przed wywaleniem i po (koszty hamowni x2)

Opublikowano

Haha no ten co wywala to nawet na raz nie wiem czy się zdecyduje ;)

 

A wycinanie to rzeźba jakich mało.... kolektor jak wiele rzeczy kosztuje problem polega tylko na tym że jak widać auta kupują ludzie ktorych nie stac na ich właściwą eksploatację tzw. druciarze od których samochody kupią jako okazję kolejni druciarze wierzący ze kupili super sztukę która za moment przez te druciarstwo się rozsypie i będzie niesmak jaki to złom BMW.

A w salonach stoją nowe Pandy, Dacie i kolektora nie trzeba by było wymieniać ;) więc po co robić sobie problemy...

Wysłane z mojego Q10

Opublikowano

Powiem tak, jak już poruszacie temat klapek,

jeżeli ktoś wywalenie ich nazywa druciarstwem to znaczy, że nie ma pojęcia jak działają i jak wygląda zabieg zaślepienia.

Wszystkie części pasują P&P. Zgadza się, że silnik ma gorszą charakterystykę do 2000RPM i z mniejszą kulturą się go gasi - no ale takiego wyboru należy dokonać świadomie.

Można powiedzieć, że wywalenie klapek i niezrobienie softu nie jest do końca fachowe, bo przecież można zrobić nowy soft i zniwelować problem charakterystyki silnika.

Przecież np. w E46 wychodziły np. M57 z kolektorami bez klapek i z klapkami - różnica zapewne w sofcie, a czy BMW zrobiło druciarstwo zakładając kolektor bez klapek ?

Panowie jeżeli jeździcie swoimi samochodami tylko do ASO i słuchacie często bredni, które tam usłyszycie (niestety powtarzacie je dalej), to tyko i wyłącznie wasza sprawa i nikt za to was nie będzie obrażał.

Opublikowano

Czyli tak jak myślałem. Z klapkami moim zdaniem to takie powtarzanie, jeden za drugim. Do tej pory nie znalazłem, żadnej wypowiedzi która rozstrzyga ten problem w sposób obiektywny podparty konkretnymi pomiarami - zawsze subiektywne odczucia.

 

Napiszę tak. Gdybym wywalił ponad 1.000zł na jakąś część, też chciałbym czuć poprawę a to już wpływa mocno na ocenę sytuacji. Dyskusja w tym temacie jest mocno ideologiczna a nie techniczna. Określanie kogoś "druciarzem" na podstawie zasłyszanych opinii nie znajduje się na poziomie, na którym chciałbym toczyć dalej tą dyskusję.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Napiszę tak. Gdybym wywalił ponad 1.000zł na jakąś część, też chciałbym czuć poprawę a to już wpływa mocno na ocenę sytuacji. Dyskusja w tym temacie jest mocno ideologiczna a nie techniczna. Określanie kogoś "druciarzem" na podstawie zasłyszanych opinii nie znajduje się na poziomie, na którym chciałbym toczyć dalej tą dyskusję.

 

Pozdrawiam

 

Watpie, ze ktos sie podejmie testow zeby udowodnic roznice, wiec na papierze raczej niezobaczymy dowodu i trzeba sie opierac na tym co jest juz napisane.

Druciarstwo to takie utarte haslo juz :) Kazdy robi jak uwaza (jest juz sporo na ten temat na forum-mozna poczytac i wyciagnac wlasne wnioski)

 

Nadal jednak uwazam, ze skoro wyszedl z fabryki z klapkami to tak ma byc.

Opublikowano
Haha no ten co wywala to nawet na raz nie wiem czy się zdecyduje ;)

 

A wycinanie to rzeźba jakich mało.... kolektor jak wiele rzeczy kosztuje problem polega tylko na tym że jak widać auta kupują ludzie ktorych nie stac na ich właściwą eksploatację tzw. druciarze od których samochody kupią jako okazję kolejni druciarze wierzący ze kupili super sztukę która za moment przez te druciarstwo się rozsypie i będzie niesmak jaki to złom BMW.

A w salonach stoją nowe Pandy, Dacie i kolektora nie trzeba by było wymieniać ;) więc po co robić sobie problemy...

Wysłane z mojego Q10

 

 

 

Kolego wole wydać te 2tyśi na wakacje a nie pakować kasy w 10-cio letnie auto ,u mnie po wycięciu klapek auto ma lepszego kopa i śpię spokojnie że mi coś tam wleci i rozwali motor :D

 

No ale bogatemu wolno :wink:

Opublikowano

nie chodzi o to czy jesteś bogaty czy nie...

 

zasada osób odpowiedzialnych jest taka, że powinno kupować się auto, na które stać Cię stać (eksploatacja) jak planujesz używać auto na publicznych drogach, auto powinno być takie jak zostało skonstruowane przez fabrykę:

 

Nadal jednak uwazam, ze skoro wyszedl z fabryki z klapkami to tak ma byc.

 

jak "zmieniasz" fabrykę bo masz "wiedzę" i robisz to "sprawdzonych" podzespołach to nazywa się "tuning",

 

jak nie masz wiedzy a Twoje zmiany ograniczają się do "wycinania" części, które uległy zużyciu to nazwa się "druciarstwo"...

 

piękny przykład dał nam kolega z zagranicy damp21plbe z przeglądem po zmianie foteli na OEM performace, gdzie diagności nie chcieli podbić dowodu :cool2: gdyby w naszym kraju tak było :cool2: :cool2: :cool2: to zniknęłoby 50% wszelkich samochodów z naszych dróg i 100% igieł, które "straszą" innych użytkowników...

 

edit1:

~2 tygodnie temu byłem na geometrii w ASO (muszę bo mam AS), równolegle był na sprawdzeniu auta Kupujący i Handlarz, auto sprzedawał jako "idealne" za kwotę ~36k, po weryfikacji koszt samych części, które znalazło jako CAŁKOWICIE nie nadające się do dalszej jazdy opiewał na ~30k, jedną z niesprawności była cieknąca skrzynia (miska), handlarz zasugerował kupującemu, że w ~5min. uszczelni ją silkonem :), dla wielu obecnych pewnie byłoby to "normalne" usunięcie usterki, dla mnie jednak nie było, Kupującemu też się to nie spodobało...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
(...) jak planujesz używać auto na publicznych drogach, auto powinno być takie jak zostało skonstruowane przez fabrykę:(...)

 

Sam masz w stopce, że robiłeś chip. Dlaczego nie kupiłeś fabrycznego pakietu performance hmm?

 

(...)jak "zmieniasz" fabrykę bo masz "wiedzę" i robisz to "sprawdzonych" podzespołach to nazywa się "tuning"(...)

 

Zadałem sobie dzisiaj trochę trudu i poszperałem na zagranicznych forach. Na wyspach panuje odmienna opinia niż u nas. Chciałbym tylko zauważyć, że jednym z warunków całkowitego otwarcia klapek jest przekroczenie dawki paliwa 25mg. To podważa argumenty o spadku dynamiki na niskich obrotach, ponieważ mocniejsze dociśnięcie gazu spowoduje przekroczenie tej wartości. Jeżeli chodzi o sprawdzenie, to wystarczy popatrzyć ile facet na allegro który je produkuje tego sprzedał. Nie ma jakoś negatywów.

 

piękny przykład dał nam kolega z zagranicy damp21plbe z przeglądem po zmianie foteli na OEM performace, gdzie diagności nie chcieli podbić dowodu :cool2: gdyby w naszym kraju tak było :cool2: :cool2: :cool2: to zniknęłoby 50% wszelkich samochodów z naszych dróg i 100% igieł, które "straszą" innych użytkowników...

 

Twój również, ponieważ masz moc niezgodną z wpisem w dowodzie rejestracyjnym. Konsekwencja po raz drugi.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Aruj chyba nie warto, lubisz auta, masz wiedzę, starasz się pomóc...

 

co Ci mam napisać? to co wiesz :wink:

Sam masz w stopce, że robiłeś chip. Dlaczego nie kupiłeś fabrycznego pakietu performance hmm?

 

bo zrobiłem tuning (nie WIEJSKI tuning bo WYDAJE mi się, że wiem, bo WYDAJE mi się, że na dobrych podzespołach), zmianę lepszą technicznie niż oferuje tunig fabryczny czyli zgodnie:

 

jak "zmieniasz" fabrykę bo masz "wiedzę" i robisz to "sprawdzonych" podzespołach to nazywa się "tuning",

 

 

na temat "klapek" mogę jedynie napisać, że NIE mam pojęcia :wink: , jeżeli zostały wprowadzone przez producenta (automatycznie podnoszą koszty produkcji) a wcześniej ich nie było to:

1) albo jest to podyktowane normami/ekologią,

2) albo jest to podyktowane naturalnym rozwojem konstrukcji całego motoru (czyli motor z klapkami jest lepszy od motoru bez klapek),

3) patrząc na budowę całego motoru konstrukcja z klapkami nie POWINNA się różnić jedynie "klapkami" od wersji bez klapek, musi być coś jeszcze: inne przekroje, inny kształt, inne ustawienia...,

4) konstrukcja z klapkami jest tak awaryjna po okresie gwarancji, że opłaca się wyprodukować drożej aby odbić sobie później,

5)...

 

na temat diagnostów/aut w naszym kraju, co mam Ci napisać: popatrz na IGŁY jakie jeżdżą (nie na temat pieniędzy czy ich braku) następnie zadaj sobie pytanie czy te auta nie stanowią zagrożenia/utrudnienia/dyskomfortu/... dla innych użytkowników,

 

zgadzam się z wnioskiem napisanym przez Arnolda: nie stać na eksploatację BMW/AUDI... kup NOWSZE ale tańsze/prostsze konstrukcyjnie auto ...

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Mnie już coś trafia, jak w odpowiedzi na pytanie techniczne użytkownicy dostają odpowiedź "urban legend" a dalsza dyskusja ma już charakter ideologiczny.

 

Jest różnica, między stać na eksploatację samochodu a stać na wydawanie pieniędzy na ponoszenie wyższych i nie do końca uzasadnionych kosztów naprawy. Nie znam osoby, którą stać na wyrzucanie pieniędzy w błoto, nie ważne ile ich ma. Często im ktoś jest zamożniejszy, tym lepiej ogląda każdą złotówkę.

 

Czy w kwestii wywalenia klapek to druciarstwo, czy faktyczna alternatywa? Nie jestem dalej przekonany a chętnie bym się dowiedział. Korci F30 a nowy kolektor stoi tyle co cennikowo np. pakiet oświetlenia ...

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.