Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Speed -> dokładnie tak, dlatego też zastanawiam się po co mam trzymać ten DPF w moim aucie, skoro i tak mam normę Euro4. W moim przypadku, silniku itp. jest to tylko po to, żeby ograniczyć podatek drogowy o 50%. Po wywaleniu nadal będę miał zieloną plakietkę Euro4. Jeszcze tylko muszę sprawdzić czy mam DPF z czujnikami ciśnienia przed i po, czy wersję bez czujników. Bo w drugim przypadku wywalenie będzie bardzo tanie i bezbolesne.

 

K8v8 -> Całkowicie się z Tobą zgadzam co do szkodzenia ludziom itp itd. Aczkolwiek akurat mój silnik ma normę Euro4 bez DPFu więc i tak jest to norma wysoka. Jeśli go wywalę to utrzymam poziom tego co mają inne auta z DPFem. Więc tak naprawdę nikomu nie zaszkodzę.

 

P.S. Jeśli wiesz coś o różnicach między emulacją a całkowitym usunięciem to będę wdzięczny.

 

Zresztą nie chcę tu prowadzić dyskusji o toksyczności itp. Bo są zwolennicy oraz przeciwnicy. Ja nie neguję nikogo oraz nie popieram. Po prostu chciałem się pewnych rzeczy dowiedzieć, a uświadamianie mnie o toksyczności czy szkodzeniu jest całkowicie niepotrzebne bo zdaję sobie z tego sprawę.

 

Pozdrawiam, Kuba.

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam, miałem problem z DPF swego czasu tzn pojawiała sie zólta kontrolka zapełniona do połowy spalinami, w Bmw powiedzieli ze wycinanie DPF to jest ostatecznosc, bmw robiło dobre DPFy itd, zdecydowałęm sie na czyszczenie chemiczne koszt 600zl, do dzis zrobilem 1500km w cyklu mieszanym czesciej po miescie i narazie brak pojawiania sie kontrolki;-) jutro jade na kolejna kontrole DPFa oczywiscie darmowa;-) a wytne go w ostatecznosci;-) pozdro 600!

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Opublikowano
Nie udowodnisz tego kolego... bo róznica bedzie znaczna !! dpf MA spory wpływ na moc !! daje spokojnie 10-15KM

 

Co masz na myśli pisząc, że ciężko udowodnić? Jesteś przekonany, że ma to znaczny wpływ? bo z wieloma "znawcami" rozmawiałem i słyszałem różne teorie. Miałeś jakieś doświadczenia z tym?

Pozdrawiam

Opublikowano

no sam sie zastanow.... masz turbo w samochodzie... cale jego dzialanie opiera sie na przepływie gazów... im wiekszy przeplyw tym doladowanie wieksze...

turbo bez dpfa wczesniej wstaje.. jest mniejsza turbo dziura i lag..

zarówno dpf jak i katalizator dzialaja na tej samej zasadzie....tarcie... (gdzie jest tarcie tam zawsze są straty)

wzrost temperatury spalin powoduje dopalanie tego calego swiństwa ktore powstaje podczas procesu spalania... roznia sie tylko budową...

 

jak masz serie 1 z dpfem... to zrob tak.... jedz na hamownie X zmierz sie.... nastepnie kup downpipe zdemontuj uklad dpf+kat... załóż downpipe... jedz sie hamowac na hamownie X... i masz wyniki.. i jestes 100% pewien.. co daje usuniecie dpfa bez remapu... moje auto ma zalozony downpipe ale jest po remapie.. wiec turbo ma wiecej roboty... kazdy sprytny mechanik powie ze usuniecie dpfa to ostatecznosc.... zawsze lepiej mu go wymontowac wypalic/wyczyscic/przedmuchac/ i zamontowac spowrotem... i tak w kółko... oczywiscie dpfy w bmw sa bardzo dobre.... sam w e60 mam i ma 300kkm przebiegu i jest w eleganckiej formie. trzeba tylko silnik regularnie diagnozowac, pilnowac termostatów i czasem przejechac sie autostrada...

Opublikowano

I jeszcze dodatkowo musi zapodać troszkę więcej paliwa, żeby przecisnąć spaliny przez DPF:) i tu też masz straty mocy.

 

Pogadałem trochę z mechanikami (nawet takimi, którzy nie zdejmują DPF) i każdy zgodnie twierdzi, że 5% mocy to na pewno przybędzie. Co do spalania i zużycia podzespołów wypowiadali się różnie, ale co do wzrostu mocy poprzez lepszy przepływ spalin każdy jeden mówi to samo.

 

I w sumie potwierdza się to tutaj na forum. Zresztą na chłopski rozum, jak się wywala katalizatory, zmienia tłumiki, ulepsza przepływ powietrza, to zawsze daje jakiś przyrost mocy. Więc jeśli wywalisz największy wynalazek blokujący spaliny w aucie to pewną jest, że coś zyskasz. A jeśli masz DPF zapchany to już w ogóle!

 

Oczywiście pragnę nadmienić tutaj, że cały czas pamiętamy również o minusach i ekologii, ale dywagacja dotyczy akurat plusów więc minusy pomijam.

 

Pozdrawiam, Kuba.

Opublikowano
Ale jeśli ów limiter zdjąć, to moc wzrośnie prawda? Czyli trzeba po prostu wziąć pod uwagę, że trzeba również wgrać soft:) Dobrze wiedzieć. Wiedzy nigdy za wiele:)
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Nie do końca tak jest. Nowoczesne silniki maja często limitery elektroniczne w sofcie i bez zmiany softu moc sie nie zwiększy.

 

Dokładnie tak , i jest to podobna sprawa jak z limiterami predkości , obrotów itp.

W mapach sa np limitery momentu obrotowego i bez ruszenia tych limiterów nie za bardzo jest jak podniesć moc

 

Po usunieciu DPF samochód widzi filtr cząstek stałych jako w pełni sprawny . Po modyfikacji np Swiftec pokazuje cały czas 200 tkm do wymiany filtra.

Nie powinien wchodzic przez to w tryby awaryjne i nie powinien dopalac przez co spalanie ciut powinno zmalec.

 

Kolejna sprawa , to z ukł wydechowego usunieta zostaje częśc tłumiaca przepływ spalin co ma pozytywny wpływ na jednostke napedową. Nie ma tez problemu rozrzedzania oleju . Ja w samochodzie zony prewencyjnie usunałem DPfa i EGR, poniewaz naogladałem sie masę usterek spowodowanych DPF

Opublikowano
Prawidłowe wywalenie Dpf (nie żadne emulacje) jest dla silnika korzystne. Jednak nie jest korzystne dla ludzi którzy tymi spalinami musza oddychać. Sadza jest rakotwórcza. Po to jest Dpf by jej emisje ograniczyć.

 

mieszkam w Krakowie . Ilosć sadzy w powietrzu zobojetniła moje płuca na jej zgubne działanie ;)

Opublikowano
Prawidłowe wywalenie Dpf (nie żadne emulacje) jest dla silnika korzystne. Jednak nie jest korzystne dla ludzi którzy tymi spalinami musza oddychać. Sadza jest rakotwórcza. Po to jest Dpf by jej emisje ograniczyć.

 

mieszkam w Krakowie . Ilosć sadzy w powietrzu zobojetniła moje płuca na jej zgubne działanie ;)

Współczuję

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

 

Po usunięciu filtra mechanicznie oraz programowo autko zachowuje się tak jakby wyjechało z fabryki bez filtra cząstek stałych. Jeśli chodzi o cenę to różnie, zależy do jakiego tunera masz najbliżej i ile sobie liczy za takową usługę. Koszt takiej usługi waha się między 1200-2500zł.

 

 

nie wiem skąd te kwoty 1200-2500, ja za swoja jedyneczke 118d zapłaciłem 400 zł w łodzi w braci jagiełło, wywaliłem ten szajs w pizdziec

Opublikowano
Za usunięcie programowe i mechaniczne DPF zapłaciłeś 400zł? Jedyny fakt o którym nie wspomniałeś, a który pozwoliłby mi w to uwierzyć jest to, że zostawiłeś u nich ten filtr, wówczas się zgodzę.
Opublikowano
Witam,

 

Po usunięciu filtra mechanicznie oraz programowo autko zachowuje się tak jakby wyjechało z fabryki bez filtra cząstek stałych. Jeśli chodzi o cenę to różnie, zależy do jakiego tunera masz najbliżej i ile sobie liczy za takową usługę. Koszt takiej usługi waha się między 1200-2500zł.

 

 

nie wiem skąd te kwoty 1200-2500, ja za swoja jedyneczke 118d zapłaciłem 400 zł w łodzi w braci jagiełło, wywaliłem ten szajs w pizdziec

Szajs kolego to obecnie twój niesprawny silnik. Przy sprawnym z Dpf nic sie złego nie dzieje. No ale to małe piwo w porównaniu z szajsem jaki produkuje twoje auto. Rakotwórczym szajsem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Szkoda ze u nas nie ma takich badań technicznych jak w de wtedy połowa tych trupów poszłaby pod prasę.

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano
dlatego w piwnicy lezy moj katalizator :) gdyby cos sie zmienilo downpipe zdejmuje kata zakladam i w godzine autko ma spaliny jak producent przykazał :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam,

 

Po usunięciu filtra mechanicznie oraz programowo autko zachowuje się tak jakby wyjechało z fabryki bez filtra cząstek stałych. Jeśli chodzi o cenę to różnie, zależy do jakiego tunera masz najbliżej i ile sobie liczy za takową usługę. Koszt takiej usługi waha się między 1200-2500zł.

 

 

nie wiem skąd te kwoty 1200-2500, ja za swoja jedyneczke 118d zapłaciłem 400 zł w łodzi w braci jagiełło, wywaliłem ten szajs w pizdziec

Szajs kolego to obecnie twój niesprawny silnik. Przy sprawnym z Dpf nic sie złego nie dzieje. No ale to małe piwo w porównaniu z szajsem jaki produkuje twoje auto. Rakotwórczym szajsem.

 

 

ta... nie ma to jak diagnoza z internetu :) pozdrawiam kolegę co wymyślił ze mam niesprawny silnik :)

Opublikowano

Zespol diagnostow forumowych zaprasza na kurs szkoleniowy z telekinezy :)

Oplata wpisowego nie obejmuje lezanki...

MADE IN PRL
Opublikowano
Zespol diagnostow forumowych zaprasza na kurs szkoleniowy z telekinezy :)

Oplata wpisowego nie obejmuje lezanki...

Zes dowalil haha

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano

Jest nowe zadanie dla team'u diagnostow w dziale 3 pt"terkot" :)

Ten kto poprawnie wskaze usterke zostanie zdalnym master diagnosta miesiaca dzialu 1

Moze zdazycie zanim rozbiora caly silnik na drobne czesci….

Bez waszej pomocy sie nie obejdzie.

 

viewtopic.php?f=70&t=264388

 

Pomozmy z dobrej woli.

MADE IN PRL
Opublikowano

 

Po usunięciu filtra mechanicznie oraz programowo autko zachowuje się tak jakby wyjechało z fabryki bez filtra cząstek stałych. Jeśli chodzi o cenę to różnie, zależy do jakiego tunera masz najbliżej i ile sobie liczy za takową usługę. Koszt takiej usługi waha się między 1200-2500zł.

 

 

nie wiem skąd te kwoty 1200-2500, ja za swoja jedyneczke 118d zapłaciłem 400 zł w łodzi w braci jagiełło, wywaliłem ten szajs w pizdziec

Szajs kolego to obecnie twój niesprawny silnik. Przy sprawnym z Dpf nic sie złego nie dzieje. No ale to małe piwo w porównaniu z szajsem jaki produkuje twoje auto. Rakotwórczym szajsem.

 

 

ta... nie ma to jak diagnoza z internetu :) pozdrawiam kolegę co wymyślił ze mam niesprawny silnik :)

Skoro musiałeś usunąć Dpf to znaczy że silnik byl Niesprawny, a pewnie nadal jest. To że nie potrafisz znaleźć usterki i jej usunąć a zamiast tego usuwasz Dpf nie znaczy że masz sprawny silnik. To że silnik napędza koła i auto jedzie do przodu nie znaczy że silnik jest sprawny. Sprawny silnik nie ma żadnych problemów we współpracy z Dpf.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
i racja jeśli w silniku wszytko jest ok to dpf tez jest ok. remap podnoszacy moc bardziej obciąża filtr. Ale jesli czopa nie ma a wszytko musi dzialać jak nalezy (termostaty, wtryski, turbo), jedynym warunkiem jest tankowanie auta i nie jezdzenie na rezerwie cały czas. u zony 530d ponad 315kkm i filtr igła !!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to jest jak kupuje się klekota do miasta i jeździ się tylko po bułki z rana albo do oddalonej o 10km pracy. Kiedy ma się ten filtr wypalić jak nawet temperatury nie osiąga a wypalanie też trwa kilka km.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Ciekawe ile ci co mówią ze dpf co wiedza ile naprawde maja wasze auta. Ja jeżdzę głownie po miescie i raz mi sie przytkal

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.