Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam E87 118d z DPF, czy jest możliwość usunięcia tego? Jakie koszty trzeba liczyć za taka usługę, jak później sprawuje się samochód, jest różnica w jeździe? Mniejsze spalanie? Chciałbym opinie od osoby która coś na ten temat wie:)

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

 

Po usunięciu filtra mechanicznie oraz programowo autko zachowuje się tak jakby wyjechało z fabryki bez filtra cząstek stałych. Jeśli chodzi o cenę to różnie, zależy do jakiego tunera masz najbliżej i ile sobie liczy za takową usługę. Koszt takiej usługi waha się między 1200-2500zł.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
dzięki za pomoc, będę się rozglądał w okolicy:)

I jak usunąłeś tego dpf-a? jeśli tak to daj znać jak wrażenia, bo też się zastanawiam, żeby to zrobić w Kreatorze Mocy w Warszawie (usunięcie dpf-a + chip).

 

Może ktoś inny ma jakieś opinie na temat takiego zabiegu w BMW E87 118d 143 KM 2007 LCI (u mnie 102 kkm), albo chociaż na temat samego tunera. Czy może się np. zdarzyć tak, że będzie wywalać jakieś błędy, albo będzie go mulić? Czy taki zabieg bardzo może wpłynąć np na szybsze zużycie łańcucha rozrządu, który jest wadliwy w N47?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Pamiętajcie o tym, że usunięcie DPF'a jest niezgodne z prawem za co odpowiada zleceniodawca i zleceniobiorca.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Ja miesiąc temu usuwałem DPFa w e81 mojej żony

2.0d 143KM

Usunięcie fizyczne filtra i przeprogramowanie komputera - 800zł.

Czas usługi - 2 godziny!!!

 

Po usunięciu - brak wzrostu poziomu oleju w silniku, spadek spalania o ok 1 litr i niewielkie kopcenie z rury przez chwilę przy wciśnięciu pedału gazu w podłogę.

 

Polecam wszystkim, którzy mają problem z tym gównem z Panem Łukaszem Czarneckim w Rzeszowie:

http://www.car-connect.pl/pl/kontakt

 

Robią to dobrze, szybko i tanio!

Przy okazji można zaprogramować kilka funkcji w swoich Buniach :)

 

Szczerze polecam :cool2:

BMW = Radość z jazdy
Opublikowano
Pamiętajcie o tym, że usunięcie DPF'a jest niezgodne z prawem za co odpowiada zleceniodawca i zleceniobiorca.

A co ważniejsze, powoduje podwyższona emisje rakotwórczych cząstek sadzy. Jesli sa problemy z dpf to wina za to ponosi jakaś usterka silnika W 99 procentach przypadków. Wycinanie dpf zamiast naprawienia silnika to niepoważne podejście i druciarstwo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
i ja to druciarstwo bede stosowal... co prawda mam tylko kata ale jak tylko chlopaki poprawia downpipe to go zaloze ;) są tez pozytywne aspekty nie posiadania dpfa i kata. ;) zmniejszony lag ;)
Opublikowano
Pamiętajcie o tym, że usunięcie DPF'a jest niezgodne z prawem za co odpowiada zleceniodawca i zleceniobiorca.

A co ważniejsze, powoduje podwyższona emisje rakotwórczych cząstek sadzy. Jesli sa problemy z dpf to wina za to ponosi jakaś usterka silnika W 99 procentach przypadków. Wycinanie dpf zamiast naprawienia silnika to niepoważne podejście i druciarstwo.

 

dodaj do tego jazdę głównie w mieście, czyli wg większości, o ile nie wszystkich, producentów współczesnych diesli niewłaściwą eksploatację (przed którą oczywiście nikt nie ostrzegał w momencie zakupu nowego auta kilka lat temu). proporcje będą nieco inne, ale nie zmienia to faktu, że takie są powody problemów z dpf. i tak w bmw stosunkowo niewielkich.

Opublikowano
i ja to druciarstwo bede stosowal... co prawda mam tylko kata ale jak tylko chlopaki poprawia downpipe to go zaloze ;) są tez pozytywne aspekty nie posiadania dpfa i kata. ;) zmniejszony lag ;)

Dla silnika, sa w zasadzie same pozytywne efekty braku dpf. Co innego płuca ludzi.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

dodaj do tego jazdę głównie w mieście, czyli wg większości, o ile nie wszystkich, producentów współczesnych diesli niewłaściwą eksploatację (przed którą oczywiście nikt nie ostrzegał w momencie zakupu nowego auta kilka lat temu). proporcje będą nieco inne, ale nie zmienia to faktu, że takie są powody problemów z dpf. i tak w bmw stosunkowo niewielkich.

 

Nawet jak nikt Cie o tym nie poinformowal to napewno zdawales sobie o tym sprawe ze silniki disla z DPF sa skonstruowane w trase a nie do sklepu po bulki i mleko. Ten temat juz od dawna byl poruszany w gazrtach i programach motoryzacyjnych. Wiec jak ktos kupuje disla i jezdzi tylko po miescie to sam sobie jest winny!

Wywalanie go jest nieodpowiedzialne. Niech kazdy go wywali a dzieci w maskach gazowych do szkoly wysyla!

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

troche z tym powietrzem pojechaliscie za ostro panowie !!

tu macie przykład z chin.... fur mnostwo ( wiekszosc trupów) i przemysl i zobaczcie ile procentowo trują auta a ile przemysl.

 

http://www.proeconomics.pl/2013/06/21/zanieczyszczenie-powietrza-w-chinach/

 

czytalem tez artykuł( nie pamietam gdzie) w którym opisane bylo jak inaczej zachowuja sie spaliny z filtra dpf a takie bezpośrednio. chodziło głównie o wielkość cząsteczek. podobno te bez dpfa i kata są znacznie wieksze i zaraz opadaja na podłoże a te z dpf znacznie drobniejsze i to te łatwiej nam sie wchlaniaja w organizm.... ile w tym prawdy nie wiem.

Opublikowano
Owszem w Chinach moze jest tak jak opisujesz. W Polsce od dawna głównym źródłem zanieczyszczenia powietrza w miastach jest tzw niska emisja. Czyli palarnie w piecach węglem, śmieciami no i auta bez dpf. Nie bardzo rozumiem, czy sugerujesz, ze dpf zamienia duże cząstki sadzy na małe ? Te duże to jak rozumiem nieszkodliwe, a te małe tak? Chętnie sie zapoznam z tym artykułem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

nie pamietam gdzie to czytałem.

ale nie o to chodzi ze wieksze cząstki sa nieszkodliwe, bo sa znacznie bardziej, lecz o wiele mniej lotne.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Jestem nowy na użytkownikiem forum, więc wybaczcie jeśli piszę w niewłaściwym miejscu.

Od niedawna jestem właścicielem BMW E87 118d silnik 105kW (w dowodzie zapis 100kW) i co ważne ma zamontowany filtr DPF. W tym właśnie rzecz. Czy któryś z kolegów posiadających właśnie ten dokładnie model, wycinał dpf'a? Jest to o tyle ważne, że na uczelni, na której studiuję wykonuję projekt, który ma udowodnić że wycięcie dpf'a nie wpływa znacznie na parametry pracy silnika (moc, moment obrotowy), a różnice są minimalne i nieodczuwalne.

Z tego powodu zwracam się do Was z pytaniem czy któryś z kolegów wykonywał wycinanie filtra? I ewentualnie czy byłaby możliwość potwierdzenia tego na hamownii? Oczywiście ewentualne koszty biorę na własne barki.

Będe wdzięczny za odpowiedzi i porady. Zaznaczam, że porównanie jak głupie by nie było - musi zostać wykonane, a niestety mój dostęp do bmw E87 bez dpf'a jest dość ograniczony.

Pozdrawiam

Luka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ja kupuje E87, wycinam DPF-a, tankuje i jade na hamownie. Gdzie wyslac rachunek ;)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Witam,

Jestem nowy na użytkownikiem forum, więc wybaczcie jeśli piszę w niewłaściwym miejscu.

Od niedawna jestem właścicielem BMW E87 118d silnik 105kW (w dowodzie zapis 100kW) i co ważne ma zamontowany filtr DPF. W tym właśnie rzecz. Czy któryś z kolegów posiadających właśnie ten dokładnie model, wycinał dpf'a? Jest to o tyle ważne, że na uczelni, na której studiuję wykonuję projekt, który ma udowodnić że wycięcie dpf'a nie wpływa znacznie na parametry pracy silnika (moc, moment obrotowy), a różnice są minimalne i nieodczuwalne.

Z tego powodu zwracam się do Was z pytaniem czy któryś z kolegów wykonywał wycinanie filtra? I ewentualnie czy byłaby możliwość potwierdzenia tego na hamownii? Oczywiście ewentualne koszty biorę na własne barki.

Będe wdzięczny za odpowiedzi i porady. Zaznaczam, że porównanie jak głupie by nie było - musi zostać wykonane, a niestety mój dostęp do bmw E87 bez dpf'a jest dość ograniczony.

Pozdrawiam

Luka

 

Nie udowodnisz tego kolego... bo róznica bedzie znaczna !! dpf MA spory wpływ na moc !! daje spokojnie 10-15KM

Opublikowano

Cypisek, ludzie po usunięciu DPF'a mówią, ze mają wzrosty mocy, to jak to jest w teorii a jak w praktyce? Pytam bo nie wiem:) a po wypowiedziach ludzi już zgłupiałem.

 

A co do spalania, czy nawet jak nasz filtr jest sprawny w 100% to spalanie jest wyższe o + - 1L/100km?

 

I jeszcze na dokładkę, skoro usuwanie filtra DPF jest niezgodne z prawem itp itd, oraz trzeba go mieć, to jak to się ma do właścicieli aut takich samych jak nasze, które wyszły bez DPF'u. Czy oni na wejściu dostają w niemczech mandat?:)

 

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam, Kuba.

Opublikowano
u mnie nie ma nic ani katalizatora ani dpf'a w polsce nikt mi sie nie czepiał o to.... masz racje jest to nielegalne :) i nieekologiczne... jednak dla silnika to czyste dobro ;) tak samo jak wywalenie egr... silnikowi to tylko pomaga.... a usuniecie dpfa dziala korzystnie na turbo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W niemczech dostaniesz mandat, wezma Ci dowod samochodu i prawdopodobnie sprawa skonczy sie w sadzie za oszustwo podatkowe :mrgreen: w wypadku usuniecia.

 

Ps. Jesli samochod wyjechal bez DPF to dostajesz czerwona albo zolta plakietke i nie mozesz wjezdzac do centrum. Samochody do 2009 mozna usunac ale trzeba to zglosic i placic wiekszy podatek.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

No tak, ale BMW E87 120d wychodziły w 2 wersjach, bez DPF'u oraz z DPFem i obie miały Euro 4. Właśnie o takie sytuacje pytam.

 

Dodatkowo w mojego ojca E60 530d również nie ma DPF'u, co więcej, w VIN ma wpisane nawet Euro4.

 

Więc chciałem po prostu się dowiedzieć jak jedno ma się do drugiego, że po wyciągnięciu DPFu z E87 (wersja z DPF) spada mi norma na Euro3, ewentualnie grozi mi mandat. A ktoś kto ma identyczną E87 bez DPFu w standardzie będzie jeździł na Euro4 i się tego nie obawiał.

 

Przepraszam, jeśli jest coś niezrozumiałe ale mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi.

 

Dzisiaj z ciekawości podjechałem do mojego mechanika i to samo mówi co Wy tutaj. Czyli same plusy wywalenia DPFu dla silnika, mniejsze spalanie, mniejsze przeciążenie jednostki ze względu na "czysty" przepływ spalin. Z tym, że poruszył jeszcze kwestie: emulator a całkowite wywalenie + zmiana softu. Co Wy na to?

 

Pozdrawiam, Kuba.

Opublikowano
Prawidłowe wywalenie Dpf (nie żadne emulacje) jest dla silnika korzystne. Jednak nie jest korzystne dla ludzi którzy tymi spalinami musza oddychać. Sadza jest rakotwórcza. Po to jest Dpf by jej emisje ograniczyć.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zeczywiscie, bez DPF-a ma euro4 i zielona plakietke w DE :shock: wiec mandatu pewnie by nie bylo ale jesli samochod bylby zameldowany w DE z PDF-em a Ty bys go zdjal to sprawa sadowa albo jakad sankcja za oszustwo podatkowr by byla :mrgreen: (za 25€ roznicy w podatku)

 

Myslalem ze norma Euro bez PDF-a spada do DE-norm 3 a przelicznik Normy EU i DE to

EU5=DE4 (zielona plakietka)

EU4=DE3 (zolta plakietka)

 

Ale widze ze przy tym silniku sie to nie sprawdza :)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.