Skocz do zawartości

[E46] HARMAN KARDON problem z przyciskiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koniecznie muszę pchać kabel do skrzynki bezpieczników? Nie mogę po prostu podłączyć 12V od tego zasilania, które mi szło do przycisku ASC?

 

Magistralę K-Bus, czyli PIN 23 w centralce mogę podłączyć np. pod 7 pin w kostce radia czy to tak nie działa i też muszę gdzieś ciągnąć?

Opublikowano (edytowane)

Hmm dziwna sprawa, sam dziś robiłem u siebie konwersje przycisku 5-cio pinowego od ASC na panel 3 pinowy, i u mnie wszystko działa idealnie. Nawet sam panel działał kiedy od ASC miałem tylko masę a plus właśnie z panelu, więc chyba nie ma innej opcji żeby go zasilić, jak tylko z nazwijmy to większego przekażnika napięcia.

Od przycisku ASC masz tylko zasilanie na podświetlenie i najprawdopodobniej ten prąd jest za mały, żeby włączyć panel i utrzymać napięcie. Zresztą zauważ, jaka jest chociażby średnica tego kabelka od zasilania ASC a np. od zasilania zapalniczki.

 

Jeśli nie chcesz iść w bezpieczniki, to spróbuj się podłączyć pod + zapalniczki.

 

K-bus jest umieszczony nad bezpiecznikami, taka mała czarna paczuszka, wystarczy zajrzeć za bezpieczniki, i tam podpinasz kabel, krótko mówiąc z pinu 23 w panelu jedziesz do K-busa i już, sygnał dla sterownika wysłany.

 

A powiedz, czy dioda od przycisku HK się pali jak go włączasz?

Próbowałeś włączać te przyciski na zapłonie i włączonych światłach?

 

edit: sprawdź jeszcze czy nie masz upalonego bezpiecznika ASC w sektorze 33.

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
no nie do końca ponieważ do przycisku ASC idzie +12 V z bezpiecznika F33 , podświetlenie jest osobno z modułu świateł , dwa przewody do sterownika ASC oraz jedna masa czyli zasilanie jest

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Bezpiecznik F33 zasila moduł ASC, a z niego wychodzi przewód sygnałowy dla włącznika w panelu.

Z modułu świateł wychodzi przewód sygnałowy dla podświetlenia panelu.

Masa wychodzi od modułu ASC.

Panel musi być zasilony osobnym, grubym przeowdem z gniazda bezpieczników F42 30A.

 

Jeśli tak będzie podłączony układ to wszystko będzie działać jak należy (ewentualnie próbowaćpodłączyć się grubym kablem pod + zapalniczki).

 

Sprawdź ten bezpiecznik F33, ponieważ jestem prawie pewien, że jest upalony (przerwa w układzie), 5A nie przeniesie takiego natężenia, które wymaga na nim panel , nie ma takiej opcji.

Opublikowano
no to jest oczywiste ale mówię że tam jest +12 V , zastanawia mnie sprawa tego K-line ponbieważ nigdzie na schematach nie potrafię tego zlokalizować ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

OK już znalazłem ...

 

więc tak , k-line służy do diagnostyki urządzeń podpiętych do panelu , np w przypadku podgrzewanych siedzień mamy możliwość diagnozy z poziomu komputera diagnostycznego i błędów zapisanych w switch centre w przeciwieństwie do siedzeń które są obsługiwane tylko przyciskami , wtedy kody błedów wyświetlane sa w inny sposób przez odpowiednią sekwencje zapalania diody ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Zgadza się TC, ale amperaż 5A za niski żeby utrzymał panel w działaniu. Sygnał K-Bus potrzebny do możliwości diagnostycznej panelu przez INPA, DIS itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.