Skocz do zawartości

[E46] HARMAN KARDON problem z przyciskiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam BMW E46 320D rocznik 99 kombi, w najbiedniejszej wersji zapewne jaka wyszła. Kupiłem i zamontowałem oryginalny komplet nagłośnienia Harman Kardon (zdjęcia dodam później) i wymieniłem zupełnie całą wiązkę kabli do zestawu (też fabryczną).

Problem pojawił się przy podłączeniu przycisku H/K w konsoli środkowej. Po pierwsze, nie wiem który kabel należy podłączyć, po drugie nie wiem gdzie. Mam tylko jeden taki przycisk:

 

http://allegro.pl/przycisk-asc-bmw-3-e46-i3450990724.html

 

i kupiłem sobie taki panel:

 

http://allegro.pl/panel-sterowania-asc-harman-kardon-bmw-e46-i3460482363.html

 

Jest on już inaczej rozwiązany, od przycisku "podłącz i działa", w środku jest układ scalony. Wejście na wtyczkę jest wielo-pinowe. Dam radę to jakoś podpiąć?

 

Bardzo proszę o zdjęcia, jak to jest podłączone w Waszych samochodach, jeśli macie takie możliwości.

 

Będę wdzięczny za pomoc!

Opublikowano

ogólnie wybrałeś złą drogę ... najlepsze wyjście to znaleźć pojedyńczy przycisk do HK i podłaczyć , z wiązki wtedy idzie jeden przewód , jeden z bezpiecznika , jeden z modułu świateł no i masa ... jeśli chcesz dam schemat ...

żeby podłaczyć to co masz czyli cały switch centre potrzeba dużo więcej pracy , ponieważ brakuje Ci kostek z tyłu panela , po drugie tego panela nie zamontujesz w miejsce dotychczasowych przycisków ponieważ nie pasuje ... musisz wymienić całą ramkę łacznie ze schowkiem na okulary i popielniczką ;)

 

więc najlepszy sposób szukać samego przycisku lub kupić a ASO nowy ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Generalnie temat jest bardzo kłopotliwy i wymagający czasu do ogarnięcia go w pełni. Kolego tutaj zaczynają się BARDZO strome schody, bo:

 

1. Panel poliftowy wymaga zupełnie innej półki (stelaża) niż ten przedliftowy - nie zamontujesz go w aktualnej półce.

2. Panel poliftowy wymaga kostki uzbrojonej w okablowanie z trudno dostępnymi pinami - dostępność kostki z okablowaniem graniczy niemal z cudem.

3. Panel poliftowy wymaga dwóch śrubek montażowych do stelaża - zwykłe wkręty uszkadzają plastikowe tuleje.

4. Przycisk przedliftowy ASC jest 5cio pinowy, natomiast panel obsługuje 3 piny z czego jeden jest "masą" dla panelu i jeden jest sygnałem podświetlenia panelu. Nie ma możliwości zwarcia przewodów tak, aby to działało ponieważ wysadza bezpieczniki ASC.

5. Lokalizacja pinu włącznika HK raczej możliwa metodą prób i błędów z pomocą żarówki.

Opublikowano

Już mi bardzo pomogliście.

 

Sprostuję, że przycisk ASC u mnie ma 4 piny.

 

Podpowiedzcie mi więc, jeśli mam ten panel po lifcie to lutownica, schemat i trochę kabla mi nie wystarczy, żeby to zadziałało?

 

Bardzo proszę o schemat jak to podłączyć do osobnego przycisku H/K, jak jak pisałeś.

 

I podaj mi też proszę metodę, jak za pomocą żarówki sprawdzić, który kabel jest sygnałowym? W wiązce, którą dostałem (bez panelu i przycisku) mam niewiele kabli poucinanych: czerwono-żółty, który jest podpięty do wtyczki zasilania radia (ale w samej wtyczce od strony samochodu nie mam tam nic podpięte), biały i czarny, jeden od telefonu, drugi od czujnika głośności i w zasadzie tyle, nie mam żadnych innych sterczących albo jeszcze ich nie znalazłem, który to może być?

Opublikowano

według schematów jest to kabel żółto - czarny ...

wcale znalezienie pinu ni egraniczy z cudem wystarczy otworzyć schemat i mamy iż jest podłaczony do pinu nr 19 w switch centre...;)

resztę musisz jednak włożyć trochę pracy i się postarać schemat znajdziesz pod linkiem :

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/e46/index.htm

 

a tutaj post Rogera jak bawił się w temacie :

viewtopic.php?f=73&t=138210

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano (edytowane)

To rozumiem, że wtyczka do guzika ASC jest taka płaska, a nie duża kwadratowa jak w linku który podałeś?? Bo jeśli tak to masę, podświetlenie panelu i sygnał ASC będzie działał prawidłowo :cool2:

 

Kolega TC już nam pomógł informacją, że sygnał HK wychodzi z pinu 19 :cool2:

 

Tak więc, potrzebna Ci jeszcze ta półka poliftowa (europejska wersja!!!) i montaż.

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano (edytowane)

Kurcze nie potrafię się odnaleźć w tym WDS BMW Diagram System.

 

Znalazłem żółto-czarny kabel, jest on podłączony od strony wiązki H/K do wtyczki zasilania radia, w gnieździe od strony samochodu nie ma a to miejsce nic wpięte więc to pewnie to.

 

Powiedz mi proszę, czy jeśli przelutuję do centralki masę, zasilanie 12V oraz zasilanie 12V ze stacyjki (przypuszczam, że mógłbym to pociągnąć z przycisku ASC), oraz podepnę pod odpowiedni pin ten przycisk żółto-czarny to będzie mi to działać? Bo wtedy mogę Przenieść sam przycisk H/K pod wyciętą dziurę w moim dotychczasowym panelu a między centralką i przyciskiem zrobić trochę dłuższe połączenie?

Żaden ze mnie elektryk stąd moje pytanie, czy ma to sens?

 

http://allegro.pl/bmw-e46-lift-wlacznik-asc-6131-6901591-i3504212598.html dokładnie taki przycisk mam :)

Edytowane przez covboy
Opublikowano
Kurcze nie potrafię się odnaleźć w tym WDS BMW Diagram System.

 

Znalazłem żółto-czarny kabel, jest on podłączony od strony wiązki H/K do wtyczki zasilania radia, w gnieździe od strony samochodu nie ma a to miejsce nic wpięte więc to pewnie to.

 

Powiedz mi proszę, czy jeśli przelutuję do centralki masę, zasilanie 12V oraz zasilanie 12V ze stacyjki (przypuszczam, że mógłbym to pociągnąć z przycisku ASC), oraz podepnę pod odpowiedni pin ten przycisk żółto-czarny to będzie mi to działać? Bo wtedy mogę Przenieść sam przycisk H/K pod wyciętą dziurę w moim dotychczasowym panelu a między centralką i przyciskiem zrobić trochę dłuższe połączenie?

Żaden ze mnie elektryk stąd moje pytanie, czy ma to sens?

najłatwiej znajdziesz od strony wtyczki do wzmacniacza bo od niego bezpośrednio do przycisku idzie ten przewód i we wtyczce wzmacniacza jest to pin nr 15

 

nie przeniesiesz z panelu samego przycisku ponieważ to co kupiłes to cały panel , przejrzyj wątek który wkleiłem link ... najłatwiej kupić sam przycisk

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

i właśnie tak ja mówiłem, płaska wtyczka ASC na 3 piny.

Bez problemu ten panel będzie działał z wtyczką od asc, musisz jedynie zasilić sam panel, jest tam taki płaski, szeroki wtyk, a znajduje się w centralnej części owego panelu.

Opublikowano
i właśnie tak ja mówiłem, płaska wtyczka ASC na 3 piny.

Bez problemu ten panel będzie działał z wtyczką od asc, musisz jedynie zasilić sam panel, jest tam taki płaski, szeroki wtyk, a znajduje się w centralnej części owego panelu.

tak rzeczywiście płaska wtyczka ...powinno działać ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Czyli co, wpinam swoją wtyczkę od ASC do tego panelu (już to sprawdziłem, podświetlanie przycisków działa ale nie działa sam przycisk ASC, tzn nie dezaktywuje go), zasilanie 12V do szerokiego centralnego lub pinu "7" oraz żółto-czarny kabel do pinu 19 i będzie git?

 

Jeszcze pytanie o diodę "włączenia" przycisku H/K, która znajduje się w nim, też będzie działać?

Opublikowano
Czyli co, wpinam swoją wtyczkę od ASC do tego panelu (już to sprawdziłem, podświetlanie przycisków działa ale nie działa sam przycisk ASC, tzn nie dezaktywuje go), zasilanie 12V do szerokiego centralnego lub pinu "7" oraz żółto-czarny kabel do pinu 19 i będzie git?

Dokładnie tak, wtyczka asc na swoje miejsce, zasilanie z szerokiego i żółto/czarny na 19.

Podświetlenie działa bo jest podane z przycisku a nie z panelu.

 

Jeszcze pytanie o diodę "włączenia" przycisku H/K, która znajduje się w nim, też będzie działać?

Oczywiście, dioda to część panelu, więc napięcie podane z szerokiego wtyku.

Opublikowano

Super, bardzo dziękuję za pomoc, widać, że macie pojęcie w temacie.

Cieszę się bardzo, że wszystko będzie mi działać jak trzeba :)

Będę pisał jeszcze jakby mi coś nie grało.

Pozdrawiam serdecznie!

Opublikowano
zasilanie 12V do szerokiego centralnego lub pinu "7"?

 

covboy jeszcze odnośnie zasilania, to ja bym zrobił to tak, jak w ori wiązce, czyli:

z pinu 7 (szeroki środkowy wtyk) jedziesz z kablem do bezpieczników i podpinasz go pod sektor F42 30A, teraz masz pewność, że jakby co, to tylko "wywali korki" w skrzynce bezpieczników :wink:

i jeszcze jedna kwestia, bo Ty masz ori sprzęt, więc podejrzewam, że będzie też potrzebny sygnał do K-busa o informacji dla sterownika, że na pokładzie jest HK, czyli:

z pinu 23 podałbym przewód do skrzynki K-bus (tam jest kilkanaście wolnych slotów, więc nie powinno być z tym problemu).

Opublikowano
Ten sygnal aktywuje we wzmacniaczu funkcje ktora wyglusza dzwieki z zewnatrz ...musialbym jeszcze spraedzic i potrzebuje do tego wlasnie wartosci predkosci auta ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Witam,

Jest problem, podłączyłem wtyczkę od ASC do gniazda, 12V do pinu "7" ( i napięcie i masa jest, sprawdzałem), do pinu 19 podłączyłem sygnał ze wzmacniacza i nie działa ani przycisk ASC ani H/K.

Macie jakieś sugestie? Proszę o pomoc.

Opublikowano

dałem przeciez link już ktoś się męczył z tym ...już szlak przetarty , wystarczy przeczytać co dałem :

Wnioski:

Pomimo tego że stara wtyczka zawiera 4 przewody a ostatni przewód podający zasilanie z bezpiecznika F33 jest nie wykorzystany,bo w nowym gnieździe są tylko trzy piny.

Zasilanie do poprawnej pracy przycisku DSC jest podawane z F22 wewnątrz układu.

 

W moim przypadku nie zadziałało poniewarz na płytkę a dokładnie na pin 22 wtyczki x1869 nie podałem zasilania.

 

Problem rozwiązany :cool2:

cytat pochodzi z linku który wczesniej wkleiłem :

viewtopic.php?f=73&t=138210

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Czyli jeżeli dobrze Cię rozumiem to pod pin 22 trzeba podłączyć 12V?

Konieczne jest, żeby szło to z bezpiecznika 22, tak jak konieczne jest, żeby pin "7" był z bezpiecznika 33, czy wystarczy, że zmostkuję zasilanie 12V, które do tej pory miałem we wtyczce od starego przycisku ASC i podłączę pod te piny?

Opublikowano
Czyli jeżeli dobrze Cię rozumiem to pod pin 22 trzeba podłączyć 12V?

Konieczne jest, żeby szło to z bezpiecznika 22, tak jak konieczne jest, żeby pin "7" był z bezpiecznika 33, czy wystarczy, że zmostkuję zasilanie 12V, które do tej pory miałem we wtyczce od starego przycisku ASC i podłączę pod te piny?

tam jest mowa o DCS ale mysle ze przy ASC jest podobnie .,..

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Witam,

Jest problem, podłączyłem wtyczkę od ASC do gniazda, 12V do pinu "7" ( i napięcie i masa jest, sprawdzałem), do pinu 19 podłączyłem sygnał ze wzmacniacza i nie działa ani przycisk ASC ani H/K.

Macie jakieś sugestie? Proszę o pomoc.

 

Znalazłem takie foto, gdzie jest taki sam panel jak Twój, czyli ASC/HK i tam wygląda na to, że trzeba podać + z pinu 22, natomiast z pinu 23 sygnał na magistralę K-Bus.

 

http://images61.fotosik.pl/138/b9d05b0e62a32762m.jpg

 

Sprubój jeszcze podać + z pinu 22 na sektor F12 w skrzynce bezpieczników i włóż tam bezpiecznik 7,5A.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.