Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

 

Powiedzcie mi, czy w modelach wyposażonych tylko w analogowy zegarek jest zrobione wyprowadzenie (wtyczka/gniazdko) na komputer pokładowy? Gdzieś czytałem, że chyba jest, ale może ktoś robił coś takiego u siebie

 

Jarek

e34 520i

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Najlepiej wyjmij zegarek i zobacz czy sa tam kabelki 8)

Moj kolega kupil 535 z zegarkiem, ale wiazka po komputer byla wyprowadzona.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Temat jest na tyle ciekawy, bo chyba nie jeden użytkownik chce mieć pełną wersje kompa w swoim BMW.

Zaczołem temat rozpracowywać, jeszcze nie zrobiłem tego do końca, ale co wiem na ten temat:

- trzeba wyjąć zegarek i zobaczyć jaka jest wtyczka, jeżeli jest bogata (ok.10-15 kabli wchodzących do niej) to da się komputer podłączyć,

- każda wersja (model, silnik) ma swój komputer - oznaczenie na odwrocie np.: 65 81 8351 055 (E32), 65 81 8360 999 (E43 525 tds od 9/93r.).

Prawdopodobnie po zamontowaniu prawidlowej wersji kompa do bogatej wtyki jest możliwe i komp zaczyna działać. Tego niestety jeszcze nie sprawdziłem bo nie mam odpowiedniego kompa.

W moim 525tds jest bogata wtyka, załatwiłem sobie kompa i włożyłem - nie działa, pokazał tylko PPPP i to wszystko. Po sprawdzeniu kompa okazało się że jest od E32 i dlatego nie chodzi.

 

Pytanie kieruję do osób które taki patent zrobiły u siebie i działa:

jak to zrobili, jakia wtyka, co trzeba jeszcze dodatkowo wymienić lub zamontować (np.: instalacja elektryczna), czy z wersją komputera to faktycznie tak jest że musi być odpowiedni (może można go przeprogramować), itp, wszystko co wiecie.

Przeglądałem tą stronę na www.e34.de i wydaje mi się że jest tam opis dla modelu który nie posiada pelnej instalacji pod komp. Wiadomo jest że większoś nowszych modeli np.:E34 po 92 roku to mają pełną wersję instalacji pod komp a zakładany jest tylko zegarek bo klient tak chciał.

 

Na pewno dużo osób czeka na odpowiedzi.

Dzięki. Krzysiek.

 

Jak zrobię to u siebie to napisze, ale nie będzie tak szybko bo teraz są braki w kasie.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

Czy w E36 przerabial ktos ten temat ??

Chetnie bym sobie zalozyl komputerek + zegarek.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy w E36 przerabial ktos ten temat ??

 

Jaki ?

zalozenie kompa, gdy jest instacja czy "tworzenie" instalacji ?

 

Jak pierwsze, to zerknij czy masz instalacje, znajdz w ETK numer kompa i szukaj w uzywkach.

 

Ja bym sie nie bawil w tworzenie instalacji, gdy jej nie ma. To tak jakbym chcial dolozyc do swojego komputerka check control i zaczal zakladac czujniki pod wszystkie urzadzenia...

Ale ekspert nie jestem, moze to jest prostsze niz mi sie wydaje...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

 

 

Ja bym sie nie bawil w tworzenie instalacji, gdy jej nie ma. To tak jakbym chcial dolozyc do swojego komputerka check control i zaczal zakladac czujniki pod wszystkie urzadzenia...

Ale ekspert nie jestem, moze to jest prostsze niz mi sie wydaje...

 

 

Zgadzam sie z Toba

Nie mam zamiaru zakladac czujnikow tam gdzie musialy by byc bo przeca :lol: nie ma to najmniejszego sensu 8)

Natomiast nie wiem do konca czy to o te gniazda chodzi (mam jakies wolne po prawej stronie kolumny kierownicy, pod oslona) natomiast w miejscu gdzie jest montowany komputer i zegar mam pustke :cry:

Swoja droga musze przegladnac ETK i TIS moze tam cos znajde :)

Pozdrawiam.

Opublikowano

Posłuchajcie, udało mi się znależć na http://www.e34.net w sekcji upgrade artykuł o wymianie komputera. Z tego co ja tam widzę, facet założył do e34 komputer z 7 i jedyną błąd tkwił w ilości paliwa (niezgodność wskazania ze stanem faktycznym). Pokazał też jak zrobić reset komputera, zeby wszystko było w miarę ok. 8)

Jeżeli będzie zainteresowanie, a ja będę miał więcej czasu to spróbuje go przetłumaczyć. Nie jestem doświadczonym mechanikiem i trochę gubie się w angielskiej terminologii :cry:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
facet założył do e34 komputer z 7 i jedyną błąd tkwił w ilości paliwa (niezgodność wskazania ze stanem faktycznym).

 

Ale wskazanie zasiegu czy sredniego spalania ? Jak spalania, to ktos tu juz pisal, co trzeba zrobic, zeby "przestawic" kompa na poprawne wskazywanie, jesli sie wie jakie ono jest. Poszukajcie w postach.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Już przetłumaczyłem artykuł!! 8) . Przesłany został do moderatora forum i zobaczymy gdzie to się zmieści.

 

Mam prośbę: jeżeli komuś artykuł pomógł w zamocowaniu komputera pokładowego, niech o tym napisze. Co innego tłumaczyć, a co innego zobaczyć na własne oczy to wszystko.

 

Jaca

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jarek. Mam prośbę, jak możesz to prześlij mi to tłumaczenie na mój adres:

 

[email protected]

[email protected]

 

Z góry dzięki.

Krzysiek.

 

Założyłem komp do mojego 525tds i nie mogę go uruchomić. Ma pełną wiązkę a pokazuje tylko "PPPP". Doczytałem się w opracowaniu po niemiecku że są dwie wersje kompa: z kodem i bez kodu. Ponadto to "PPPP" to ponoć resetuje kompa. Kto wie o co chodzi z tym komunikatem i co robić dalej aby go uruchomić. Może to jest nie możliwe w tym wypadku. Może trzeba kupić komp od danego modelu wstawić i to wszystko.

Druga sprawa jest taka:

- pisze coś o odłączeniu akumulatora na jakieś 3 godziny, po co i co dalej,

- pisze że przycisk S/R jest aktywny to co robić nim dalej.

Jak wiecie to piszcie.

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

Oto ten artykuł:

 

Jeżeli Twoja beemka została fabrycznie wyposażona w analogowy zegarek lub elektroniczny zegarek z pomiarem zewnętrznej temperatury, istnieje możliwość wymiany ich na pełny komputer pokładowy. Podzespoły zegarka korzystają z tej samej wtyczki co komputer, okablowanie jest również w tym samym miejscu.

Auta posiadające jedynie analogowy zegarek, nie posiadają także sensora pomiaru temperatury, więc ta funkcja nie zadziała, natomiast wszystkie inne sygnały idą wprost z ECU.

 

Beemki bez check control nie posiadają także sygnału dźwiękowego, dlatego komputer nie zaalarmuje o oblodzeniu ani ograniczeniu prędkości, natomiast ostrzeżenie powinno się pokazać na wyświetlaczu.

Wszelkie inne funkcje - łącznie z kodem zapłonu (IMMO) - powinny działać.

(...)

Komputer pokładowy (OBC) od E34 zadziała nawet z E32, ale ponieważ siódemki mają większy zbiornik paliwa, pewne wskazania dotyczące spalania (jak np. przewidywania dot. dystansu) mogą być nieprawidłowe. Ramka montażowa (trzymająca zegarek, radio i pokrętła ogrzewania) rózni się nieco od modeli z OBC i zegarkiem, ponieważ slot na OBC jest głębszy niż na zegarek,przy czym głębokość OBC jest jakieś dwa razy większa niż zegarka. Dodatkowo złącze jest umieszczone nieco wyżej niż zegarek. Możliwe jest wycięcie tworzywa z tylnej części gdzie umieszczony jest zegarek, ale najlepszym wyjściem jest wymiana ramki. Dla ciekawych numery obu ramek:

 

Ramka radio/OBC 65 81 1 384 121

Ramka radio/clock 65 81 1 384 141

 

Pierwszą rzeczą jaką musisz zrobić to zdjąć zegarek. Aby to zrobić, wyciągnij radio razem z kieszenią, następnie sięgnij do środka. U góry zegarka powinieneś wyczuć malutką dźwignię, którą należy przycisnąć (w kierunku silnika). Spowoduje to wysunięcie zegarka w twoim kierunku. Całość wyciągnij palcami.

Czas na sprawdzenie czy OBC działa. Złącze jest przymocowane na tylnej ściance ramki, delikatnie zdejmij je z mocowania i odrobinę wyciągnij (powinno być tam ok 4 cm zapasu kabla). Podłącz złącze do tylnej ścianki OBC, włącz zapłon i sprawdź czy komputer ożyje.

 

Jeżeli OBC jest martwy, to następnym krokiem jest znalezienie usterki. Schemat wyprowadzeń podany jest poniżej, a więc zaczynamy od sprawdzenia miernikiem, czy mamy 12V na pinie: 6,8,9 oraz 17. Najczęściej przyczyną usterki jest brak napięcia na pinie nr 17, jeżeli Twoje auto nie ma pomocniczego przekaźnika klaksonu (auxiliary horn relay). Bez napięcia na tym pinie OBC będzie całkowicie martwy. Najprostszym rozwiązaniem jest odcięcie czerwono-szaro-żółtego kabelka, idącego do pinu 17 (ale odcięcie go jak najdalej od złącza),i zwarcie go z czerwono-żółtym (czerwonego z żółtym paskiem, bo jest również żółty z czerwonym paskiem -NIE POMYLCIE SIĘ!), który prowadzi z piniem nr 9. Możesz połączyć to poprzez 5 lub 10 amperowy bezpiecznik jeżeli chcesz, a to na wypadek gdyby czerwono-szaro-zielony kabelek się rozłączył. Jeżeli nawet, to nie powinien spowodować żadnych problemów.

 

Oto obiecany opis wyprowadzeń:

 

Zegarek cyfrowy/czujnik temperatury

---

pin4: ground

pin5: blue/red/yellow, temp sensor

pin8: + from fuse F1

pin9: + from fuse F20

pin18: white/blue, chimes

pin19: white/red, chimes

pin22: grey/red, light switch

 

 

OBC

---

pin1: fioletowy/zielony/żółty, alarm

pin10: czarny/zielony, starter

pin6: + z bezpiecznika F17

pin9: + z bezpiecznika F20 (czerwony/żółty)

pin8: + z bezpiecznika F1

pin22: szary/czerwony, przełącznik świateł

pin25: żółty/czerwony, turn signal<--nie wiem co to jest

pin3: biały/żółty, diagnostyczne

pin16: biały/fioletowy, diagnostyczne

pin14: biały/szary, instrument cluster to jest chyba coś do deski rozdzielczej

pin7: czarny/biały, instrument cluster to też

pin4: masa

pin5: niebieski/czerwony/żółty, czujnik temperatury

pin20: czarny/czerwony/żółty, coś od klimy

pin21: czarny/biały, pre-ventilation coś od klimy(?)

pin23: fiolet/biały/żółty, alarm

pin17: czerwony/szary/żółty, alarm

pin26: czarny/czerwony/żółty czujnik poziomu paliwa

pin12: brązowy/fioletowy, czujnik poziomu paliwa

pin11: biały/czarny, DME

pin24: czarny/fiolet, DME

pin19: biały/czerwony, sygnał dźwiękowy

pin18: biały/niebieski, sygnał dźwiękowy

pin15: biały/brązowy, radio

pin2: niebieski/brązowy/żółty, radio

 

 

Jeżeli OBC żyje i ma się dobrze, następnym krokiem jest właściwe umieszczenie go. Możesz albo zamienić ramkę montażową przeznaczoną specjalnie na OBC, możesz także, jak wspomniano na początku wyciąć plastik w tylnej ściance oryginalnej ramki (można to zrobić od frontu nawet bez wyciągania jej, używając odpowiedniego rozmiaru piły, lub czegoś podobnego. Po tym zabiegu OBC wejdzie gładko do środka i pokryje się razem z płaszczyzną całej konsoli.

Teraz trzeba nadać komputerkowi cechy regionalne, żeby nie jeździć po Polsce z milami i galonami na liczniku :). Aby to zrobić, wejdź w menu testowe OBC naciskając jednocześnie przyciski 1000 oraz 10. Na wyświetlaczu pokaże się napis TEST. Za pomocą przycisków 10 oraz 1 wpisz liczbę "11" po czym naciśnij klawisz S/R. Powinien pojawić się napis "0 LAND" - możesz zmieniać go za pomocą klawiszy 1000 i 100 oraz zapisać przyciskiem S/R. Zakres mieści się pomiędzy "0 LAND" i "9 LAND" i metodą prób i błędów powinieneś znaleźć ustawienia najlepsze dla Ciebie. W niektórych konfiguracjach wartości są podane w galonach i tego typu bzdury,dlatego weź to pod uwagę.

 

Jeżeli masz wrażenie, że OBC pokazuje niewłaściwe zużycie paliwa, możesz skalibrować go. Zatankuj do pełna, zresetuj licznik kilometrów dziennych oraz jedno ze wskazań przeciętnego zużycia paliwa na OBC. Wyjedź bak niemal do oparów i uzupełnij znowu do pełna (Matko Boska, trochę to będzie kosztowało, albo czasu, albo pieniędzy :). Ilość benzyny, jaką trzeba uzupełnić to pełnego baku jest ilością potrzebną do przejechania dystansu na liczniku kilometrów dziennych. Z tego przelicz obecne zużycie paliwa i porównaj z tym, co mówi OBC. Jeżeli te wartości różnią się, musisz skalibrować zużycie poprzez ponowne wprowadzenie danych.

 

Wskazania zużycia paliwa jest zablokowaną funkcją komputera pokładowego, jeżeli więc chcemy się tam dostać, musimy odblokować OBC. Naciskasz jednocześnie 1000 i 10, a na wyświetlaczu pojawia się TEST. Za pomocą 10 i 1 wpisujesz liczbę 19, następnie wciskasz klawisz S/R. Wpisujesz bieżącą datę, naciskasz S/R i komputer powinien być odblokowany. Aby dostać się do znacznika zużycia paliwa, musisz jeszcze raz nacisnąć 1000 i 10 aż znowu pojawi się napis TEST. Za pomocą 10 i 1 wpisujesz liczbę 20 (Uważaj, żeby nie wpisać 21 - to resetuje OBC!!), następnie wciskasz znany już klawisz S/R. Teraz wyswietlacz powinien pokazywać coś jakby 1000 CORR, to jest twój obecny wskaźnik. Nowe wskazanie wyliczasz według wzoru:

 

Nowy_wskaźnik=obecny_wskaźnik*aktualne_zużycie/zużycie_wg_OBC

 

Wpisz nową wartość używając klawiszy 1000/100/10/1 i naciśnij S/R. Jeśli chcesz z powrotem zablokować OBC, wykonaj jeszcze raz kroki potrzebne do wpisania funkcji "19" i naciśnij klawisz C/F by zachować zmiany.

 

Tłumaczenie J.Jarosz (źródło www.bmwe34.net)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dzięki za tłumaczenie. Z tego wynika że u mnie prawdopodobnie brakuje napięcia w pin.17. Sprawdzę to dopiero w sobotę i dam znać czy zrobiłem kompa.

Jak będzie działał to super :D .

Jeszcze raz DZIĘKI

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam wszystkich. mam bmw 535 a w nim pełen komputer pokładowy(wyswietlacz na licznikach) i u mnie jest jeszcze do niego zielona skrzyneczka pod siedzeniem tylnim. bez niego nie dziala.jest to nieodzowna czesc komputera. teraz kom. mam odłączony bo jak w niego wsadze bezpiecznik zaczyna wyc oryginalny alarm,problemy zaczely sie po probie kradziezy,z gory dzieki narka
  • Członkowie klubu
Opublikowano
mam jeszce pytanko jak zmienic jezyk w kom ja mam teraz niemiecki?

 

popatrz w Forum... temat się przewijał kilka razy...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Czy ktoś mi podpowie jak w wiązce do komputera połączyć przewody żeby silniczek nie zapalił. Mam zwykły zegar z termometrem i chciałbym dorobić małe zabezpieczenie.

Pozdrawiam

Opublikowano

Wtyczka koputera lub zegara

pin 24 - przewód czarno fioletowy

po przekręceniu stacyjki w pozycję 2 lub 3 (zapłon lub starter) podać napięcie +12

Włączenie immobilizera w DME

Pod warunkiem oczywiście, że masz pełną wiązkę przewodów we wtyczce

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Podłączyłem kompa i nie działa, za to przestał działać alarm i centralny na pilota (oryginalny BMW). Prawdopodobnie jest zblokowany czy coś takiego. Co to może być, jak to naprawić.

Dzięki.

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

  • 3 miesiące temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Czy ktoś coś zrobił w tym temacie?

Ja kupiłem komputer i był martwy. Posłużyłem się instrukją ze strony przetłumaczoną wyżej co i jak.

Pomierzyłem wszystkie przewody i wszło, że brak +12 na 17 pinie.

Zrobiłem i .... zaświecił się OBC. Niestety wyświetla tylko słynne PPPP.

Ktoś wie co z tym fantem dalej zrobić ???

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Widzę,że w temacie głucha cisza. Ja się trochę dowiedziałem między czasie.

Polecam wątek jednego z forum jest tam chyba wszystko na ten temat

 

http://www.bmwcarmagazine.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4291

 

Okazuje się, że TD, TDS, 518 i 520 mają inne komputery wszystko od 525 > mają takie jak we wszystkich e32 i w tych autach zadziała bez problemu wiekszość. Do tych pierwszych jest potrzebny inny i już. Ma to związek z check control te od e32 komunikuja sie z tym czymś co jest w desce i oprócz tego czymś pod tylną kanapą - dlatego nie działa. Ja niestety mam od e32 a uto bez check control i dlatego nie zadziała mi. Ktoś wie gdzie dostanę takie zabawki w wawie lub okolicach ?

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

Dlaczego ja zawsze reanimuję tematy trupy ? O olejach się tak rozbrykał, że nie mam juz sily go sledzic ;)

 

A teraz sprawa - Mam komputerek z zegarkiem .... widze , ze duzo watkow przez forum przetacza sie na temat wlasnie klopotow z duzym komputerkiem ... No to postanowilem i ja miec te problemy ;)

 

Pytanko ... (Na gielde tez rzuce) , jakby kto mial takie cosik do mojego autka do oddania :twisted: lub sprzedazy to poprosilbym ... I pytanko nr 2 ... co z slynnym problemem pppp ? zostal rozwiazany ?

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.