Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kupiłem bmw e46 2.0d koles powiedział że silnik dostał samo startu na 3 tłoku ponieważ wtrysk leje oddał go do serwisu tam mu go rozebrali z leksza i skasowali 1500 zł jak go przywiozłem poskładałem odpowietrzyłem po czym silnik zapalił objawy: bardzo mocno czaska, bardzo mocno kopci, i jest słaby jak sie rozgrzeje silnik przestaje czaskac ale kopci dalej, ale jest mocniejszy i w silniku znajduje sie woda ropa i olej jak go dostałem wylałem z miski olejowej 10 l ropy wody i oleju zeby stan był min ;dd mam już duzo podejrzen ale co wy o tym myslicie jutro jak dam rade zrobie filmik co i jak aa i jeszcze dodam, że turbinka elegancko gwizda od 1200 rpm. Sorki jak cos zle zrobiłem ale jestem nowy wiec wybaczcie ;dd
Opublikowano

Rumcajs witaj !

W takim przypadku możne być kilka usterek co sie na siebie nakładają, albo powiem inaczej ; co jedna usterka powodowała następne.

Jak tą sztukę przywiozłeś na lawecie i resztę części silnika w worku i to poskładałeś do kupy a następnie odpaliłeś to by znaczyło że my tu tylko możemy Ci asystować w dalszej reparacji ;-)

Nie należy banalizować

w silniku znajduje sie woda ropa i olej jak go dostałem wylałem z miski olejowej 10 l ropy wody i oleju zeby stan był min

A może ośka w pompie jest wyrobiona i przez to ON wali do oleju ?

Nie zapomnieć że już było sygnalizowane :

na 3 tłoku ponieważ wtrysk leje

Czyli ten cylinder nie pali i z tego telepie i nie może wejść na obroty i kopci.

 

A woda w oleju ? a pewnie mu poszła uszczelka pod głowicą i ubytki płynu uzupełniał wodą.

Robić etap za etapem i po drodze będzie wychodzić szydło z worka ;-)

 

Ps. Tu jeszcze się inni podłączą bo to wątek rozwojowy

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Tak wiec dzis zauważyłem blasze na egr był zablokowany wiec wyciagłem i silnik minimalnie lepiej zaczoł chodzic po czym przestałstrasznie kopcic teraz to tylko min kopci przy dodaniu gazu lecz dalej trzaska jak jest zimny, woda znajduje sie w silniku a w zbiorniku wyrównawczym nie ma oleju zapomniałem dodać ze uszczelka pod głowica na bank do wymiany aa dadaje filmik który przedstawia prace silnika i wgl . Ps sorki za słabą jakość.http://www.youtube.com/watch?v=vo4c6DQslu0&feature=youtu.be
Opublikowano

To tam może być jak kolega napisał powyżej

wymienić cały silnik ...najtańsze i najpewniejsze rozwiązanie przy takich przypadkach ...

Zrobić jakiś transfer z Anglika ;-)

Tam mogą być panewki a jak panewki to wał i przy smarowaniu olejowo-wodno-ropnym to i cylindry.

a tą blaszką to na razie niema co sobie głowy zawracać bo są ważniejsze sprawy.

Ktoś już wcześniej walczył z kopceniem i wstawił tą zaślepkę

dzis zauważyłem blasze na egr był zablokowany

W twoim wypadku to jest multum usterek i trzeba by robić silnik od nowa z całym osprzętem, chyba że to potraktujesz jako hobby.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Witam no szczerzę mówiąc to jest moje hobby Motoryzacja ale jak wyciągłem tą blaszkę to silnik mniej kopci ;dd dzis zapaliłem pochodził zgasiłem spr stan oleju, co najlepsze jak go kupiłem stan oleju był 10l ponad stan i wylałem do min (2 tyg temu..) dzis zaglądam a tu min ciekawe ;dd wyciagłem dzis rure od dolotu i trzaski były bardzo głosnie a w dodatku co chwile zamiast powietrze wciągnąc, to je wypycha (tak jakby zawór dolotowy był otwarty) a gdy przytkałem na 90% dolot silnik tak jakby zaczoł lepiej chodzi i mniej stuka ;dd i jest bardziej stabilny ;dd aa i dodam, że poprzedni własciciel wyciągnoł srodek z katalizatora
Opublikowano
TC jutro sprawdze ;dd a co do jeżdzenia to nie jeżdze tylko zapalam i spr i bez przerwy jest stan min
Opublikowano
Musisz zdać sobię też sprawę że to coś co masz w misce nie ma jakichkolwiek właściwości smarnych. Ja bym nawet wlał jakiś przepracowany olej jak ci szkoda kasy od kogoś i sprawdził jak się zachowa. Tam jest więcej oleju napędowego niż oleju silnikowego prawdopodobnie.
Opublikowano
Rumcajs ja myślałem że ty już zalałeś ten silnik olejem, bo ta mieszanka olejowo-ropna-wodna co była w silniku to Ci przechodzi przez pierścienie i idzie w rurę , nie dość że nie masz smarowania to jeszcze z ruty Ci wszystko leci.Na oleju to się trochę uszczelni ale jak Ci sie dostaje płyn chłodniczy do oleju to i tak nawet najlepszy olej schlag trafi.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiecie co koledzy, oglądałem filmik Rumcajsa kilka razy i ani ten silnik nie kopci, ani tak tragicznie nie chodzi. Słychać jakiś dźwięk odbiegający od normy, ale...

Rumcajs po pierwsze przyczyną tego brzydkiego dźwięku może być walnięta uszczelka pod głowicą, a pisałeś, że jest na 100% do wymiany.

Wymień uszczelkę, będziesz miał okazję zobaczyć, co sugerował też TC, w jakim stanie są zawory, tłoki i pierścienie (czy nie będą porysowane cylindry), później zalej silnik NOWYM olejem, przynajmniej półsyntetykiem 10W40, najtańszy jest chyba GM, wymień też lejący wtrysk, nawet na jakiś używany, ale z gwarancją.

Piszesz, że masz o tym pojęcie, więc poradzisz sobie sam, a wydasz raptem może 300PLN.. Jak to nie pomoże, to już tylko nowy motor Cię ratuje..

Nie katuj silnika skoro w misce zamiast oleju masz gnój.

 

To że jak zdejmiesz rurę z dolotu (czyt. rura od intercoolera) i silnik będzie głośniej chodził, to norma, a że dmucha zamiast wciągać... do zaworu EGR wdmuchiwane są spaliny (ta metalowa rurka z lewej strony), część spalin pójdzie w kolektor, a duża część zostanie wydmuchana na zewnątrz, Pamiętaj, że jak zatykasz ręką, to silnik pracuje na samych spalinach bez dopływu czystego powietrza.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

heh dopiero obejrzałem filmik .... według mnie to nie lejący wtrysk tylko turbo puszcza olej ... ten olej się zbiera w IC i jak turbo dmuchnie więcej to rzuca olej na tłoki i idzie do zapętlenia ... wcześniej silnik się zapętlił dostał obrotów i połamało dźwigienki zaworowe ...

 

najprostszy sposób to ściągnij po pierwsze rurę od IC a najlepiej cały wyciągnij i sprawdź czy jest w nim olej ....

dwa ściągnij pokrywę zaworową i sprawdź stan dźwigienek , to najprostszy sposób bez rozbierania silnika całkowicie ....

 

jeśli będzie olej w IC nawet się nie zastanawiaj tylko wymień turbo , ponieważ puszcza uszczelnienie i to się powtórzy ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Dzieki wam wszystkim za pomoc i podpowiedzi wiec doszłem do tego że do wymiany jest wtrysk,zawór i uszczelka tak jak podejrzewałem ;dd Tylko bede miał wiecej czasu to zabiorę sie do pracy,jak myslicie w jakich kosztach sie zmiejsze (wtrysk używany,uszczelka pod głowice konkret,2 zawory i szlif głowicy i oleje itp....) ;ddd
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Rumcajsie , jak tam idzie kapitalny remont !

jak myslicie w jakich kosztach sie zmiejsze (wtrysk używany,uszczelka pod głowice konkret,2 zawory i szlif głowicy i oleje itp....) ;ddd

Regeneracja wtrysku ? Koszt regeneracji wraz z częściami (nowa końcówka, zestaw sprężynek, kuleczka itp) to ok 500 szt. Samo sprawdzenie wychodzi ok 50 zl.

Sama uszczelka to 100-200zl

szlif czyli planowanie głowicy ,sprawdzenie szczelności, docieranie gniazd itp cały komplet, koszt to około 300 zł

A zawory to masz na pewno pogięte ?

Z tymi cenami to nie jest na 100% to tak aby innych sprowokować pisania ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
objawy jak by był problem z zaworami jak masz uszczelkę do wymiany to przy okazji oddaj głowicę do sprawdzenia i przyjrzyj się popychaczą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.