Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy, jestem po czyszczeniu wtryskow. Niestety nie pomoglo, blad zbyt bogatej mieszanki na tym samym banku powraca. Wtryski zamienilem rowniez stronami.

 

Zauważyłem jeszcze jeden niepokojacy objaw; po wyczyszczeniu błędów, widzę w inpie że korekta wtrysku na 1 banku chwilowo skacze aż do 30%, w tym momencie czuć przydlawienie. Po jakimś czasie zapala się check z błędem zbyt bogatej mieszanki i korekta na stałe wskazuje 0%

Opublikowano

marcin, to o czym pisałem to "correcion injecton time Bank 1" wyrażone w %, więc rozumiem że jest to korekta czasu wtrysku dla baku 1. Chwilowo skacze do 30%, podczas gdy na bank 2 zachowuje się stabilnie. W końcu po którymś razie wyskakuje check, i od tego moment wartość wskazuje na stałe 0%.

 

No nic, w następnym rzucie wymieniam sondy przednie...

Opublikowano

Mała disa wymieniona na nową-była prawdopodobnie spalona, ale cała i sztywna, miałem błąd w inpie. Duża sprawdzona inpa - sprawna, chociaż jak probowalem ja ręką poruszyc, to klapka miala delikatny luz. Też ją planuję wymienić wkrótce. Na szczęście do dłużej nie trzeba zrzucać już kolektora.

 

Ps. już mam zamówione sondy przednie bosha. Jak dobrze pójdzie to w ten weekend wymienie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ok, jestem po wymianie obu sond przednich - założyłem BOSCH dokładnie takie same jak zdemontowane. Generalnie poprawiło się, silnik pracuje bardzo równo, nie ma szarpania i stare błędy z 1 banku nie wracają.

Niestety pojawił się jakiś błąd na banku 2 :evil:

 

Przejechałem około 50 km z podłączoną INPĄ - sondy pracują w podobnym zakresie, do momentu kiedy na dłuższą chwilę odpuszczę gaz, wtedy sonda z 2 banku leci dziwnie wysoko ponad 4V i następnie zacina się na 2,8V i tak już pozostaje. W rejestrze pojawia się błąd "2C3E, lambda 2, line error, break in adjustment cable". Check na desce nie zapala się, auto jedzie normalnie.

 

https://zapodaj.net/457a3757c0b40.jpg.html

 

Po skasowaniu błędu wszystko wraca do normy, do momentu kiedy znowu nie odpuszczę gazu na kilka sekund - sonda ponownie zacina się na 2,8V i tak w kółko. Widoczne jest to od około 1:12 na moim filmie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=hRWMfEHh55o

 

Podczas wymiany wszystko szło dobrze, raczej nic nie urwałem. Kostki przed połączeniem psiuknąłem sprayem do połączeń elektrycznych.

Opublikowano

Nie chce ci tu dodatkowo mieszać, ale ja również po długiej lekturze przeróżnych tematów o N52 doszedłem do wniosku, że w tym silniku zazwyczaj padają sondy, a wtryski padają bardzo rzadko.

Do tego stopnia ze ciężko znaleźć tematy poświęcone wymianie wtrysków w N52. Nie wiem jaki masz przebieg ale ja sondy przednie wymieniałem przy 115.000, a tylnie niedawno przy 132.000.

Zamówiłem sobie zamienniki DENSO OE za katalizatorem i sam wymieniłem, było jakby lepiej, jednak błąd występował cały czas. Podejrzenie padło na świece, cewki wtryski i na katalizatory. W końcu miałem dość wymiany na oślep, a ponieważ zbliżał mi się długo wyczekiwany i zasłużony wyjazd urlopowy nie miałem innego wyjścia jak oddać auto do ASO. Werdykt, nic innego jak wadliwe sondy lambda za katem :shock: :duh: . Ponieważ ASO bierze odpowiedzialność za diagnozę oraz wymianę nie kłóciłem się z nimi ale też nie mówiłem, że sondy za katem już wymieniałem (przed oddaniem do ASO wkręciłem z powrotem ORI sondy).

 

Po odbiorze auta z ASO okazało się, że faktycznie winne były zamienniki, które nie współpracowały jak należy. Dopiero oryginalne sondy rozwiązały problem.

Nie wiem dlaczego ale gdybym od razu kupił oryginały zamiast zamienniki zaoszczędził bym mnóstwo nerwów, czasu i pieniędzy.

 

Z mojego punktu widzenia sondy padają w tych silnikach i nie ma na to rady, i niestety ale nie lubią zamienników. Może nie współpracują z ORI sondami przed katem?

Tak czy owak sondy DENSO były tzw OE , a więc ponoć używane podczas pierwszego montażu, jednak mimo to ani nie wyglądały nic jak ORI BMW ani tak też nie działały.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ok rozwiązałem problem błędu 2C3E, który opisywałem wcześniej (zbyt wysokie napięcie na B2S1w momencie odpuszczenia gazu);

winowajcą (najprawdopodobniej) okazał się zaśniedziały styk we wtyczce komputera (DME) w podszybiu. Wypiąłem wtyczkę sondy na banku 2 oraz wtyczki z DME, kolejno sprawdzając oporność na każdym z 5 przewodów idących z DME do sondy. Jeden z przewodów miał podejrzanie wysoki opór w stosunku do pozostałych. Spryskałem dokładnie, zarówno wtyczki przy DME jak i wtyczkę sondy, sprayem do połączeń elektrycznych, następnie pomierzyłem oporność - spadła znacząco. Przejechałem dziś prawie 150km. Sondy pracują praktycznie idealnie równo - żadnych błędów. :cool2:

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Znajomy ma spory problem ze swoim Bmw 325i N53, na wyświetlaczu pojawia się Check Engine i Reduced Engine Power, samochód wpada w drgania, gaśnie co chwile. Błędy W ECU jakie udało się odczytać to: Fuel pump, plausibility Code: 002AAF, High-pressure fuel system, fuel pressure Code: 0029F2, Fuel pressure plausibility Code: 0029F1, Low-pressure fuel system, fuel pressure Code: 002A2D. Została wymieniona pompa wysokiego ciśnienia HPFP ale niestety nic to nie dało, ma ktoś jakiś pomysł co to może być, ewentualnie co sprawdzić ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.